Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2011, 08:34   #1261
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Voor links blijft dit altijd racisme , zelfs als het over 99,99% gaat, ben je nog aan het veralgemenen
Niks van aantrekken.

Alboreto is volgens zijn eigen defintie van racisme, zelf ook een racist.

Kijk maar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat Vlaams Belangers hier voor Nazi's aanzien worden, is schering en inslag en dat weet je maar al te goed zeveraar.

Paulus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als Nazi's niet direct.
Als racisten wel degelijk, maar de waarheid heeft dan ook zijn rechten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is het feit dat ge elk lid van een groep eigenschappen gaat toeschrijven die ge zelf arbitrair gaat toeschrijven aan die groep en daarop beoordelen.
En dat is fout en racistisch.
Het is zoals hij zelf zegt: "De waarheid heeft ook zijn rechten".

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 december 2011 om 08:34.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 08:38   #1262
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks van aantrekken.

Alboreto is volgens zijn eigen defintie van racisme, zelf ook een racist.

Kijk maar:

Het is zoals hij zelf zegt: "De waarheid heeft ook zijn rechten".

Paulus.

Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 09:12   #1263
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoe staat mijn definitie voor racisme enige kritiek in de weg?
Is dat nu zo moeilijk om mensen niet te be-veroordelen op basis van feiten die anderen plegen of meningen die anderen hebben?
Door iedereen die kritisch is over de multiculturele samenleving, zij het vanuit cultureel oogpunt of religieus oogpunt als racist te labelen.

Citaat:
1 Het is al toegestaan om het hoofd te bedekken op een pasfoto, nog voor de eerste moslima in België aankwam. Bij wijze van spreken. Deze wet werd bedacht voor onze katholieke nonnen.
Waar heb jij eigenlijk pijn wanneer een kloosterzuster, een moslima of een kankerpatiente met bedekt hoofd op de pasfoto staat.
2 Hoe verhinderd mijn definitie voor racisme je om hier kritiek op te leveren?
Voor de kankerpatiente wil ik nog een uitzondering maken maar die nonnen vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Goed, nu wilt u alle moslima's gaan gelijkstellen met nonnen? Dat is dan ook meteen het enige oppervlakkige vertoon van gelijkenis dat u maar al te graag wil aanhalen nietwaar? Als ik zou zeggen dat moslima's celibatair moeten leven en zich terugtrekken in kloosters dan zel u wsl. wel beginnen steigeren.

Citaat:
Ik beweer nergens dat dit racisme steeds gebaseerd is op een superioriteitsgevoel.
Oke, dit bewijst nog eens hoe zinloos het is om met u te discussieren als u bewust zaken gaat ontkennen en zich op die manier kinderachtig gaat opstellen.

Citaat:
Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.
Als ik u even terug mag herinneren aan uw eerdere post. Die HIER kan teruggevonden worden http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1226

Citaat:
Waardoor onze sociale zekerheid onder druk staat is een andere discussie.
Beweren dat alle vreemdelingen naar hier komen om onze sociale zekerheid leeg te zuigen (met het gekende woordgebruik) is racisme.
Het staat je echter vrij om kritiek te leveren op het feit dat het werkloosheidscijfer bij allochtonen hoger is.
Dan kunnen we discussiëren over de oorzaken en oplossingen bedenken. En daarmee zijn we weer bij de OP en on-topic.
En zodoende komen we weer uit op het oude liedje dat progressief-links steeds graag wil afdreunen. Het ligt aan de kansarmoede op de arbeidsmarkt. Er zijn al voorbeelden genoeg die deze mythe hebben doorprikt. De daders achter de bomaanslagen in Londen hadden helemaal niet het profiel van de kansarme, werkloze jongere.

Als ik u zeg dat een voormalige (Marokkaanse) directeur van het voormalige Switel-hotel in Antwerpen jarenlang mensen uit Marokko liet overkomen om te werken in het hotel en ze steeds categoriek na 1 jaar werden ontslagen om dan van dop te kunnen genieten als ze terugkeren naar Marokko, en hij hiervoor een "commissie" opstreek per werknemer, dan is het racistisch om te stellen dat het systeem wordt leeggezogen?

Ik kan zo nog veel van deze voorbeelden uit de praktijk geven maar die gaat u stuk voor stuk afdoen als irrelevant. Uw wereldvreemde doctrine daarentegen is de enig relevante waarheid.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 december 2011 om 09:15.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 09:35   #1264
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Uw wereldvreemde doctrine daarentegen is de enig relevante waarheid.
²

Zij en Albo worden niet gehinderd door enige ervaring met de realiteit..zij zijn de typische 'amateurs' die zichzelf na enkele sporadische contacten 'belezen' noemen..

Het voorbeeld van de kankerpatienten is dan ook een theoretisch dogma..ik kan me niet voorstellen dat vrouwen expliciet een pasfoto willen nemen als ze tijdelijk beroofd zijn van hun hoofdharen en wimpers..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 19:38   #1265
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tenzij het waar is. Dan is het een vaststelling.

Paulus.
Mocht het waar zijn, dan zou het een vaststelling zijn.
Maar het is niet waar.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 19:39   #1266
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor links blijft dit altijd racisme , zelfs als het over 99,99% gaat, ben je nog aan het veralgemenen
Het gaat ook niet over 99,99%.
Oud 20 december 2011, 20:20   #1267
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Door iedereen die kritisch is over de multiculturele samenleving, zij het vanuit cultureel oogpunt of religieus oogpunt als racist te labelen.
Ik noem niet iedereen die kritiek geeft op de multiculturele samenleving een racist.
Ik noem iedereen, die individuen be/veroordeeld op basis van daden of meningen van een ander die tot dezelfde groep zouden behoren, een racist.
Ik gaf er een voorbeeld bij :
Beweren dat alle vreemdelingen naar hier komen om onze sociale zekerheid leeg te zuigen (met het gekende woordgebruik) is racisme.
Het staat je echter vrij om kritiek te leveren op het feit dat het werkloosheidscijfer bij allochtonen hoger is.
Dan kunnen we discussiëren over de oorzaken en oplossingen bedenken. En daarmee zijn we weer bij de OP en on-topic.
Begrijp jij echt het verschil tussen kritiek en racisme niet?

Citaat:
Voor de kankerpatiente wil ik nog een uitzondering maken maar die nonnen vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Goed, nu wilt u alle moslima's gaan gelijkstellen met nonnen? Dat is dan ook meteen het enige oppervlakkige vertoon van gelijkenis dat u maar al te graag wil aanhalen nietwaar? Als ik zou zeggen dat moslima's celibatair moeten leven en zich terugtrekken in kloosters dan zel u wsl. wel beginnen steigeren.
Neen, ik wil niets of niemand gelijkstellen.
Ik probeer uit te leggen voor wie de wet bedacht werd.
Je antwoordt niet op punt 2 :
2 Hoe verhindert mijn definitie voor racisme je om hier kritiek op te leveren?
Citaat:
Oke, dit bewijst nog eens hoe zinloos het is om met u te discussieren als u bewust zaken gaat ontkennen en zich op die manier kinderachtig gaat opstellen.
Citaat:
Als ik u even terug mag herinneren aan uw eerdere post. Die HIER kan teruggevonden worden http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1226
Dat ging over moslimbashers.

Citaat:
En zodoende komen we weer uit op het oude liedje dat progressief-links steeds graag wil afdreunen. Het ligt aan de kansarmoede op de arbeidsmarkt. Er zijn al voorbeelden genoeg die deze mythe hebben doorprikt. De daders achter de bomaanslagen in Londen hadden helemaal niet het profiel van de kansarme, werkloze jongere.
Wellicht zijn er voor de verschillende soorten misdaden verschillende en meerdere factoren.
Het is niet omdat jij een voorbeeld hebt waarvan jij denkt dat het niets met kansarmoede te maken heeft, dat kansarmoede nooit een rol speelt.

Citaat:
Als ik u zeg dat een voormalige (Marokkaanse) directeur van het voormalige Switel-hotel in Antwerpen jarenlang mensen uit Marokko liet overkomen om te werken in het hotel en ze steeds categoriek na 1 jaar werden ontslagen om dan van dop te kunnen genieten als ze terugkeren naar Marokko, en hij hiervoor een "commissie" opstreek per werknemer, dan is het racistisch om te stellen dat het systeem wordt leeggezogen?
Het is niet racistisch om hier terecht kritiek op te leveren.
Het is racistisch om te stellen dat "alle Marokkanen..."

Citaat:
Ik kan zo nog veel van deze voorbeelden uit de praktijk geven maar die gaat u stuk voor stuk afdoen als irrelevant. Uw wereldvreemde doctrine daarentegen is de enig relevante waarheid.
Ik doe dit niet af als irrelevant.
Jij bent het die bepaalde oorzaken verwerpt.

We kunnen pas weten wat de oorzaken zijn wanneer een echt wetenschappelijk onderzoek wordt gevoerd, waarbij zoveel mogelijk factoren geregistreerd en onderzocht worden.
Oud 20 december 2011, 20:24   #1268
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
²

Zij en Albo worden niet gehinderd door enige ervaring met de realiteit..zij zijn de typische 'amateurs' die zichzelf na enkele sporadische contacten 'belezen' noemen..

Het voorbeeld van de kankerpatienten is dan ook een theoretisch dogma..ik kan me niet voorstellen dat vrouwen expliciet een pasfoto willen nemen als ze tijdelijk beroofd zijn van hun hoofdharen en wimpers..
Eigenzinnig, als je identiteitskaart vervalt, dan moet je een recente pasfoto hebben voor die nieuwe identiteitskaart.

De overheid geeft geen uitstel tot de chemokuur voorbij is en je je haar terug hebt.

Theoretisch dogma!
Waarom denk je dat die "medische redenen" expliciet in de wet staat?
Oud 20 december 2011, 20:29   #1269
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 20:39   #1270
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenzinnig, als je identiteitskaart vervalt, dan moet je een recente pasfoto hebben voor die nieuwe identiteitskaart.
Toevallig moest ik verleden week op het gemeentehuis zijn omdat mijn paspoort vervalt op 5 januari. Ik vroeg als test aan de bediende of ik een pasfoto mocht binnen brengen waar ik de pet van mijn favoriete club op had.
Het antwoord was zoals ik had verwacht nee, geen hoofddeksels op een pasfoto ze ze. Ik vroeg de bediende waarom moslima's dan wel een hoofddeksel op mochten hebben. Dat is de wet zei ze.
Pure discriminatie zei ik haar. Eigenlijk wel zei ze maar je begrijpt dat ik dat niet openlijk mag zeggen door mijn functie.
Oud 20 december 2011, 20:49   #1271
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Toevallig moest ik verleden week op het gemeentehuis zijn omdat mijn paspoort vervalt op 5 januari. Ik vroeg als test aan de bediende of ik een pasfoto mocht binnen brengen waar ik de pet van mijn favoriete club op had.
Het antwoord was zoals ik had verwacht nee, geen hoofddeksels op een pasfoto ze ze. Ik vroeg de bediende waarom moslima's dan wel een hoofddeksel op mochten hebben. Dat is de wet zei ze.
Pure discriminatie zei ik haar. Eigenlijk wel zei ze maar je begrijpt dat ik dat niet openlijk mag zeggen door mijn functie.
Er is natuurlijk wel een verschil.
Die moslima loopt elke dag met haar sjalleke aan, ik neem aan dat jij dat niet van plan bent.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 20:54   #1272
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er is natuurlijk wel een verschil.
Die moslima loopt elke dag met haar sjalleke aan, ik neem aan dat jij dat niet van plan bent.
Ik draag elke een onderbroek. Wat nu?
Oud 20 december 2011, 20:59   #1273
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Artikel 6 §1 van de wet van 19 juli 1991 betreffende de bevolkingsregisters en de identiteitskaarten bepaalt dat de gemeente identiteitskaarten uitreikt als bewijs van inschrijving in de bevolkingsregisters. Een ministeriële omzendbrief van 7 oktober 1992 bevat bepalingen over de foto’s die in aanmerking komen voor de identiteitskaart. De foto moet onder meer 'van voren genomen (worden) zonder hoofddeksel' en 'schoon, recent en gelijkend' zijn (art. 15a). Op het verbod van een hoofddeksel is er echter een uitzondering:

'Om een ontegenzeggelijk godsdienstige of medische reden, kan een foto met hoofddeksel toegestaan worden, op voorwaarde dat het gezicht volledig vrij is (…). Deze oplossing kan slechts aanvaard worden als de betrokken burger een ernstige rechtvaardiging voorlegt.' (art. 15d)

Bij de redactie van deze tekst had men in de eerste plaats de kloosterzusters voor ogen. Maar de tekst is zo opgesteld dat hij ook op andere godsdiensten van toepassing is, en met name op de islamitische hoofddoek. Het tegendeel zou overigens een ontoelaatbare discriminatie uitmaken.
http://www.flw.ugent.be/cie/CIE/brems2.htm

Wil je die beambte eens vragen waarom dit discriminatie is?
Oud 20 december 2011, 21:01   #1274
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik draag elke een onderbroek. Wat nu?
Dus moogt ge er mee op de foto.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 21:06   #1275
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[indent]

Wil je die beambte eens vragen waarom dit discriminatie is?
In de grondwet staat ook een artikel over vrijheid van verenigingsleven.
Ik dus die in een andere vereniging zit dan een gelovige (scheiding kerk en staat) heb niet dezelfde rechten als een gelovige.
En dat sjok, is discriminatie!

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 december 2011 om 21:07.
Oud 20 december 2011, 21:13   #1276
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In de grondwet staat ook een artikel over vrijheid van verenigingsleven.
Ik dus die in een andere vereniging zit dan een gelovige (scheiding kerk en staat) heb niet dezelfde rechten als een gelovige.
En dat, is discriminatie!
Dat merk je terecht op "andere vereniging".
Word je vrijheid van verenigen bedreigd?
Oud 20 december 2011, 21:17   #1277
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat merk je terecht op "andere vereniging".
Word je vrijheid van verenigen bedreigd?
Net zo min als een moslima haar vereniging bedreigd wordt als ze voor een pasfoto haar hoofddeksel afzet.
Zij komt op voor haar vereniging door het dragen van een hoofddeksel op haar pasfoto maar ik heb dat recht niet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 december 2011 om 21:19.
Oud 20 december 2011, 21:22   #1278
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zo min als een moslima haar vereniging bedreigd wordt als ze voor een pasfoto haar hoofddeksel afzet.
Zij komt op voor haar vereniging door het dragen van een hoofddeksel op haar pasfoto maar ik heb dat recht niet.
Ik vroeg niet "Word je vereniging bedreigd?"
Ik vroeg "Word je vrijheid van verenigen bedreigd?"

Hoe komt het toch dat jij zo veel verkeerd begrijpt?
Is dat te rap en niet aandachtig lezen of is dat moedwillig?
Oud 20 december 2011, 21:34   #1279
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je geantwoord.
http://forum.politics.be/showthread....37#post5874237

Ik vermoed dat jij er een nachtje over geslapen hebt, om mij vandaag een antwoord te geven op mijn vraag (die je negeert)

Dan had ik graag je mening hierover eens gelezen :
"Iemand die meent dat moslims menen dat "Niet-moslims zijn huichelaars, leugenaars, gierig, doof, stom en blind" is evengoed racistisch."
Neen Artisjok, je hebt me niet beantwoord, noch heb ik je genegeerd.

Jou 'antwoord' bestaat uit de laatste alinea van je quote hierboven.
Dus had ik bij deze héél graag je mening eens gelezen op mijn vraag, die jij dus nog steeds niet beantwoord hebt:

"U beseft toch ook wel dat die racistische en discriminerende teksten in de 'heilige en onveranderlijke' koran staan, het boek dat notabene alle moslims voor waarheid aan hun hart drukken en waaruit elke imam zijn inspiratie put voor zijn persoonlijke raadgeving en moskeepreken aan alle moslims ?
Dat weet u toch ook ?

En kent u dan soms 1 of meerdere moslims die deze racistische en discriminerende teksten tov niet-moslims publiekelijk afkeuren ?
Heeft u daar ooit al iets van opgemerkt in de straten of de media ?

Zo ja, waar en wanneer dan juist ? Liefst bron en link graag.
Zo nee, wat kunt u hier dan uit besluiten ?
"

Gewoon uw mening daarover, meer vraag ik niet.

Btw, het gaat er dus om of u deze koranische teksten racistisch/discriminerend vind of niet: http://www.ex-moslim.nl/

Citaat:
Ik hoop dat je dat deze keer wel kan volgens de geijkte regels van een beschaafde discussie.
Daar kan u op rekenen en wederzijds hoop ik dat deze keer eens van u te mogen verwachten.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 21:42   #1280
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Daar kan u op rekenen.
Sta me toe daaraan te twijfelen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1250
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be