![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers je bent niet verplicht u beschikbaar te stellen. Langs de andere kant als jij een uitkering wil...staat daar dan iets tegenover. Wil je hem niet...staat er niks tegenover. Hetgeen jullie willen is op de loonlijst staan zonder te werken. Ja dat wil ik ook...wie nog?
![]() |
![]() |
#1262 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik jobs weiger die ik wel aankan (met toch enige flexibiliteit in de keuze) dan moeten ze mijn dop afnemen. Op dat moment val ik terug op een leefloon. Mezelf kennende zal ik vlug op zoek gaan om dan toch weer iets of wat meer te verdienen. Een leefloon kan men niet afnemen (en hier wil ik me niet uitspreken hoeveel dit bedraagt). Afrikaanse toestanden moeten ten alle tijden worden tegengegaan. Tevens moet de discussie worden gevoerd hoe het kostenplaatje moet worden betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is geen andere manier. En laten we eerlijk zijn...hoeveel keren bieden ze de mensen nog werk aan tegenwoordig? Wie wil zit er gans zijn leven!
![]() |
![]() |
#1265 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belastingen op officiëel werk moet zodanig naar omlaag, dat zoiets niet meer loont. Iedereen zou dan profiteren. De werkgever moet zich niet blauw betalen, en zal werk genereren. De werknemer zal loon naar werken krijgen. De staat moet minder leeflonen uitkeren aan zij die gemotiveerd raken om eerlijk verloond werk te presteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou je, als je werkelijk je standpunten meent, even tevreden zijn met de voorziening van basisbehoeften. Genre: zoveel kWh per dag, zoveel MJ verwarming, zoveel liter water per dag, zoveel boterhammen, zoveel beleg en zoveel water om te drinken. Als ze je dat geven, dan worden je basisbehoeften ingelost en dan moet men je zelfs geen poen storten; net wat je eist dus. Of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1269 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk op het moment dat ik achter werk zocht was dat eigenlijk nogal evident. Ik moest me naar de rva begeven (is nu afgesplitst van het ocmw maar was vroeger samen). Ze bekeken mijn diploma (op dat moment was dat hoger middelbaar, sociale richting) en ik kreeg tien adressen waar ik me moest gaan aanbieden in die richting. Als het niets werd kreeg ik de week daarop weer tien adressen. Overal moest men zich gaan presenteren en een bewijsje meebrengen. Als je na enkele weken nog geen werk had kwam er een vraaggesprekje met een medewerker. Je kreeg dan nog enkele kansen en dan werd je dop verminderd. Ik ben op minder dan een maand tijd aan werk geraakt op die manier. Het werk was uiteindelijk bevrijdend en was veel minder lastig (in werkuren dan) dan naar al die adressen gaan om zich te gaan presenteren. Solliciteren kon men ondertussen ook op eigen houtje (bovenop de verplichte adressen) maar daar bleef eerlijk gezegd weinig tijd voor over.
Laatst gewijzigd door Karma : 10 april 2006 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betalen ze RSZ, belasting, BTW etc. etc.???
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze ontvangen een bezoldiging als "vennoot-medezaakvoerder" en betalen het minimum aan bijdragen (als ze al betalen tenminste) Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze hier ooit iets meer dan het strikte minimum zullen betalen zelfs. Het is niet zwart, het is legaal, het is geen foefel, het is wanbetalen, wat is het om den duur? Foefel dat wel! Maar legaal. En wij zullen de rekening daarvan krijgen!
![]() |
![]() |
#1273 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 |
Europees Commissaris
|
![]() is niet echt legaal had ik verstaan vermits het eigenlijk over gaat over zelfstandige statuten zonder dat dit waar is. Ze werken voor een baas. Maar de controle daarop vraagt toch een bepaalde procedure en is te omzeilen. Verder weten ze perfect welke bussen er dagelijks arriveren met Polen maar die worden niet tegen gehouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tot voor kort was er nog iets met die papieren dat één en ander niet zo makkelijk ging en nu zou dat dus wel gaan. Wacht maar af, dit gaat nogal wat worden!
![]() |
![]() |
#1276 |
Banneling
|
![]() Nee, geen ruilhandel of geld; gewoon een vast "rantsoen" elke dag, genoeg ommde basisbehoeften te dekken. Enkele liters water (alcohol is geen basisbehoefte), brood, beleg, een stuk fruit, een warme maaltijd, water, zeep en warm water om uzelf te kunnen wassen, een bed in een verwarmde slaapzaal, en dan hebben we de belangrijkste dingen van de basisbehoeften wel gehad. Perfect toch? Eten, drinken, een dak boven je hoofd, alles wat je maar nodig hebt dus, en je kan verder doen en laten wat je wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo 'n pool dat heeft geen werkuren, dat is dag en nacht bezig desnoods. In ruil voor misschien pakweg een 1000 of wat meer euro's per maand.
Tel maar uit hé! Die gasten zijn momenteel superblij, ik weet niet wat ze in Polen hebben maar het zal wel veel minder zijn. Bovendien die slapen overal, in een garage, een leeg huis, een fabriek, dat maakt allemaal niks uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 | |
|
![]() Citaat:
Maar als ik biefstuk wil eten ben ik akkoord dat daarvoor gewerkt moet worden dat wel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 april 2006 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder ben ik van mening dat er wel, indien mogelijk, iets mag overstaan tegenover de vergoeding dat de persoon wel aankan (dus volledig binnen zijn/haar eigen mogelijkheden). Vroeger moest men alle dagen gaan stempelen, da's zinloos maar indien er iets zinvoller tegenover zou kunnen worden gezet (weet niet wat) ... Laatst gewijzigd door Karma : 10 april 2006 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1280 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |