Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2004, 07:23   #1281
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik heb een eindeloos vertrouwen in de mensen dat ze -als ze lezen wat er op mijn site staat- ze zelf wel kunnen oordelen wat goed en wat fout is.

Dit is waarlijk een giller van formaat!
Jij hebt zoveel vertrouwen in de mensen hun oordeelsvermogen dat je pleit voor censuur door een 'wetende' elite, die voor de mensen gaat bepalen wat ze al dan niet onder ogen mogen krijgen.

Je hebt zelfs niet eens vertrouwen in je eigen site want:
  1. je vroeg het advies van het Centrum Leman
  2. je knipte preventief je link naar een van je favoriete revisionistische sites
Oud 20 december 2004, 11:57   #1282
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunnen we het nu weer over Verbeke hebben?
De ex.Blokker zoals jij ook een ex. bent, met dit verschil dat jij je verleden hebt uitgewist door 'foei verleden' te zeggen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 december 2004 om 12:01.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2004, 13:16   #1283
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raes werd niet en nooit uit de partij gezet. Volgens mijn info maakt hij zelfs nog steeds deel uit van de partijraad.
Ja, want jij bent steeds op de partijraad aanwezig...

Cheers.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 00:26   #1284
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

[quote=thePiano]Nee, helemaal niet. Wat heeft het opgeleverd? Dat Nols en zijn partij het FDF voorgoed gebeiteld zaten in het gemeentehuis van Schaarbeek en dat de voor volgende twee decennia? Was dat de bedoeling? Was dat het allemaal waard? Zelfs door Vlaams-nationalisten van nu zoals JvdB en jezelf op kop, wordt me dat nu opeens verweten.

Bovendien, en dat is me altijd bijgebleven, wat ik niet wist en dat ik pas ter plaatse heb vastgesteld, dat is dat er niet enkel aparte loketten voor Nederlandstaligen waren voorzien maar ook voor vreemdelingen. Dat zijn zo van die signalen geweest dat ik verkeerd bezig was.

Blijkbaar kan jij het maar moeilijk verteren dat iemand op zijn stappen terugkeert en kan zeggen: "Ik was fout". Nu, ik vraag geen respect, helemaal niet, maar laat mij nu maar op mijn manier afrekenen met de Nieuwe Orde en dat gewapend met alles wat ik ervan heb geleerd toen ik er nog bijhoorde. En neem het maar van me aan, sinds eind jaren zeventig toen ik eruit stapte tot nu is er geen lor veranderd.

En wat jij en je maten hier ook proberen om me zo verdacht en zwart mogelijk te maken: ik heb niks te verbergen. Wat jij ook probeert, ik ben al negen jaar op het internet actief en er hebben er al tientallen het je voor gedaan en het resultaat was nulkommanul integndeel, in mijn specifieke situatiewerkt het contraproductief. Elk soort aandacht is goed voor me. Ik heb een eindeloos vertrouwen in de mensen dat ze -als ze lezen wat er op mijn site staat- ze zelf wel kunnen oordelen wat goed en wat fout is.[/QUOT

Piano U bent beschaamd dat U ooit behoorde tot de militante Vlaamse beweging. Welnu ook wij Vlaamse militanten zijn beschaamd dat U ooit tot onze beweging behoorde.

Ik probeer U helemaal niet zwart te maken. U heeft uw mening en ik de mijne. U kan mij niet overtuigen.
Ik ben een rechtse nationalist en ik blijf trouw aan mijn idealen. Tot spijt van wie het benijdt!

Leve de Republiek Vlaanderen!
Eigen volk eerst !!

Laatst gewijzigd door johan : 21 december 2004 om 00:26.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2004, 07:43   #1285
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Piano U bent beschaamd dat U ooit behoorde tot de militante Vlaamse beweging. Welnu ook wij Vlaamse militanten zijn beschaamd dat U ooit tot onze beweging behoorde.

Ik probeer U helemaal niet zwart te maken. U heeft uw mening en ik de mijne. U kan mij niet overtuigen.
Ik ben een rechtse nationalist en ik blijf trouw aan mijn idealen. Tot spijt van wie het benijdt!

Leve de Republiek Vlaanderen!
Eigen volk eerst !!
Niet panikeren.
Wie weet is hij gewoon een infiltrant.
Zijn denkbeelden zijn alleszins verre van progressief te noemen:
  • pro-censuur
  • neo-racistisch
  • verspreiding van racisme
  • verspreiding van nazistische discours
  • verspreiding van negationisme
  • verspreiding van revisionisme
  • verspreiding van antisemitisme
De verspreidingen steeds met een "Foeifoei!" omkaderd, maar het staat er toch maar.
En dan spreken we nog niet over zijn taktieken om Belgicisten en kritische mensen ten aanzien van zijn persoon en partij te discrediteren.

Volgens mij is het nog steeds 'nen echten'
Oud 27 januari 2005, 15:08   #1286
PieterP
Gouverneur

Standaard

Deze rubriek was de abolute topper van Politics.be in 2004 in de rubriek Politiek Buitenland met 9.249 mensen die gelezen hebben en met 1.284 reacties.

Een aantal mensen in Vlaanderen voelde zich blijkbaar nog altijd geroepen om de verdediging op te pakken van mensen die nog altijd nostalgie vertonen naar het naziregisme. De waanzin die het duizendjarige Rijk en zijn gevolgen met de massamoord en daarvoor blijven ontkennen dat er een massamoord op de joden gebeurd is, hoogstens een aanval van typhus.

Anderen hebben in deze topic de verdediging genomen van het recht op zogenaamd revisionsme met asl argument de vrije meningsuiting.

Tot slot was er een groep forumgebrukers dat niet akkoord ging met de definitie dat de vernietigng van de Joden de grootste massamoord in de Europse geschiedenis was en zij verwezen naar de zuiveringen en de moorden die Stalin heeft begaan in de Sowjetunie ten einde zijn regime te beveiligen.

Vandaag is er de herdenking van zestig jaar bevrijding van het Kamp van Auswitch. De troepen vonden er 7.000 levenden en er lagen nog 700 lijken her en der verspreid.

Ik meen dat wij nooit mogen vergeten wat een autauritair en totalitair regime kan teweegbrengen.

Dit geldt zowel voor extreem rechtse regimes als bij extreem linkse regimes.

Gezien deze topic de topper was in 2004 neem ik aan dat iedereen met belangstelling zal kijk naar de recente documentaire van de BBC deze avond op Canvas.

Ik hoop ook dat ook jongeren, die zich tot het Blok aangetrokken voelen, afstand willen nemen van deze ideologie die nog bij sommige Blok diehards teruggevonden wordt, de luisteraars van radio Nostalgie.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 16:02   #1287
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Hoog tijd dus, dat we jouw nazi-geestesgenoten eens aanpakken.
Q.E.D.: onafgezien de hele discussie rond revisionisme etc... waarom wordt deze persoon opgepakt en gij niet ? Uw fotoke van Che is even verwerpelijk en toch loopt U vrij rond ? Hoe zit dat dan met "mening" ... Che mocht dus vrouwen en kinderen afslachten in naam van het linkse heil ?
Oud 27 januari 2005, 22:01   #1288
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia
"So vele volx brachtig na das Datti coninck seide aldaer:'mer seide mi hier vore vorwaer dattie Vlaminge meest weren doet ende mi donckt nu an dit conroet, datsi levende sijn worden alle' "
Een prachtige tekst! welke zijn hiervan de referenties?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 22:05   #1289
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
...Ik hoop ook dat ook jongeren, die zich tot het Blok aangetrokken voelen, afstand willen nemen van deze ideologie die nog bij sommige Blok diehards teruggevonden wordt, de luisteraars van radio Nostalgie.
Kunt ge mij vertellen over welke ideologie het gaat, wie bij het Blok die ideologie aanhangt en hoe dikwijls gij vergaderingen bijwoont bij het Blok om deze verklaring met 'kennis van zaken' te kunnen afleggen.
Oud 28 januari 2005, 02:21   #1290
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Voortzetting van de Spiegel Historiael

@Jean-Pierre
De aangehaalde tekst komt uit de voortzetting van de Spiegel Historiael door de Brabantse priester-dichter Lodewijk van Velthem. In het 4de boek wordt in 42 hoofdstukken o.a. de slag der Gulden Sporen en de slag bij de Pevelenberg (Mons-en-Pévèle) beschreven. Deze laatste slag was onbeslist. De Vlamingen hadden na de strijd het veld verlaten, waarna de Fransen dachten deze gewonnen te hebben. Philips de Schone wou toen verder doorstoten o.a. nar Rijsel maar werd toen geconfronteerd met een vers Vlaams leger. Vertwijfeld zou hij dan die zin uitgesproken hebben. Kort daarop startten de onderhandeingen.

Hieronder volgen enkele verzen:

Doen keerde die Vlaminc, secgic u,
Alse saen alsesi die huert waren,
Ende sijn alle thuswaerd gevaren.
Si lietent tfelt ende lietent daer
Al datsi daer brochten vorwaer.
Die coninc ende die sine dit vernamen
Ende op geent velt doe wederquamen
Ende behilt tfelt ende goet mede,
Dat hi vant daer ter stede.
Ende daer bleef inder groeter noet
Van Guelke mijn heer Willem doet
Ende vele goeder liede mede
Bleven verslegen daer ter stede.
In desen tiden of daer omtrent
So was oec .i. strijt bekent
Bi Bruborch in Vlaendren west.
Hier verloren in desen twest.
Alse vele volx Vlamine oft mee
Alse te Mons of Zierixzee.
Doe die wijch te Mons was leden,

So es van Vlaendren Phi[lip] gereden
Binnen Ricele, dat verstaet,
Om dat te behouden, hoet gaet.
Ende als hi daer binnen dus es comen,
So heeft dit die coninc vernomen,
Trac hi daerwaerd met groten gere
Ende belaecht met al sijn here.
Om dit trac in Vlaendren mijn her
Jan Van Namen tallen steden dan:
Te Gent, tYpre, te Brucge mede
Ende begarde tfolc gerede
Al Vlaendren, ende oec daernaer
Te Ricelwaerd al sonder vaer.
Eer oec die weken waren leden
Es hi den coninc so na gereden.
Sint dat die wijch te Mons was.

So vele volx brachti na das
Dattie coninc seide aldaer:
‘Mer seide mi hier vore vorwaer
Dattie Vlaminge meest waren doet,
Ende mi donct nu an dit conroet,
Datsi levende sijn worden alle.
God behoet mi van mesvalle,
Icn sach nie so menigen man
Gewapent hebben, bi Sint Jan.

http://www.dbnl.org/tekst/velt003spi...pie02_0005.htm
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 02:37   #1291
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Bedankt voor de attentie.
Oud 28 januari 2005, 08:11   #1292
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een aantal mensen in Vlaanderen voelde zich blijkbaar nog altijd geroepen om de verdediging op te pakken van mensen die nog altijd nostalgie vertonen naar het naziregisme.
Een hoogst verkeerde interpretatie.
Een klassieke poging om verdedigers van vrije meningsuiting te discrediteren en in het bruine ho(e)kje te duwen bij gebrek aan eerlijke argumenten.

De vrijheid van meningsuiting verdedigen houdt in dat je ook het recht op uiten van verwerpelijke of onzin-meningen verdedigt.
Dat houdt niet noodzakelijk in dat je ook achter die verwerpelijke meningen staat.
Dit 'subtiele' verschil zien de censuurliefhebbertjes maar al te graag over het hoofd, om hun betuttelende, totalitaire visie door te drukken.

Citaat:
Ik meen dat wij nooit mogen vergeten wat een autauritair en totalitair regime kan teweegbrengen.
Is het in de kiem smoren van 'kritische' geluiden een geschikte geheugensteun?
Oud 28 januari 2005, 09:47   #1293
PieterP
Gouverneur

Standaard

Het Europees parlement heeft gisteren met overgrote meerderheid een resolutie aangenomen ter herdenking van de doden onder het naziregime.
in totaal 10 parlementsleden hebben zich onthouden waaronder drie parlementsleden van het Vlaams Blok.
Volgens Vanhecke was dit omdat de resolutie zou " misbruikt worden door partijen die strijden voor Europese waarden" - wat dit ook moge betekenen-

Het Vlaams Blok heeft zich weer doen opmerken. Slechts 1 % heeft zich onthouden, waaronder het Blok. Alle 99 % andere perlementsleden zijn fout. Alleen het Blok heeft de waarheid in huis.

In augustus wilde het Blok ook niet meedoen bij de herdenking van de bevrijding. Ze gingen liever de colloborateur Staf de Clercq gaan eren, de man die voortdurend het nationaal socilialistisch antisemitisme aanvaardde.

Voor mij is het duidelijk dat de kern van het Blok bestuur en leden nog altijd sympathieën heeft voor het nazi regime, al doen ze veel inspanningen om dit te verdoezelen.

Gelukkig dat de 1 miljoen kiezers geen racisten zijn en geen aanhangers van het nazi regime. Zij zijn het slachtoffer van een perfide propaganda evenmin als het Duitse Volk. In 1942 was slechts 5 % van de Duitse bevolking anti semiet. Doch de combinatie van propaganda en gestapo heeft geleid tot wat we gekend hebben.

Het Blok is dan verwonderd dat niemand met hen wil samenwerken. Ze sluiten zich zelf uit en maken zichzelf onmogelijk door telkens opnieuw weer een uitzonderingspositie te willen innemen. Of om het met de woorden van Annemans te zeggen: " vuil " te doen om aantrekkelijk te kunnen zijn.
Oud 28 januari 2005, 10:16   #1294
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB-senator en ondervoorzitter Roeland Raes werd een paar jaar geleden eigenhandig uit het VB geschopt door FDW voor zijn revisionistische uitlatingen op de Nederlandse TV. Blijkbaar deelt niet iedereen jouw mening.
Roeland Raes is NOOIT uit het Vlaams Blok "geschopt".
Hij heeft zijn mandaten zelf neergelegdn en is nog steeds lid van het Vlaams Blok, Belang.
Terug aan het liegen, voor de zoveelste maal, he piano?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:27   #1295
Vlaanderen Über Alles
Vreemdeling

Vlaanderen Über Alles's schermafbeelding

Standaard

*knip*

Revisionisme is bij wet verboden en kan dus ook niet op ons forum, gelieve hier rekening mee te houden.

Jeroen

Houzee,
[/size]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Über Alles : 29 januari 2005 om 13:28.
Vlaanderen Über Alles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 16:02   #1296
PieterP
Gouverneur

Standaard

Zowat alle commentatoren zijn het eens dat het Blok met zijn houding in het Europees Parlement weer een falter heeft geslagen.

Volgens sommigen hebben zij blijk gegeven van het reeële gedachtengoed waar ze voor staan.

Anderen menen dat de smoes waarmede zij hun standpunt daarna verduidelijkt hebben zeer goedkoop was.

Anderen menen dat het niet te verantwoorden viel om zich te aligneren op een zionistisch complot georganiseerd door de dominantie van de extreem linkse krachten in Europa waarvan wij het voorbeeld gezien hbben bij de stemming over de italiaan Buttiglione die tenminste durfde de traditionele Europese waarden te verdedigen .

Er waren 10 rari nantes in gurgito vasto (vert: excentriekelingen) op 620 Europese parlementsleden om de motie te steunen. Onder deze 10 motie te steunen was de volledige Vlaams Blok fractie, te weten hun drie leden.

Arme Siegfried, arme Roeland,

U krijgt nog wel steun in de woorden van uw oude Blok vrienden, jammer genoeg niet meer in de daden. Zij genieten nu hun riante Europese wedde. U staat echter nu alleen.

Misschien wordt hiermede de Top Hit rubriek van politics.be voor "Politiek Binnenland " afgesloten.

PS 1 Wanneer het Blok aan de macht komt kan misschien aan de universiteit Antwerpen een leerstoel geopend worden " Siegfried " ten einde het enig echte onafhankelijke onderzoek naar alle leugens te onderzoeken. Wanneer Minister Bourgeois geld vrijmaakt om een Vlaams huis in New York op te richten en geld vrijmaakt om Vlaamse kunstenaars te doen ten tentoonstellen in New York, dan moet deze speciale leerstoel " Siegfried " toch ook kunnen, nietwaar.

PS 2 Ik denk dat het Vlaams Huis ( Vlaams ambassade voor ekonomie en cultuur) méér zal opbrengern dan radio Nazi Nostaligie.
Oud 29 januari 2005, 22:54   #1297
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Über Alles
*knip*

Revisionisme is bij wet verboden en kan dus ook niet op ons forum, gelieve hier rekening mee te houden.

Jeroen
De moderator is verkeerd. [size=5]Negationisme[/size] is bij wet verboden. [size=5]Revisionisme[/size] kan. Hier een paar voorbeelden van officieel revisionisme.

Met de wet van 23 maart 1995 werd het ontkennen, minimaliseren ...enz. van de genocide van ...blah, blah strafbaar. Op dat ogenblik lag het officieel cijfer van de slachtoffers te Auschwitz op 4 miljoen. Dit is een historisch feit dat door de wetgever vastgelegd werd... en ook officieel vermeld werd op de gedenktekens te Auschwitz. Nu verklaart men op TV en radio dat er 1 miljoen, 1,5 miljoen slachtoffers zijn. Dit is voor mij een ontoelaatbaar minimaliseren van de genocide.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 januari 2005 om 22:56.
Oud 29 januari 2005, 23:00   #1298
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowat alle commentatoren zijn het eens dat het Blok met zijn houding in het Europees Parlement weer een falter heeft geslagen.

Volgens sommigen hebben zij blijk gegeven van het reeële gedachtengoed waar ze voor staan.

Anderen menen dat de smoes waarmede zij hun standpunt daarna verduidelijkt hebben zeer goedkoop was.

Anderen menen dat het niet te verantwoorden viel om zich te aligneren op een zionistisch complot georganiseerd door de dominantie van de extreem linkse krachten in Europa waarvan wij het voorbeeld gezien hbben bij de stemming over de italiaan Buttiglione die tenminste durfde de traditionele Europese waarden te verdedigen .

Er waren 10 rari nantes in gurgito vasto (vert: excentriekelingen) op 620 Europese parlementsleden om de motie te steunen. Onder deze 10 motie te steunen was de volledige Vlaams Blok fractie, te weten hun drie leden.

Arme Siegfried, arme Roeland,

U krijgt nog wel steun in de woorden van uw oude Blok vrienden, jammer genoeg niet meer in de daden. Zij genieten nu hun riante Europese wedde. U staat echter nu alleen.

Misschien wordt hiermede de Top Hit rubriek van politics.be voor "Politiek Binnenland " afgesloten.

PS 1 Wanneer het Blok aan de macht komt kan misschien aan de universiteit Antwerpen een leerstoel geopend worden " Siegfried " ten einde het enig echte onafhankelijke onderzoek naar alle leugens te onderzoeken. Wanneer Minister Bourgeois geld vrijmaakt om een Vlaams huis in New York op te richten en geld vrijmaakt om Vlaamse kunstenaars te doen ten tentoonstellen in New York, dan moet deze speciale leerstoel " Siegfried " toch ook kunnen, nietwaar.

PS 2 Ik denk dat het Vlaams Huis ( Vlaams ambassade voor ekonomie en cultuur) méér zal opbrengern dan radio Nazi Nostaligie.
Pietje, bij een onthouding word bijna steeds een motivatie gegeven.
Met Uwen achteraf bent U iemand die blijk geeft van niet te weten hoe een democratie werkt.
U brabbelt de PC na. Maar het zal wel komen, nog enkele jaartjes en Uw oogskens zullen wel open gaan. Maar alléééé doe zo verder, zie niet om. En slaap gerust.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 23:21   #1299
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zowat alle commentatoren zijn het eens dat het Blok met zijn houding in het Europees Parlement weer een falter heeft geslagen....
PieterP en wat denkt gij? Die resolutie was een aanslag op de fundamentele vrijheden onder het mom van een protest tegen 1 (een) enkele tragedie.
Kijk maar naar de verklaring van het Europese parlement. Men heeft daar een 'Herdenking bevrijding Auschwitz / Antisemitisme en racisme', gehouden waar men zo maar liefst 4 fundamentele vrijheden de nek heeft omgedraaid. http://www2.europarl.eu.int/omk/sipa...DOC=N#SECTION4

[size=1]Het Europees Parlement staat stil bij de zestigste verjaardag van de bevrijding van het door Nazi-Duitsland gebouwde vernietigingskamp Auschwitz-Birkenau, waar in de Tweede Wereldoorlog anderhalf miljoen joden, Roma, Polen, Russen, gevangenen van verscheidene nationaliteiten, en homoseksuelen zijn vermoord. Het Parlement bewijst eer aan alle slachtoffers van de nazi's en is ervan overtuigd dat duurzame vrede in Europa gebaseerd moet zijn op kennis van de Europese geschiedenis.[/size]
Het EP verwerpt en veroordeelt revisionistische denkbeelden . Dit is strijdig met met art. 18 van het UVRM recht op vrijheid van gedachte
...als beschamend en in strijd met de historische waarheid en spreekt zijn bezorgdheid uit over de opkomst van extremistische en xenofobe partijen . Dit is strijdig met art. 20, recht op vrijheid van vereniging en art. 21 recht op deelneming aan het beleid
...en de groeiende acceptatie van hun opvattingen . Dit is strijdig met art. 19 recht op vrijheid van mening en meningsuiting door de publieke opinie.

[size=1]Het Parlement is overtuigd van de noodzaak van een dialoog en samenwerking tussen de verschillende culturele, etnische en religieuze gemeenschappen binnen een samenleving.
Het EP doet een beroep op de Raad, de Commissie en de lidstaten om de strijd tegen antisemitisme en racisme te intensiveren door met name jongeren beter te doordringen van de geschiedenis en de lessen van de holocaust. Dit kan geschieden door:[/size]
 de herdenking van de holocaust te bevorderen, mede door 27 januari in de gehele Unie uit te roepen tot Europese herdenkingsdag van de holocaust; Waarom die ene tragedie en niet al de andere?...
[size=1] ervoor te zorgen dat in de onderwijsprogramma's van de EU-landen wordt bepaald dat de tweede wereldoorlog en de holocaust met de grootst mogelijke historische nauwkeurigheid moeten worden behandeld;
 gebruik te maken van het feit dat het Parlement in de begroting 2005 middelen heeft opgenomen waarmee scholen in de gehele EU oorlogsgraven en monumenten kunnen adopteren.
De parlementsleden steunen het door het Luxemburgse voorzitterschap aangekondigde voornemen om de in het slop geraakte besprekingen over een kaderbesluit inzake racisme en vreemdelingenhaat weer op te starten.[/size]

De leden dringen er bij de Raad op aan overeenstemming te bereiken over een Europees verbod op het aanzetten tot religieuze en rassenhaat onder waarborging van de legitieme vrijheid van meningsuiting. Een beperking die strijdig is met art. 19 recht op vrijheid van mening en meningsuiting
Oud 22 februari 2007, 11:05   #1300
Anna List
Banneling

Standaard

hoe ver staat het momenteel met Verbeke, zit hij nog vast ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be