![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1281 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Corse, het is niet omdat ik mezelf niet tot de armoede klasse reken dat ik daarom vanzelfsprekend tot de elite en jetsetwereld behoor. Dus ik snap de relevantie van je commentaar op mijn post niet echt. Wij gaan met 2 voltijds werken en verdienen goed onze boterham, maar daar kloppen we ook genoeg uren voor en het is echt niet zo dat we daarom in luxe zwemmen en geld door deuren en ramen moeten gooien. En vergelijk aub het jetset en elite gepeupel in België niet met het "bling-bling-gehalte" van pakweg Amerika. Sterker nog....laat al de mensen hier die klagen over hun "dop-en leefgeld" naar Amerika versassen, eens zien hoe lang het zal duren eer ze hier terug staan met hun bedelhandje uitgestoken.
![]() |
![]() |
#1282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
· Probeer nogmaals deze tekst te lezen zonder vooroordelen, er zijn geen persoonlijke aanvallen op u bedoeld! · Het gaat om de juiste interpretatie en begrijpen uiteraard! · De wereld van arme, werklozen, arbeiders en middenstand wordt volledig uit elkaar genomen, geanalyseerd en elke vorm van privaat leven wordt geschonden. · Laten we nu hetzelfde doen met de elite en jetsetwereld. · Neoliberalisme wil enkel de wereld van arme, middenstand en arbeiders ontrafelen, over elite en jetset wordt angstvallig gezwegen. · Door beide levensstijlen te openen en te analyseren kunnen we de weg naar een betere wereld organiseren en in praktijk brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 |
Banneling
|
![]() Een parodie, de kleine man die de andere kleine man vertrappelde:
Jullie zullen het nooit leren mensen. Amai… wat een knappe grote villa, en zie ginder, wat een krot van een huis, dat is van die werkman, dat moesten ze afbreken, dat huis heeft geen zicht, hij heeft er zijn hele leven voor gezwoegd maar dat speelt geen rol. De kleine man was vergeten uit welke broek hij kwam! Die doppers dat zijn allemaal luiaards: Zie daar die vuile dopper met zijn sloffen, en daar die knappe man met zijn mercedes, hij stapt uit, kijk, hij heeft ook sloffen aan, maar als je uit een mercedes stapt is dat toch anders. De koning: Zie daar de koning, schoon hé, die krijgt ieder jaar miljoenen van de staat, hij heeft een nieuwe jacht gekocht van 250 miljoen Euro, maar hij werkt ervoor, in 3 ploegen op GM, ge moet zijn handen eens zien, de eelt. Diegenen die in onze samenleving het zwaarste werk doen: In drie ploegen aan de lopende band op GM werken of diegenen die zwaar werk aan de Antwerpse dok moeten doen, wegenwerkers enz, deze mensen worden niet rijk, m.a.w werknemers die hard werken in onze samenleving kunnen onmogelijk rijk worden, daar moet je niet erg snugger voor zijn om dat te weten. Rijk wordt je door: · Als een vos je verstand te gebruiken. · Door eventueel veel of weinig tijd in iets te steken. · Door de firma van papa over te nemen. · Door van thuis uit veel geld of mogelijkheden mee te krijgen. · Door liegen en bedriegen. · En nog veel andere mogelijkheden die niets met werken te maken hebben. · En door pik pocket in al zijn vormen uiteraard. De zogezegde verantwoordelijkheid die ondernemers nemen is natuurlijk bedrog. Zelden vinden we ondernemers in de gevangenis na het falen, wel beginnen ze snel een andere nieuwe onderneming of mengen zich met een andere onderneming, gelukkig anders kon niemand nog ondernemen, verantwoordelijkheid is dus zeer relatief. Verantwoordelijkheid voor een ander individu neem je wanneer je met een kind de straat over steekt en haar of zijn handje loslaat, de rest is larie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wat dan met de mannen en vrouwen die 'slechts' in een tweeploegenstelsel werken, niet bij GM maar bv in een simpel diepvriesgroentenbedrijf, deegwaren-of chipsfabriekje ? En de mannen en vrouwen die NIET in ploeg werken, maar eveneens hun kl*ten afdraaien met al dan niet bandwerk? Sterker nog....wat dan met de bediendes die NIET in ploeg werken, maar wel dagelijks minimum 12 uren kloppen, zonder onderscheid van weekdagen ,weekends en feestdagen? En dan heb ik het niet enkel en alleen over verpleegsters, maar ook die simpele verkoopsters die 'ongeschoold' zijn . Denk je dat deze mensen niet stikkapot zijn na hun dagtaak? Trouwens ,waarom zouden deze mensen niet 'rijk' kunnen worden? Rijkdom hangt niet alleen af van wat je maandelijkse inkomsten zijn, veeleer van je maandelijkse uitgaven. Iedereen kan sparen, maar ze moeten wel willen hé. Probleem is dat voor veel mensen hun prioriteiten elders liggen. Een vette mercedes voor de deur, een flatscreen , ieder gezinslid een gsm, digitale televisie, minimum 1x per jaar naar het buitenland op reis,abonnement hier,abonnement daar.....de banken hebben geld genoeg niet waar,en t'is maar maandelijks dat ze moeten afbetalen. ![]() Tja, inderdaad logisch dan dat er van sparen niet veel in huis komt en dat meestal de inkomsten al de deur uit zijn voor ze goed en wel op hun rekening staan. maar met alle respect....dit heef totaal niks te maken met het statuut van arbeider of bediende, of met de omvang en uitzicht van het huis. Ik zou alle villabewoners die elke dag droge boterhammen eten en hun facturen niet kunnen betalen de kost niet willen geven.
![]() |
![]() |
#1286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geconditioneerdheid: Geconditioneerdheid is de mate waarin de menselijke geest gevormd, vervormd of misvormd wordt. De kwaliteit van het menselijk denken wordt gevormd en bepaald door zijn omgeving en samenleving, de universele mens bestaat niet. Dit grotendeels door cultuur, familieverband, tradities, gewoonten, eigenheid, religies en alle andere vormen van samenleving. Om te weten of onze samenlevingsvorm en levenswijze ons denken beïnvloed en conditioneert controleren we dat even: Ieder mens is door zijn leefomgeving geconditioneerd. De menselijke geest is zwaar gehandicapt door het geconditioneerd zijn. Deze vooral wanneer ons leven volledig in beslag wordt genomen door de dagelijkse bezigheden en door onze enge leefwereld. Is er voldoende begrip voor andersdenkenden? dit kan tot ander inzicht leiden. Wereldvreemdheid en inteelt bevorderen de geconditioneerdheid en hebben een negatieve invloed op het denken van de mens en op de samenleving. De geconditioneerdheid is een handicap die niet alleen belastend is voor het individu zelf, maar ook voor zijn omgeving, de last voor de omgeving is rede genoeg om aan onszelf te sleutelen. Vele rijke en arme mensen denken de samenleving niet nodig te hebben en voelen zich daardoor geen deel van de samenleving. Door ziekte, ongeval, tegenslag of veroudering verandert hun zienswijze en voelen zich dan toch een deel van de samenleving. Armoede en rijkdom zijn extremen die de zienswijze verengen, het individualisme versterken en het sociaal zijn vernietigen. Het individualisme van vandaag is een levensstijl die onverdraagzaamheid en eigenbelang gemakkelijker toegang geeft. Ieder mens op onze planeet heeft evenveel recht op vrijheid, het extreme samenspel van armoede en rijkdom verhinderd deze vrijheid. Een goudvis in een aquarium dat van buiten zwart is geverfd zal nooit weten hoe de wereld er buiten dit aquarium uitziet, tenzij iemand hem er uit haalt om hem de rest van de wereld te laten zien. Mensen kunnen ook in een dergelijk gesloten "denkbox" zitten, vooral rijke en arme mensen zitten in zulke denkbox. Dit zijn mensen van wie de "eigen vrije wil" is afgenomen, de invloed op de samenleving van deze mensen is daardoor zeer negatief. Door het ontmoeten van andere volkeren, culturen, samenlevingsvormen en leefgemeenschappen leert men zijn eigen geconditioneerdheid erkennen en minimaliseren, het even kunnen ontheemen is ook een zeer belangrijke factor, het leven is als een boek, wie niet reist leest enkel één bladzijde. Het evenwichtig denken met zo weinig mogelijk geconditioneerdheid, dit is de ideale zelfontplooiing, het bevordert elke samenlevingsvorm. Willen we onze geconditioneerdheid minimaliseren, daarvoor is contact met andere samenlevingsvormen zo belangrijk. Individuen staan nooit los van hun traditie of hun omgeving, dit benadrukt tegelijkertijd ook het feit dat deze inbedding (geconditioneerdheid) nooit mag leiden tot onderdrukking van het kritische denken, verbeeldingskracht en openheid voor andere levensstijlen. De naam, voornaam en derde naam van de godin van geconditioneerdheid is: (Individualista Conditionate Hipocrita). Volgens Sandel is het onmogelijk om rationele beslissingen te nemen zonder kennis van onze plaats in de samenleving, klasse, capaciteiten, bezittingen, enz... Meer nog, het is een volstrekt onmogelijk om een persoon voor te stellen die kan handelen of denken zonder dat hij weet heeft van al deze dingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1288 |
Banneling
|
![]() Als dat de Vlaamse leeuw vertegenwoordigd, dit is meer de koningin der simpelheid, geef mij dan maar de Waalse haan dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 |
Banneling
|
![]() Ruik ik hier discriminatie? (De 8 trappen van verlaging in discriminatie had de VL- leeuwin vergeten, tja over discriminatie gesproken.
1. En de kuisvrouwen dan. 2. En de wc madammen dan. 3. En de Poolse kuisvrouwen dan. 4. En de Poolse wc madammen dan. 5. En de Marokkaanse kuisvrouwen dan. 6. En de Marokkaanse wc madammen dan. 7. En de Chinese kuisvrouwen dan. 8. En de Chinese wc madammen dan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is...
op zoek naar een decent inkomen omwille van die mooie dromen doodgeschoten worden aan een grens waar je niet mag binnenkomen |
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is...
steeds verder de toegang tot de natuur en zijn grondstoffen ontzegd worden door de rijkjes en hun sycofanten, en zelfs tot de bomen en de planten. Oproerkraaiers en revolutionairen worden door de rijkjes omgebracht, een van hun vele moorddadige conservatief-traditionele antwoorden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een "grens waar je niet mag binnenkomen"? Hoe kan je een grens binnenkomen?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 |
Banneling
|
![]() Als je sommige grenzen niet mag binnenkomen,
dan kan je er alleen nog van dromen. Je kan ze natuurlijk ook wel echt fysisch overschrijden, en aan schotwonden overlijden. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 augustus 2010 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 |
Banneling
|
![]() Het kapitalisme is een komplot van de rijkjes
tegen de armpjes. We moeten de koord veranderen van strot, ochot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |
Banneling
|
![]() Voor mensen die geen gewoonte hebben van poëzie:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 augustus 2010 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft niks met poëzie te maken. Dat was een stijlfout, meer bepaald een slordige verwijzing. Poëten schrijven dergelijke domme taalfouten niet, zelfs niet in naam van dichterlijke vrijheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1300 |
Secretaris-Generaal VN
|