![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 |
Minister-President
|
![]() Begrijpend lezen moet nog iets beter, voor de rest zeg je eigenlijk voor een stuk hetzelfde als ik in je posting.
![]() |
#1242 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou het kunnen bekijken als : De tijdsgeest doorbreken door een nieuwe wereldbeschouwing doe je niet met 'logica' daar die er deel vanuit maakt. eens gevestigd is het nieuwe tijdsgeest en haar betreffende 'logica' die het dient te evalueren. 2) Het is (maar) Nietsche, een figuur daterende van voor de 20ste eeuw, wiens enige verdienste was dat hij weer andere ging inspireren... hij had de 'waarheid' (whatsoever) zeker niet in pacht Citaat:
En filosofie <> logica maar filosofie beïnvloedt jammer genoeg wel de 'logica' van het gesprokene ( Ik hou het hier nu wel vrij simplistisch ) Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 18 december 2013 om 18:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie zijn dat? Il voel me alleszins niet aangesproken. En je zal nergens een quote van me vinden die gaat in de richting die je mij probeert aan te wrijven. En je blijft hardnekkig dezelfde redeneringsfout maken. Het is niet omdat in bepaalde landen waar het protestantisme hoogtij viert i.p.v. het katholicisme meer HIV voorkomt dat de beleden godsdienst daarvoor een factor van betekenis zou zijn zoals jij tracht te verkopen. Je weet dat best. Tenzij ik je intellectueel zwaar overschat natuurlijk.
![]() |
![]() |
#1244 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aids problematiek : Waar zit de/het 'oplossing'/'bestrijden'/'indijken' in als één der ouders hiv-drager zou zijn ? De problematiek van de overbevolking : Waar zie jij de 'oplossing' ? Periodieke onthouding ? Citaat:
link link |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je ons aub even vertellen hoe de katholieke Kerk aan die laatste twee iets effectief doet ... op een 'men dient zijn naaste te beminnen' boodschap we wereld in te sturen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even hard becijferen graag... ik vermoed dat die twee afbeeldingen die ik net in links heb meegegeven toch nog redelijk accuraat de zaak beschrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien beter : Als de democratische meerderheid morgen beslist om alle Christenen te colloqueren in psychatrische instellingen wegens waandenkbeelden, moeten we dat maar accepteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) het theoretische ideaal 2) het praktische menselijke model ervan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zegt uitgerekend de man die zijn eigenzinnige westerse rooms-katholicisme wilt uitdragen als het ware geloof |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( In 't geval van Zimbabwe & Zuid-AZfrika klopt ook dat opgehangen beeld niet ) Tjah zo kan je aan alles een draai geven natruurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leg geen verband. Ik stel alleen vast dat er iets niet klopt met de beschuldiging richting katholieke Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 |
Minister-President
|
![]() Mocht de paus - en bij uitbreiding de katholieke kerk - vooral in Afrika oproepen tot veilige seks mét gebruik van condoom in die omstandigheden waarbij het vlees zwak is zou dat dan bijdragen tot een vermindering of tot een vermeerdering van het aantal nieuwe HIV besmettingen?
(ik ben het met je eens dat de woorden van de kerk aangaande sexualiteit volkomen irrelevant zijn geworden, zelfs onder gelovigen, maar het signaal dat gegeven wordt is volkomen foutief en doen voorkomen - zoals ik las in de pro vita teksten - dat het condoom zo slecht is gemaakt dat het eigenlijk weinig bescherming biedt - is in dat opzicht zelfs leugenachtig. Maar ja, het 'doel' zal de gebruikte middelen heiligen.) Het is niet omdat een gevoerd beleid geen succes heeft (wat opvolging betreft) dat het beleid goed is. En dus, JA, de katholieke kerk voert - met weinig succes - een beleid dat er op zijn zachst gezegd niet toe leidt het aantal HIV besmettingen te beperken, meer nog, het beleid zou, indien succesvol, leiden tot meer besmettingen er van uitgaande dat de mens is wat hij is, een 'zondaar' in je ogen en geen heilige.
![]() |
#1258 |
Minister-President
|
![]() .
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 18 december 2013 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft koud en warm tegelijkertijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 |
Banneling
|
![]() Dus Pro Vita is een soort van religieuze sekte die leugens de wereld instuurt. Zeggen dat een condoom 'slecht gemaakt is en dus geen bescherming biedt'... Zulke wanspraak verspreiden is gewoon puur crimineel en toont nog maar eens aan hoe het kweken van kinderen blijkbaar belangrijker is dan dat de vrouw over enige rechten beschikt... Gewoonweg misdadig en crimineel.
|
![]() |
![]() |