![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wat de sossen betreft wil ik geval per geval zien wegens vele ontoerekeningsvatbaren.
![]() |
![]() |
#1243 |
|
![]() Zalig kerstfeest voor de mensen van goede wil die vergiffenis kunnen geven....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
|
![]() Joseph Pholien (oud PSC minister van justitie) voorzag al lang geleden (vlak na de oorlog) dat de repressie zoals ze gevoerd was en werd er zou toe lijden dat de Vlaamse beweging, die op sterven na dood was na WO2, uit zijn asse zou oprijzen en sterker worden dan ooit tevoren...
en hij heeft gelijk gekregen. In zetels uitgedrukt is de Vlaams nationale strekking de allergrootste van alle strekkingen... Het niet verlenen van amnestie is juist een goede zaak voor Vlaanderen en de Vlaamse beweging. Vlamingen hebben nu eenmaal een zwak voor de vervolgden... Iedere "nooit" van Steenbok en Belgie zorgt op termijn voor telkens een extra stem tegen Belgie het land waar de haat nooit zal ophouden... totdat Belgie zelf zal ophouden..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 |
Burger
|
![]() amnestie : nooit !
België is niet een land voor de nazi's, er zijn geen landen voor hen !
![]() |
#1246 | |
|
![]() Citaat:
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 27 december 2004 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak jou kampkommandant om de Belgicistische colabo's te bewaken na de onafhankelijkheid. Of de familie van saxen...en dan geef ik je het verplicht huislektuurtje voor linkies: "The fall of the Romanov's"
![]() |
![]() |
#1248 | |
|
![]() Citaat:
Als voorbeeld van het tegendeel kan ik een collaborateur aan het woord laten die nergens spijt van heeft, nooit eerherstel heeft gekregen en zeker nooit in aanmerking kan komen voor amnestie: Standartenführer Tony van Dijck, commandant van de Vlaamse SS en het Veiligheidskorps van Robert Verbelen, op 26.02.2004 op Canvas TV: Tony VD: "Maar heb ik spijt van wat ik toen deed? Nee. Ik heb gekozen om deel uit te maken van dat glimmende leger en ben erbij geraakt. Dat was mijn ambitie, mijn motivatie. En niet meespelen in een of ander groot politiek plan. Mijn eer heet (nog altijd) trouw"
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 27 december 2004 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mijn eer heet nog altijd trouw.Iets dat ik respecteer.En waar ik voor sta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 |
Vreemdeling
|
![]() Amnestie enkel voor mensen die berouw tonen.
Amnestie voor mensen die nog altijd achter hun 'keuze' staan is een kaakslag voor iedereen die heeft geleden onder het bezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Men voert een bevel uit.Wat is daar mis mee.Leopold zij hak hun handden af.waar zit het verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ZO STIERVEN ZIJ EN WIJ -- Tony Van Dyck -- Uitgeverij De Nederlanden, Antwerpen -- 1993 -- ISBN 90 6583 082 0 De auteur van "Zo stierven zij en wij" werd op 27 maart 1922 te Berchem-Antwerpen geboren in een Vlaams-nationaal gezin. Reeds in zijn prille jongensjaren doorstroomde het Vlaamse volksbewustzijn zijn doen en denken. Het verbaasde zijn vrienden dan ook niet dat hij in september 1940 als achttienjarige koos voor de Nieuwe Orde en als vrijwilliger dienst nam in de Waffen-SS. Aan het Wolchowfront maakte hij de verschrikkelijke winter van 1941-1942 mee. Door zijn oversten geselekteerd, behoorde hij tot de eerste vier Vlamingen die naar de Militaire School van de Waffen-SS in Bad Tölz werden gezonden, waar hij eind 1942 promoveerde. Zijn geplande terugkeer naar het Oostfront werd doorkruist door de hogere SS-leiding in Berlijn, die hem naar Brussel zond ter beschikking van SS-generaal Jungclaus. Deze zou hem kort daarna de leiding opdragen van de Germaanse-SS in Vlaanderen. Op zijn nog veel te jonge schouders werden toen zware verantwoordelijkheden gelegd, die hij gewetensvol op zich nam in de eerlijke overtuiging voor Vlaanderen, en zijn volk een duurzame onafwendbare plicht te vervullen. Dit plichtsgevoel en zijn verantwoordelijkheidsbesef -- ook voor de Belgische krijgsraden na de oorlog -- werden zelfs door prominenten uit de verzetsrangen erkend. Vijftig jaar na de gebeurtenissen heeft de auteur zijn belevenissen neergeschreven en een waar en getrouw beeld opgehangen van wat die Vlaamse jongens bezielde aan het Oostfront en hoe zij de repressie van de zich wrekende staat ondergingen. Tony Van Dyck droeg zijn werk op aan zijn gesneuvelde kameraden. Doch ook aan hen die hun plicht deden in het Verzet. Want "Zo stierven zij en wij" wil een uitgestoken hand zijn. Naar allen die nog de littekens dragen van de diepe wonden van toen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 |
Parlementslid
|
![]() Na wat ik heb horen vertellen door lut van dessel amnestie meer dan ooit.
![]() |
![]() |
#1255 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mijn Eer Heet Nog Altijd Trouw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1257 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het woord trouw.Heeft een betekenis voor mij.DAAROM MIJN EER HEET NOG ALTIJD TROUW.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1259 | |
|
![]() Citaat:
En daarbij, zo te zien moet het ook een pak gemakkelijker zijn hé als je je eigen leugens kan geloven.
![]() |
![]() |
#1260 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Piano zijn website is een leugen.Hij heeft geen enkel bewijs.
|
![]() |
![]() |