![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gratis zijn die testen nu ook niet hé. Veel mensen geraken besmet en herstellen zelfs zonder amper maar de symptomen vertoont te hebben. Die groep hoef je helemaal niet te testen. (het zou bvb ook om een banale snotvalling kunnen gegaan zijn) De tweede groep, mensen die de symptomen vertonen maar er niet écht van afzien. Die groep blijf je in het oog houden, maar testen hoeft hier ook nog niet echt. De laatse groep, de ergere gevallen, die test je beter om er zeker van te zijn dat het wel de Corona besmetting is die ze hebben. Mocht het iets anders zijn, zijn er mss specifiekere oplossingen. Is het de Corona hebben we toch nog geen doeltreffend vaccin. Blijft er wel het risico dat je drager bent van het virus zonder het zelf te weten en je zou in contact komen met zwakkere mensen (+65 & zieke). Om goed te zijn zou je dan de gehele bevolking moeten testen, en dat wordt dan ook weer onmogelijk. Bovendien, gisteren getest en virus-vrij bevonden maar vandaag zonder het te weten heb je het ook zitten.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2020 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen test, telefonische consultatie, poef, 14d quarantaine. Nugoed, de symptomen zijn er wel. Maar ik heb nu al de indruk dat het bij grieperigheid (koorts, hoesten, ...) en keelpijn blijft, dus tis mild. Alleen moet je dan niet op vtm nieuws constant cijfers geven van "zoveel besmettingen"...want dat getal is absoluut een factor te laag en geeft een vertekend beeld naar het publiek. Eerlijker is te zeggen dat er waarschijnlijk reeds tienduizenden mensen rondlopen met het virus....waarvan de helft nog niets doorheeft dat ze ziek zijn. Tot ze iemand aansteken die er wel doodziek van wordt of zelfs sterft.... Laatst gewijzigd door Tavek : 13 maart 2020 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk toch ook dat ze weinig benul hebben van het exact aantal.
Laten we niet vergeten dat er nu duizenden zich thuis gaan laten zetten met wat leugens. Duizenden meer dan de duizenden die dat al altijd doen he!
![]() |
#1245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorspelde schrijver in 1981 al uitbraak coronavirus?
En neen beste forumleden en lezers ditmaal haal ik er Nostradamus eens niet bij. Wuhanvirus woedde al langer, nadert omvang Sars. Nieuwe landen waar coronavirus voor het eerst opduikt, "maar we kunnen virus terugdringen door snel te reageren" Ik hecht er nog steeds totaal geen geloof aan dat het virus uit zichzelf zomaar even om de hoek komt loeren. Wat ik wel denk is dat het een aanslag is op China & Europa uit welke hoek het dan ook mag komen???? ![]() p.s. Ik val in herhaling als ik schrijf dat men beter wat nieuwe ziekenhuizen en scholen zou bouwen dan op alle mogelijke plaatsen asielcentra in te planten. Het eigenaardige van de zaak is dat die asielzoekers/migranten/illegalen meestal uit landen komen waar men met het Covid-19 geen problemen heeft dus terugkeren, lijkt mij voor hen de beste optie. In een ver verleden hingen er in tram/bus plaatjes met de wijze woorden: "Verboden te spugen!" Voetballers spugen ook wat af tijdens een match. Afrikanen (Noord) spugen ook wat af op de straten. Lijkt mij niet echt proper. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 maart 2020 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatregelen zijn nog niet van kracht en dat wijf daagt de overheid uit omdat die NOODZAKELIJKE maatregelen neemt ! De politie zou haar winkel dag & nacht moeten in 't oog houden. Dat zijn crapuulmanieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals u al schreef: dat zijn inderdaad crapuulmanieren. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Genoteerd.
Als Corona uitgewoed is zal Vlaanderen als gevolg van de klimaatontsporing langzaam onder water lopen. Ik noteer dat u weigert naar de de hoger gelegen gebieden van ons land te verhuizen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 13 maart 2020 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest men op dat laatste ook de nadruk gaan leggen, en voor een stuk is dat natte-vinger-werk, dan ga je de bevolking nog meer schrik aanjagen met ook hier alle gevolgen vandien. Wat die factor (in ons land) nu juist zou zijn, dat weet trouwens niemand. Ik heb al getallen gehoord van 2 .... tot .... 50 en meer. Feit is wel dat niemand dat juist kan zeggen. Bovendien neemt het aantal, na de piek, vrij snel af. Hoe stijler de piek, hoe sneller het nadien ook terug wegebt.
![]() |
![]() |
#1251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Neem steekproeven, zoveel personen, zoveel besmet en dan richt ge uw beleid op dat cijfer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal u wat beter in het oog moeten houden in de toekomst. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeilijk in zo'n geval hé. Bij virussen heb je broeihaarden en die zie je niet dadelijk. Toch niet in het begin. Om een deftige peiling te kunnen doen moet je een uniforme spreiding hebben en die heb je hier niet.
![]() |
![]() |
#1254 |
Banneling
|
![]() Maar je hebt wel modellen.
Die vrij accuraat zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja met die zeespiegelstijging van 1 a 2 mm per jaar is dat wel heel urgent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't spijtige aan die modellen is nu wel dat ze geen rekening houden met mensen die zich over een verre afstand kunnen verplaatsen.
Dan komt er heel wat kansberekening bij te pas en smelt je nauwkeurigheid als sneeuw voor de zon. Kijk alleen maar naar het geval Noord-Italië. Wat ze wel weten uit de modellen, dat is het verloop van een besmetting, maar dan wel lokaal. Ttz een groep mensen in een afgebakend gebied die zich amper verplaatsen.
![]() |
#1258 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hier een leuk model, als de trend zich voortzet, zitten we binnen ongeveer 80 dagen op 1 miljard geinfecteerden. En al neem je dan een vrij laag sterftecijfer laat ons zeggen 1 procent, dan spreken we nog over 10 miljoen doden.
een gewoon griepje. https://www.zerohedge.com/health/one...owth-epidemics https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo Laatst gewijzigd door Dade : 13 maart 2020 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de crèche van mijn kleinkinderen zijn er kinderen die 'voor alle zekerheid' thuis moeten blijven wegens symptomen die lijken op corona. Zij worden niet getest. En nu? Moet ik bezoek van mijn kleinkinderen en hun ouders weigeren? Kinderen zijn dikwijls dragers zonder ziek te zijn? Mijn vrouw en ikzelf zijn 65+ = risicogroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |