![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weredom: het is niet omdat DMT inwerkt op fysische receptoren en dat er daardoor reacties zijn in het bewustzijn dat bewustzijn daarom zijn oorsprong vindt in de hersenen. De hersenen zijn inderdaad wel een fysisch orgaan dat door fysische stoffen beïnvloedt wordt, maar bewustzijn hoeft daarom niet daar zijn oorsprong te vinden. Het sprituele en het fysische zijn aan elkaar gelinkt. De hersenen kunnen evengoed werken als een soort frequentieafsluiter om enkele deze realiteit te kunnen waarnemen. De tijdelijke aanwezigheid van een grotere hoeveelheid DMT in de hersenen geeft altijd zeer concrete "waarnemingen". Voor sommigen zijn dit niet anders dan hallucinaties door een verstoorde werking van de hersenen. Ontmoetingen met andere entiteiten enz... Probleem is dat de mensen die dit zeggen het nog nooit zelf meegemaakt hebben. Ze zeggen "het zullen wel hallucinaties zijn". Totdat je het zelf meemaakt, want dat is een ander paar mouwen. Er is geen vervangmiddel voor directe ervaringen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 |
|
![]() Is schizofrenie een vereiste voor het waarnemen van UFOs en hun bemanningen?
![]() |
#1283 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 | |
|
![]() Citaat:
Het is allemaal zo simpel niet. Er kan weldegelijk een wisselwerking zijn tussen het waarnemen van buitendimensionele verschijnselen en psychische ziekten, zonder dat diegen die ziek is daarvoor automatische hallucinaties ziet die niet echt bestaan. Neem bijvoorbeeld die moordenaar in Belgie die mensen vermoorde in opdracht van zijn overleden moeder. Hij zei dat hij haar stem hoorde. Maar wie zegt er dat dit niet echt zo is? Die gast was misschien wel instabiel en had goede medium-capaciteiten waardoor hij zich liet sturen door zijn overleden moeder die zich niet meer in onze realiteit bevindt. Het komt vaak voor dat geesteszieken stemmen horen. Zelfs normale mensen kunnen dit hebben net voor het slapengaan in de hypnagogische fase. Ik denk wel dat er veel mensen zijn die dit al meegemaakt hebben. Niets zegt dat dit hallucinaties zijn, dit kunnen ook flarden zijn van direct buiten onze dimensie.
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 | |
|
![]() Ook bij Hilter is dit fenomeen gerapporteerd, alheowel onze geschiedenisboeken daar nogal over zwijgen:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 24 oktober 2008 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hoor ook veel stemmetjes in mijn hoofd, maar heb ook het probleem dat ze allemaal een andere mening hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 |
Banneling
|
![]() Misschien eens regelmatig gaan zwemmen. Dan verdrinken ze wellicht.
Laatst gewijzigd door system : 24 oktober 2008 om 18:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 |
|
![]() Sjonge, dan moet het toch eigenlijk wel iets heel goeds zijn; DMT-gebruik dan maar verplicht stellen?
![]() |
#1289 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ze zijn het meestal nogal zwaar oneens met elkaar, een beetje zoals een discussie op de zevende dag. Best wel amusant! Ik zou het voor geen goud van de wereld willen missen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 |
Banneling
|
![]() U beledigt hier een volk namelijk de zuiderlingen van amerika. Mensen net zoals u en mij. Dit is zeer racistisch ! Ik zou maar snel mijn woorden terugnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 |
|
![]() Nou zeg; mischien is-ie vroeger alleen maar een keer in de toverdrank gevallen.
![]() |
#1293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 |
|
![]() Is er een druïde in de zaal?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 oktober 2008 om 00:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Loki : 25 oktober 2008 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerst claim je dat er tal van waarneembare feiten zouden zijn die onmiskenbaar _ je sterkt dit zelfs met te stellen dat diegenen die dit niet zouden inzien na de tonnen 'bewijsmateriaal' verstrikt zijn in een zekere mainstream-gedachtegang dat er wel een zekere maar daarom nog niet noodzakelijk gevonden 'eenvoudigere' verklaring voor zou zijn _ in de richting van zulke zaken wijzen vervolgens vraagt men je ( nogmaals ) concreet wat er dan aan aanttoonbaars is waarop jij dan beweert dat de huidige wetenschap ( nog te ) ontoereikbaar is om de nodige waarnemingen / conclusies te doen daar het uiteraard kan dat er meerdere dimensisies etc in spel kunnen zijn vervolgens prangt zich de vraag op hoe we dan met zekerheid kunnen stellen dat het om buitenaardsen toestanden ed zou gaan hierop begin je dan een litanie dat we dat weten omdat tal van mensen dat ook zo ervaren / kunnen getuigen máár niet allen dat kunnen .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hierop kan ik enkel nog effe citeren met enkele van jouw eerder gemaakte uitspraken "Voor UFO's is er al enorm veel bewijs. Je moet in denail zijn of het bewijs nog niet bekeken hebben om te kunnnen beweren dat ze niet echt bestaan. " "De feiten tonen net aan dat er geen echte direct logische "aardse" verklaring voor is. " en dat naast je eerder post geplaatst ... wie weet gaat er een lichtje branden Laatst gewijzigd door praha : 26 oktober 2008 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 |
Europees Commissaris
|
![]() Praha, met alle respect, maar jij gaat toch echt iets te hard te keer. Ik zie geen enkel probleem met hoe en wat exodus naar voor brengt.
Zeker niet als je de volgende zaken beschouwt: Ik neem aan dat je al over de "Theory of Everything" gehoord hebt, en deze wellicht beter kunt vatten dan een niet-wetenschapper zoals ik. Zelfs paranormale zaken krijgen een kans. Daar waar jullie rabiate dogmatische wetenschappers die dingen tot nu toe schuwden als de pest, blijkt nu meer en meer dat er noodzaak is die dingen dan uiteindelijk toch te beschouwen in een overkoepelende theorie. Of neem nu de String Theorie, of de M theorie. Ik heb een paar linkjes in mijn handtekening geplaatst. Michio Kaku zal u niet onbekend zijn. Er zijn aanwijzingen dat er tot 11 verschillende dimensies zijn. We kennen er als mens ocharme 3 (4 als je tijd ook als dimensie beschouwt). Er zijn aanwijzingen dat we in een multiverse leven. Dat tal van universes door elkaar bestaan. Als je bereid bent dat te aanvaarden, dan is veel van de kritiek die je geeft totaal ongegrond.
![]() |
#1300 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk dat ik exodus in het verleden _en ook nu nog_ meer dan reserve genoeg gegeven heb maar je moet ergens de grens trekken.... zo simpel is dat bij mij ligt die precies op het keerpunt van heel de esoterie versus objectieve waarneembaarheid ik begrijp ergens je opmerking omdat ik de laatste tijd inderdaad nogal makkelijk en strenger optreedt jegens exodus.... dat is waarschijnlijk dan ook wat jij hier ervaart maar ik doe dat alleen als hij beide dreigt te vermengen .... voor de rest doet ie maar Citaat:
![]() dit is toch zo typisch.... het lijkt wel de kerkelijke houding tov van de big-bang theorie niet zozeer omdat het ging over de metgezel, Lemaître... maar gewoon omdat die theorie destijds zowat het beste wetenschappeljke model was en tevens plaats bood , zelfs netjes aansloot, voor de spiritualistische visie van de kerk er is dus (terug) een plaats _eentje die nooit weg geweest is_ een kans voor dat soort zaken maar daarom geen noodzaak je maakt zowat dezelfde soort fout als exodus .... het is mogelijk, het is niet ondenkbaar, dus ik kan het gebruiken als pas partout Citaat:
laat er nog dan nog 12 bestaan.... het neemt net niets weg van mijn kritiek omdat die slechts slaat op exodus ( en natuurlijk ook anderen ) manier van handelen/discusieren waarvan ik poogde dat te verduidelijken met die vorige post en ook in de eerdere opsomming ofwél hou je je gewoon bij de bewering dat ufo's/pananormale verschijnselen/etc er gewoon zijn en dan zijn we uitgeklapt ófwel probeer je dat ergens hard te maken de meesten wagen dat laatste te doen en berusten zich dan op vermeende bewijzen of aantoningen _waar het duidelijk moge zijn dat dit op niveau van ons eenvoudige stervelingen die ocharme maar 3 (4 als je tijd ook als dimensie beschouwt) dimensies kennen zich nog steeds afspeelt op wat we (denken) objectief (te) kunnen waarnemen_ die vermeend zo talrijk voor handen zijn als twee minuten later blijkt dat het niet verklaren van een ( vaak ten onrechte) buitensporige waarneming algauw naar eigen believen wordt ingevuld als zijnde duidend op een schip dat even een een dimensionale sprong heeft gemaakt dan ben je volgens mij verkeerd bezig zoals parcival ergens terecht opmerkte .... wat geeft een ander dan minder recht om te stellen dat zijn/haar pas aangeschafte veelkleurige tuinkabouter het phenomeen niet veroorzaakte ? |
|||
![]() |
![]() |