![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men bouwt geen politiek op iets dat onder voorzienbaar alternatief gaat falen. Het bovenstaande is zo een excuus, zoals men ook zegt "het vaccin beschermt geen 100% tegen besmetting" wat ergens suggereert dat het misschien 95% is, en in werkelijkheid zit het beneden de 50%. Op het ogenblik dat men aan de vaccinstrategie begon, wist men al dat er op zijn minst een alfa variant in omloop was want we hadden een maand daarvoor al eens gepanikeerd. Denken dat er dus geen andere varianten meer mochten komen of de politiek mislukte, is toch op zijn minst idioot. Het is gokken op "veel chance". Maar meer nog: beweren dat de vaccins heel lang hun besmettingsimmuniteit op onwaarschijnlijk hoge waarden gingen houden, en dat dat nodig was om zelfs maar het vooropgestelde doel van groepsimmuniteit kunnen te benaderen, is nog veel meer cavalier. Kortom, de TE VERWACHTEN situatie was de huidige, als gevolg van de gevoerde politiek. Maar het is waar dat in uitzonderlijke omstandigheden die zich totaal niet gerealiseerd hebben, en eigenlijk redelijk onwaarschijnlijk waren, het eventueel had kunnen lukken. Daarentegen, van zodra men in juli de eerste signalen kreeg dat de besmettingsefficientie aan het vallen was, en dat de delta variant daar was, wist men toch heel duidelijk dat de politiek in kwestie nooit het beoogde resultaat kon geven. Waarom deed men toen voort met die waanzin ? Waar waren onze Molenberghsen dan die zouden berekenen dat we de huidige golf zouden hebben ? Hoe komt het dat onze briljante Molenberghsen en anderen de effecten in Brussel versus Vlaanderen niet voorspelden ? Waar waren die experten toen ze echt eens moesten uitvissen wat hun strategie zou doen ? Citaat:
Als je zo bijzonder weinig weet over wat uw "behandeling" gaat doen, dan stel je ze niet voor he. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) heel eenvoudig voorspelbaar waren (zoals hier vaak op het forum aangehaald en achteraf gelijk gekregen) b) de basis waren van (uiteraard katastrofaal) beleid. Ongeveer alles wat als basis voor het beleid heeft gediend, was fout, en was bovendien hier aangekondigd als zijnde fout, en de gevolgen van die fouten waren hier ook aangehaald. Dat is de rode draad door die experten hun beleidsadvies: evident voorzienbaar fout, en aanwijsbaar waarom het fout is, op basis van eenvoudige wetenschap. Bijgevolg maakten die experten de politici blaaskes wijs over voor welke keuzes ze stonden. Dat achteraf verkopen als noodzakelijke volksverlakkerij omdat men de waarheid niet aan het volk kon zeggen zal wel goeiekoop zijn he. Zelfs het begin was fout: uiteraard kon een epidemie niet gestopt worden met een lockdown van enkele weken. Iedereen die iets weet van de dynamiek van epidemieen weet dat dat niet kan werken, hoe konden ze dat dan voorstellen ? Maar al de rest is ook fout gebleken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zie ik niet terug in de cijfers die je geeft. In 2019 waren er 3 hittegolven op andere periodes dan in 2020.
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 december 2021 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jouw redenering dat een lockdown helemaal geen impact was er ook compleet naast en de conclusies over Ivermectine waren ook voorbarig. Dat de vaccins niet het effect hebben waar we op gehoopt hadden is jammer, maar het is wel dankzij de vaccins dat de horeca nu toch nog open is, dat alle winkels open zijn enz... Verder doet de economie het zo slecht niet, er zijn uiteraard sectoren die er onderuit gaan maar dit ging ook zonder maatregelen zo zijn, integendeel, er zouden veel meer falingen geweest zijn zonder de ondersteunende maatregelen. Als ik het parcours van de experten naast dit van jou zou leggen dan weet ik snel wat gekozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 8 december 2021 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13187 |
Europees Commissaris
|
![]() Allez, volgens Molenberghs moeten we nu 'een plateau vermijden', kortom: het circus blijft weer duren tot ver in de lente en dan zal men wellicht mensen nog overbodige vaccins nog willen aansmeren.
![]() |
#13188 |
Minister-President
|
![]() Hebben de Noren en de Finnen plots al hun huizen op het platte land verlaten en gaan samenhokken in de stad?
Vaccinaties lijken daar ferm te helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die clown durft ook nog te zeggen dat het dank zij het vaccin is dat de gemiddelde leeftijd van overlijden gezakt is... En zo'n mensen laten ze op de bevolking los om advies te geven .... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het is natuurlijk een selectie effect, omdat de alleroudsten oftewel al dood zijn, oftewel ertegen kunnen, en maximaal gevaccineerd zijn. Maar 't blijft toch een grappige manier om de zaken voor te stellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13191 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was wel mis op 1 punt, dat China de oplossing niet had. Die hadden dat juist wel, maar dat wist ik toen niet: het laten waaien en officieel zeggen dat er gene corona is. En iedereen die iets anders durft zeggen, neerlappen. China is het enige land waar de corona waanzin wettelijk verboden is. Zo nu en dan straffen ze eens een stad als er daar ene durven zeggen heeft dat er nog corona is. En van de slag hebben ze er geen ![]() We zijn toen zot geworden, en zijn dat gebleven. Veel en veel beter hadden we gewoon alles laten waaien, iedereen besmet op enkele weken, en dan vooruit met de geit. Het volk dat dood ging was toch grotendeels volk waar we zonder voort mee konden. Het waren essentieel bejaarden die enkel maar een last zijn, en late 50-ers in de actieve bevolking die best dood mogen gaan, en dat waren er zodanig weinig dat men dat niet eens zou gemerkt hebben. Vermenigvuldig het aantal doden van vorig jaar zelfs met 5 of zo, en dat valt allemaal enorm mee. Daarvoor hadden we toch al die schade niet moeten maken aan onze maatschappij, het onderwijs kapot maken en veel feestvreugde verknoeien. Voor mij blijft dat zo een enorm schandaal dat ik nog meer dan vroeger, ervan overtuigd ben dat alle verantwoordelijken ter dood moeten gebracht worden zoals met zwarthemden na de oorlog. Omdat uiteindelijk gebleken is dat het ganse plan dan nog eens totaal mislukt is ook. Citaat:
Citaat:
Mijn stelling was dat het toen gewoon schandalig was, dat men niet GEKEKEN HEEFT of het uiteindelijk werkte. Had het toen gewerkt, en dat is nog altijd niet tegengesproken, dan zou men vele doden nutteloos laten vallen hebben. Gewoon dat verzuim op zich is schandalig geweest. Trouwens, waarschijnlijk zijn mondmaskers, vooral buiten, nog veel zinlozer geweest dan ivermectine ooit zal geweest zijn, he, en daar is ook geen enkel overtuigend onderzoek gebeurd dat aangaf dat dat werkte - we hebben trouwens gezien dat het niet werkte. Citaat:
De vaccins beleven trouwens hun laatste weken effect. Eens omicron hier is gaan we zien of ze uiteindelijk nutteloos, dan wel nefast zijn, oftewel of er nog een beetje rest bescherming overblijft. Citaat:
Citaat:
Het is veel beter om te leren dansen rond een vreugdevuur van brandende lijken. Dan ben je veel sterker als maatschappij en veel vrijer. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 december 2021 om 20:40. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13192 | |
Minister-President
|
![]() Zjin al uw voorspellingen uitgekomen Patrick, ben je zeker?...
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen kenden we enkel de Chinese lockdowns op een klein deel van de bevolking, niet de afgezwakte versie die ze hier gedaan hebben en het bijdrukken van veel geld. De inflatie is al goed gestart, dat is een eerste gevolg voor ons, de rest volgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Informeer u bij filosoof Boudry , indien je meer wil weten daarover.
![]() |
![]() |
#13195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals iemand anders dus stelde: je valt hier voor de "preventieparadox". Men zag in - omdat men mijn post gelezen had - dat het Ethiopie ging worden, en liet het dan maar een beetje waaien, om dan weer te panikeren, omdat mijn andere voorspelling dan weer uitkwam dat het weer ging stijgen, en heen en terug ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2021 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Corona virus was nog niet erg genoeg ...
Het kwam nog nauwelijks voor, maar schurft is helemaal terug én aan een opmars bezig in Vlaanderen Krabben dan maar ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn huisarts heeft me ook gewaarschuwd voor de zogenaamde polderkoorts of malaria en dit ondanks het winterse jaargetijde. Er lijkt ergens een besmettingsbron te zijn, maar die is nog niet gevonden. Men vermoedt dat reizigers deze kwaal uit Zuid-Afrika naar hier overgebracht hebben. Mijn apotheker heeft me ook een tekort aan Plaquenil gemeld. Hoogst eigenaardig!
![]() |
#13200 |
Europees Commissaris
|
![]() Update over negatieve effecten van het vaccin:
https://dailytelegraph.co.nz/news/pf...-its-vaccine/#