Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2011, 22:24   #12621
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Die zonder papieren zijn allemaal west-Europeanen zeker?
Je weet dus toch nog niet wat de fout is die mijnheer Dewinter maakt bij zijn gevolgtrekking.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 22:28   #12622
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als vreemdeling in Belgie zijn, doe je vrijwillig.
Indien dit onvrijwillig gebeurd dan is er nog zo iets als de ambassade.

Zonder de juiste papieren in België zijn is "democratisch" gegeven als een "misdaad".

Deze wetgeving komt van ver voor dat er iets bestond zoals het Vlaams Belang.

Ik kan deze dingen bedenken.

1) De wetgeving klopt niet.
2) Zelfs al is de wetgeving verkeerd, dan nog is het momenteel een misdaad zonder de juiste papierwinkel in België te zijn.
Oud 2 december 2011, 22:32   #12623
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je weet dus toch nog niet wat de fout is die mijnheer Dewinter maakt bij zijn gevolgtrekking.
Registreren op afkomst neemt de hele polemiek weg, zal eindelijk klaarheid scheppen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:02   #12624
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allez Arti mr dewinter wil ik nog niet gaan verdedigen ze, het enige voordeel is dat hij wat schockerender dingen of problemen durft verwoorden. Mara en dat moet ik toegeven dat heeft zo zijn nadelen. Elke schitterende en mooie allochtoon ( je weet wel die waarvan ik dan zou dromen dat ze met mij werken) denk dan inderdaad dat ze gediscrimineerd worden of dat we ze niet willen of dat ze meer belasting moeten betalen dan wij, etc...

Dus in feit epraat je ze zo een minderwaardigheid aan, of geloven ze nog werkelijk ook dat ze minder kansen hebben in onze maatschappij. DUs een debat en een dreigement van de vakbond over discriminatie zou zich beter vertalen in wat discriminatie precies is, en naar eenvoudig eaktieplannen opstellen zodat bedrijven bvb gelabeld worden die status discriminatie vrij kunnen verdienen als het ware al is het maar met mystery sollicitatie gesprekken... Dus positief werken in plaats van opruiende vakbondstaal alsof er hier een oorlog aan de gang is.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:20   #12625
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Registreren op afkomst neemt de hele polemiek weg, zal eindelijk klaarheid scheppen!
Dat mag je enkel doen van sjok als je ook hun schoenmaat, kleur van hun haar, lengte van hun teennagels..etc mee neemt in de registratie.
Ze gewoon tellen mag niet want dat is te gemakkelijk.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 december 2011 om 23:21.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:22   #12626
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat mag je enkel doen van sjok als je ook hun schoenmaat, kleur van hun haar, lengte van hun teennagels..etc mee neemt in de registratie.
Ze gewoon tellen mag niet want dat is te gemakkelijk.
Dat is ook niet relevant, om statistieken mee te maken
Volgens mij moet je vooral een vermogensonderzoek doen als ze steun vragen.
Op basis van dat onderzoek kijk je of ze zwartwerk doen, en zoja stop je de steun.
Oud 2 december 2011, 23:28   #12627
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat veel mensen wakker liggen van de fouten die mijnheer Dewinter maakt bij zijn gevolgtrekking. Ze zijn heus wel in staat zelf te zien, of denken te zien, wat allochtonen hen kost .

Laatst gewijzigd door Bobke : 2 december 2011 om 23:32.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:30   #12628
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is ook niet relevant, om statistieken mee te maken
.
Natuurlijk is dat niet relevant.
Als ik wil weten hoeveel bakkers in mijn dorp zijn ga ik die gewoon tellen, waarom ze bakker zijn geworden doet er niet toe.
Als ik wil weten hoeveel niet Europeanen in de cel zitten ga ik die toch ook gewoon tellen, de rest doet er niet toe want dat verandert niets aan de som die ik krijg na mijn telling.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:47   #12629
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Is die discussie met artisjok en jullie nog steeds bezig? God damn! Jullie zouden ongetwijfeld al jullie nagels van frustratie moeten afgebeten hebben

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 2 december 2011 om 23:48.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 07:15   #12630
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dat zal geen klaarheid scheppen.

Registreren op verblijfsvergunning (of het ontbreken ervan) en op verblijfsduur en andere factoren neemt de polemiek weg.
Oud 3 december 2011, 08:55   #12631
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Om op de vraag van de thread te antwoorden:
Omdat Belgen die ertegen zijn voornamelijk zijn samengesteld uit de niet werkwillige werknemers (=gesyndiceerden), werklozen en andere marginalen.

Ze weten dat de allochtonen die wel willen werken voor loon naar werken, nl het minimumloon. (niet zoals de huidige overbetaalden die zich ook nog eens willen moeien met dingen die enkel hun bedrijf aangaan).

Deze immigranten zijn nodig om onze productiviteit te verhogen en de loonkosten naar beneden te krijgen.
Hoe meer aanbod op de werknemersmarkt hoe meer kans voor de ondernemers om de luierikken buiten te houden.
Oud 3 december 2011, 09:12   #12632
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat zal geen klaarheid scheppen.

Registreren op verblijfsvergunning (of het ontbreken ervan) en op verblijfsduur en andere factoren neemt de polemiek weg.
zeg vaneerste keer
1° dat de diensten te lui zijn om dat in te putten in de computer, omdat ze godverdomme de helft zo'n principiele argumenten heeft als hij. Je weet wel lekker geindoctrineerd door de cursu

2° dat de sofwtare dan weer moet aangepast worden, of dat dit een procedure vergt die jullie kramikkige software eventueel zou doen crashen, dus technische is het ook al hopeloos

3° dat die data ergens in een veldje geprutst worden op een niet gestandaardiseerde manier zodat alles eigenlijk allang verkloot is

4° dat je probeert als goeie ambtenaar om die verantwoordelijk af te schuiven op de centrale dienst van de overheid de RVA die eigenlijk al jullie werk doen, maar het is jullie die cashen op de dop, dus de vakbond heeft het geld en het werk weigert de rva te doen omdat dit in feite niet in hun opdracht staat

enzovoort , ik heb niet veel empathie nodig om te weten hoe jullie diensten elkaar zitten te klooien hoor;

Dus mijne heren zelfs als zouden ze het moeten intypen, dan nog zal de software niet werken. Zelfs al werkt de software dan gaan ze dat delegeren naar een andere dienst. Zelfs al zou die dienst dat doen, dan zou de rapporteringssoftware niet klaar zijn enzovoort
Oud 3 december 2011, 09:23   #12633
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zeg vaneerste keer
1° dat de diensten te lui zijn om dat in te putten in de computer, omdat ze godverdomme de helft zo'n principiele argumenten heeft als hij. Je weet wel lekker geindoctrineerd door de cursu

2° dat de sofwtare dan weer moet aangepast worden, of dat dit een procedure vergt die jullie kramikkige software eventueel zou doen crashen, dus technische is het ook al hopeloos

3° dat die data ergens in een veldje geprutst worden op een niet gestandaardiseerde manier zodat alles eigenlijk allang verkloot is

4° dat je probeert als goeie ambtenaar om die verantwoordelijk af te schuiven op de centrale dienst van de overheid de RVA die eigenlijk al jullie werk doen, maar het is jullie die cashen op de dop, dus de vakbond heeft het geld en het werk weigert de rva te doen omdat dit in feite niet in hun opdracht staat
Je weet er echt niets van, hé. Of doe je alsof?
Citaat:
enzovoort , ik heb niet veel empathie nodig om te weten hoe jullie diensten elkaar zitten te klooien hoor;
Waarom denk jij dat ik voor de vakbond werk?
Citaat:
Dus mijne heren zelfs als zouden ze het moeten intypen, dan nog zal de software niet werken. Zelfs al werkt de software dan gaan ze dat delegeren naar een andere dienst. Zelfs al zou die dienst dat doen, dan zou de rapporteringssoftware niet klaar zijn enzovoort
De software die ik help ontwikkelen werkt vré goed.
Oud 3 december 2011, 09:28   #12634
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet er echt niets van, hé. Of doe je alsof?

Waarom denk jij dat ik voor de vakbond werk?

De software die ik help ontwikkelen werkt vré goed.
ik twijfel niet aan uw bekwaamheid arti, dat heb ik allang gezien hier op het board. Ik kan mij wel levendig inbeelden dat jij geen vinger werk zult doen van een ander, dat je alle argumenten zult bovenhalen waarom iets niet in uw opdracht staat door te vragen of ze daar een bewijs voor hebben of ze dat kunnen documenteren , heb je een link daarvoor ?? etc

En omgekeerd, als het niet werkt, dat alle registers opengaan om de andere te responsabiliseren. Maar kom

Op den duur zijn softwaremannen/vrouwen wel een monopolie in een huis. Dat stoort mij soms wel. Want ze doen dan in een recordtempo wat hen wettelijk opgelegd wordt, terwijl ze jaren aan een stuk weigeren te doen wat hen op een beleefde manier via een userplatform gevraagd wordt ? Dan vraag je u eindelijk af waarom betalen we die gasten zo vet als ze toch maar doen wat dan via een omweg op hun todo list komt
Oud 3 december 2011, 09:44   #12635
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik twijfel niet aan uw bekwaamheid arti, dat heb ik allang gezien hier op het board. Ik kan mij wel levendig inbeelden dat jij geen vinger werk zult doen van een ander, dat je alle argumenten zult bovenhalen waarom iets niet in uw opdracht staat door te vragen of ze daar een bewijs voor hebben of ze dat kunnen documenteren , heb je een link daarvoor ?? etc
Je vergist je, hoe meer ik mag programmeren hoe meer werkzekerheid.
Hoe meer werk ik van anderen mag doen, hoe meer werkzekerheid.

Citaat:
En omgekeerd, als het niet werkt, dat alle registers opengaan om de andere te responsabiliseren. Maar kom
Als wat niet werkt?
Citaat:
Op den duur zijn softwaremannen/vrouwen wel een monopolie in een huis. Dat stoort mij soms wel. Want ze doen dan in een recordtempo wat hen wettelijk opgelegd wordt, terwijl ze jaren aan een stuk weigeren te doen wat hen op een beleefde manier via een userplatform gevraagd wordt ? Dan vraag je u eindelijk af waarom betalen we die gasten zo vet als ze toch maar doen wat dan via een omweg op hun todo list komt
If you can't beat the system, be part of the system.

Wij doen altijd wat ons gevraagd wordt, de klant beslist en betaalt.
Oud 3 december 2011, 10:00   #12636
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
If you can't beat the system, be part of the system.

Wij doen altijd wat ons gevraagd wordt, de klant beslist en betaalt.
waarom verschiet ik daar niet van?
Dit noem ik de zuiverste houding van platte arbeidersmentaliteit.
"wilt ge daar even een nagel inkloppen aub?"
"Natuurlijk madame" KLOP KLOP
oei, nu valt je hele keukenkast naar beneden, tja je hebt me niet gevraagd om je dat te vertellen hé. Je vroeg om een nagel te kloppen! Ik wist wel dat die keukenkast dan ging invallen, maar dan had je moeten vragen dat ik eerst ging kijken of daar wel een nagel kon geklopt worden.

Juist ja. Gelukkig werkte ik op een firma waar zulke platvloerse houding niet werd geapprecieerd.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 december 2011 om 10:01.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 11:29   #12637
Another Jack
Banneling

Standaard

Ja, er wordt wat afgelachen onder laaggeschoolden met xenofobe trekjes.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 12:22   #12638
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Gelezen Marie?

Er wordt in de krant toch niet verteld wat er na de schorsing van vier maanden gebeurd?

Paulus.
Ik had het gelezen maar dacht : moet ik nu op zoiets ook al reageren!
Een goed verstaander heeft een half woord nodig.
Maar 't zijn niet allemaal even goede verstaanders zeker ...
Oud 3 december 2011, 12:25   #12639
Dick Tator
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dick Tator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 12:36   #12640
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator Bekijk bericht
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be