Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2018, 06:23   #1281
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En minderjarigen die liegen dat ze meerderjarig zijn, en er zo uitzien, zijn geen onschuldige slachtoffers, sorry hoor.
Dat zeggen hun klanten ook.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 06:42   #1282
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.663
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Amaai als dat waar is. En gij nog steeds geen dokter geraadpleegd voor je achterstand?
't is niet omdat de hersenen volgroeid zijn dat je ze ook op volle capaciteit gebruikt, niet?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 10:44   #1283
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat die logen kan je hen moeilijk kwalijk nemen, het brein van een puber is nu eenmaal nog niet volgroeid, staat onder invloed van hormonen enz. enz.

Een volwassene daarentegen die daar misbruik van maakt door zo'n leugentje te omzeilen onder het mom van 'eigen schuild dikke bult' die behoort streng aangepakt te worden. We zijn hier niet in Zuid-Oost Azië of de former Sovjet-Unie waar dit zomaar door de beugel kan.
Dus vanaf ze 18 zijn is hun brein volgroeid en niet onder invloed van hormonen?
Dat is gewoon een willekeurig getrokken grens, en de ene is veel vlugger volwassen dan de andere, bij mij duurde dit tot m'n 25ste, dus ik ben veel "misbruikt" geweest...
En wat met een 19 jarige die met een 17 jarige gaat? Is dat dan een crimineel die moet bestraft worden?
Dat alles ruikt heel sterk naar hypocrisie, zoals in de VS trouwens, en net als heel dat debat over prostitutie.
Sommige 16 jarigen zien er 20 uit, andere 11. Zelfs sommige 25 jarigen zien er minderjarig uit. Dus in de praktijk wil dit dus zeggen dat als je met iemand naar bed gaat altijd om de identiteitskaart moet vragen? En liefst ook nog een contract?

En je zegt dat iemand die minderjarig is nog geen volgroeid brein heeft, dus als ze dan op die leeftijd stelen, verkrachten of moorden, wat regelmatig voorkomt, kunnen ze er dus zelf niets aan doen en hoeven ze niet gestraft te worden?



Zelfs in Duitsland kijken ze daar anders tegenaan.

The age of consent in Germany is 14, as long as a person over the age of 21 does not exploit a 14- to 15-year-old person's lack of capacity for sexual self-determination, in which case a conviction of an individual over the age of 21 requires a complaint from the younger individual; being over 21 and engaging in sexual relations with a minor of that age does not constitute an offense by itself.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ages_o...Europe#Germany

En zo hoort het.



Wat deze specifieke zaak betreft, seks met een 15 jarige als man boven de 21 kan uiteraard niet, maar het is duidelijk dat ze in een valstrik gelokt werden. De voornaamste beklaagde hier is natuurlijk de pooier. Die opzettelijk de mannen misleidde, en het meisje haar geld afhandig maakte.
6 maanden effectief eisen tegen de mannen die er van overtuigd waren dat ze boven de 18 was, dit kan ook bewezen worden want ze werden gelokt via een website, dat is meer dan de gemiddelde dief krijgt, meer dan miljonairs die de gemeenschap oplichten, en veel meer dan een chauffeur die kinderen zwaar onder invloed doodreed. Alle gevoel voor proportionaliteit is weg, waarschijnlijk als gevolg van de "Dutroux affaire" en misschien ook wel metoo.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2018 om 10:48.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 10:55   #1284
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Minderjarige pubers denken & rekenen ANDERS dan volwassenen.
Dat weet jij toch ook ?
Ze weten dat ze gemakkelijk 10000 euro kunnen binnenrijven door te liegen.
En als ze anders rekenen, moeten ze dan niet bestraft worden als ze misdaden begaan?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 11:01   #1285
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee Eno is helemaal niet hypocriet. En itt nogal wat posters in deze draad heeft hij compassie & medeleven met 'hoeren'......... daarmee ook dat ie het zo erg vindt dat er minderjarigen bijzitten en er de draak mee steekt. Wat moet men anders.... Huilen?
Maar hij wil van prostitutie een misdaad maken, net als de katholieke kerk dat ook wil. Dat terwijl hij zelf jarenlang met prostituées samenwerkte en er geld aan verdiende.
Ik zou de wet zoals die nu bestaat, maar niet toegepast wordt, als basis nemen. Iedereen die geld verdient aan prostitutie behalve de hoer zelf moet bestraft worden, maar wat tussen 2 meerderjarigen vrijwillig gebeurt daar heeft de maatschappij niets mee te zien.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2018 om 11:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 13:02   #1286
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar hij wil van prostitutie een misdaad maken, net als de katholieke kerk dat ook wil. Dat terwijl hij zelf jarenlang met prostituées samenwerkte en er geld aan verdiende.
Ik zou de wet zoals die nu bestaat, maar niet toegepast wordt, als basis nemen. Iedereen die geld verdient aan prostitutie behalve de hoer zelf moet bestraft worden, maar wat tussen 2 meerderjarigen vrijwillig gebeurt daar heeft de maatschappij niets mee te zien.
Perfect samengevat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 14:00   #1287
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar hij wil van prostitutie een misdaad maken, net als de katholieke kerk dat ook wil. Dat terwijl hij zelf jarenlang met prostituées samenwerkte en er geld aan verdiende.
Ik zou de wet zoals die nu bestaat, maar niet toegepast wordt, als basis nemen. Iedereen die geld verdient aan prostitutie behalve de hoer zelf moet bestraft worden, maar wat tussen 2 meerderjarigen vrijwillig gebeurt daar heeft de maatschappij niets mee te zien.
Like i said: begrijpend lezen please.... En euh Eno is helemaal geen pooier of whatsoever....... Stop aub met medeforummers zwart te maken!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 14:00   #1288
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Perfect samengevat.
Hetzelfde geldt voor jou; stop met Eno te bashen!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 14:07   #1289
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Like i said: begrijpend lezen please.... En euh Eno is helemaal geen pooier of whatsoever....... Stop aub met medeforummers zwart te maken!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 14:07   #1290
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hetzelfde geldt voor jou; stop met Eno te bashen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 14:08   #1291
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
't is niet omdat de hersenen volgroeid zijn dat je ze ook op volle capaciteit gebruikt, niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hypocrisie? Ik zou beter leren lezen als ik jou was... En stop nu maar met ons te beschimpen!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 14:09   #1292
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee Eno is helemaal niet hypocriet. En itt nogal wat posters in deze draad heeft hij compassie & medeleven met 'hoeren'......... daarmee ook dat ie het zo erg vindt dat er minderjarigen bijzitten en er de draak mee steekt. Wat moet men anders.... Huilen?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:51   #1293
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Like i said: begrijpend lezen please.... En euh Eno is helemaal geen pooier of whatsoever....... Stop aub met medeforummers zwart te maken!
Ik zei niet dat hij een pooier was, maar hij verdiende er wel geld aan. Behalve pooiers kunnen ook chauffeurs, huiseigenaars, etc. geld verdienen eraan.

Ik maak hem niet zwart, ik zeg dat zijn standpunten hypocriet zijn en geen meerwaarde bieden. En dat hij zelden in debat gaat en niet reageert op tegenargumenten. Terwijl dat wel de bedoeling is van een politiek forum. Niet zomaar slogans verkopen, maar je argumenten uitleggen en verdedigen. Voor de rest weet ik niets over hem dus daar doe ik geen uitspraken over.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2018 om 17:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 18:00   #1294
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Nee Eno is helemaal niet hypocriet. En itt nogal wat posters in deze draad heeft hij compassie & medeleven met 'hoeren'......... daarmee ook dat ie het zo erg vindt dat er minderjarigen bijzitten en er de draak mee steekt. Wat moet men anders.... Huilen?
Als hij compassie en medeleven heeft met de hoeren, zou hij beter z'n standpunten dringend wijzigen, want door wetten die hij verdedigt en ook ingevoerd wil zien in België, moeten prostituées in moeilijke en gevaarlijke omstandigheden hun job uitvoeren, volgens een universitaire studie die ik hier aanhaalde, en waar eno niet op reageerde.

Ik denk niet dat hij compassie en medeleven heeft met die meisjes, anders zou hij naar hen luisteren, zelf zijn de allergrootste tegenstanders van de wet die hij wil invoeren.

Maar waarschijnlijk denkt hij dat hij het als oude, wijze man beter weet dan henzelf, heilig overtuigd van z'n moreel gelijk... en dat hij het beter weet dan degene die "in zonde leven". Net zoals meneer pastoor vroeger...

De hoeren zelf, de politie, de straathoekwerkers, maatschappelijk assistenten en sociologen zeggen dat deze wet in Frankrijk negatieve gevolgen had voor de "meisjes van plezier". Maar figuren als Eno denken het beter te weten.

Het oudste beroep ter wereld zal heus niet verdwijnen door zo'n wet, alleen hun leven miserabeler maken. Al vele eeuwen proberen sommigen dit fenomeen tegen te gaan, nooit is het gelukt.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2018 om 18:06.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 18:17   #1295
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zei niet dat hij een pooier was, maar hij verdiende er wel geld aan. Behalve pooiers kunnen ook chauffeurs, huiseigenaars, etc. geld verdienen eraan.

Ik maak hem niet zwart, ik zeg dat zijn standpunten hypocriet zijn en geen meerwaarde bieden. En dat hij zelden in debat gaat en niet reageert op tegenargumenten. Terwijl dat wel de bedoeling is van een politiek forum. Niet zomaar slogans verkopen, maar je argumenten uitleggen en verdedigen. Voor de rest weet ik niets over hem dus daar doe ik geen uitspraken over.
Jaja
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 18:43   #1296
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel het menselijk brein kortom de hersenen zijn pas volgroeid op hun 21ste.
En wat volgt daar uit? Dat mensen die ouder zijn dan 21 jaar verstandig zullen handelen en verantwoordelijkheid kunnen dragen? Ik vrees dat dat niet klopt en dat er geen aantoonbare correlatie is tussen de groei van de hersenen tot 21 jaar en de verstandelijke en emotionele ontwikkeling van de mens. De levenservaring neemt toe met de jaren en dat is veel belangrijker dan de hersengroei. Bovendien is hersengroei nutteloos als dat niet vergezeld gaat van ervaringen. Dus dat speelt volgens mij geen rol bij het onderhavige probleem van prostitutie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 20:05   #1297
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Iedereen die geld verdient aan prostitutie behalve de hoer zelf moet bestraft worden, maar wat tussen 2 meerderjarigen vrijwillig gebeurt daar heeft de maatschappij niets mee te zien.
Ik vind dat een raar standpunt. Ongeveer elke economische activiteit heeft een spin off, en laat anderen meedraaien. Een bakker die brood bakt, daar profiteren ook economisch anderen van, bijvoorbeeld de boer die graan teelt, de chauffeur die het meel vervoert, de technicus die de oven van de bakker repareert, zijn boekhouder, de winkeljuffrouw,....

Rond de economische activiteit "prostitutie" kan ook gans een logistiek georganiseerd worden, die het product van betere kwaliteit maakt, en trouwens ook de werkcondities van de hoofdpresteerder, de hoer, verbetert, zoals het verhuren van een kamer, het leveren van drank, het beveiligen van de omgeving, de reclame en communicatie, en ga zo maar door. Die rand activiteiten zijn niet minderwaardig, en er is geen reden dat zij geen economisch bestaan mogen hebben.

Het enige wat dient vermeden te worden, is de totale uitbuiting door een of ander monopolie in de business. In dat opzicht kan je een hoer een beetje vergelijken met een auteur. Tenslotte is het toch zijn werk. Dat wil niet zeggen dat de uitgever en alle andere neven activiteiten hun economische waarde niet hebben, maar de auteur moet toch een redelijk inkomen hebben ten gevolge van zijn activiteit. Op dezelfde wijze dient de hoer toch een serieus inkomen te bekomen van haar prostitutie, en niet teveel te lijden onder een of ander pooiersmonopolie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 06:15   #1298
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jaja
Indrukwekkend.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 10:58   #1299
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jaja
Jij bent ook niet al te goed in het verdedigen van je standpunten. Je steunt eno, als enige in deze discussie, maar zegt niet waarom.
Ik apprecieer dat je indertijd johan steunde, maar dat wil niet zeggen dat we het over alles eens moeten zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 11:07   #1300
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat een raar standpunt. Ongeveer elke economische activiteit heeft een spin off, en laat anderen meedraaien. Een bakker die brood bakt, daar profiteren ook economisch anderen van, bijvoorbeeld de boer die graan teelt, de chauffeur die het meel vervoert, de technicus die de oven van de bakker repareert, zijn boekhouder, de winkeljuffrouw,....

Rond de economische activiteit "prostitutie" kan ook gans een logistiek georganiseerd worden, die het product van betere kwaliteit maakt, en trouwens ook de werkcondities van de hoofdpresteerder, de hoer, verbetert, zoals het verhuren van een kamer, het leveren van drank, het beveiligen van de omgeving, de reclame en communicatie, en ga zo maar door. Die rand activiteiten zijn niet minderwaardig, en er is geen reden dat zij geen economisch bestaan mogen hebben.

Het enige wat dient vermeden te worden, is de totale uitbuiting door een of ander monopolie in de business. In dat opzicht kan je een hoer een beetje vergelijken met een auteur. Tenslotte is het toch zijn werk. Dat wil niet zeggen dat de uitgever en alle andere neven activiteiten hun economische waarde niet hebben, maar de auteur moet toch een redelijk inkomen hebben ten gevolge van zijn activiteit. Op dezelfde wijze dient de hoer toch een serieus inkomen te bekomen van haar prostitutie, en niet teveel te lijden onder een of ander pooiersmonopolie.
Interessant standpunt, maar in een ideale wereld heeft een hoer geen netwerk nodig. Anders dan een bakker die meel en een oven nodig heeft, en mensen om het brood te verkopen, heeft de hoer enkel haar lichaam nodig. ze kan in principe haar eigen kamer of de kamer van de klant gebruiken om de transactie te laten doorgaan.
Ze kan ook zelf zich verplaatsen, heeft niet noodzakelijk een chauffeur nodig.
Probleem is dat prostitutie legaal nog in de schemerzone zit, dankzij eno en co. trouwens. Daarom trekt haar activiteit dikwijls louche figuren aan die haar willen uitbuiten ("beschermen", stel dat haar werk legaal zou zijn zou ze geen bescherming nodig hebben)
Ik zeg nu "haar" omdat mannen meestal alleen handelen en niemand anders nodig hebben bij hun "activiteit". In een ideale wereld hebben hoeren geen Albanese pooiers of huisjesmelkers nodig. Dat hebben ze nu dikwijls wel nodig omdat prostitutie legaal in de schemerzone zit. Stel, zoals in Zwitserland of Nederland, dat prostitutie legaal geregeld zou zijn, kan alle activiteit, ook de nevenactiviteit, legaal aangegeven en erkend worden.
Maar nu, in België, is alle "nevenactiviteit" dikwijls louche en maffieus, en vrijwel niemand betaalt belastingen.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 september 2018 om 11:08.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be