Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2006, 03:10   #1281
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Och ja, als puntje bij paaltje komt, stemmen ze braafjes vóór (con)federalisme, inclusief voor resoluties tégen België.
We zullen zien, ik verwacht geen separatisme in de komende decennia, hoogstens worden enkele departementen gefederaliseerd, en dan nog in ruil voor bijvoorbeeld de uitbreiding van Brussel. Enkel als het VB aan de macht zou komen komt België in gevaar, maar dat zie ik nog niet direct gebeuren. Separatisme is ook praktisch onmogelijk door Brussel, Vlaanderen zonder Brussel en Brussel zonder Vlaanderen wordt een ramp voor beide. Er is ook absoluut geen meerderheid voor onafhankelijkheid te vinden, noch in Vlaanderen noch in Wallonië. De NVA doet nu wel alles om in de media te komen maar meer dan enkele procenten zullen ze nooit halen.
Wat noem je anti-Belgische resoluties? Van buitenaf gezien is heel die communautaire kwestie net typisch Belgisch, en weinig buitenlanders kunnen begrip opbrengen voor heel die heisa rond B-H-V, faciliteiten en andere futiliteiten. Al sinds het begin van de 20ste eeuw wordt het einde van België voorspeld maar ik denk niet dat het ooit zo ver komt. Pas als België echt in gevaar komt zul je een massale mobilisatie zien van de zwijgende meerderheid.

Veel belangrijker dan al dat politiek gelul is hoe de Vlamingen en Franstaligen zich in realiteit tot elkaar verhouden, op de werkvloer bijvoorbeeld, en dat blijkt best mee te vallen, ondanks het verwaarlozen van de tweede taal in het onderwijs langs beide kanten van de taalgrens. Er zijn veel meer spanningen tussen Belgen en de migrantengemeenschap dan tussen Vlamingen en Franstaligen, behalve dan in de politiek.
Ik wil ook niemand kwetsen, maar al die discussies tussen NVA en BUB op dit forum hebben erg weinig maatschappelijke relevantie. (en inderdaad, hetzelfde kan gezegd worden van polemieken tussen kleinlinkse fracties... )

Laatst gewijzigd door tomm : 4 juli 2006 om 03:16.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 06:40   #1282
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Van buitenaf gezien is heel die communautaire kwestie net typisch Belgisch, en weinig buitenlanders kunnen begrip opbrengen voor heel die heisa rond B-H-V, faciliteiten en andere futiliteiten.
Blijkbaar is respect voor de grondwet en de wetten van dit land volgens u slechts een "futiliteit". Bedankt voor die openheid!

En wat die buitenlanders betreft, vooreerst zijn zij nu eenmaal niet de referentie om binnenlandse problemen op te lossen of te behandelen, en daarnaast hangt ook veel af van wie die buitenlanders zijn. Ongetwijfeld begrijpt een Amerikaan het allemaal niet. Een Catalaan, inwoner van Aland of Ierstalige Iers zullen het maar al te goed begrijpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 06:43   #1283
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel belangrijker dan al dat politiek gelul is hoe de Vlamingen en Franstaligen zich in realiteit tot elkaar verhouden, op de werkvloer bijvoorbeeld, en dat blijkt best mee te vallen, ondanks het verwaarlozen van de tweede taal in het onderwijs langs beide kanten van de taalgrens. Er zijn veel meer spanningen tussen Belgen en de migrantengemeenschap dan tussen Vlamingen en Franstaligen, behalve dan in de politiek.
Dit is een gemeenplaats van jewelste. Een Vlaming en Nederlander, een Vlaming en Fransman, een Waal en een Fransman, enzovoort zullen zich op de werkvloer bijvoorbeeld uitstekend tot elkaar verhouden, net zo als een Waal tegenover een Vlaming als het taalprobleem maar een bevredigende oplossing vindt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:08   #1284
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
als het taalprobleem maar een bevredigende oplossing vindt.
het frans dus
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:51   #1285
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
het frans dus
nog altijd ja, maar minder heb ik de indruk. van de 8 franstaligen op onze dienst spreek ik met 4 Nederlands.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 08:07   #1286
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nog altijd ja, maar minder heb ik de indruk. van de 8 franstaligen op onze dienst spreek ik met 4 Nederlands.
Weet ge, ik merk dat nogal wat franstalige brusselaars hun kinderen naar een Nederlandstalige school laten gaan, omdat ze beseffen dat ze op die manier zowel een germaanse als een romaanse taal gaan beheersen. Niet voor niets dat het Nederlandstalig onderwijs het zo goed doet in brussel.
Maar, mijn bedenking: too little, too late?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 08:45   #1287
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat er in Nederland een betere politieke cultuur heerst dan in België.
Alweer een reden om Noord- en Zuid-Nederland te herenigen...

Laatst gewijzigd door baarle : 4 juli 2006 om 08:46.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 08:49   #1288
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alle partijen die de traditionele partijen bedreigen, in de zin van "azen op hun kiezers", mogen niet in de media.
Zoals - pakweg - het Belang?
Oud 4 juli 2006, 09:06   #1289
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diatonos Bekijk bericht
On topic of er komt een slotje op deze topic.
U zou dan degenen die wel on topic discussiëren straffen voor het gezever van de enkelen die dat niet doen?
Oud 4 juli 2006, 09:27   #1290
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar is respect voor de grondwet en de wetten van dit land volgens u slechts een "futiliteit". Bedankt voor die openheid!

En wat die buitenlanders betreft, vooreerst zijn zij nu eenmaal niet de referentie om binnenlandse problemen op te lossen of te behandelen, en daarnaast hangt ook veel af van wie die buitenlanders zijn. Ongetwijfeld begrijpt een Amerikaan het allemaal niet. Een Catalaan, inwoner van Aland of Ierstalige Iers zullen het maar al te goed begrijpen.
Over respect voor de Belgische grondwet moet u niet teveel zeggen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:29   #1291
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De doorbraak van de B.U.B. is een kwestie van media-aandacht, niets meer of niets minder. Waarom wil men die ons niet geven? Dat is de hamvraag.

Is dat democratisch? Moeten alle meningen niet gelijk behandeld worden, zeker in verkiezingstijd en zeker als ze weidverbreid zijn onder de bevolking én zeker als het gaat over echt belangrijke meningen die de toekomst van het land bepalen?
Oud 4 juli 2006, 09:29   #1292
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over respect voor de Belgische grondwet moet u niet teveel zeggen.
U bent tegen de splitsing van BHV? Veel respect tov de grondwet toont u ook niet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:30   #1293
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De doorbraak van de B.U.B. is een kwestie van media-aandacht, niets meer of niets minder. Waarom wil men die ons niet geven? Dat is de hamvraag.

Is dat democratisch? Moeten alle meningen niet gelijk behandeld worden, zeker in verkiezingstijd en zeker als ze weidverbreid zijn onder de bevolking én zeker als het gaat over echt belangrijke meningen die de toekomst van het land bepalen?
nog eens, waarom zou het BUB media-aandacht mogen hebben??
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:32   #1294
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Media-aandacht moet men verdienen.
Oud 4 juli 2006, 09:37   #1295
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als de media aandacht moet beginnen geven aan elk trio dat zichzelf een politiek belang toekent - dat nota bene onbestaande is - dan zijn ze een tijd zoet. Ik wil dagelijks liever geen krant lezen van een duizendtal bladzijden waarin ieder zijn visie op de wereld kan geven.
De media maken keuzes - ik heb ook soms bedenkingen bij die keuzes - maar dat is normaal. De keuze van de media om geen aandacht aan uw clubje te geven komt door één feit: irrelevantie.
Oud 4 juli 2006, 09:37   #1296
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Politieke partijen krijgen geen toegang tot de media, voor de zoveelste keer...
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:39   #1297
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nog eens, waarom zou het BUB media-aandacht mogen hebben??
Om de redenen juist opgesomd + omdat we reeds aan de verkiezingen hebben meegedaan.
Oud 4 juli 2006, 09:39   #1298
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Politieke partijen krijgen geen toegang tot de media, voor de zoveelste keer...
En sinterklaas bestaat echt.
Oud 4 juli 2006, 09:40   #1299
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Media-aandacht moet men verdienen.
Ja, en wij hebben die "verdiend".

Of bedoel je dat we veel geld moeten hebben?
Oud 4 juli 2006, 09:53   #1300
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, en wij hebben die "verdiend".
Hoezo, dan?

Het feit dat er nauwelijks aandacht aan jullie besteed wordt, is precies een sterke aanduiding dat jullie het niet verdienen. We weten allemaal dat de media alleen nog het nieuws brengen dat hun lezers interesseert (zoals het ook hoort).

Jij doet alsof "media-aandacht" iets is waar jij recht zou op hebben. Dat is vanzelfsprekend niet zo.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be