![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ik wacht nu op het bewuste artikel van Demeurie in de Standaard van vóór 1996. En ik wacht tevens op een reactie van mijn vorige posting aangaande dat ander artikel waar je gebruik van maakte op een niet zo fraaie wijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is heel wat beter dan: "Do not confuse me with the facts, I have already made up my mind". Ik tracht info te bekomen over dat artikel, maar dat zal niet zo eenvoudig zijn. 2* We zijn hier al meer dan 60 pagina's bezig. Kun je me zeggen waar (je denkt dat) mijn gedrag te wensen over liet. Ik zal er dan zeker op antwoorden. Laatst gewijzigd door luc broes : 21 augustus 2004 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En dan maar zeggen dat een ander scheldt of brutaal is. Kijk eens naar de splinter in je eigen oog, alvorens de balk in andersman oog te zien. Vermits jij zo graag je manipulaties met teksten uit de krant op dit forum geplaatst ziet, herhaal ik ze nogmaals. Luc, Wat quote-werk uit deze topic als bewijs dat jij wel degelijk uitspraken uit kranten durft uit de context halen. Citaat:
Ik vond de uitspraak hierboven. De juist datum ken ik niet: Ik voel meer voor het progressieve imago van Spirit dan voor de conservatievere koers van NVA. Uitspraak in De Morgen, voor de verkiezingen van 13 mei. Trouwens Geert Bourgeois was niet erg gelukkig. Tijdens de laatste IJzerbedevaart bleef hij daarom achteraan op de weide. Het is dus niet allemaal zo wit/zwart zoals Clemens schijnt te geloven. [/QUOT] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar jij kent de feiten niet en toch oordeel jij! ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een eendracht in het Vlaamse kamp. Trekt daarmee naar den oorlog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() NIET [SIZE=3]België Barst[/SIZE] maar [SIZE=5]"Vlaanderen Barst"[/SIZE] (DS- zat.21/8/04) De [SIZE=3]Verdeel en Heers politiek[/SIZE] van het Blok werpt zijn vruchten af. [SIZE=3]Blok legt gratis bussen in naar Steenstrate.[/SIZE] Het Blok heeft nog liever dat [SIZE=3]Vlaanderen Barst[/SIZE] dan dat Vlaanderen éénsgezind strijdt voor [SIZE=3]Meer Vlaamse Zelfstandigheid.[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
|
![]() Citaat:
Er staan op dit forum honderden zinnen zonder bijgaand artikel. Uiteraard zegt een artikel meer dan een zin, maar dat wil niet zeggen dat wie een zin aanhaalt daarom alles uit zijn context rukt en dus een bedrieger is. De beruchte zin heb ik trouwens niet zelf 'uit zijn context gerukt' maar gewoon op ditzelfde forum toevallig gelezen. De 'uit zijn context-rukker' moet dus elders gezocht worden. Om de grond van de zaak nog eens duidelijk te stellen: Ik denk (mag dat?) dat de IJzerbedevaart de laatste jaren in grote mate gesteund wordt door Spirit. Waarom? * de voorzitter stapte over naar Spirit en werd niet terechtgewezen (hoewel SPa-Spirit een politiek voert die strijdig is met onze idealen) * Anciaux zit op de eerste rij * Bourgeois zit uit protest achteraan * De Morgen schreef: de IJzerbedevaart is een Spirit onderonsje * Ik vond een uitspraak op internet van Baeten in dezelfde zin (maar juist, na lezen van heel het artikel -dat ik niet kende- moet dat denuanceerd worden) Als ik hier een fout maak, laat het me dan weten. Ik vind het logisch en positief als Baeten meer afstand neemt van Spirit om wille van vlaamsnationale standpunten. Ik hoop ook dat de Spiritisten daar de besluiten uit trekken. Want naar de bedevaart komen en politiek het tegenovergestelde doen is niet aanvaardbaar. Wat moet er nu nog meer gezegd worden? Ik luister. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder stond er ook iets over de organisator van Vlaanderen Vlagt, Ivan Mertens. Citaat:
Volgens mij werkt het huidige IJzerbedevaartcomité onder het voorzittersschap van Walter Baeten over de partij-grenzen heen. Moest het IJzerbedevaartcomité mij hierin teleurstellen, dan is het gedaan met de Bedevaarten naar Diksmuide. IJzerwake mist zeker die onpartijdigheid, daar zijn de bindingen met het Blok zeer duidelijk terug te vinden. Laatst gewijzigd door Marie-José : 21 augustus 2004 om 14:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 |
|
![]() Tja, het blok omvat nu eenmaal de grootste delen van de Vlaamse Beweging, daar moeten we mee leven, het is dan aan ons om ze te verruimen.
Ik heb ook de tekst in de standaard gelezen, en ik heb zin om me lid te maken van VL² en heel dat ijzergebeuren te laten vallen ![]()
![]() |
#1250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 | |
|
![]() Citaat:
Veder hoop ik dat het huidig comité onder Baeten boven de partijpolitiek staat en de weg wijst naar een onafhankelijk Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 | |
|
![]() Citaat:
Als DS eerst verklaart dat de strijd tegen het VB een prioriteit is dan betrouw ik DS in dat verband niet erg. Begrijp je dat ? Indien niet dan is dat jammer vooral voor jou. Keur ook eens goed als ik zeg: "Verder hoop ik dat het huidig comité onder Baeten boven de partijpolitiek staat en de weg wijst naar een onafhankelijk Vlaanderen". Je weet wel: één Vlaams front |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wanneer heeft de DS dat verklaard en kan jij dat artikel op het forum zetten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() NIET België Barst maar Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
alle Belgicisten uit Vlaanderen en Wallonië [SIZE=3]om zoveel Vlaamse verdeeldheid aan de IJzer.[/SIZE] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vandaag (altijd een rappe geweest om te lachen!) Morgen de anderen, en eind augustus alle belgicisten samen een meewarige smile om het restafval van de Vlaamse beweging dat biddend een knieval onder de Ijzertoren maakt. Eigenlijk steekt de 'schadenfreude' mij zelfs een beetje tegen....... 50.000-------->4000 Jullie flamingantische vernedering is eigenlijk te groot om er nog waarlijk plezier aan te beleven. Desondanks warmen dank aan N-VU-A voor de fun en omwille van het 'spektakel'
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een partij biedt zich immers ter stembus aan met een ware koppelverkoop van programmapunten. Vlaamsblokstemmers kunnen dus evengoed uit raciale overweging stemmen, of om het sublieme economische blokprogramma, als uit geilheid op Coolen. Je kan daar voor je separatistische droom dus géén correcte conclusies aan vastknopen. Een bedevaart daarentegen, met als enige thema onafhankelijkheid , waar hoogstens een stadionbezetting van de doorsnee tweede klasser nog heenkomt, dat toont klaar en duidelijk de ware interesse voor het ene thema dat puur en onvergolden aangeboden wordt. Gezien het schisma tussen het handvol separatisten blijkbaar groter is dan wat ze aan scheuring ooit in België lijken te kunnen veroorzaken, zou ik in uw plaats niet te hard van uw (Ijzer)toren blazen................
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De toekomst van Vlaanderen ligt vandaag NIET meer bij de
Vlaamse organisaties maar bij de Vlaamse politici. De actie van de Brabantse Burgemeesters voor de splitsing van de kieskring BHV heeft resultaten geboekt , en de splitsing zal in het najaar een feit worden. [SIZE=3]Het Vlaams-regeerakkoord is het breekijzer om België verder te ontmantelen.[/SIZE] |
![]() |
![]() |