Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2009, 15:01   #1301
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Wetenschappelijke studies van de beschikbare archieven tonen aan dat er tengevolge van de Inquisitie ongeveer 6.000 mensen ter dood werden gebracht.
__________________
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 15:41   #1302
Guacamolski
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De vrijheid van meningsuiting is inderdaad heilig voor mij, maar laster is verboden. Iemand die negationisme pleegt, mag daar dus wel hele goede bewijzen voor aandragen. En die zijn er niet.
Laster is verboden. Voor het negationisme een juridische term werd waren er een aantal processen tegen revisionisten wegens laster. De afloop van die rechtzaken heeft geleid tot het illegaal maken van het tegenspreken zelf. Als iemand tegenspreken al laster is, dan moet iedereen hetzelfde denken (of toch zeggen).
Twijfel ligt aan de basis van het wetenschappelijke process. Het gaat erom om niets zomaar aan te nemen. Zonder twijfel ben je geen wetenschapper, maar een fanaat. Als je de twijfel illegaal maakt, dan ben je een religie.

Het was hard tegen hard in WWII. Zoals het altijd al was geweest, maar nu hadden ze de technologie die ze sinds de eerste wereldoorlog aan het ontwikkelen waren. En als de ene iets doet, moet de andere dat ook. Je kan moeilijk zeggen van "ik doe niet meer mee" in die situatie. Ieder land, iedere ideologië heeft eraan meegedaan. Tot de democraten (dat zijn wij) uiteindelijk twee nucliaire bommen gegooid hebben op dicht bevolkte non-militair doelwitten. Niet alleen dat ze het wapen hadden, maar ze waren niet verlegen om het te gebruiken.

In plaats van eruit te leren hebben we besloten om de verliezer volledig te demoniseren, zodat wijzelf er als morele winnaar uitkomen. De holocaust wordt ingezet als een achterpoort in de multiculturele ideologie. In een multiculturele democratie krijgt elke stroming een stem, behalve natuurlijk als je ze kan linken aan de holocaust. "Jouw menig krijgt geen stem, jouw levenwijze geen bescherming, want jouw opinie leidt tot massamoord" Terwijl iedere opinie tot massamoord kan leiden. Dat is de les van WWII. Als we onze wil opdringen, als het hard tegen hard gaat, dan zal het maar stoppen als er iemand buigt. En als niemand buigt, dan zijn we er allemaal aan.
Maar men heeft de les niet geleerd, want de holocaust word ingezet om mensen te demoniseren, zoals de ideologieën in WWII al deden.

Ik ben zelf voor een multiculturele samenleving, bijvoorbeeld, maar niet hoe die werd opgedrongen aan de inheemse bevolking. Mijn individualisme is geen universele moraliteit. Ik moet dat niet opdringen aan de Aboriginals, of aan de Native Americans, of aan het kiespubliek van het Vlaams Belang. En het extreem rechts zal pas extreem worden als je ze in een hoek drijft. Als je ze geen ander optie geeft om voor hun levenwijze op te komen. En de enige reden waarom het nog niet is ontploft, is onze tijdelijke welvaard door de eindige levering van energiebronnen en grondstoffen. Als de olie op is, zullen mensen als na de depressie in 1929 niets te verliezen hebben, en zal het weer hard tegen hard gaan. Want we hebben niets geleerd.
Guacamolski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:08   #1303
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De vrijheid van meningsuiting is inderdaad heilig voor mij, maar laster is verboden. Iemand die negationisme pleegt, mag daar dus wel hele goede bewijzen voor aandragen. En die zijn er niet.
Jij hebt geen flauw idee wat laster betekent
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:31   #1304
Guacamolski
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Jij hebt geen flauw idee wat laster betekent
Laster tegenover holocaust historici en overlevenden die logischerwijze bij leugens en komplotten worden geimpliceerd. Ik geloof wel dat (valse) beschuldigingen onder laster vallen.
Guacamolski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 16:59   #1305
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Nonsens!

Dit is de grootste onzin allertijden.

Een waargebeurde verhaal weigeren te geloven heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met laster.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 17:04   #1306
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Iets weigeren te geloven is in de eerste instantie een PASSIEVE daad. Iemand in het openbaar van alles en nog wat beschuldigen (= laster) is daarentegen een ACTIEVE daad (vanaf het begin).
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 20:16   #1307
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Nonsens!

Dit is de grootste onzin allertijden.

Een waargebeurde verhaal weigeren te geloven heeft NIETS maar dan ook NIETS te maken met laster.
Iets geloven is nog niet hetzelfde als er over spreken. In deze zaak gaat het dan ook niet over het verspreiden van een mening, maar over een verspreiding van (al dan niet feitelijke) informatie. Zaken die kloppen, of niet kloppen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 22:48   #1308
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De 'genocide op de indianen' vergelijken met de genocide op een met name genoemd volk is eigenlijk appels met peren vergelijken. Die indianen leefden verspreid over twee kontinenten van de noordpool tot de zuidpool en bestaan uit verschillende volkeren. Op de Aymara was er geen genocide, op de Charuas wel. Als we spreken over de 'genocide op de indianen' lijkt het voor de hand liggend dat er niet 'alle' indianenvolkeren bedoeld wordt. Laten we niet via dit soort van woordspelletjes volkerenmoorden vergeten. Als we spreken over de genocide op de Cambodianen door de Khmer rouge hebben we het ook niet over 'alle' Cambodianen maar zeker wel over het Cham volk.
Oh!.... nu hebben we al een verschil tussen een genocide op een volk en een genocide op volk dat op een bepaalde plaats leeft. Het ene mag waarschijnlijk straffeloos gebeuren en het andere niet? Ik vraag mij af welke mogelijke denkbeelden hier nog zullen opduiken...

Ene vertelt dat het een toevallige 'massasterfte' was. De andere dat het maar een 'genocide' was... want op een bevolking op een bepaalde plaats. Vertel nog wat verder. Mijn mond valt open van verbazing over de wijsheid die door u gedebiteerd wordt.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 22:52   #1309
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Iets geloven is nog niet hetzelfde als er over spreken. In deze zaak gaat het dan ook niet over het verspreiden van een mening, maar over een verspreiding van (al dan niet feitelijke) informatie. Zaken die kloppen, of niet kloppen.
Liberaal... iedereen heeft het recht een mening te hebben. Wie een mening heeft mag die ook uiten. Dat staat zelfs beschreven in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Er is niemand die in een democratie ook maar enige beperking aan dit recht kan stellen. Dit recht ontzeggen staat gelijk met het invoeren van de censuur.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 7 november 2009 om 22:52.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 23:19   #1310
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Oh!.... nu hebben we al een verschil tussen een genocide op een volk en een genocide op volk dat op een bepaalde plaats leeft. Het ene mag waarschijnlijk straffeloos gebeuren en het andere niet? Ik vraag mij af welke mogelijke denkbeelden hier nog zullen opduiken...

Ene vertelt dat het een toevallige 'massasterfte' was. De andere dat het maar een 'genocide' was... want op een bevolking op een bepaalde plaats. Vertel nog wat verder. Mijn mond valt open van verbazing over de wijsheid die door u gedebiteerd wordt.
Ik denk dat u me verkeerd begrepen heeft. Mijn post is te begrijpen als een reaktie op degenen die de genocide tegen de indianen ontkennen omdat het niet gericht zou zijn tegen 'alle' indianen. 'Indianen' zijn geen 'volk' maar dat betekent niet dat er geen genocide op indianen geweest is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2009 om 23:21.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 23:33   #1311
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk dat u me verkeerd begrepen heeft. Mijn post is te begrijpen als een reaktie op degenen die de genocide tegen de indianen ontkennen omdat het niet gericht zou zijn tegen 'alle' indianen. 'Indianen' zijn geen 'volk' maar dat betekent niet dat er geen genocide op indianen geweest is.
Daar ben ik het volledig met u eens...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 23:43   #1312
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wetenschappelijke studies van de beschikbare archieven tonen aan dat er tengevolge van de Inquisitie ongeveer 6.000 mensen ter dood werden gebracht.
Hmm!... gelieve hiervan de bronnen te vermelden. Op Wikipedia is er al het een en het ander te vinden: Inquisition, http://en.wikipedia.org/wiki/Inquisition

Intussen heb ik al andere cijfers gezien. Men kan zich ook afvragen of de godsdienstoorlogen die hieruit ontstaan zijn, ook hierbij moeten gerekend worden... In dat geval zijn 6.000 doden een schromelijke onderschatting.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 02:34   #1313
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Liberaal... iedereen heeft het recht een mening te hebben. Wie een mening heeft mag die ook uiten. Dat staat zelfs beschreven in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Er is niemand die in een democratie ook maar enige beperking aan dit recht kan stellen. Dit recht ontzeggen staat gelijk met het invoeren van de censuur.
Zeggen: ''Ik denk dat de Holocaust nooit gebeurd is'', is niet gelijk aan zeggen: ''de Holocaust is nooit gebeurd'' op basis van dit en dit (zijnde puur speculatie).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 10:57   #1314
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zeggen: ''Ik denk dat de Holocaust nooit gebeurd is'', is niet gelijk aan zeggen: ''de Holocaust is nooit gebeurd'' op basis van dit en dit (zijnde puur speculatie).
Het maakt weinig uit vermits alle twee vormen de toets der juridische kritiek (Negationismewet) niet kunnen doorstaan. Daarentegen, volgens de ondoorgrondelijke wijsheid van liberale logica is de één wel een vorm van laster en de ander niet.

Go figure that!

Laatst gewijzigd door Bertie : 8 november 2009 om 10:59.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 11:04   #1315
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zeggen: ''Ik denk dat de Holocaust nooit gebeurd is'', is niet gelijk aan zeggen: ''de Holocaust is nooit gebeurd'' op basis van dit en dit (zijnde puur speculatie).
Dus een hoop semantische bullshit om pure censuur te kunnen camoufleren als een netjes "jamaar, wij bestrijden laster".
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 13:03   #1316
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Het maakt weinig uit vermits alle twee vormen de toets der juridische kritiek (Negationismewet) niet kunnen doorstaan. Daarentegen, volgens de ondoorgrondelijke wijsheid van liberale logica is de één wel een vorm van laster en de ander niet.

Go figure that!
Ik heb de negationismewet niet bedacht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 13:04   #1317
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dus een hoop semantische bullshit om pure censuur te kunnen camoufleren als een netjes "jamaar, wij bestrijden laster".
Het vervolgen van laster is privacywetgeving en is een van de grondrechten van een rechtstaat. Dat is niet hetzelfde als censuur.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 13:22   #1318
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guacamolski Bekijk bericht
Twijfel ligt aan de basis van het wetenschappelijke process. Het gaat erom om niets zomaar aan te nemen. Zonder twijfel ben je geen wetenschapper, maar een fanaat. Als je de twijfel illegaal maakt, dan ben je een religie.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 13:27   #1319
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het vervolgen van laster is privacywetgeving en is een van de grondrechten van een rechtstaat. Dat is niet hetzelfde als censuur.
Alleen heeft laster niks te maken met negationisme. Dus is het wel degelijk censuur.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 13:29   #1320
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Alleen heeft laster niks te maken met negationisme. Dus is het wel degelijk censuur.
In dit geval wel, omdat de ontkenning van de Holocaust een complot in de richting wijst van een bevolkingsgroep, zonder dat daar echt bewijs voor is. De schade is dan voor de rekening van de Joden.

Wel, in een rechtstaat wordt de rekening op de vervuiler verhaald.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be