Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2015, 20:42   #1281
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Die vleugeldeuren zijn altijd sexy
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 09:02   #1282
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Tesla = toppie
I couldn't agree more! Tesla = toppie!
Als nu zelfs al een zelfverklaarde Porsche-liefhebber dat beweert...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 10:29   #1283
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
I couldn't agree more! Tesla = toppie!
Als nu zelfs al een zelfverklaarde Porsche-liefhebber dat beweert...
Blijkbaar zijn de Tesla's niet zo perfect als het ankersysteem van de veiligheidsgordels zo gemakkelijk afbreekt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 10:37   #1284
dpg
Banneling

Standaard

Gisteren weer eens gezien op de snelweg, alle voertuigen halen tegen 125-130km per uur een vrachtwagen in, alleen de tesla blijft er achter hangen.

Bij het voorbij rijden heb ik die nog eens vol medelijden bekeken en simpelweg vergeleken met de johnny´s die met hun kerstboom wagens van tankstation tot tankstation rijden om voor 5 euro brandstof te tanken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 14:36   #1285
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Gisteren weer eens gezien op de snelweg, alle voertuigen halen tegen 125-130km per uur een vrachtwagen in, alleen de tesla blijft er achter hangen.
Tenminste een paar bestuurders meer die zich veel gemakkelijker aan de verkeersregels kunnen houden. Dat kan alleen maar positief zijn.

even nog bijvoegen:
De gemiddelde Teslarijder zal meestal tussen 110 en 140 kmh rijden, zoals hier bij een recordrit door gans Europa:

Citaat:
https://www.impulse.de/leben/10-laen...n/2051580.html

10 Länder in 48 Stunden: Rekordfahrt mit dem Elektro-Sportwagen

Wie oft steuern Sie denn eine Ladestation an?

Insgesamt 17 Mal, wenn unser Plan funktioniert. Es geht bei dem Rekordversuch nicht darum, möglichst hohe Spitzengeschwindigkeiten zu erreichen. Wir fahren immer so zwischen 110 und 140 Stundenkilometern, im Durchschnitt etwa 105. Entscheidend für den Weltrekord sind die kurzen Ladezeiten an den Supercharger-Stationen.
Dus men hoeft niet nijdig te zijn.

Deze Tesla rijder (ex-Mercedes S-rijder) ziet er heel ongelukkig uit:

Laatst gewijzigd door Micele : 21 november 2015 om 14:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 14:37   #1286
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:

Bij het voorbij rijden heb ik die nog eens vol medelijden bekeken en simpelweg vergeleken met de johnny´s die met hun kerstboom wagens van tankstation tot tankstation rijden om voor 5 euro brandstof te tanken.
Ik denk dat je bedoelt: "Ik heb nog eens vol medelijden naar mijn bankrekening gekeken en simpelweg vastgesteld dat ik mij nooit een Tesla zal kunnen permitteren..."?
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 18:23   #1287
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Ik denk dat je bedoelt: "Ik heb nog eens vol medelijden naar mijn bankrekening gekeken en simpelweg vastgesteld dat ik mij nooit een Tesla zal kunnen permitteren..."?
Al moest ik het geld hebben om me er 10 te kunnen permiteren, dan zou ik nog steeds geen dergelijke johnnybak kopen. Gezien er elders veel meer wagen te koop is voor hetzelfde geld.

En blijkbaar denken ze er in Duitsland, het autoland bij uitstek hetzelfde over gezien het aandeel electrische wagens 0,01% is.
Ze dromen daar wel van 1 miljoen electrische wagens tegen 2020, maar iedereen weet dat het totaal onrealistisch is ooit dat getal te halen.
Oud 21 november 2015, 18:55   #1288
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al moest ik het geld hebben om me er 10 te kunnen permiteren, dan zou ik nog steeds geen dergelijke johnnybak kopen. Gezien er elders veel meer wagen te koop is voor hetzelfde geld.

En blijkbaar denken ze er in Duitsland, het autoland bij uitstek hetzelfde over gezien het aandeel electrische wagens 0,01% is.
Ze dromen daar wel van 1 miljoen electrische wagens tegen 2020, maar iedereen weet dat het totaal onrealistisch is ooit dat getal te halen.
Ze kunnen nog niet eens deftig de veiligheidsgordels monteren. Zoiets kom je niet tegen met een Cadillac of een Lincoln.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2015, 18:57   #1289
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ze kunnen nog niet eens deftig de veiligheidsgordels monteren. Zoiets kom je niet tegen met een Cadillac of een Lincoln.
Krijg je subsidies voor uw wagen of ben je daar te fier voor integenstelling met tesla rijders die jan met de pet hun wagen voor een deel laten betalen.
Oud 22 november 2015, 00:00   #1290
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vraag voor de Tesla supporters.
Als het rij bereik bv 350 km is....is het vermogen tot acceleratie op 300 km nog steeds even hoog als op km 1?

En als het rij bereik bv 350 km geeft bij vertrek en je rijd 1 uur aan 136 km u ...hoeveel rij bereik krijg je dan?

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 november 2015 om 00:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 00:06   #1291
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vraag voor de Tesla supporters.
Als het rij bereik bv 350 km is....is het vermogen tot acceleratie op 300 km nog steeds even hoog als op km 1?

En als het rij bereik bv 350 km geeft bij vertrek en je rijd 1 uur aan 136 km u ...hoeveel rij bereik krijg je dan?
Wind vanachter of wat tegenwind ?

Meen je dat ? Als men 1 uur aan 136 kmh rijdt legt men altijd 136 km af.
Na 2 uur 272 km. Na 3...

Of bedoel je gewoon de reikwijdte aan 136 kmh van een Tesla ? Lees eens af op de onderstaande grafiek: (dit volgens de parameters die erbij staan)

136 kmh = 84,5 mph, 85 mph= 136,8 kmh geeft zowat 210 mijl of 338 km voor een 85 D (rode lijn). De recente 90D zal dan zowat tussen 345 en 350 km reikwijdte hebben aan die snelheid, schat ik. Waarom ?

Aan 75mph=121 kmh-onze limiet-constant-kunnen- rijden haalt die 85D (rode lijn) iets meer als 400 km rijbereik (250 miles = 402 km).

http://www.extremetech.com/extreme/1...ind-the-answer

Waar rijdt men overigens die constante snelheid van 136 km/u en dan nog uren lang ? Allen daarheen.

Enkele weetjes voor de Tesla-versies betreft rijbereik aan 105 kmu en 120 kmu, ik zet c/p de 85 kWh modellen:
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-model-s-range/
MODEL S TYPE CRUISING RANGE
120 KM/U [KM]
85 389 km
P85 389 km
P85+ 389 km
85D 401 km
P85D 386 km

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2015 om 00:35.
Oud 22 november 2015, 00:17   #1292
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijg je subsidies voor uw wagen of ben je daar te fier voor integenstelling met tesla rijders die jan met de pet hun wagen voor een deel laten betalen.
Mensen moeten toch leren duidelijk zijn ivm subsidies:

ALs je van erfgoed bvb een premie krijgt van 20% op uw nieuw dak, dan heb je van erfgoed inderdaad een subsidie gekregen, maar die subsidie betaal tin feite hun meerkostprijs die ze u opdringen. Meestal is uw dossier 40% -50% duurder dankzij hun gelul en gezever.

ALs je een auto van uw baas krijgt ,betaal je die auto 200euro voordeel in natura per maand, wat dus overeenkomt met 2400euro per jaar voor uw auto. Als je weet dat een auto waarmee je naar uw werk pendelt, zo 15 jaar kan rijden en in principe 3000km per jaar aflegt arato van 200euro verbruik, 1000euro waardevermindering, 300euro taks, 300euro verzekering. Rij je in feite naar uw werk met een auto die 1800euro kost;.. Het voordeel in natura overtreft de werkelijke privékostprijs van de auto. Maar bon voor sommige mensen wordt er dan nog altijd beweerd de auto wordt gesubsidieerd... Goed: Bedrijven betalen bvb gemiddeld 30% belasitng en hier komt de rekening. iedereen weet dat BTW 50% betaald wordt en niet aftrekbaar is, dat diesel 70% belast wordt en 50% aftrekbaar is aan 30% of 15% belastingvoordeel oplevert, dat leasingcontract 100% aftrekbaar is, mits dat het personeel van die 800euro allincontract 200euro moet ophoesten. Of de firma betaalt dus 800euro, recupereert een mieserige 100euro belastinge en 200euro van het personeel. Of de fantastische subsidie is 100euro die de gemeenschap inboet bij een auto die netto 21%btw, 70% lasten op aardolie, 10% taksen, enzo 300euro belastingen betaalt..

Dus wie beweert dat de auto gesubsidieerd wordt, kan niet rekenen...

Netzogoed wie beweert dat de trein bvb 500euro abonnement kost niet kan rekenen...
http://newsmonkey.be/article/59103

Nu ik weet al wat je gaat zeggen: die elektrische auto krijgt verhoogde aftrek. Inderdaad, maar dat is in principe nog altijd een netto betaler. Reken het maar eens uit. Electriciteit wordt nog harder belast dan diesel, BTW is 50% aftrekbaar en ja de afschrijving van de auto is 120%

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 november 2015 om 00:19.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 00:38   #1293
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wind vanachter of wat tegenwind ?

Meen je dat ? Als men 1 uur aan 136 kmh rijdt legt men altijd 136 km af.
Na 2 uur 272 km. Na 3...

Of bedoel je gewoon de reikwijdte aan 136 kmh van een Tesla ? Lees eens af op de onderstaande grafiek: (dit volgens de parameters die erbij staan)

136 kmh = 84,5 mph, 85 mph= 136,8 kmh geeft zowat 210 mijl of 338 km voor een 85 D (rode lijn). De recente 90D zal dan zowat tussen 345 en 350 km reikwijdte hebben aan die snelheid, schat ik. Waarom ?

Aan 75mph=121 kmh-onze limiet-constant-kunnen- rijden haalt die 85D (rode lijn) iets meer als 400 km rijbereik (250 miles = 402 km).

http://www.extremetech.com/extreme/1...ind-the-answer

Waar rijdt men overigens die constante snelheid van 136 km/u en dan nog uren lang ? Allen daarheen.

Enkele weetjes voor de Tesla-versies betreft rijbereik aan 105 kmu en 120 kmu, ik zet c/p de 85 kWh modellen:
In Frankrijk mag je 130 en je hebt 6 km/u speling.
Dat is 136 km GPS snelheid en doorgaans 145 km u op je km teller.
Je kan dat makkelijk 10 u volhouden.
Maar iedere wagen geeft op zijn boordcomputer een rij bereik dat veranderd echter snel naargelang je snelheid.
Dat is ook normaal.

Voor electro is dat ook zo.
Oud 22 november 2015, 00:44   #1294
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Frankrijk mag je 130 en je hebt 6 km/u speling.
Dat is 136 km GPS snelheid en doorgaans 145 km u op je km teller.
Je kan dat makkelijk 10 u volhouden.
Maar iedere wagen geeft op zijn boordcomputer een rij bereik dat veranderd echter snel naargelang je snelheid.
Dat is ook normaal.

Voor electro is dat ook zo.
En vooral de verkeersdrukte zal die gereden snelheden bepalen. Want erover kan je niet vliegen.

In F gaat overigens de flits bij 138 kmh, dus 7 kmh speling, want de tolerantie is -5 % boven 100 kmh:
http://www.franceinfo.fr/emission/Un...-05-2014-11-47

137 - 5 % = 130,15 en 130,x kmh mag je.
138 - 5 % = 131,1 of de flits...

Frankrijk heeft nu 27 superchargerstations en stijgend...:
http://www.teslamotors.com/fr_FR/fin...hargers/France

Citaat:
http://www.breezcar.com/actualites/a...la-motors-0115

Fin 2015 : une trentaine de Superchargers en France

Installés sur le long des grands axes routiers ou �* proximité des grandes agglomérations, les Tesla Superchargers permettent de recouvrer 200 km d’autonomie en 20 minutes environ. Pour une charge complète, il faut compter 45 minutes. Seuls les propriétaires des berlines Model S dotées de la batterie 85 kWh et ceux ayant souscrit une option spécifique sur les modèles intégrant une batterie de 60 kWh peuvent s’y recharger gratuitement. Au total, 20 stations comprenant au moins 2 bornes de recharge ultra-rapide sont actuellement opérationnelles. A fin 2015, plus de 30 Superchargers devraient être en activité dans l’Hexagone.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 november 2015 om 01:14.
Oud 22 november 2015, 01:01   #1295
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vooral de verkeersdrukte zal die gereden snelheden bepalen. Want erover kan je niet vliegen.

In F gaat overigens de flits bij 138 kmh, dus 7 kmh speling, want de tolerantie is 5 % boven 100 kmh:
http://www.franceinfo.fr/emission/Un...-05-2014-11-47

137 - 5 % = 130,15 en 130,x kmh mag je.
138 - 5 % = 131,1 of de flits...

Nog nooit geflitst daar en ik rij cruise control 136 GPS.
Oud 22 november 2015, 01:11   #1296
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog nooit geflitst daar en ik rij cruise control 136 GPS.
tot 137 kmu mag je ook nog (met stootje wind of licht bergaf), als het ander verkeer het je toelaat.
Oud 22 november 2015, 01:24   #1297
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tot 137 kmu mag je ook nog (met stootje wind of licht bergaf), als het ander verkeer het je toelaat.
Dat accelereren zal dan toch veel extra energie vragen.
Dus als een constante u deze grafiek geeft, zal dat enorm veranderen bij niet constante.
Half van constant?
Oud 22 november 2015, 08:42   #1298
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mensen moeten toch leren duidelijk zijn ivm subsidies:

ALs je van erfgoed bvb een premie krijgt van 20% op uw nieuw dak, dan heb je van erfgoed inderdaad een subsidie gekregen, maar die subsidie betaal tin feite hun meerkostprijs die ze u opdringen. Meestal is uw dossier 40% -50% duurder dankzij hun gelul en gezever.
En dat is exact hetzelfde bij die electrische wagens. Veel te duur voor veel te weinig wagen.
Oud 22 november 2015, 09:49   #1299
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En dat is exact hetzelfde bij die electrische wagens. Veel te duur voor veel te weinig wagen.
Heb je al eens met een elektrische auto gereden? Zo niet, moet je dat toch echt eens doen.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2015, 09:59   #1300
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Heb je al eens met een elektrische auto gereden? Zo niet, moet je dat toch echt eens doen.
Ja.
en mijn mening blijft hetzelfde.

Het "succes" van deze wagens zonder steun van de overheid bewijst dat ik niet de enige ben met die mening.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be