Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2014, 05:54   #1241
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik heb niets tegen Marokkanen want die hebben juist zoals ik de pest aan de overgrote meerderheid van al die Berbers die hier rondzeulen.
Maar de overgrote meerderheid van de Marokkanen die naar hier gelokt zijn door de grote Belgische bedrijven, zijn van afkomst Berbers.
Zac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 06:15   #1242
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Maar de overgrote meerderheid van de Marokkanen die naar hier gelokt zijn door de grote Belgische bedrijven, zijn van afkomst Berbers.
Niks gelokt. Gedeporteerd is een betere uitdrukking. De "leidende Arabieren" in Marokko lusten geen berbers, de lokale variante van limburgse walen.
Oud 14 april 2014, 06:16   #1243
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat U het over de periode PRE1974 hebt? Nadien was er namelijk een migratieSTOP en konden ze enkel nog komen via gezinsvereniging en eigen kweek.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 06:31   #1244
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De partij die ze er voor opgericht hebben haalt nog 4,8 % in Belgie. Kennelijk valt het wel mee dus.
Alle andere partijen zijn vóór immigratie. Hoe hard jij ook roept.

De stroom gaat door, en jij kan het niet stoppen.

Hoe leuk is dat?
't Wordt pas leuk als ze zullen waker worden uw andere partijen. Bij de N-VA is dat al stilaan aan 't gebeuren.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 april 2014 om 06:32.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 06:34   #1245
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleine rechtzetting. Inderdaad, u hebt gelijk alleen aanzien de Marokkanen die niet als Marokkanen. Alleen wij moeten die aanzien als Belgen.
Oud 14 april 2014, 06:39   #1246
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kleine rechtzetting. Inderdaad, u hebt gelijk alleen aanzien de Marokkanen die niet als Marokkanen. Alleen wij moeten die aanzien als Belgen.
het strafste vind ik wel dat al die dogooders die dan ook nog eens pleiten voor onderwijs in eigen taal, standaard vergeten dat kinderen van Berbers geen arabisch spreken maar wel tamazight of zoiets. Die kinderen moeten dan op school arabisch (nieuwe taal) leren, zodat ze sneller Nederlands kunnen....

(Naar het schijnt spreek je sneller Chinees als je eerst het Gents onder de knie hebt).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 april 2014, 06:39   #1247
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat U het over de periode PRE1974 hebt? Nadien was er namelijk een migratieSTOP en konden ze enkel nog komen via gezinsvereniging en eigen kweek.
Stuurt dan nu het crimineel crapuul onder hen maar terug naar af en met een omgekeerde familiehereniging. Met wind van achter en zeep aan hun buik dan schuiven ze goed.
Oud 14 april 2014, 06:44   #1248
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het strafste vind ik wel dat al die dogooders die dan ook nog eens pleiten voor onderwijs in eigen taal, standaard vergeten dat kinderen van Berbers geen arabisch spreken maar wel tamazight of zoiets. Die kinderen moeten dan op school arabisch (nieuwe taal) leren, zodat ze sneller Nederlands kunnen....

(Naar het schijnt spreek je sneller Chinees als je eerst het Gents onder de knie hebt).
Het strafste vind ik dat ze altijd de mond vol hebben over vrijheid van geloof en dat volgen hun geloof zij geen alcohol mogen consumeren maar dat ze, als de nieuwe oogst wijndruiven binnen is, ze in Marokko allemaal uit de bergen afzakken om wijn gaan te zuipen, want het moet gezegd zijn, Marokko heeft heel wat goede wijnen.

Zij die pleiten om ze hun eigen gebrabbel te mogen brabbelen in de school zijn niets anders dan een stel hopeloze politici die denken zo van die meute wat stemmetjes te kunnen ronselen.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 april 2014 om 06:49.
Oud 14 april 2014, 11:12   #1249
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ze zullen zich sowieso - cultureel - tegen ons/jou keren op termijn, ze spuwen nu al op je/ons.

Jongen toch...
Misverstand. Het enige kulturele aspekt van wezenlijk belang is de taal.

Ik postte dat bericht in het licht van de Kulturkampf Francité versus Nederlandstaligheid. Dat U dat nu toch kon ontgaan....Meiske toch!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 april 2014 om 11:16.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 11:20   #1250
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Misverstand. Het enige kulturele aspekt van wezenlijk belang is de taal.

Ik postte dat bericht in het licht van de Kulturkampf Francité versus Nederlandstaligheid. Dat U dat nu toch kon ontgaan....Meiske toch!
Van wezenlijk belang voor jou, je mag hen hebben (samen met de 'cultuur' die ze meebrengen) , ik bedank er voor!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 11:35   #1251
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van wezenlijk belang voor jou, je mag hen hebben (samen met de 'cultuur' die ze meebrengen) , ik bedank er voor!
1. Ge reageert emotioneel....

2. Dan zijt geen geen échte Vlaamse volksnationalist volgens dewelke per definitie godsdienst en ras en levensbeschouwelijke overtuiging eigenlijk zeer bijkomstig zijn.

3. Gij bedankt ervoor maar de Francité niet. En het is net door de boomende Franstaligheid in Brussel dank zij de immigranten, dat België een Nederlandstalig zitje verliest ipv een Franstalig zitje in het Europees parlement ten gevolge van de uitbreiding door de komst van Kroatië.

4. IK geloof in het assimilatieproces op termijn. Het is dank zij de immigranten dat Brussel oprukt naar anderhalf miljoen Franstaligen tot meerdere eer en glorie van de Francité. Het hadden ook Nederlandstaligen kunnen zijn, hadden we gewild....
Oud 14 april 2014, 11:42   #1252
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Weet je inmiddels al waarom een Pakistaanse, een Roemeense of Marokkaanse migrant in Vlaanderen een boodschap in Leuven het Nederlands kan doen en jouw geliefde autochtone Franstalige Belg niet? Ook niet na 25 jaar?
Na al de vorige replieken is het énige juiste antwoord op die vraag dat Franstalige Belgen op de eerste plaats Franstaligen zijn en dat tot in de kist.
Taalassimilatie is voor de meesten van hen een verraad aan hun Franstalige identiteit.
Immigranten in Vlaanderen hebben die taalidentifikatie evenwel niet en willen wel Nederlands leren.

Het resultaat daarvan zagen we bij de gemeenteraadsverkiezingen. De rand wordt minder Franstalig door de Brusselse allochtone migranten die niet de behoefte hebben om voor de Franstalige eenheidlijst te stemmen in tegenstelling tot de Franstalige autochtonen.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 april 2014 om 11:44.
Oud 14 april 2014, 11:46   #1253
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Is dat zo?
De Marokkanen die ik destijds, ik geef toe het is al een tijd geleden, in Schaarbeek tegen kwam, spraken anders geen hol Nederlands, zelfs hun Frans was gebrekkig.
Ze gingen dan ook niet naar de Nederlandstalige school....
Eberhard had het trouwens over Vlaanderen niet over Brussel.
Oud 14 april 2014, 11:52   #1254
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij kan niet eens 'n eenvoudige zin in deftig Nederlands formuleren op 'n forum. Wat jouw verhaaltje betreft, vertel je maar raak met als bron; duim.

Op jou spuwen ze ook hoor, hoe harder je in je hol laat nemen, hoe harder je geminacht wordt, want als er iets is waar die gasten 'n bloedhekel aan hebben is' t aan nestbevuilers en eigenvolkverraaiers, zoals jij, jij zal nooit 'een van hen' zijn, tenzij je er zelf 1 bent natuurlijk.

Als ze al respect voor iemand zouden hebben, je kutmarrokaantjes, dan zou 't eerder voor mij zijn dan voor jou, want ik spreek de enige taal die ze kennen, de taal van geweld.

Ik laat me niet naaien, niet letterlijk, noch figuurlijk.
Sorry maar dat is allemaal niet terzake in het licht van de Kultuurstrijd Nederlandstaligheid versus Francité.
Het énige wat telt in dat opzicht, als er immigrant België binnenkomt is:
maken we er een Franstalige van of een Nederlandstalige. En veel té vaak is dat eerste het geval.
Het demografisch taalonevenwicht in ons voordeel is stillaan aan het kantelen ten voordele van de Francité. Niet te verwonderen daar de meeste immigranten de verfransingsmachine passeren in België.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 april 2014 om 11:53.
Oud 14 april 2014, 11:55   #1255
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
1. Ge reageert emotioneel....

2. Dan zijt geen geen échte Vlaamse volksnationalist volgens dewelke per definitie godsdienst en ras en levensbeschouwelijke overtuiging eigenlijk zeer bijkomstig zijn.

3. Gij bedankt ervoor maar de Francité niet. En het is net door de boomende Franstaligheid in Brussel dank zij de immigranten, dat België een Nederlandstalig zitje verliest ipv een Franstalig zitje in het Europees parlement ten gevolge van de uitbreiding door de komst van Kroatië.

4. IK geloof in het assimilatieproces op termijn. Het is dank zij de immigranten dat Brussel oprukt naar anderhalf miljoen Franstaligen tot meerdere eer en glorie van de Francité. Het hadden ook Nederlandstaligen kunnen zijn, hadden we gewild....
1. Nee hoor.

2. Nooit beweerd dat ik dat ben.

3. Europarlement heb ik nooit om gevraagd, die hele EU dictatuur mag zsm opgedoekt worden.

4. Ik niet, jij mag echter verder dromen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 13:17   #1256
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. Nee hoor.
Jawel, want ik hoor geen rationele tegenargumentie....
Ik lees daarentegen wél emotionele oprispingen over uw geweldbereidheid en zich niet te laten naaien.

Citaat:
2. Nooit beweerd dat ik dat ben.
Maar goed dat is een definitiekwestie....
U bent dus misschien voor het kommunautaire status quo ?
Citaat:
3. Europarlement heb ik nooit om gevraagd, die hele EU dictatuur mag zsm opgedoekt worden.
Mijn punt was geen pro of kontra EU.
Ik ga uit van de vaststelling dat de EU er is, maar zie echter dat België een Nederlandstalig zitje verliest en géén Franstalig.
Als reden wordt opgegeven: de demografische ontwikkelingen en dat voornamelijk in Brussel hetgeen resulteert in méér Franstalige Belgen ten opzichte van Nederlandstaligen.
Vindt gij dat op zich belangrijk of niet?

Citaat:
4. Ik niet, jij mag echter verder dromen.
Neen, ik stel feiten vast. Bijvoorbeeld hierboven.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 april 2014 om 13:28.
Oud 14 april 2014, 13:33   #1257
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het vooral grappig dat mensen, gebaseerd op hun eigen vooroordelen, dan plotsklaps conclusies maken die mijlenver van de realiteit afliggen.

Als je dan weet hoe de vork in de steel zit, dan wordt dit hilarisch.

Oud 14 april 2014, 13:36   #1258
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Indien ik mocht kiezen tussen 'n armlastige Waal, met dezelfde normen en waarden als ik, die ontstaan zijn uit 't humanisme, en 'n armlastige mohamedaan die z'n kwaadaardige ideologie meebrengt, reken maar dat ik niet lang hoef na te denken.
Ge veralgemeent en denkt in klichees en platitudes...
Elke mohammedaan zou dus een kwaadwillige ideologie aanhangen.
Waarom stelt ge niet de keuze tussen een Waal met dezelfde waarden en een mohammedaan die niet kwaadaardig is...?
Of waarom niet tussen een kwaadaardige Waal en een......juist!

Maar goed, normen en waarden en dan in het bijzonder de humanistische zijn voor u belangrijker dan taal.
Kwestie van U te begrijpen: Ge hebt liever een franstalig maar christelijk en blank Brussel dan een Nederlandstalig maar gekleurd en islamitisch Brussel ? Of zie ik dat verkeerd ? Ik verkies het tweede, als Vlaamsnationalist notabene.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 april 2014 om 13:43.
Oud 14 april 2014, 13:38   #1259
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van de 6.000.000 Vlamingen zijn er 5.999.990 die minder marokanen willen.
Bij die 10 zijn er 6 "geen mening" en die overige 4 zijn Berbers.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 13:48   #1260
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Van de 6.000.000 Vlamingen zijn er 5.999.990 die minder marokanen willen.
Goh, raar.

De enige partij die zich tegen immigratie van Marokkanen verzet krijgt nog geen 10 % in Vlaanderen.
De andere partijen zijn allemaal vóór.

....een onaangename waarheid?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 april 2014 om 13:48.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be