Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Israel of Palestina
Israel 52 50,98%
Palestina 50 49,02%
Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 15:50   #1241
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U doet alsof de toekomst vaststaat, maar dat is niet zo.

Indien de Arabische revoluties verder gaan en zich uitbreiden naar Syrië, Libanon, Jordanië en de Palestijnse gebieden en daar regimes aan de macht brengen die waarlijk de uitdrukking zijn van de wil van de bevolking, dan zal er een golf van solidariteit met de Palestijnen opstaan die haar gelijke nooit gezien heeft.

Want hoewel de Arabische dictators en koningen met de mond die solidariteit hebben beleid, hebben ze dat zelden in de praktijk gedaan. Indien de Arabische volkeren daartoe de macht hebben zullen ze dat wel doen. En indien ze de lessen trekken uit hun eigen revoluties en over de grenzen heen solidair zijn, is er niets dat hen kan tegen houden. Als ze de grenzen openzetten en vreedzaam, ongewapend en massaal naar Jeruzalem trekken (zoals nu gepland wordt) dan is het IDF niet in staat hen tegen te houden.

Die Arabische revoluties zijn zeer duidelijk niet beperkt tot de grenzen van staten, ze deinen daar ver over uit.

Als Israël verstandig is, werkt het nu in razend tempo aan een vredesakkoord met de Palestijnen of hun momentum en militaire overmacht betekenen niets meer.

Een derde intifada is in the making, nieuwe flotilla's worden klaar gemaakt, een massale mars staat op stapel. Dat kan men met geen militaire middelen tegenhouden.
De Arabische landen proberen reeds 60 jaar Israel te verslaan, soms door met verschillende legers tegelijk aan te vallen. En steeds weer krijgen ze een ferme toek terug (waarna ze bij de VN lopen blijten).

De Arabische volkeren worden door hun leiders opgejut tegen Israel en vallen steeds weer in dezelfde val.
En van dat "vreedzaam marcheren" komt ook niets in huis, ze worden in hun eigen landen afgeslacht en hebben dus genoeg zorgen op hun hoofd.

Dit geldt trouwens ook voor de Palestijnen zelf. De enige reden waarom een Hamas weer massaal raketten afvuurt op Israel en er bomaanslagen gaat plegen is dat ze Israel willen provoceren om hard terug te slaan, zo kunnen ze hun eigen volk weer samen krijgen tegen de Joden (dat hopen ze althans).

Want in Gaza is de Hamas ook geconfronteerd met betogingen (net als in de andere Arabische landen), welke ze vakkundig en bloedig neerslaan.
Oud 24 maart 2011, 16:02   #1242
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U doet alsof de toekomst vaststaat, maar dat is niet zo.

Indien de Arabische revoluties verder gaan en zich uitbreiden naar Syrië, Libanon, Jordanië en de Palestijnse gebieden en daar regimes aan de macht brengen die waarlijk de uitdrukking zijn van de wil van de bevolking, dan zal er een golf van solidariteit met de Palestijnen opstaan die haar gelijke nooit gezien heeft.

Want hoewel de Arabische dictators en koningen met de mond die solidariteit hebben beleid, hebben ze dat zelden in de praktijk gedaan. Indien de Arabische volkeren daartoe de macht hebben zullen ze dat wel doen. En indien ze de lessen trekken uit hun eigen revoluties en over de grenzen heen solidair zijn, is er niets dat hen kan tegen houden. Als ze de grenzen openzetten en vreedzaam, ongewapend en massaal naar Jeruzalem trekken (zoals nu gepland wordt) dan is het IDF niet in staat hen tegen te houden.

Die Arabische revoluties zijn zeer duidelijk niet beperkt tot de grenzen van staten, ze deinen daar ver over uit.

Als Israël verstandig is, werkt het nu in razend tempo aan een vredesakkoord met de Palestijnen of hun momentum en militaire overmacht betekenen niets meer.

Een derde intifada is in the making, nieuwe flotilla's worden klaar gemaakt, een massale mars staat op stapel. Dat kan men met geen militaire middelen tegenhouden.
Ik lig bijna op de grond van het lachen. De arabische massa's gaan als ze aan de macht komen solidair zijn met de Palestijnen? Gelooft u dat sprookje echt zelf.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:09   #1243
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De arabische massa's gaan als ze aan de macht komen solidair zijn met de Palestijnen? Gelooft u dat sprookje echt zelf.
Die zijn vandaag al solidair

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:12   #1244
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Die zijn vandaag al solidair
Ja, in Libanon is dat herhaaldelijk geïllustreerd. En in Jordanië ook. Man toch, wat is me dat lachen.
Oud 24 maart 2011, 16:24   #1245
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

MVA heeft gelijk, was ook de reden dat Israel absoluut Moebarak in het zadel wou houden. Opportunistische en makkelijk controleerbare leiders in egypte en Jordanië hebben Israel erkend, maar hun volk dacht er wel even anders over !

en dat volk neemt nu de macht terug.

Israel is een aflopende zaak, extern neemt de dreiging alleen maar exponentieel toe en intern speelt de demografie hun zware parten + hun krediet in de Westerse wereld is verspeeld. geen hasbara zever die daar iets aan goed praat
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:25   #1246
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
MVA heeft gelijk, was ook de reden dat Israel absoluut Moebarak in het zadel wou houden. Opportunistische en makkelijk controleerbare leiders in egypte en Jordanië hebben Israel erkend, maar hun volk dacht er wel even anders over !

en dat volk neemt nu de macht terug.

Israel is een aflopende zaak, extern neemt de dreiging alleen maar exponentieel toe en intern speelt de demografie hun zware parten + hun krediet in de Westerse wereld is verspeeld. geen hasbara zever die daar iets aan goed praat
Wat ben ik blij dat we in een vrij land leven, waar mensen hun ziekelijke gedachten vrij mogen uiten.
Oud 24 maart 2011, 18:13   #1247
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Bedoeld u dat de VS en Israel Mubarak niet ondersteunden ?? (Tot het moment dat het een verloren zaak bleek)
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 18:16   #1248
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Bedoeld u dat de VS en Israel Mubarak niet ondersteunden ?? (Tot het moment dat het een verloren zaak bleek)
Sadat en Moebarak, die beiden hun sporen verdienden in oorlogen tegen Israel, kozen voor vrede met Israel omdat dit in het belang van Egypte was. En dat vinden ook de meeste Egyptenaren.
Oud 24 maart 2011, 18:22   #1249
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Israel pleegt geen aanslagen, maar probeert doelgericht terroristen uit te schakelen. Dat die terroristen zich graag tussen burgers verschuilen is jammer maar toont alleen aan hoe moreel verderfelijk ze zijn.

Dat is wel het meest idiote argument allertijden omdat israel zware bommen gooit op 's werelds dichtbevolkste gebieden. Men weet dat er burgers gaan omkomen bij hun acties.

Waar 'de terroristen' zich ook bevinden, het zal altijd tussen burgers zijn.
Oud 24 maart 2011, 18:26   #1250
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
vergelding van de eerdere palestijnse raketaanslagen eerder deze week...
Waarbij geen doden vielen .
Oud 24 maart 2011, 18:29   #1251
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
That's the way to go, ad aeternam.

Overigens, die raketaanvallen waren op hun beurt vergeldingsaanvallen voor het bombarderen van tunnels en installaties.

Zo gaat dat daar al zestig jaar. Ik denk dat één conclusie duidelijk moet zijn: de Palestijnen geven - ondanks alles - hun strijd niet op en ook Israël bindt niet in.
Dat Palestijnen de strijd niet opgeven heerft natuurlijk hele concrete redenen, en is niet omdat ze zo graag oorlog voeren.
Oud 24 maart 2011, 18:43   #1252
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat is wel het meest idiote argument allertijden omdat israel zware bommen gooit op 's werelds dichtbevolkste gebieden. Men weet dat er burgers gaan omkomen bij hun acties.

Waar 'de terroristen' zich ook bevinden, het zal altijd tussen burgers zijn.
Dus de terroristen moeten vrij baan krijgen?
Oud 24 maart 2011, 19:23   #1253
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Minister, waar haalt u uw verhaaltjes in godsnaam vandaan?
http://www.google.com/search?sourcei...rom+a+tree.%22

Eerste site is deze, daarna wat ongure blogjes. Ik wil écht bronnen, kunnen die Arabieren niet wat naar het Engels vertalen ofzo? Of zijn het misschien toch pure fabricages (dit is niet de eerste keer) die uw en uw acolieten in elkaar hebben gezet om Israël zwart te maken...

Mooi de Goebbels-techniek toepassen, en warempel, een paar idioten zijn erin gestapt...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 19:31   #1254
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Minister, waar haalt u uw verhaaltjes in godsnaam vandaan?
U hebt het over de Safed rabbi?

De bron staat gewoon onder mijn post hoor: Haaretz. Die staat overigens ook bovenaan bij uw googlesearch.

Daar zal u over gekeken hebben wellicht. Of was dat een pure fabricage van uwentwege?
Citaat:
Eerste site is deze, daarna wat ongure blogjes. Ik wil écht bronnen, kunnen die Arabieren niet wat naar het Engels vertalen ofzo? Of zijn het misschien toch pure fabricages (dit is niet de eerste keer) die uw en uw acolieten in elkaar hebben gezet om Israël zwart te maken...
Israël heeft mij niet nodig om zichzelf zwart te maken, dat doet het uit-ste-kend zelf. Daar kunnen mijn acolieten niet tegenop.

Citaat:
Mooi de Goebbels-techniek toepassen, en warempel, een paar idioten zijn erin gestapt...
GODWIN AWARD!

Oud 24 maart 2011, 19:42   #1255
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt het over de Safed rabbi?

De bron staat gewoon onder mijn post hoor: Haaretz. Die staat overigens ook bovenaan bij uw googlesearch.

Daar zal u over gekeken hebben wellicht. Of was dat een pure fabricage van uwentwege?

Israël heeft mij niet nodig om zichzelf zwart te maken, dat doet het uit-ste-kend zelf. Daar kunnen mijn acolieten niet tegenop.

GODWIN AWARD!
Ik neem mijn woorden terug, ik had uw post opgezocht van pagina 62, terwijl u op pagina 61 de post in completere vorm had gepost. Toen ik de tekst googlede kwamen daar allemaal ongure blogjes uit, niet de Haaretz.

Wat overigens niet wegneemt dat ik u gisteren heb moeten betrappen op het posten van onbetrouwbare informatie.
Oud 24 maart 2011, 19:44   #1256
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik neem mijn woorden terug, ik had uw post opgezocht van pagina 62, terwijl u op pagina 61 de post in completere vorm had gepost. Toen ik de tekst googlede kwamen daar allemaal ongure blogjes uit, niet de Haaretz.

Wat overigens niet wegneemt dat ik u gisteren heb moeten betrappen op het posten van onbetrouwbare informatie.
1) In uw google search (die u zelf geplaatst hebt) staat Haaretz ook als eerste bron.

2) U moet mij helemaal niet betrappen. Als ik info plaats die volgens u niet klopt, kan u me daar altijd op wijzen of tegenargumenten aandragen en feiten die mijn ongelijk aantonen of illustreren dat mijn visie foutief is.

Oud 24 maart 2011, 19:47   #1257
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) In uw google search (die u zelf geplaatst hebt) staat Haaretz ook als eerste bron.
Bij mij niet.
Citaat:
2) U moet mij helemaal niet betrappen. Als ik info plaats die volgens u niet klopt, kan u me daar altijd op wijzen of tegenargumenten aandragen en feiten die mijn ongelijk aantonen of illustreren dat mijn visie foutief is.
Ik ga die plek nu niet helemaal opzoeken, maar voor het geval het nogmaals gebeurt zal ik u er zeker op wijzen (en ik weet zeker dat dat gaat gebeuren)
Oud 24 maart 2011, 19:56   #1258
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij mij niet.
maak eens een screenshot?

Oud 24 maart 2011, 20:01   #1259
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nummer 1 geeft niks, moet zelfs een tweede doen omdat mijn schermpje nogal klein is
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  zoekresultaat.PNG‎
Bekeken: 65
Grootte:  106,9 KB
ID: 79329  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  zoekresultaat2.PNG‎
Bekeken: 61
Grootte:  86,3 KB
ID: 79330  

Oud 24 maart 2011, 20:08   #1260
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Opmerkelijk. Ik wist niet dat dezelfde zoekrobot afhankelijk van uw Operating System of de browser een ander resultaat kon geven.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be