Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2020, 15:20   #12401
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is waar. Mijn ex haar vader nam mij eens mij naar een van zijn huurders, een Russin. Zij moest hem wel binnen laten als huisbaas maar bij mij sloeg ze letterlijk de deur dicht voor mijn neus.

Plat en boertig, jazeker maar wel eerlijk.
Gewoon geen chitchat of niet gemeende "how are you" ten opzichte van mensen met wie ze geen band hebben.
Als je aan een Rus vraagt "hoe gaat het" wees dan bereid een heel levensverhaal te horen met soms filosofische inslag, en er wordt dan van je verwacht dat je echt luistert. Als je hulp nodig hebt zijn die norse gezichten veel meer dan de gemiddelde hier bereid te helpen. En vriendschap betekent echte vriendschap, dat men elkaar uitnodigt en helpt. Volgens mij is dat oprechter dan hier, zelfs al komt het boertig over.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 15:25   #12402
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toen was je veel fanatieker dan nu?
Jonger en minder genuanceerd. Het verstand komt met de jaren, bij sommigen toch bij anderen nooit.

Ik heb nog altijd een hekel aan de huidige regering van Polen, maar veel genuanceerder. Tegenwoordig zijn die "kalote, fascistische Polen" trouwens de favoriete schietschijf van Verhofstadt en de EU, ik begin zelfs heimelijk wat sympathie voor ze te krijgen nu ze de underdog zijn.

Maar met hun "homovrije zones" bewijzen ze zelf dat ik wel gelijk had dat het " kalote, fascistische Polen" betreft. Internationaal onderzoek heeft trouwens aangetoond dat get niet de Russen waren die dit vliegtuig neerschoten maar overmoed van de piloot, als gevolg van Kascinski die tegen hem schreeuwde te landen.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 januari 2020 om 15:30.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 15:27   #12403
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gewoon geen chitchat of niet gemeende "how are you" ten opzichte van mensen met wie ze geen band hebben.
Als je aan een Rus vraagt "hoe gaat het" wees dan bereid een heel levensverhaal te horen met soms filosofische inslag, en er wordt dan van je verwacht dat je echt luistert. Als je hulp nodig hebt zijn die norse gezichten veel meer dan de gemiddelde hier bereid te helpen. En vriendschap betekent echte vriendschap, dat men elkaar uitnodigt en helpt. Volgens mij is dat oprechter dan hier, zelfs al komt het boertig over.
Ik neem ze dat niet kwalijk hoor. Mensen die Scandinavie niet zo goed kennen zullen zich ook eerst een hoedje schrikken. Een deur openhouden bv voor de persoon achter je is daar niet de gewoonte. Een vreemde aanspreken wordt daar helemaal als buitenaards aanzien. Als je dan toch een conversatie met iemand aangaat moet je ook weten dat Scandinaviers graag pauzes inlassen alvorens hun uiteenzetting te hervatten. Je moet die pauzes respecteren want anders kom je heel grof over.

In Finland moet je echt iemand jaren kennen alvorens vereerd te worden met een uitnodiging bij iemand thuis. Niet echt mijn dada maar nu eenmaal een culturele gewoonte.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 15:29   #12404
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Jonger en minder genuanceerd. Het verstand komt met de jaren, bij sommigen toch bij anderen nooit.

Ik heb nog altijd een hekel aan de huidige regering van Polen, maar veel genuanceerder. Tegenwoordig zijn die "kalote, fascistische Polen" trouwens de favoriete schietschijf van Verhofstadt en de EU, ik begin zelfs heimelijk wat sympathie voor ze te krijgen nu ze de underdog zijn.

Maar met hun "homovrije zones" bewijzen ze zelf dat ik wel gelijk had dat het " kalote, fascistische Polen" betreft.
Denk je dat die homohaat ook niet ingebakken zit in de Russische samenleving? Ook Servie heeft op dat gebied een reputatie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 15:35   #12405
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Denk je dat die homohaat ook niet ingebakken zit in de Russische samenleving? Ook Servie heeft op dat gebied een reputatie.
Begint te veranderen. Die wet spreekt enkel over minderjarigen. Tolerantie voor lesbo 's is er al. Homo's zou ik niet aanraden hand in hand over straat te lopen (in Polen ook niet) maar over het algemeen heeft de jongere generatie er geen probleem mee. Ik merk zelfs een grote ommekeer in Nairobi, Kenia. Veel meer openlijke homos en lesbos in het straatbeeld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 15:38   #12406
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tolerantie voor lesbo 's is er al.
Ja, die meisjes van Tatu waren op dat vlak wel rolmodellen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 16:19   #12407
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is niet verboden bij wet te zeggen dat China geen andere optie had dan de opstand stoppen voor die het hele land in chaos zou transformeren.
Het is niet verboden bij wet dat uw broodrooster het begeeft

Het is wel verboden bij wet een heel volk ongedierte te noemen. Wat U schreef is dus strafbaar. Zou u het durven dit te schrijven onder eigen naam? Ik dacht het niet. Maar ik ben vrij zeker dat, moest ik klacht indienen, de onderzoeksrechter de forum beheerders kan dwingen uw ip adres en identiteit vrij te geven.

Toch zijn er grenzen aan deze vrije meningsuiting. Meer zelfs, soms is wat je zegt of doet strafbaar. Overschrijd je de grenzen van de vrije meningsuiting? Dan pleeg je een misdrijf. Een rechter kan je hiervoor veroordelen.

Ontdek de grenzen van vrije meningsuiting:

1. Aanzetten tot discriminatie, haat, geweld of segregatie* tegen anderen, in het openbaar, doelbewust en om een welbepaalde reden
2. Denkbeelden verspreiden over rassuperioriteit of rassenhaat


doelbewust
Doelbewust betekent dat de dader opzettelijk “actief” aanspoort tot discriminatie, haat, geweld of segregatie. Zijn doel is dus discrimineren, haten, geweld plegen of segregeren. Het is daarbij niet nodig dat hij dat doel bereikt.

om een welbepaalde reden
De Antiracismewet verbiedt racisme op grond van:

(zogenaamd) ras
afkomst
huidskleur
nationaliteit
nationale of etnische afstamming

schriftelijke beledigingen
Schriftelijke beledigingen zijn papieren of digitale teksten, prenten of symbolen die beledigend zijn. Het gaat dus niét om mondelinge beledigingen.



https://www.unia.be/nl/actiedomeinen...atboodschappen
tomm, ik wil me inhoudelijk niet in je discussie met geert moeien. Maar wie hier dreigt met klacht indienen bij de onderzoeksrechter, speelt met zijn forumlidmaatschap. Dan keert de rechter zich tegen onze forumbezitter, nogal logisch dat die niet wil opdraaien voor wat forumleden hier schrijven. Ik ken een konkreet geval van iemand die zichzelf zo een permban op de hals haalde... JFYI
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 16:27   #12408
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
parcifal



Dat is strafbaar, ook op basis van nationaliteit, zie boven.




Dat is een minderheid bij elk volk waar ook ter wereld.



Russen zijn net veel minder egocentrisch dan de gemiddelde westerling. Familiebanden in Rusland zijn ook sterker.
Ik denk niet dat ze zich superieur achten, gewoon anders.




Ik vind ze net veel eerlijker dan in het Westen, als iets hen niet aanstaat zul je het onmiddellijk weten. En ze zullen enkel naar je glimlachen als ze je oprecht sympathiek vinden, dat is hier wel anders.



Wat een platte veralgemening.
Zeg hetzelfde over Joden en ook U wordt van dit forum verbannen.

De nazi's zeiden exact hetzelfde over Joden. (Russen vonden ze minderwaardige half-Mongolen, U hebt dat hier ook al geschreven)

Je vergist je, en geen klein beetje.
Je kunt hier honderden anti joden draadjes en vele duizenden anti arabieren draadjes vinden.

Het enige waar nultolerantie op staat is de fameuze 'persoonlijke aanval',
tegen een mede forumlid, daar krijg je banpunten voor. En bij een bewezen en duidelijk geval van overtreding van de negationismewet. Dan krijg je direct de banhamer. (reden : het forumreglement is streng, wederom omdat er na gebeurlijke klacht altijd gevolgen zijn voor de forumeigenaar).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 16:49   #12409
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
tomm, ik wil me inhoudelijk niet in je discussie met geert moeien. Maar wie hier dreigt met klacht indienen bij de onderzoeksrechter, speelt met zijn forumlidmaatschap. Dan keert de rechter zich tegen onze forumbezitter, nogal logisch dat die niet wil opdraaien voor wat forumleden hier schrijven. Ik ken een konkreet geval van iemand die zichzelf zo een permban op de hals haalde... JFYI
Ik ben dat niet van plan, maar ik vind wel dat de beheerders wat strenger zouden mogen optreden tegen zulke flagrante schendingen van de wet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 16:51   #12410
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je vergist je, en geen klein beetje.
Je kunt hier honderden anti joden draadjes en vele duizenden anti arabieren draadjes vinden.

Het enige waar nultolerantie op staat is de fameuze 'persoonlijke aanval',
tegen een mede forumlid, daar krijg je banpunten voor. En bij een bewezen en duidelijk geval van overtreding van de negationismewet. Dan krijg je direct de banhamer. (reden : het forumreglement is streng, wederom omdat er na gebeurlijke klacht altijd gevolgen zijn voor de forumeigenaar).
Maar een heel volk ongedierte noemen is ook onwettig en een schending van het forumreglement.

Wordt in die draadjes ook gezegd dat Joden of Arabieren ongedierte zijn? Ik ken enkele antisemieten op dit forum waaronder Diego maar letterlijk zeggen dat Joden ongedierte zijn heb ik hem nog niet zien tiepen.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 januari 2020 om 16:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 17:16   #12411
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.692
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
luistert goed:

Gij zijt de laatste die hier een moreel tjeverig betuttelend vingerke mag opsteken. Gij zit hier systematisch het dictatoriaal regime van China te verdedigen, die miljoenen Oeigoeren opsluit zonder proces in concentratiekampen, om 1 reden: hun etnie.

Dat gij denkt dat gij mij hier een morele les kunt spellen over racisme, dat is wel het toppunt!
"Hoed u voor mensen die andere mensen met dieren vergelijken". Of het nu om ratten, honden of "ongedierte" gaat, het is dikwijls platvloers racisme dat er aan de basis van ligt. Voor de rest toont uw stromansargumentatie rond China vooral dat u geen argumenten heeft. U blijft verdedigen dat Russen 'ongedierte' zouden zijn.

Degenen die het argument gebruiken dat het in geval van "Russen" niet om een "ras" gaat en dus van racisme geen sprake is, tonen daarenboven de racisme wetgeving niet te kennen of doen alsof ze ze niet kennen.

Wat betreft China. U legt me woorden in de mond. Ik denk dat uw wereldbeeld te zwart wit is om mijn posititie te begrijpen. Een goeden tegen slechten koude oorlog mentaliteit spreidt u ten toon. Daarom concludeert u ten onrechte dat ik een dictatuur boven een democratie prefereer. Het is dat of het zijn ordinaire pogingen tot intimidatie van diegenen die niet de establishment lijn volgen.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 januari 2020 om 17:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2020, 18:27   #12412
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben dat niet van plan, maar ik vind wel dat de beheerders wat strenger zouden mogen optreden tegen zulke flagrante schendingen van de wet.
Maar ge snapt het nog altijd niet hé! iemand geeft een voorbeeld van een post van u waarin ge een massamoord op een volk verheerlijkt. Wat ge permanent hebt gedaan de laatste 15 jaar.

Maar ik zeg iets negatiefs over russen, en gij begint te janken, en het slachtoffer te spelen! En wenend naar de juf lopen: 'waarom krijgt die geen straf?'

Hilarisch!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 11:35   #12413
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ge snapt het nog altijd niet hé! iemand geeft een voorbeeld van een post van u waarin ge een massamoord op een volk verheerlijkt. Wat ge permanent hebt gedaan de laatste 15 jaar.

Maar ik zeg iets negatiefs over russen, en gij begint te janken, en het slachtoffer te spelen! En wenend naar de juf lopen: 'waarom krijgt die geen straf?'

Hilarisch!
Wat jij gezegd hebt is strafbaar.
Ik verkneukelde mij in het ongeluk dat de uiterst-rechtse elite van Polen doodde. Niet erg netjes, maar niet strafbaar, in tegenstelling tot wat U zei.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 11:56   #12414
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik neem ze dat niet kwalijk hoor. Mensen die Scandinavie niet zo goed kennen zullen zich ook eerst een hoedje schrikken. Een deur openhouden bv voor de persoon achter je is daar niet de gewoonte. Een vreemde aanspreken wordt daar helemaal als buitenaards aanzien. Als je dan toch een conversatie met iemand aangaat moet je ook weten dat Scandinaviers graag pauzes inlassen alvorens hun uiteenzetting te hervatten. Je moet die pauzes respecteren want anders kom je heel grof over.

In Finland moet je echt iemand jaren kennen alvorens vereerd te worden met een uitnodiging bij iemand thuis. Niet echt mijn dada maar nu eenmaal een culturele gewoonte.
Er zijn gelijkenissen met de Russen, namelijk achter een koude facade schuilen meestal vriendelijke en eerlijke mensen. En ze houden beiden van roggebrood, dille, gerookte vis en mierikswortel, en sterke drank.

Het verschil tussen Scandinaviërs en Russen is echter hemelsbreed. Eens het ijs gebroken is, en dat duurt geen jaren zoals in Finland maar enkele minuten als ze je moeten hebben, word je getrakteerd bij mensen thuis en komt onvermijdelijk een volle tafel met eten en drank tevoorschijn. Kan het feest doorgaan tot stukken in de nacht, wordt gezongen, gedanst en, soms, als de emoties te hoog oplopen, ook gevochten of geruzied. Met veel shashliks (een soort geroosterde kebab en lamsvlees, oorspronkelijk uit de Caucasus maar nu megapopulair en in heel de ex-Sovjet-Unie), allerlei drank(vodka uiteraard, maar ook Armeense Cognac, Georgische wijn en Krim champagne, alles door elkaar) , allerlei andere hapjes zoals ingelegde tomaten, Siberische pelmeni, Aziatische manti en Georgische kinkali (eigenlijk hetzelfde maar in verschillende maten, een soort opgevulde ravioli's) auberginepuree, Koreaanse salade, Russische soepen, Georgisch bruiswater (borjomi) etc.
Ook de meeste restaurants veranderen na 10 u in discotheken, waar bomma, kleinkinderen en al de rest een dansje placeren op de nieuwste Russische hits.
Degene die nog niet moe zijn nemen dan in konvooi een taxi of hun auto naar een andere plek, waar het feest wordt doorgezet tot het licht wordt.

Dus een veel warmer volk dan Scandinaviërs, het zijn Slaven met Aziatische invloed... De grens oversteken tussen Finland en Rusland en je komt toch wel in een andere wereld terecht. Het verschil met Noorwegen is nog groter.

De Baltische, Polen, Hongarije, West-Oekraïne, Roemenië zijn overgangsgebieden tussen "de Russische wereld" en het Westen.

Dezelfde cultuur vind je in de Caucasus en Centraal-Azië, met licht andere klemtonen, doch over het algemeen veel gelijkenissen.

https://www.youtube.com/watch?v=rHe4Y6NDlIM
https://www.youtube.com/watch?v=jBFu6i2_oKM

Laatst gewijzigd door tomm : 9 januari 2020 om 12:08.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 14:53   #12415
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat jij gezegd hebt is strafbaar.
Ik verkneukelde mij in het ongeluk dat de uiterst-rechtse elite van Polen doodde. Niet erg netjes, maar niet strafbaar, in tegenstelling tot wat U zei.
Gij klampt u krampachtig vast aan het begrip 'strafbaar in Belgie', een land wat ge nota bene constant zit te bekritiseren.

Maar uw verheerlijken van massamoorden is niet strafbaar, dus het is ok!

Ik heb het u al veel keer gezegd. Wat gij hier al 15 jaar schrijft is moreel walgelijk. En gij doet dat zonder enig schuldbesef. Maar vanaf dat iemand het minste kritiek geeft op uw geliefd rusland, dan gaan de waterwerken open, komt Calimero in het kwadraat zich rollen in zelfbeklag.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 17:44   #12416
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij klampt u krampachtig vast aan het begrip 'strafbaar in Belgie', een land wat ge nota bene constant zit te bekritiseren.

Maar uw verheerlijken van massamoorden is niet strafbaar, dus het is ok!

Ik heb het u al veel keer gezegd. Wat gij hier al 15 jaar schrijft is moreel walgelijk. En gij doet dat zonder enig schuldbesef. Maar vanaf dat iemand het minste kritiek geeft op uw geliefd rusland, dan gaan de waterwerken open, komt Calimero in het kwadraat zich rollen in zelfbeklag.
Ik heb nergens geschreven dat een volk ongedierte is, u wel.
Je kunt discussieren over politiek en geschiedenis, maar een heel volk ongedierte noemen of een genocide goed praten is nooit ok. Dat heb ik nergens gedaan.

Ik heb de wet en het reglement van dit forum dus niet overtreden, u wel.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 18:00   #12417
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

504

Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 januari 2020 om 18:01.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 18:02   #12418
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb nergens geschreven dat een volk ongedierte is, u wel.
maar ge hebt toegejuicht dat ze uitgemoord werd! Ik heb veel onkruid in mijn tuin, dat mag allemaal blijven staan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kunt discussieren over politiek en geschiedenis, maar een heel volk ongedierte noemen
vrijheid van mening
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
of een genocide goed praten is nooit ok. Dat heb ik nergens gedaan.
Gij doet dat permanent!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ik heb de wet en het reglement van dit forum dus niet overtreden, u wel.
Blijkbaar niet, want de juf negeert u.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 22:26   #12419
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 176.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar met hun "homovrije zones" bewijzen ze zelf dat ik wel gelijk had dat het " kalote, fascistische Polen" betreft. Internationaal onderzoek heeft trouwens aangetoond dat get niet de Russen waren die dit vliegtuig neerschoten maar overmoed van de piloot, als gevolg van Kascinski die tegen hem schreeuwde te landen.
Wat heeft het christelijke standpunt op homoseksualiteit te maken met het fascisme? En vergeet u voor het gemak ook niet dat homoseksualiteit onder Stalin een misdrijf was?
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2020, 01:08   #12420
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat heeft het christelijke standpunt op homoseksualiteit te maken met het fascisme? En vergeet u voor het gemak ook niet dat homoseksualiteit onder Stalin een misdrijf was?
Ja, maar toen was dit in heel de wereld, ook in Belgie, strafbaar.
Anno 2019 "homovrije zones" opzetten in Europa getuigt op z'n minst toch van een zekere wereldvreemdheid. De Russische wet heeft enkel betrekking op minderjarigen.
Wat is het christelijke standpunt rond homoseksualiteit? Ik zou de homoseksuele priesters niet te eten willen geven...

Laatst gewijzigd door tomm : 10 januari 2020 om 01:17.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be