Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 april 2020, 12:49   #1261
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
?? ...
Spanje zit al langer in een strengere lockdown dan Belgie hoor.
Ik heb de indruk dat die lockdown niet veel uitgehaald heeft op virologisch gebied, maar vooral economische en maatschappelijke schade heeft veroorzaakt.
De sterfte-evolutie in Spanje was in ieder geval steiler dan deze in Italië, waardoor men kan stellen dat ze dichter lag bij het 'LMW'-type.

Het grote aantal besmetten (circa 75%), die geen symptomen of milde symptomen vertonen en als regel onopgemerkt doorgaan, hebben aldus ongezien en onbewust zo'n LMW scenario gerealiseerd.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 13:18   #1262
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat die lockdown niet veel uitgehaald heeft op virologisch gebied, maar vooral economische en maatschappelijke schade heeft veroorzaakt.
Was steiler tot aan 25 maart ongeveer. Het is absoluut zeker dat een lockdown een effect heeft op de exponentiele tijdsconstante, en die zelfs naar alle waarschijnlijkheid negatief kan maken - tenminste zolang de maatregelen van kracht blijven. Het zou bijzonder verwonderlijk zijn mocht dat het geval niet zijn.

Wat de vraag echter is, is welke de infectiegraad van de bevolking was op het moment dat de lockdown zijn intrede deed. Als dat al 20% van de bevolking was, dan was een goed stuk van de epidemie al doorgewaaid, natuurlijk. Als dat nog maar 1% was, dan stond de epidemie nog in haar startblokken.

Wat vrijwel zeker is, is dat een lockdown de groei tijdelijk in de koelkast stopt. Om die weer los te laten als die lockdown opgeheven wordt natuurlijk.

Citaat:
De sterfte-evolutie in Spanje was in ieder geval steiler dan deze in Italië, waardoor men kan stellen dat ze dichter lag bij het 'LMW'-type.
Ja, *voor* de lockdown. Maar het buitenbeentje is eerder Italie waar de groei veel trager was dan in de meeste andere Europese landen, zoals je op mijn plotjes trouwens kan zien. De verdubbelingstijd in Italie was ongeveer 2 keer zo lang als elders, waar de rechten in de log plot allemaal ongeveer parallel liepen (allemaal dezelfde tijdsconstante hadden), grotendeels gelijk aan die van Spanje.

Dat kwam misschien omdat er in het Noorden van Italie reeds gedeeltelijke maatregelen getroffen waren.

Citaat:
Het grote aantal besmetten (circa 75%), die geen symptomen of milde symptomen vertonen en als regel onopgemerkt doorgaan, hebben aldus ongezien en onbewust zo'n LMW scenario gerealiseerd.
Dat zou mooi zijn. Maar enkel een serologische test op anti-lichamen kan dat NU nog nagaan. Op het ogenblik van de lockdown had men het kunnen meten door het aantal besmetten te schatten, maar nu is dat niet meer betrouwbaar, omdat het aantal besmetten vandaag stukken lager is (dank zij die lockdown), en helemaal niet meer representatief is voor het deel van de bevolking die het GEHAD HEEFT.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2020 om 13:19.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 19:12   #1263
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

De lockdown in vele landen steekt dat voor een tijdje in de koelkast, maar meer ook niet.
Tenzij er bv in oktober al een werkend en betrouwbaar vaccin is.

Zo lang kunnen sommige landen het best uitzingen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 19:18   #1264
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

De plotjes...

Die hoe langer hoe minder willen zeggen. Deze getallen zijn totaal niet te betrouwen. Dit is gewoon statistisch niet mogelijk...

We zien dat Amerika de initiele exponentieel nu voorzeker verlaten heeft.

We hebben de indruk dat Europa de originele exponentieel verlaten heeft, om er een andere te beginnen.

De Belgische cijfers maken zulke gekke bokkesprongen dat je daar geen staat kan op maken.

De Nederlandse ook. De Franse ook.

Italie's daling lijkt zich te bevestigen, ook al is ze bescheiden. We zullen nog wat wachten, maar men zou hopen dat de confinement toch wel harder werkt dan dit.

Spanje plafonneert, het is niet duidelijk of ze al dalen.

Wat eigenaardig lijkt, is dat de UK ook lijkt te plafonneren. Het kan niet zijn dat sommige landen bijna een maand moeten wachten op plafonneren na hun lockdown, en anderen direct al plafonneren he.

Tenzij de epidemie in zijn geheel aan kracht aan 't verliezen is, onafhankelijk van de genomen maatregelen.

Maar al die rariteiten laten eerder denken dat deze getallen noegabolle waard geworden zijn. Daar waar de initiele exponentielen mooi de groei weergaven, en statistische fouten min of meer coherent leken, zijn de bokkensprongen van de laatste tijd in vele landen eerder een aanwijzing dat de cijfers zelf inconsistent zijn.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  covidworld08_04.png‎
Bekeken: 45
Grootte:  36,8 KB
ID: 112108  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  covideurope08_04.png‎
Bekeken: 51
Grootte:  188,6 KB
ID: 112109  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  covidbelgium08_04.png‎
Bekeken: 48
Grootte:  20,2 KB
ID: 112110  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 19:21   #1265
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Tenzij er bv in oktober al een werkend en betrouwbaar vaccin is.

Zo lang kunnen sommige landen het best uitzingen.
Nee. Zo lang kunnen ze dat niet. In Frankrijk beginnen de economisten en de bankiers al te panikeren. Ze hebben het bilan opgesteld van de eerste 14 dagen lockdown. 6% groei kwijt op jaarbasis.

En uwe vaccin in oktober, hahaha. Ge gaat 100 miljoen mensen een spuitje geven met iets waar ge gene goeie kijk op hebt ? Wel minder doden maken dan het epidemietje zelf he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 19:30   #1266
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee. Zo lang kunnen ze dat niet. ....
Jawel hoor. En ook wel tot zomer 2021

Maar dan wel op een economie zonder toerisme en horeca. Een enorme klap, maar te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In Frankrijk beginnen de economisten en de bankiers al te panikeren. ...
Gewoon geld bijprinten en accepteren dat je vanaf 2021 een tijdje de hyperinflatie ingaat.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 19:35   #1267
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jawel hoor. En ook wel tot zomer 2021

Maar dan wel op een economie zonder toerisme en horeca. Een enorme klap, maar te doen.


Gij wilt zeggen dat het volstond om cafes en toerisme stop te zetten, en het epidemietje stopte ? Waarom zitten we dan in een lockdown ?

Er zijn twee mogelijkheden: veel "zachtere" maatregelen hielden de R van de epidemie dicht bij 1 of onder 1, en dan doen we onszelf enorm veel ambras aan zonder enige reden. Oftewel niet. En dan zullen die zachtere maatregelen niet volstaan om het terug op gang komen van de epidemie te beletten. Dan moet je deze lockdown volhouden tot midden volgend jaar. Niet doenbaar.

Citaat:
Gewoon geld bijprinten en accepteren dat je vanaf 2021 een tijdje de hyperinflatie ingaat.
Ah, de Reichsmark. Of de Zimbabwaanse dollar. Dat was daar nogal feesten toen.

En waarom hebben we dat allemaal gedaan ? Om een paar procentjes van de bevolking te redden. We hebben het welvarende leven van meer dan 95% van de mensen naar de kloten geholpen voor jaren, om een piepklein minderheidje zogezegd te laten overleven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2020 om 19:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 22:30   #1268
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Bon, nog maar eens ’n update, om vast te stellen dat die idiote lockdown vergelijkbaar is met een kruisraket om op een mug te schieten:

“Meer dan 70.000 mensen zijn wereldwijd overleden aan de gevolgen van hetcoronavirus. Dat blijkt volgens persbureau AFP uit cijfers van overheden en de Wereldgezondheidsorganisatie.”

https://www.nd.nl/nieuws/varia/96464...et-coronavirus

Ik wil zelfs nog 5 keer zoveel sterfgevallen aannemen, van degenen die thuis sterven en niet in de ‘officiële cijfers’ zijn opgenomen.
350.000 doden op pakweg 3 maanden, sinds de telling rond half januari geregistreerd werd.
Dat is een gemiddelde van ruim 120.000 doden per maand = 4000 sterfgevallen per dag wereldwijd.

Volgens cijfers van WHO stierven in 2016 gemiddeld 163.287 personen per dag aan allerlei hart- en longaandoeningen (ouderdom inbegrepen).
Dat is 40 keer meer dan het aantal corona patiënten dat gemiddeld per dag sterft en daar moved geen kat over...

Wie durft nog beweren dat een wereldwijde lockdown de verstandigste beslissing was, die ‘onze leiders’ konden nemen ?
Bende idioten.
r zijn 3 scenario's:
- We vinden snel een vaccin en gaat en masse vaccineren.
- We passen harde quarantaine toe en doen aan tracing en massaal testen.
- Spaanse Griep, het virus doet zijn ding voor 1 a 2 jaar met enkele miljoenen doden wereldwijd.

Het eerste, een vaccin, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat we dit op een paar maand gefikst krijgen.
Het tweede is wat men doet in bv Singapore, werkbaar als je dat vanaf dag 1 doet. Niet meer dan een maand in de uitbraak in. Too Little, Too Late.

Het enige wat overblijft is dus 3. Wat ik niet snap eigenlijk is dat men blijkbaar vergeten is wat het doel van een quarantaine is, waarom niemand in Europa dit zelfs suggereerde gaat mijn verstand te boven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 23:04   #1269
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gij wilt zeggen dat het volstond om cafes en toerisme stop te zetten, en het epidemietje stopte ? Waarom zitten we dan in een lockdown ?...
We zijn lerende.

We kunnen de komende 14 maanden een economie laten draaien met continue sociale-afstand.

Niet ideaal, nee. Maar doenbaar. Zou zelfs tot nieuwe inzichten mbt werk & leven kunnen leiden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

En waarom hebben we dat allemaal gedaan ? Om een paar procentjes van de bevolking te redden. ....
Ik denk dat het redden van 2% extra sterfte en 2% longzieken dat waard is ja.

Maar ik geef toe dat het arbitrair is.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 23:05   #1270
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
We zijn lerende.

We kunnen de komende 14 maanden een economie laten draaien met continue sociale-afstand.

Niet ideaal, nee. Maar doenbaar. Zou zelfs tot nieuwe inzichten mbt werk & leven kunnen leiden.



Ik denk dat het redden van 2% extra sterfte en 2% longzieken dat waard is ja.

Maar ik geef toe dat het arbitrair is.
Als we dat beetje minder "hebben" niet aankunnen dan was het ook maar fake "hebben".
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 23:40   #1271
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
r zijn 3 scenario's:
- We vinden snel een vaccin en gaat en masse vaccineren.
- We passen harde quarantaine toe en doen aan tracing en massaal testen.
- Spaanse Griep, het virus doet zijn ding voor 1 a 2 jaar met enkele miljoenen doden wereldwijd.

Het eerste, een vaccin, lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat we dit op een paar maand gefikst krijgen.
Het tweede is wat men doet in bv Singapore, werkbaar als je dat vanaf dag 1 doet. Niet meer dan een maand in de uitbraak in. Too Little, Too Late.

Het enige wat overblijft is dus 3.
Idd, LMW is/was de enige juiste optie, met dien verstande om asap de kwetsbaarste groep, de ouderen dus, in quarantaine te zetten en de bevolking briefen mbt afstand houden, hygiëne enz..
Zoals Patrick hier al duidelijk aantoonde, zou dit de minste economisch-sociale schade hebben aangericht, plus hoogstens enkele procenten bij de ‘normale’ jaarlijkse sterfgevallen in de wereld.
Na 2 maanden zou de shit voorbij zijn en kunnen we onze schaafwonden likken.
Nu gaan we moeten proberen te herstellen van een gebroken rug.
Citaat:
Wat ik niet snap eigenlijk is dat men blijkbaar vergeten is wat het doel van een quarantaine is, waarom niemand in Europa dit zelfs suggereerde gaat mijn verstand te boven.
Het is anders redelijk simpel.
Het ontbreken van een adequate stockage van de meest elementaire beschermingsmiddelen om minstens medisch personeel te beschermen tegen besmette patiënten, de paniekvoetbal van politici en het totale ontbreken van enige testrondes en statische onderzoeken in het beginstadium, toont mooi de onbekwaamheid en nutteloosheid aan van politici in het algemeen.
Mochten leidinggevenden in een bedrijf zo verstijfd reageren in een crisissituatie, draait dat binnen de kortste keren failliet.
Hier krijgt de werkende bevolking de rekening doorgeschoven.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 april 2020 om 23:49.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2020, 23:49   #1272
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idd, LMW is/was de enige juiste optie, met dien verstande om asap de kwetsbaarste groep, de ouderen dus, in quarantaine te zetten en de bevolking briefen mbt afstand houden, hygiëne enz...
Eigenlijk hebben we dat ook gedaan hé.
Bezoek in woonzorgcentra was al vrij snel verboden.
Maar...Met het personeel hebben ze onvoldoende of geen rekening gehouden en die hebben het daar binnengebracht.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 00:59   #1273
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarom zou dat zo een zootje worden ? In Italie is dat toch niet gebeurd en die waren relatief dicht bij die situatie he.
De percentages gevallen zijn klein he. De absolute bovengrens is 5%. Maw, 95% heeft er geen last van. En in die 5% zitten grotendeels ouderen en zwakkeren. Denk je echt dat er een "zootje" komt, laat staan een Franse Revolutie, als 95% van het volk geen last heeft, en enkel zwakken en ouderen de pijp uit gaan zonder *geavanceerde verzorging die toch in de helft van de gevallen niks uithaalt (IC)* ?
Dat lijkt me een dogmatische voorstelling, niet gebonden aan inzicht van massa-gedrag van de mens-soort in kwestie.

Niet snerend bedoeld hoor maar ik snuif een tunnelvisie om obstinaat de eigen 'gedachten' als enige juiste te verkopen. Ietwat dogmatisch en technocratisch ex-cathedra, ...want Voltaire's Candide-gedrag [-tout est pour le mieux dans le meilleur des mondes possible-] zie ik bij jou niet zitten.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 04:51   #1274
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Eigenlijk hebben we dat ook gedaan hé.
Bezoek in woonzorgcentra was al vrij snel verboden.
Maar...Met het personeel hebben ze onvoldoende of geen rekening gehouden en die hebben het daar binnengebracht.
Dat lijkt universeel te zijn: rap elke vorm van plezier verbieden. Geen bezoeken, niet op een bank gaan zitten, niet naar uw tweede verblijf. Lulligheden die bijzonder weinig uithalen. Maar de essentiele zaken, zoals niet naar de supermarkt gaan, maar U laten leveren, nee dat was te moeilijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 04:53   #1275
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat lijkt me een dogmatische voorstelling, niet gebonden aan inzicht van massa-gedrag van de mens-soort in kwestie.
Ik zie mensen niet in opstand komen omdat ze genezen zijn. En ik zie zieken en stervenden niet in opstand komen. Ik zie mensen die verdriet hebben niet in opstand komen. Ik zie mensen die blij erven ook niet in opstand komen.

Wat ik wel in opstand zie komen, zijn alle mensen die hun job kwijt zijn, omdat men hun business kapot gemaakt heeft. Wat ik wel in opstand zie komen, zijn mensen die nu in armoede geprojecteerd gaan worden door het kapot maken van de economie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 05:38   #1276
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zie mensen niet in opstand komen omdat ze genezen zijn. En ik zie zieken en stervenden niet in opstand komen. Ik zie mensen die verdriet hebben niet in opstand komen. Ik zie mensen die blij erven ook niet in opstand komen.

Wat ik wel in opstand zie komen, zijn alle mensen die hun job kwijt zijn, omdat men hun business kapot gemaakt heeft. Wat ik wel in opstand zie komen, zijn mensen die nu in armoede geprojecteerd gaan worden door het kapot maken van de economie.
Goed voor jou, Trick.
Ietwat te hoog MLK gehalte voor mij.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 07:30   #1277
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Goed voor jou, Trick.
Ietwat te hoog MLK gehalte voor mij.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 08:35   #1278
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat lijkt me een dogmatische voorstelling, niet gebonden aan inzicht van massa-gedrag van de mens-soort in kwestie.

Niet snerend bedoeld hoor maar ik snuif een tunnelvisie om obstinaat de eigen 'gedachten' als enige juiste te verkopen. Ietwat dogmatisch en technocratisch ex-cathedra, ...want Voltaire's Candide-gedrag [-tout est pour le mieux dans le meilleur des mondes possible-] zie ik bij jou niet zitten.
Het was Candides leraar Pangloss, die verkondigde dat men desondanks in de beste van alle mogelijke werelden vertoefde. Candide werd door zijn ervaringen wel wijzer.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 09:02   #1279
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Eigenlijk hebben we dat ook gedaan hé.
Bezoek in woonzorgcentra was al vrij snel verboden.
Vrij snel, inderdaad.

Op 5 maart:
Citaat:
In woonzorgcentrum Eyckenborch in Gooik zijn de komende dagen geen bezoekers welkom. Het woonzorgcentrum sluit tot maandag de deuren voor bezoekers omdat een medewerker onrechtstreeks in contact kwam met het nieuwe coronavirus.

Het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid vindt de maatregel te extreem.
Op 11 maart:
Citaat:
De Vlaamse rusthuizen vragen minister van Welzijn Wouter Beke om ' zoals in Brussel en Wallonië ' het bezoek aan rusthuizen tijdelijk volledig te verbieden.
Later diezelfde dag heeft Beke dan inderdaad het bezoek verboden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2020, 10:05   #1280
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Allez, volgens de Standaard zou de WHO oproepen om de confinement maatregelen niet te versoepelen, maar nog aan te vijzen.

De goede raad van tante Kaat, na haar twee andere blunders.

Weer een goeie raad van de WHO zekers, na hun aanbeveling om besmette mensen te vertellen dat ze geen covid-19 hadden tot 11 maart, zodat die verder best konden rondwandelen, gerustgesteld, en hun virusken verspreiden, en na deze zever:

https://www.who.int/emergencies/dise...w-to-use-masks

Citaat:
If you are healthy, you only need to wear a mask if you are taking care of a person with suspected 2019-nCoV infection.
welke de beste techniek om het spel in te dijken, afraadt: maskers dragen.

Om twee redenen:
- niemand weet "if you are healthy". Als iedereen dat wist, zou er geen epidemie zijn. Die mensen blijven dan thuis, maken niemand meer ziek, en de epidemie stopt de week daarop.

- het is gewoon wetenschappelijk FOUT om te beweren dat maskers niet beschermen als je gezond bent. Trouwens, waarom zou het verzorgers magisch beschermen, en burgers niet ?

Als maskers zelfs helpen als je met een ZEKER geinfecteerd persoon in contact bent, dan helpt het ZEKER als de contacten minder close zijn, he.

De bedoeling is toch, dacht ik, dat mensen van het publiek niet besmet geraken.... Niet dat verzorgers niet besmet geraken, en dat iedereen in het publiek wel besmet geraakt.... (of toch?)

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 april 2020 om 10:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be