![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vinden jullie dit document goed? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 35,44% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 58,23% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,33% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rijk zijn de armen van geest want hen behoort het Rijk der Hemelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is trouwens "want hun behoort het Koninkrijk der Hemelen". Het betreft hier een datief ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, ik weet wat je bedoelt. En ik zal het nog kernachtiger zeggen, want het is van toepassing op hen die het document gemaakt hebben - en voor het gemak blijf ik ter wille van jou in bijbelse sferen: "Gelukkig wie vanwege de gerechtigheid vervolgd worden, want voor hen is het koninkrijk van de hemel."
Zo goed, Henri1? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 |
Vreemdeling
|
![]() Volgens mij als ik die henri1 in verschillende topics hoor, haat hij alles wat met Nederland te maken heeft. Die gozer is echt lachwekkend. Hij kan volgens mij niet 1 positief punt van Nederland uit zijn strot krijgen.
Als ik zijn posts lees moet ik denken aan dees topic van een paar jaar geleden. http://forum.fok.nl/topic/711443/1/25 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland heeft een vrij groot aantal gezellige en mooie steden en stadjes. Maastricht, Valkenburg, Amsterdam, Domburg, enz..... Nederland is heel erg mooi wat watersport betreft, hun fiets infrastructuur is echt wel véél beter dan bij ons hier in België, het is ook een vlak land wat fietsen op leeftijd nog prettig maakt. Nederland bracht een groot aantal "one man" vedetten voort zoals Wim Sonnevelt en Toon Hermans. Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Maar dat ontneemt mij niet het recht me hier in België als Belg goed te voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 juli 2009 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar moeten we daarom 2 personen (Shadowke & Ernst) naar de mond spreken ? Die zo maar even tussen de soep en de patatten "boem pats" België gaan opdelen en uitverkopen (lees Annexeren) aan de Nederlanders ? Als ik dat document zo lees, ook in zijn laatste vorm zie ik nog bitter weinig vlaanderen. Het komt er gewoon op neer dat we ons land en volk laten opslorpen door hen die vinden dat we al meer dan 180 jaar illegaal bezig zijn. Ik ben pro een stevige staatshervorming. Met meer autonomie krijgen we ook meer vlaanderen en kan vlaanderen op de vlakken dat dat nodig is eigen beslissingen nemen, een eigen pad uitstippelen voor de toekomst. Ik ben contra een rap-rap opdoeken van BelgIê en dan maar rap-rap ons laten opslorpen door een hongerige beer waar, als je alles samentelt weinig of geen meerwaarde aan verbonden is. Vlaanderen zal dan onherkenbaar ver-Hollandsen, je zal het met pakweg 100 niet meer herkennen. Dialecten en cultuur zullen vervagen..... Neen dank U, Niet alles is de facto beter dan België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die staatshervorming komt er niet, Henri1, en dat weet jij ook. hooguit wat gemorrel in de rand, het eerste pakket zal als de grootste staatshervorming uit de geschiedenis van België verkocht worden en Brussel zal uitgebreid worden. Fiscale autonomie, meer verantwoordelijkheden voor de gewesten, betere bevoegdheidspaketten, daar zal totaal niets over gezegd worden. dat de pensioenen onbetaalbaar worden, interesseert de Franstaligen niet, het zijn toch de Vlamingen die het zwaarst getroffen zullen worden door de vergrijzing.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je moet mij uitleggen wat vlaanderen wint als ze zich op dergelijk brutale manier zou laten annexeren zoals Ernst en shadow voor ogen hebben. ik vraag me bvb af waarom ze in hun plan over het vlaams in alle talen zwijgen. Voor hen is die taal gewoon compleet waardeloos en voor zoveel arrogantie en gebrek aan respect kan ik moeilijk veel tolerantie opbrengen Er is niets opbouwends aan heel dat plan. een totale afbraakpolitiek van Vlaanderen. dit plan heeft maar 1 rechtmatige plaats. de papierversnipperaar Laatst gewijzigd door 1207 : 9 juli 2009 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het eerste is dat ze er vanuit gaan dat Brussel zal meegaan, dat zal nooit gebeuren, onder geen enkel beding. ten tweede willen ze te snel gaan, ze zijn nu al bezig over benamingen en hoofdsteden en hoe dat alles zal geregeld worden. terwijl een onafhankelijk Vlaanderen echt niet voor morgen is. ze gaan er teveel van uit dat hun idee het beste is en dat dit allemaal zo zal gebeuren. maw, ze zijn te voortvarend, maar dat wilt niet zeggen dat hun idee er niet mag zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebben ze dan weer helemaal gelijk in. De taal van Vlaanderen is immers geen 'Vlaams' maar 'Nederlands'. Het begrip 'Vlaams' is een uitvinding van België om Vlaanderen en Nederland zover mogelijk uit elkaar te houden en om Franstaligen een excuus te geven zich in Vlaanderen niet te moeten aanpassen aan het patois van de plaatselijke onderontwikkelden.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 juli 2009 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor sommige Nederlanders hier is het: Hoe zo snel mogelijk mogelijk Nederlandstalig (lees Vlaams) België inlijven en onderwerpen. Voor sommige Vlamingen hier is het: Hoe zo snel mogelijk Vlaanderen bij Nederland inlijven. Dat hele plan van die gasten lijkt wel een "bruistablet"..... Ik blij erbij dat niet alles beter is dan België. Het "heil" zal zeker niet uit het noorden komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() misschien is het niet oninteressant om vlaanderen eens te bezoeken vooraleer ge het annexeert. misschien leert ge nog iets.
vlijmscherp maar een goed idee is dat plan niet. soit, ik verschiet vooral over de ongelooflijke arrogantie en daaraan gekoppelde onwetendheid en domheid die sommige Hollanders hier tentoonspreiden. ik dacht altijd dat dat een cliché was nu blijkt er toch enige grond van waarheid in te zitten. Laatst gewijzigd door 1207 : 9 juli 2009 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, daar hebben ze geen gelijk in. De taal van Vlaanderen was een taal van 'ge' en 'gij' en niet een taal van 'je' en 'jij' en 'jullie'. Maar mensen zoals u verpatsen hun eigen taal. En dan maar fulmineren tegen de franstaligen die in illo tempore alles wilden verfransen. U zou ook eens moeten fulmineren tegen uzelf. Want u behoort tot diegenen die onze taal laat verhollandsen. Waarom moeten Vlamingen van uw gezindte toch altijd de lakei willen zijn van een of ander buurland? Dat is wat ik me wel eens afvraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier louter over de taalkundige band tussen Nederland en Vlaanderen. Lees jij wel wat ik schrijf of zit je zomaar wat in het luchtledige te posten? |
|
![]() |
![]() |