![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit is ons bewustzijn in de hersenen zelf waargenomen. Zeker niet ons denken of ons gevoel. Hoogstens zijn het dan de visuele beelden aan de achterkant van onze hersenen die wij zien. Of die werkelijk als beelden zijn waargenomen is dan nog maar de vraag. Maar dan nog is ons zien zelf anders, omdat we niet in onze hersenen zien, maar buiten ons zelf in de wereld, waar de beelden vandaan komen. Dus ons bewustzijn zelf is anders dan de hersenactiviteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi, twijfel is het begin der wijsheid.
Dan heb ik er nog één: de activiteit van onze hersenen zou vooraf gaan aan ons bewustzijn, zoals het denken en voelen en voorstellen. Maar gemakkelijk kan ook het omgekeerde worden aangetoond, want als in mijn bewustzijn een mooie vrouw verschijnt (bijvoorbeeld op straat)*, zal dat mijn hersenen extra prikkelen tot een erectie in mijn broek. Conclusie: eerst komt hier het bewustzijn (de mooie vrouw) en dan pas de extra hersenactiviteit als gevolg daarvan met daarbij de erectie. Hiermede is de eigen zelfstandigheid van het bewustzijn bewezen. *Dit kan ook vervangen worden doordat iemand iets tegen mij zegt of een ander fenomeen van buiten. Laatst gewijzigd door harriechristus : 12 augustus 2013 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een verband tussen uw bewustzijn en uw hersenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 | |||
|
![]() Jouw propositie is tweeledig. Ten eerste dat de hersenen "een basis set van instructies zijn" die de zintuiglijke informatie wel kunnen doorgeven maar niet kunnen ervaren. Ten tweede dat "iemand" de signalen die de hersenen registreren interpreteert en doorgeeft aan het centraal zenuwstelsel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je proposities gaan uit van een onbekende entiteit met een koptelefoon op en een beeldscherm voor zijn neus, die op het toetsenbord van de hersenen tikt. Mijn propositie steunt op datgene wat wordt waargenomen en ik verzin er geen entiteit bij. Ockhams scheermes weet je wel? Laatst gewijzigd door Piero : 12 augustus 2013 om 20:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1269 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu blijkt dat elk vorm van leven zo'n basis heeft, een nieuwe tak in de plantenkunde richt zich juist op cognition in plants:The Quest for Cognition in Plant Neurobiology Lange tijd heel kritisch benadert want hoe kunnen planten nu iets ervaren of bewust zijn zonder hersenen. Recent onderzoek van de universiteit Utrecht :Planten kunnen elkaars aanwezigheid voelen bewijzen het tegendeel. Ik vrees Piero dat men gans die voorstelling van 'wij zijn ons brein' zullen moeten herzien.
![]() |
![]() |
#1270 |
|
![]() Waar je het vandaan hebt doet niet ter zake. Ik heb na mijn opmerking een quote gegeven van jouw post waarin je dit zelf naar voren brengt. Dat je dit nu ontkent is erg kinderachtig. De rest van je verhaal is te chaotisch om nog op in te gaan. Dit was mijn laatste reactie op jouw posts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch willes nilles als mijn eigen gedachte te doen voorstellen toont van kwade wil.
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal Laatst gewijzigd door koppijn : 12 augustus 2013 om 23:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 |
Staatssecretaris
|
![]() Kijk eens aan, het raadsel van NDE's wordt ook stilaan ontrafeld.
http://www.sciencedaily.com/releases...0812153553.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Met niet geheel onverwachte resultaten, mag ik zeggen ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 | |
|
![]() Citaat:
Het bewijs voor het overleven van bewustzijn na de dood is er, het bewijs voor reïncarnatie is er. Deze artikels herhalen gewoon het materialistische paradigma. Zie dit boek oa: ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik mijn hersenen zijn, dan moeten dat wel de microwezentjes zijn.....
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eenmaal er een werkbaar 'scientific framework' bestaat, is het een kwestie van tijd voordat voldoende details zijn ingevuld. Pim Van Lommel zit nu vast ergens behoorlijk te zweten. ![]() Het materialistische wereldbeeld neemt zoveeste horde in zijn brilliante carriere terwijl jouw wereldbeeld aan de startlijn staat; kreupel en zonder schoenen maar wel met een pretentie van hier tot in Tokyo, voor zijn kleinere en kleinere schare aan supporters. Laatst gewijzigd door parcifal : 13 augustus 2013 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Liggen gammagolven aan de basis van bijna-doodervaringen? Men meet een verhoogde hersenactiviteit op de bandbreedte van gammagolven. Citaat:
Citaat:
Een andere studie :Mysterie van de bijna-doodervaringen verklaard? wijt het aan hoge gehaltes koolstofdioxide in het bloed. Wat zijn al die studies waard? Probeer het te reproduceren, dat geef meer geloofwaardigheid.
![]() |
![]() |
#1279 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet moeilijk om je eigen (totaal onjuist) beeld van de realiteit te propageren als je kiest welk bewijs je accepteerd en welke niet. De religie van het materialisme niet meer niet minder. Het is een religie zoals een ander.
![]() |
![]() |
![]() |
#1280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het materialisme is geen religie omdat het steunt op de objectieve bewijsbaarheid van alles waarin vertrouwen gesteld wordt. Een criterium waarop jouw wereldbeeld de perfecte score van 0 haalt. Dat wereldbeeld heeft gezorgd voor alle technologische en wetenschappelijke vooruitgang van de laatste 500 jaar. Dat wereldbeeld heeft mogelijk uw leven al ettelijke keren gered en het zeker en vast veel en veel aangenamer gemaakt. Moest het van uw wereldbeeld afhangen, zaten we nu nog in de modder te ploeteren voor een miezerige oogst, vol luizen en schurft en te sterven aan gemiddeld 45 jaar aan ziektes allerhande maar in het zalige geloof in een opperste liefde overal rondom ons. |
|
![]() |
![]() |