Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2021, 20:29   #12861
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Corona is geen probleem, er sterven wat oude zakken en pechvogels.
So be it.
Laat de mensen gerust!
Ik kan geen andere manier bedenken om uit die pandemie te komen dan iedereen simpel te vaccineren.
Die pillen kunnen ook helpen, dan ga je niet dood als je Covid hebt.
Dan kan je ook nog met afstand en mondkap/handen wassen doen, maar dan zijn we wel zo'n beetje klaar.
Ga je alles stilleggen dan is de schade voor mens en maatschappij elke keer enorm. Aan de andere kant: herstel is meestal beter daarna dan te verwachten viel.

Wie nog iets serieus weet moet het maar zeggen.

Laatst gewijzigd door Gerard R. : 17 november 2021 om 20:31.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:06   #12862
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Ik kan geen andere manier bedenken om uit die pandemie te komen dan iedereen simpel te vaccineren.
Dan zult u ongetwijfeld deze merkwaardige situatie kunnen verklaren, nietwaar?! Of toch niet?!

Citaat:
Tussen 16 en 22 oktober lagen er 333 patiënten door de gevolgen van een coronabesmetting in de Vlaamse ziekenhuizen. Daarvan is 70,9 procent (236 van 333) volledig gevaccineerd en 29,1 procent (97 van 333) niet gevaccineerd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...andere-golven/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:17   #12863
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat hebben de afgelopen eeuw gedaan om uit de griep pandemie te komen?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:39   #12864
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die pillen kunnen ook helpen, dan ga je niet dood als je Covid hebt.
Dan kan je ook nog met afstand en mondkap/handen wassen doen, maar dan zijn we wel zo'n beetje klaar.
Ga je alles stilleggen dan is de schade voor mens en maatschappij elke keer enorm. Aan de andere kant: herstel is meestal beter daarna dan te verwachten viel.
Wie nog iets serieus weet moet het maar zeggen.
Intussen is het duidelijk dat geen enkele van de gebruikelijke maatregelen helpt tegen dit 'corona-killer'-virus. De bevolkingsklasse, die het hoofdaandeel oplevert aan dodelijke slachtoffers, is deze van de 65+ers. Daarom dient deze groep per direct ondergebracht op de IC-afdelingen van onze ziekenhuizen ter observatie, ter kuur en zo nodig ter palliatieve zorg.

Uit voorzorg dienen ook alle 44+ers, de tweede meest bedreigde groep, manu militari, indien nodig, verwijderd te worden uit hun habitat en ook logies verschaft te worden in de daarna leegstaande WZC's, zodat bij de minste uitbraak gericht kan opgetreden worden.

Avondklok, mondmasker, afstand houden, handen wassen en herhaalde vaccinaties maken dat het rijk der vrijheid bereikbaar zal zijn in de toekomst.

Alles helpt, een bedevaart naar Scherpenheuvel, Lourdes, Mekka of andere plaatsen van genade kunnen een lijder tot genezene omvormen. Harop!

Laatst gewijzigd door fcal : 17 november 2021 om 21:42.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:39   #12865
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Corona is geen probleem, er sterven wat oude zakken en pechvogels.
So be it.
Laat de mensen gerust!
In feite kan het me ook weinig schelen dat kinderen en andere mensen sterven. Zolang de belangrijkste persoon op de wereld voor mij, ik zelf dus, blijft leven ben ik content. Ook de mensen waar ik persoonlijk voordeel uit haal mogen blijven leven. De rest mag creperen en zo rap mogelijk.
Voila, nu zit ik op uw peil.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 21:50   #12866
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In feite kan het me ook weinig schelen dat kinderen en andere mensen sterven. Zolang de belangrijkste persoon op de wereld voor mij, ik zelf dus, blijft leven ben ik content. Ook de mensen waar ik persoonlijk voordeel uit haal mogen blijven leven. De rest mag creperen en zo rap mogelijk.
Gezonde instelling. Uw eigen hachje is het belangrijkst. Ik wens u nog veel tevreden klanten.
Oud 17 november 2021, 22:11   #12867
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Gezonde instelling. Uw eigen hachje is het belangrijkst. Ik wens u nog veel tevreden klanten.
Ach, ik voel dat ze zich soms zorgen maken wanneer ik er mee stop (onwaarschijnlijk, ik ga tot de finish) of sterf. Iedereen gebruikt wel iemand uit eigen profijt. Als er dan iemand is waar ge veel geld kunt achter maken zit ge uit eigen belang wel in met zijn gezondheid.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 22:26   #12868
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat hebben de afgelopen eeuw gedaan om uit de griep pandemie te komen?
Een paar % van de bevolking laten sterven, wat we dus nu niet willen doen blijkbaar
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2021, 23:19   #12869
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een paar % van de bevolking laten sterven, wat we dus nu niet willen doen blijkbaar
nochtans is dat exact wat zal gebeuren, en grotendeels reeds gebeurd is.

we kunnen net zozeer proberen een ladder naar de maan te bouwen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 10:37   #12870
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl we elk jaar toch een procent van de bevolking "verliezen".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 10:38   #12871
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Eh, ja, dat is een open deur intrappen he. Iedereen is zo.
Oud 18 november 2021, 10:40   #12872
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat gaat niet werken, dat zien we nu toch. Let wel, vaccinatie vermindert de impact, significant. Maar dat is het dan ook.

Kortom, de enige manier die je ziet, werkt niet. Het is niet omdat iedereen gevaccineerd is, dat we "uit die pandemie geraken". Bijna iedereen IS ondertussen gevaccineerd. Volgend jaar gaat het minder goed werken, dat gevaccineer, dan nu. Dus hebben we nu het beste dat we konden bereiken met vaccinatie.

Kortom, we gaan niet uit die pandemie geraken. Toch de eerste 30 jaar niet. Ook niet met vaccinatie.

We zijn ook nooit uit verkoudheids en griep pandemieen geraakt. Het enige verschil is dat we griep geen pandemie meer noemen, da's al.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2021 om 10:42.
Oud 18 november 2021, 10:46   #12873
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja, dat is een open deur intrappen he. Iedereen is zo.
Nee.
Oud 18 november 2021, 10:48   #12874
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nee.
Maar niet iedereen biecht dat op
Oud 18 november 2021, 11:24   #12875
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

sire, er zijn te weinig patricks
Oud 18 november 2021, 15:28   #12876
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat gaat niet werken, dat zien we nu toch. Let wel, vaccinatie vermindert de impact, significant. Maar dat is het dan ook.

Kortom, de enige manier die je ziet, werkt niet. Het is niet omdat iedereen gevaccineerd is, dat we "uit die pandemie geraken". Bijna iedereen IS ondertussen gevaccineerd. Volgend jaar gaat het minder goed werken, dat gevaccineer, dan nu. Dus hebben we nu het beste dat we konden bereiken met vaccinatie.

Kortom, we gaan niet uit die pandemie geraken. Toch de eerste 30 jaar niet. Ook niet met vaccinatie.

We zijn ook nooit uit verkoudheids en griep pandemieen geraakt. Het enige verschil is dat we griep geen pandemie meer noemen, da's al.
De meeste epidemieën duurde vroeger een tweetal jaar. Erasmus moest regelmatig zijn reis onderbreken omdat er op de doorweg een pest- of andere epidemie was.
Deze pandemie lijkt anders te verlopen dan de vroegere. Is het door de maatregelen: kinderen die de ziekte zonder veel problemen doormaken toch isoleren. Moest men dit voor waterpokken doen dan zouden veel volwassenen het zich beklagen.
Ik begrijp minder en minder de zognenaamde experten. In plaats van elke besmette te begroeten als iemand die weer antistoffen heeft wordt dit voorgesteld als dramatisch. Anderzijds wordt over de cardiale ritmestoorsnissen die ook bij vaccinaties zouden voorkomen weinig of niet gesproken.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 15:38   #12877
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
De meeste epidemieën duurde vroeger een tweetal jaar. Erasmus moest regelmatig zijn reis onderbreken omdat er op de doorweg een pest- of andere epidemie was.
Deze pandemie lijkt anders te verlopen dan de vroegere. Is het door de maatregelen: kinderen die de ziekte zonder veel problemen doormaken toch isoleren. Moest men dit voor waterpokken doen dan zouden veel volwassenen het zich beklagen.
Ik begrijp minder en minder de zognenaamde experten. In plaats van elke besmette te begroeten als iemand die weer antistoffen heeft wordt dit voorgesteld als dramatisch. Anderzijds wordt over de cardiale ritmestoorsnissen die ook bij vaccinaties zouden voorkomen weinig of niet gesproken.
Het understatement van 't jaar waarschijnlijk
Oud 18 november 2021, 15:48   #12878
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat nu zelfs niet om een paar procent hé. Corona heeft een IFR van 0.2%. We zien dat trouwens ook terug in de sterftecijfers. 26K doden over 18 maanden. Toont overigens ook aan dat de maatregelen helemaal geen doden voorkomen hé, hoogstens uitstellen tot de volgende golf.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2021, 18:47   #12879
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nee.
+1 (voor wat het waard is…)
Oud 18 november 2021, 20:04   #12880
Jos_be
Burger

Standaard

Het verschil met de vorige keren is dat men nu vraagt om solidair te zijn met de mensen die niet solidair zijn met de anderen.
De enigste waarom verplichte vaccinatie niet verplicht is, is omdat de ziekte niet dodelijk genoeg is. Indien er geen vaccin tekorten zouden zijn in de derde wereldlanden, dan zou je zien dat heel wat van die landen een verplichte vaccinatie zouden uitvoeren. Misschien zijn wij op dit gebied een onder-onderontwikkeld land.
Je zult het virus eens moeten loslaten, zoals we dit doen met het griepvirus, en elk jaar kost het griepvirus ook levens (> 2000 mensen? elk jaar). Voorlopig is het aan de regering om globale maatregelen te nemen, waarbij weer eens 'pour les flammands la même chose".
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be