![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 | |
Gouverneur
|
![]() Allé HAMC, weten we meteen dat jij VMO-krapuul bent!
Citaat:
![]() Je zou voor minder het grote geschut inzetten...
![]() |
![]() |
#1282 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk niet dat ik daar ooit een geheim van heb gemaakt dat ik VMO-Krapuul ben geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die mannen waren toch niet verboden voordat ze veroordeeld waren ?!? trouwens men heeft er de wetgeving op privémilities origineel ruim voor moeten interpreteren ... een voorwaarde daarin was nl wapendracht, en dat heeft men de vmo nooit kunnen aansmeren ... la justice belge heeft wapendracht dan maar geinterpreteerd tot uniformdracht om die mannen toch maar te kunnen veroordelen ![]() ![]() vmo is de facto uiteindelijk veroordeeld omdat ze een muziekkapel hadden die geuniformeerd was ... ps je doet zo denigrerend over bloemen op een graf leggen Tommeke ... nog nooit respect getoond voor een dode ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar heeft extreem-rechts op dit forum iets tegen "kameraad" Tomm. ![]() Je hoeft niet te vrezen hoor! Ik ben geen fan van Tomm noch van de ideologie die hij aanhangt. Check maar eens de topic over Tibet. ![]()
![]() |
![]() |
#1285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() die tommeke van mij ging over uw avatar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 | ||
|
![]() Geachte Fieseler,
Dat is wederzijds. Dat klopt. Laat me eerst eens even duidelijk maken dat mijn opmerkingen geenszins aan u persoonlijk waren gericht maar in het algemeen en in overdrachtelijke zin. Citaat:
Citaat:
Ik vroeg dat niet omdat ik zou vinden dat mensen zich moeten verantwoorden. Verre van. Iedereen stemt maar wat ie denkt dat goed is. Het was oprechte nieuwsgierigheid. Ik zou namelijk zélf niet op een partij willen stemmen die een Filip de Man op handen draagt. Ik zou niet geassocieerd willen worden met een partij waarvan belangrijke kopstukken op zijn minst blijk hebben gegeven van extreem-rechtse en/of racistische standpunten. En dat hébben ze. Niet door het zingen van Duitse liedjes, dat is een non-argument, maar er zijn weldegelijk voorbeelden te over. En laten we eerlijk zijn, alhoewel de RTBF-documentaire betiteld kan worden als propaganda, bevatte het ook veel bewezen feiten. Als ik op zo'n soort partij zou stemmen heb ik iets uit te leggen, niet in het minst aan mijzelf. Dat geldt overigens ook voor partijen als de Nederlandse SP, die lang hebben gedweept met het Mao-isme. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 oktober 2008 om 14:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is wat Wikipedia zegt over de Vlaamse Militanten Orde: De VMO stond steeds paraat om steun te bieden aan de oud-oostfronters. Manifestaties van het Sint-Maartensfonds en van andere gewezen oostfrontstrijders konden steeds rekenen op de bescherming van de VMO-militanten. Tijdens herdenkingen van gesneuvelde oostfrontstrijders kwam het in de jaren '70 en '80 regelmatig tot incidenten met linkse en belgicistische herrieschoppers. .../... Bij de oprichting van het Vlaams Blok in 1978 kozen vele VMO-ers voor deze nieuwe formatie. Eriksson zelf hield zich afzijdig van de partijpolitiek. De vele incidenten tijdens acties en betogingen en het feit dat de VMO op een militaire manier georganiseerd werd leidde in 1981 tot een proces wegens het vormen van een "privémilitie". De meest spraakmakende actie van de VMO was Operatie Brevier in 1973; het clandestien overbrengen van het stoffelijk overschot van priester Cyriel Verschaeve van Oostenrijk voor een herbegrafenis in Alveringem in Vlaanderen. Over twee andere soortgelijke operaties waarbij respectievelijk de stoffelijk overschotten van Staf De Clercq (Operatie Delta) en Anton Mussert (Operatie Wolfsangel) opgegraven werden om later in Vlaamse grond opnieuw begraven te worden, is tot op heden geen enkele zekerheid. Bert Eriksson nam deze informatie mee in zijn graf. Op 4 mei 1981 werd de organisatie veroordeeld als privémilitie voor geweldplegingen, ontvoeringen, illegale samenkomsten, wapenbezit, aanslagen en vandalisme. Hierbij werden ze ook verboden. Eriksson ging voor een jaar de cel in. Na zijn vrijlating werd nog getracht met gelijkgezinden de VMO verder te zetten onder de naam Odal-groep, evenwel met weinig succes. Dat is al heel wat anders een gezapig spelende band of tirolergroepje in uniform, zoals u het wilt voorstellen. En Erikkson, de grootse Vlaamse leider (volgens Karel Dillen) was uiteindelijk dan toch niet zo'n grootste leider. Odal werd een flop en de grote Vlaamse leider (volgens Karel Dillen) werd een piepklein leidertje. Laatst gewijzigd door system : 22 oktober 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en toch Gerle, na afwegen van pro's en contra's blijft er nog steeds in het Vlaamse partijlandschap slechts één partij over die consequent voor Vlaamse onafhankelijkheid kiest zonder daarop af te willen dingen of zonder daarvoor toestemming te willen vragen. (mijn excuses dat ik zomaar antwoord, maar ik voel me toch ook wat aangesproken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 | |
|
![]() Citaat:
En jij, welke soort krapuul ben jij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het zegt trouwens veel over de Belgische Staat dat tot diep in de jaren 80 de verenigingen van oostfronters beroep moesten doen op een "prive militie" ipv op de politie om hun GRONDWETTELIJK RECHT op vereniging te vrijwaren, niet ? ps je hebt me denk ik nog nooit Erikson zelf horen verheerlijken, hoewel die man in zijn beginjaren zijn verdiensten had, is hij later lelijk ontspoord pps je verdenkt Erikson toch niet van Vlaams Blok/Belang sympahtie ?! ![]() en tot slot ne welgemeende : ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Horst-Wessel-lied zingen, 'Die Fahne Hoch' zingen, is nog wat anders dan 'Duitse liedjes zingen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Commilitones (dus hier zitten volksvertegenwoordigers!), we gaan zingen. Laten we beginnen met Ade Polen of met het bijzonder fraaie Gegen Britten und Franzosen: 'Als Soldaten Adolf Hitlers Ziehen wir zum Kampfe aus, Gegen Briten und Franzosen, Niemand bleibt zu Haus, zu Haus', dan mag men nog zo beschonken zijn, maar volwassen mensen die parlementariër zijn, zingen zo liederen niet. Dat men Duitse liedjes zingt, geen probleem, maar niet zulke liederen. En dan is het gemakkelijk te zeggen (zoal u nu doet of suggereert): ja maar het boek van Verstrepen moeten we niet au serieux nemen, dat is verzonnen, daar is niets van aan, de man zuigt het uit zijn duim. Ik geloof er niets van. Hij was erbij. Laatst gewijzigd door system : 22 oktober 2008 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 | |
|
![]() Citaat:
2. Ik blijf het een vaag verhaal vinden. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 oktober 2008 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nogmaals en een man met het media instinct van een Verstrepen heeft dat dan niet op zijn gsm ??? heel ongeloofwaardig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 |
Banneling
|
![]() Het Horst-Wessel-Lied werd gezongen in Beaune tijdens de 'fractiedagen' van het VB. U vindt het een vaag verhaal omdat u het een vaag verhaal wilt vinden. Misschien omdat er tussen de leden van het VB ook Groot-Nederlanders en/of Orangisten zitten. En die wilt u vooral niet tegen het hoofd stoten. Maw, u trekt uw hoofd in en uw nek. Dat denk ik erover.
Laatst gewijzigd door system : 22 oktober 2008 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 | ||
|
![]() Citaat:
Staat U mij toe om te antwoorden met een citaat van een liberale/libertaire tegenstrever van het VB: een zekere Leo Norekens op de LVB blog: Citaat:
![]() |
![]() |
#1299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 |
|
![]() Bert was iemand die op twee paarden speelde, hij had een lidkaart van zowel VB als VU.
|
![]() |
![]() |