Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2021, 00:01   #1281
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nounou...wat lezen we daar?

Ook kan de ziekte COVID-19 juist heftiger worden bij iemand die gevaccineerd is met een experimenteel vaccin (dat niet eerst op dieren is getest). De immuunreactie door vaccinatie kan dan tot een heftige longontsteking lijden. Dit fenomeen is eerder gevonden bij de ontwikkeling van vaccins tegen andere ziekten. Dit is één van de redenen waarom vaccins in ontwikkeling uitgebreid moeten worden getest en ook waarom de ontwikkeling van sommige vaccins moet worden gestopt. In de dierstudies kunnen we deze effecten op een gecontroleerde en snelle wijze onderzoeken. Een kandidaat-vaccin kan dus niet op mensen worden getest zonder uitgebreid onderzoek in dieren, omdat de onbekende bijwerkingen de veiligheid van de vrijwillige proefpersoon te veel zouden bedreigen.

Gastauteur: Babs Verstrepen, Biomedical Primate Research Centre

https://www.stichtinginformatiedierp...n-en-covid-19/

En wat hebben we niet gedaan?

Of zal dat de volgende en ergere golf worden waar dan nog meer vaccin moet gegeven worden?

Enz...

Juli ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2021 om 00:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 10:22   #1282
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En wat hebben we niet gedaan?
Onzin verspreid zonder verstand te hebben van zaken? Is dat het goed antwoord? O nee, wacht, daar heb jij voor gezorgd.

Je mag helemaal niet naar de klinische fase zonder een hoop data uit dierenstudies te hebben. Met een snelle google had je zelf ook een boel van dit soort artikelen kunnen vinden, waarin gewoon staat dat er op dieren getest is.

Bovendien zijn de klinische studies prima gegaan. Je waarschuwt hier dat we in de klinische studies een heleboel ernstig zieke mensen zouden kunnen zien als er niet voldoende op dieren getest is, maar dat is helemaal niet wat we zien in de klinische studies. Wat we zien is dat de vaccins helpen, zij het de een meer dan de ander.

Toch wil ik dit stukje afsluiten op een compliment. Ik vind het fijn dat je bij deze post probeert om een punt te maken en informatie te geven, in plaats van enkel een vage link te posten met een enkel zinnetje clickbait erbij. En de bron die je aanhaalt is ook prima. Goede informatie. Je punt is voor zover ik kan bepalen onzin, je verdraait wat je bron zegt om in jouw straatje te passen en je informatie is op zijn best misleidend, maar het is wel een echte poging tot discussie op een discussieforum.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 februari 2021 om 10:23.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 12:05   #1283
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste bovenbuur, er zijn geen dierenproeven geweest voor dit vaccin.

Vraag het eender wie.

Inmiddels nog maar eens zoiets.
https://www.facebook.com/10000046298...56896/?app=fbl

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2021 om 12:11.
Oud 16 februari 2021, 13:12   #1284
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Beste bovenbuur, er zijn geen dierenproeven geweest voor dit vaccin.

Vraag het eender wie.
Oké, ik vraag het aan AP News, Pfizer, Fierce Biotech en de rest van de Google resultaten.

Wat er gebeurt is is dat er voor een aantal van de dierenstudies toestemming is gegeven om deze nog uit te voeren terwijl de klinische studies al bezig waren. Dan kan je denken aan dingen als reproductieve toxiciteit. Daarom ook dat er zo voorzichtig gedaan moest worden met het inenten van zwangere vrouwen. Die konden niet meegenomen worden in (een deel van) de klinische tests omdat dat nog liep. Dit is door clubs als PETA geïnterpreteerd als "dan waren die dierproeven die ze nog tijdens de klinische studies mochten afronden dus duidelijk nutteloos", wat absoluut niet zo is, en dat wordt nu weer verder verdraaid tot "ze hebben een noodzakelijke teststap gemist, we gaan allemaal dood!" Maar dat is helemaal niet wat er in de bron die je linkt staat. Er staat dat het skippen van dierproeven een extra risico kan opleveren tijdens de testen in mensen. Als er hier al sprake was van zo'n risico dan is dat ondertussen voorbij, want de testen in mensen zijn prima gegaan. Er staat absoluut niet in je bron dat het afronden van het dierproeftraject terwijl de klinische fases al begonnen zijn risico's oplevert voor het gebruik op de markt. Dat is namelijk ook niet logisch, ik zie niet hoe die gevolgtrekking zou lopen.
Oud 16 februari 2021, 13:20   #1285
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw vraag staat uw antwoord he?
Om de geldprijs te claimen moeten ze een covid vinden.
Blijkbaar lukt dat niet en dat sluit dan weer aan op wat die professor gedaan had, zijn onderzoek doorgezonden naar meerdere universiteiten en die vonden het ook niet.
Dus de aarde is ook niet bolvorming Mambo?
Er is een prijs van 100 000 Dollar uitgeloofd al sinds jaren en niemand heeft die succesvol geclaimed tot op heden.

Blijkbaar snap je niet eens dat dat fake prijzen zijn, met onmogelijke condities, die enkel maar gelanceerd worden voor marketingdoeleinden en om minder snuggere medemensen te vangen in de fabeltjesfuik.

https://www.atchuup.com/flat-earther...-is-round/?amp

Citaat:
A member of the Flat Earth Society, who goes by the name of Flat Out Hero, has offered $100,000 to anyone who could offer him solid PROOF that the Earth isn’t flat.

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 februari 2021 om 13:21.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 16:34   #1286
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Je weet toch dat dat een satirische site is?

Normaal gezien zou iedere persoon met een greintje hersencapaciteit dat wel doorhebben, maar tegenwoordig verbaast niets me nog. Tijdje geleden nog zo'n achterlijke zeug gezien die dit serieus nam, toen ik ze erop attent maakte dat dat geen serieus artikel was kreeg ik een flinke tirade te horen, met een hoop schuimbekkend gezwam. Enfin, waar het op neerkwam was dat dat met opzet als satire werd voorgesteld om mensen op het verkeerde been te zetten...

Spijtig dat zo'n achterlijke figuren mogen stemmen. Of kweken. Dat maakt me stukken ongeruster dan om het even welk virus.
Je herkent wel satire en zelfs als mensen op het verkeerde been worden gezet, maar de coronahoax waarmee ze je al een heel jaar op het verkeerde been zetten door halve waarheden, misleidingen die ontmaskerd/bekend worden en waarzeggerij zonder enige logica of wetenschappelijk bewezen feiten, doorzie je dan weer niet?
Uiterst merkwaardig...
Oud 16 februari 2021, 19:06   #1287
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dus de aarde is ook niet bolvorming Mambo?
Er is een prijs van 100 000 Dollar uitgeloofd al sinds jaren en niemand heeft die succesvol geclaimed tot op heden.

Blijkbaar snap je niet eens dat dat fake prijzen zijn, met onmogelijke condities, die enkel maar gelanceerd worden voor marketingdoeleinden en om minder snuggere medemensen te vangen in de fabeltjesfuik.

https://www.atchuup.com/flat-earther...-is-round/?amp
Het is nu welletjes met uw van de pot gerukte vergelijkingen.
Oud 16 februari 2021, 19:11   #1288
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oké, ik vraag het aan AP News, Pfizer, Fierce Biotech en de rest van de Google resultaten.

Wat er gebeurt is is dat er voor een aantal van de dierenstudies toestemming is gegeven om deze nog uit te voeren terwijl de klinische studies al bezig waren. Dan kan je denken aan dingen als reproductieve toxiciteit. Daarom ook dat er zo voorzichtig gedaan moest worden met het inenten van zwangere vrouwen. Die konden niet meegenomen worden in (een deel van) de klinische tests omdat dat nog liep. Dit is door clubs als PETA geïnterpreteerd als "dan waren die dierproeven die ze nog tijdens de klinische studies mochten afronden dus duidelijk nutteloos", wat absoluut niet zo is, en dat wordt nu weer verder verdraaid tot "ze hebben een noodzakelijke teststap gemist, we gaan allemaal dood!" Maar dat is helemaal niet wat er in de bron die je linkt staat. Er staat dat het skippen van dierproeven een extra risico kan opleveren tijdens de testen in mensen. Als er hier al sprake was van zo'n risico dan is dat ondertussen voorbij, want de testen in mensen zijn prima gegaan. Er staat absoluut niet in je bron dat het afronden van het dierproeftraject terwijl de klinische fases al begonnen zijn risico's oplevert voor het gebruik op de markt. Dat is namelijk ook niet logisch, ik zie niet hoe die gevolgtrekking zou lopen.
Zoals gewoonte weet je het weeral beter.

Maar geheel mis.
Ook zoals gewoonte.

Veel van de vaccins die op dit moment ontwikkeld of gebruikt worden, zijn gebaseerd op bestaande technieken, die ook bij andere ziektebeelden al uitgebreid getest zijn. Hierdoor zijn bepaalde studies naar de veiligheid, zoals dierproeven, niet meer nodig. Wat weer kostbare tijd scheelt.

Net als bij de zoektocht naar een medicijn tegen COVID-19, is ook bij het ontwikkelen van een vaccin gekeken naar verschillende manieren om het proces te versnellen. Zo wordt ook hier gebruikgemaakt van speciaal wetenschappelijk advies en is er ingezet op een interactieve beoordeling, versnelde beoordeling of een voorwaardelijke toelating.

Zie je?
Geen proeven op dieren.
Voorlopige toelating.

Het testen doen ze verder op u.
Hoe het afloopt met u is hun zaak niet meer.
Je was niet verplicht.

Bronneke https://www.cbg-meb.nl/onderwerpen/m...tegen-covid-19

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2021 om 19:19.
Oud 16 februari 2021, 20:01   #1289
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Hierdoor zijn bepaalde studies naar de veiligheid, zoals dierproeven, niet meer nodig.
Die zin is ietwat onfortuinlijk opgebouwd, maar ze bedoelen natuurlijk dat enkel bepaalde dierproeven niet meer nodig zijn, zoals gebruikelijk bij een medicijn gebaseerd op bestaande technieken. Zoals uit al mijn bronnen bleek hebben er wel degelijk dierproeven plaatsgevonden, en zoals uit jouw eigen bron waar dit allemaal mee begon bleek, zoals ik ondertussen al twee maal heb uitgelegd, is wat er later of niet gebeurd is geen probleem.

Maar hé, leef gerust verder in jouw droomland waar corona niet bestaat en vaccins ook niet tenzij het voor jouw doel van twijfel en onrust zaaien opeens beter uitkomt als dat wel zo is.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 februari 2021 om 20:01.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2021, 20:35   #1290
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Die zin is ietwat onfortuinlijk opgebouwd, maar ze bedoelen natuurlijk dat enkel bepaalde dierproeven niet meer nodig zijn, zoals gebruikelijk bij een medicijn gebaseerd op bestaande technieken. Zoals uit al mijn bronnen bleek hebben er wel degelijk dierproeven plaatsgevonden, en zoals uit jouw eigen bron waar dit allemaal mee begon bleek, zoals ik ondertussen al twee maal heb uitgelegd, is wat er later of niet gebeurd is geen probleem.

Maar hé, leef gerust verder in jouw droomland waar corona niet bestaat en vaccins ook niet tenzij het voor jouw doel van twijfel en onrust zaaien opeens beter uitkomt als dat wel zo is.
Ik zaai niet meer ongerust dan men onrust zaait met covid (gemanipuleerde beelden) en berichtgeving.

Verre van zelfs.

Over de hele wereld zijn heel veel professors, dokters, wetenschappers en tutti quant die hetzelfde zeggen van wat ik hier van hun post meestal.

De gatachterlijke denkpiste is echter, als het niet op vtm gezegd is dan is het een leugen.
Oud 16 februari 2021, 21:16   #1291
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nu welletjes met uw van de pot gerukte vergelijkingen.
Het is al veel langer welletje met de hemeltergende leugens en onzin die je hier klakkeloos copy paste van Facebook en hoaxsites waarvan zelfs het kleinste kind kan zien dat het baarlijke nonsens is.

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 februari 2021 om 21:25.
Oud 16 februari 2021, 21:36   #1292
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is al veel langer welletje met de hemeltergende leugens en onzin die je hier klakkeloos copy paste van Facebook en hoaxsites waarvan zelfs het kleinste kind kan zien dat het baarlijke nonsens is.
Zien is een gave.

In ww2 zaten de berichten verstopt in wc rollen op vuile wc's.

En dat waren geen nonsens omdat het van een vuile wc kwam.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2021 om 21:37.
Oud 17 februari 2021, 00:35   #1293
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dansende verpleegsters.

Overal ter wereld zie je video's van dansende verplegers.

Wat is daar de bedoeling van?
Is er niemand aan het doodgaan?
Valt er niks te doen en maken ze het gezellig?

Of vieren ze de pandemie?

Het is gewoon totaal fout!

Ik zou niet graag in zo een hospitaal liggen te sterven terwijl ze een vreugdedansje naast mijn bed doen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 februari 2021 om 00:38.
Oud 17 februari 2021, 12:13   #1294
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Na de nertsen, nu ook maar alle egels uit voorzorg afmaken?

https://www.dailymail.co.uk/sciencet...y-reveals.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 12:19   #1295
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Ik zei het een paar dagen geleden ook al, maar ik vertrouw den Bill helemaal niet meer. Dit virus komt als een godsgeschenk uit de hemel voor hem en zijn agenda. Built back better.

https://www.hln.be/buitenland/bill-g...omments-anchor
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 12:21   #1296
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Na de nertsen, nu ook maar alle egels uit voorzorg afmaken?
Ik denk dat het veiligste is om mensen af te maken. Zo zijn we zeker dat er geen mensen het overdragen he

Ze zijn blijkbaar aan het ontdekken dat virussen levende wezens infecteren. Maar maar maar toch, onze virologen leren bij. Ze zijn eerst Darwin aan het ontdekken, en nu zijn ze aan het ontdekken dat virussen gastheren hebben.

Waar zaten die tijdens hun lessen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2021, 14:08   #1297
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1 keer is een accident.
2e keer is toeval
3e keer is een patroon.

Je leest het overal dat na inspuiting enkele dagen later een uitbraak is.

Nu ook weer hier.
30 januari inspuiting
15 februari grote corona uitbraak.

https://www.facebook.com/10000046298...55335/?app=fbl
Oud 17 februari 2021, 15:14   #1298
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik zei het een paar dagen geleden ook al, maar ik vertrouw den Bill helemaal niet meer. Dit virus komt als een godsgeschenk uit de hemel voor hem en zijn agenda. Built back better.

https://www.hln.be/buitenland/bill-g...omments-anchor
Build Back Better heeft zover ik weet niets met Bill Gates te zien, het was onder andere een slogan van Biden-Harris tijdens hun transitie naar het presidentschap.

https://en.wikipedia.org/wiki/Build_Back_Better

De verdachtmakingen van Bill Gates zijn totaal ongefundeerd en doorgaans complete complotkwak.
Oud 17 februari 2021, 15:55   #1299
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 keer is een accident.
2e keer is toeval
3e keer is een patroon.

Je leest het overal dat na inspuiting enkele dagen later een uitbraak is.

Nu ook weer hier.
30 januari inspuiting
15 februari grote corona uitbraak.

https://www.facebook.com/10000046298...55335/?app=fbl
- Onderliggende gezondheidsproblemen zijn, volgens de spindokters, nooit de oorzaak geweest bij corona overlijdens want de boosdoener was pertinent zeker het virus. - ondanks dat de ranzige zelf kwam bekennen dat ook hartinfarcten als corona overlijdens werden geteld.

- Onderliggende gezondheidsproblemen zijn nu altijd de oorzaak bij overlijdens na vaccinatie want het vaccin kan er nu niks mee te maken hebben, volgens diezelfde spindokters. - nu kunnen ze wijzen naar virusmutaties allerhande om het fabeltje voor de stijging met fake cijfertjes in stand te kunnen blijven houden.

Zo kan de carrousel van de coronacrisis voor onbepaalde duur in stand gehouden blijven: het onbestaande, dodelijke gevaar zal nooit geweken zijn dus moeten de noodmaatregelen strikt en gehoorzaam opgevolgd blijven, uiteraard om de volksgezondheid te beschermen. (Die beschadigd wordt zowel fysiek als mentaal door de schadelijke maatregelen)
Oud 17 februari 2021, 16:11   #1300
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Build Back Better heeft zover ik weet niets met Bill Gates te zien, het was onder andere een slogan van Biden-Harris tijdens hun transitie naar het presidentschap.

https://en.wikipedia.org/wiki/Build_Back_Better

De verdachtmakingen van Bill Gates zijn totaal ongefundeerd en doorgaans complete complotkwak.
U zou dringend eens wat meer onderzoek moeten doen op alternatieve, onafhankelijke bronnen met inside klokkenluiders over wat kill bill en zijn foundation al jaren op zijn kerfstok heeft. Zelfs overheden beschuldigen hem voor zijn schadelijke vaccinatieprogramma's in onderontwikkelde landen als vermeende filantroop.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be