Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2011, 21:12   #13321
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
En dat Belgen het nooit moe worden om dat ons in te wrijven, wat zegt dat eigenlijk?
Ook u bent een uiterst kloekmoedig en stouthartig mens om de luimen van de kribberige Belgen manhaftig te blijven doorstaan. Zij het dan dat uw hart diep gekwetst blijft door nooit helende kwetsuren u eertijds aangebracht door enkele u afbekkende Vlamingen.

Het zij zo.

Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2011 om 21:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 21:23   #13322
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ook u bent een uiterst kloekmoedig en stouthartig mens om de luimen van de kribberige Belgen manhaftig te blijven doorstaan. Zij het dan dat uw hart diep gekwetst blijft door nooit helende kwetsuren u eertijds aangebracht door enkele u afbekkende Vlamingen.
Geef nou maar gewoon antwoord.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 22:12   #13323
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
binnenkort gaan we onze eerste Albert Heijn openen, dat is de infanterie van de Nederlandse economische krijgsmacht. Onze verkenners van HEMA, Blokker(Casa) en Zeeman hebben het land al in kaart gebracht en rijp gemaakt voor verovering door Calvinistische kolonisten.

Booyaaa
Het Orakel sloeg weer toe.

http://www.gva.be/antwerpen/brasscha...rasschaat.aspx

Citaat:
De eerste Belgische Albert Heijn opent in maart 2011 in Brasschaat. De ondernemersfamilie Van Ende gaat hiervoor haar bestaande winkel aan de Hoogboomsteenweg vernieuwen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 00:16   #13324
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benno Barnard
De schrijver Bart Koubaa verklaarde onlangs dit: ‘Nederlands en Vlaams zijn twee verschillende talen die twee verschillende culturen oproepen: de calvinistische klompen en de breugheliaanse binnenvetters.’ Zoiets lees ik met een bittere schaterlach. Wat weet deze Vlaming überhaupt van ‘calvinisme’ af?
bron: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...912316824.htm#

En het ironische eraan is dat een populaire theorie (nooit bewezen echter) wil dat Breughel mogelijk een crypto-Protestant was, van alle voorbeelden die men kon geven.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 januari 2011 om 00:18.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 09:12   #13325
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ollandse nog vlugger.
Dat ze die troep uit hun frituren en hun brouwerijen zomaar accepteren en opeten.... zegt natuurlijk veel over het cullinaire niveau.....
Over troep frituren gesproken...laatst was ik in Belgenland en had wil zin in wat. Dus ik op zoek naar een zaak waar je "heerlijke Vlaamsche" frieten kunt kopen. Bleek er zo'n vieze dikke, chagrijnige man met kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen en vettig en vies haar achter de toonbank te staan. Ik bestelde (met een ABN-accent) patat en de man werd zelfs nog chagrijniger; de haat stond in zijn ogen. Maargoed, dat viel allemaal mee vergeleken met het spul wat hij opdiende. Die melige, dikke troep, waar vet uit spuit als je er in knijpt was weerzinwekkend. Bah...wat is dat Belgenvoer smerig.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 09:33   #13326
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Over troep frituren gesproken...laatst was ik in Belgenland en had wil zin in wat. Dus ik op zoek naar een zaak waar je "heerlijke Vlaamsche" frieten kunt kopen. Bleek er zo'n vieze dikke, chagrijnige man met kleine gluiperige bloeddoorlopen ogen en vettig en vies haar achter de toonbank te staan. Ik bestelde (met een ABN-accent) patat en de man werd zelfs nog chagrijniger; de haat stond in zijn ogen. Maargoed, dat viel allemaal mee vergeleken met het spul wat hij opdiende. Die melige, dikke troep, waar vet uit spuit als je er in knijpt was weerzinwekkend. Bah...wat is dat Belgenvoer smerig.
Ik denk dat jouw accent zelfs MIJ chagrijnig zou maken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 14 januari 2011, 09:35   #13327
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Jouw handtekening maakt mij chagrijnig.
Oud 14 januari 2011, 09:37   #13328
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw handtekening maakt mij chagrijnig.
Nogal wiedes, want je bent volgens mij zelfs niet eens een Nederlander.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 09:38   #13329
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nogal wiedes, want je bent volgens mij zelfs niet eens een Nederlander.
Ik heb het niet over de inhoud; zijn handtekening verneukt de complete opmaak van dit forum...
Oud 14 januari 2011, 09:42   #13330
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over de inhoud; zijn handtekening verneukt de complete opmaak van dit forum...
ff serieus, zie je meer dan één quote?

want dat is niet het plan
Oud 17 januari 2011, 12:55   #13331
system
Banneling

Standaard

De gevolgen van een Nederlands falend gezondheidsbeleid..

Het Belang van Limburg, vandaag.

Nederlanders pikken Belgische ruilharten in.
"Jaarlijks krijgen ongeveer twintig Nederlanders in Vlaanderen een ruilhart maar tegelijk sterven Belgische patiënten op wachtlijsten. In 2009 overleden 18 Belgische hartpatiënten.

Nederlanders wijken voor een ruilhart uit naar België om in eigen land de strenge criteria en lange wachtlijsten te omzeilen. Nederland en België maken beide deel uit van Eurotransplant, de organisatie die gegevens over patiënten en beschikbare ruilorganen centraliseert. Eurotransplant moet er ook op toezien dat er een evenwicht is in het aantal organen dat een land geeft en krijgt.

"Voor België is dat evenwicht grondig verstoord", aldus oud-senator Patrick Vankrunkelsven. Johan Vanhaecke van het transplantatiecentrum in Leuven trekt ook aan de alarmbel: "Op termijn betekent dat de doodsteek voor ons systeem. We benadelen de Belgische patiënten. Een gelijkaardig probleem doet zich trouwens voor tussen Duitsland en Oostenrijk, dat net zoals België kiest voor het systeem waarbij iedereen donor is, tenzij hij bezwaar maakt. Kleine landen met een sterk donorsysteem worden zo verantwoordelijk voor een bevolking die vele malen groter is. Dat is niet houdbaar", zegt hij in de Corelio-kranten.

In België zijn er 26 donoren per miljoen inwoners, Nederland komt met moeite aan de helft. Volgens Johan Vanhaecke is er geen echt tekort aan ruilharten maar moeten de donorsystemen in Europa zo werken dat alle potentiële donoren in werkelijkheid ook organen afstaan.
"

Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2011 om 13:03.
Oud 17 januari 2011, 13:52   #13332
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ollandse nog vlugger.
Dat ze die troep uit hun frituren en hun brouwerijen zomaar accepteren en opeten.... zegt natuurlijk veel over het cullinaire niveau.....
En wat is het culinaire niveau van Belgie dan?? Ook zeer bedroevend. Laten we wel weten dat de beste hobbykok van de Lage landen n.v.d.r Sergio Herman nog steeds een Nederlander is. Belgische restaurants zijn copycats van de Franse eetcultuur. Dus het culinaire niveau zit in Frankrijk, niet in Belgie.....
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 16:13   #13333
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
bron: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...912316824.htm#

En het ironische eraan is dat een populaire theorie (nooit bewezen echter) wil dat Breughel mogelijk een crypto-Protestant was, van alle voorbeelden die men kon geven.
Hij heeft inderdaad ook samenscholingen op het platteland uitgebeeld die velen interpreteren als "hagepreken" door Vlaamse protestanten.

Tiens ja, dat waren eigenlijk reeds "schuilkerken" avant-la-lettre. Hallooo system!
Oud 17 januari 2011, 16:50   #13334
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AAA Bekijk bericht
En wat is het culinaire niveau van Belgie dan?? Ook zeer bedroevend. Laten we wel weten dat de beste hobbykok van de Lage landen n.v.d.r Sergio Herman nog steeds een Nederlander is. Belgische restaurants zijn copycats van de Franse eetcultuur. Dus het culinaire niveau zit in Frankrijk, niet in Belgie.....
bron?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 17:08   #13335
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij heeft inderdaad ook samenscholingen op het platteland uitgebeeld die velen interpreteren als "hagepreken" door Vlaamse protestanten.

Tiens ja, dat waren eigenlijk reeds "schuilkerken" avant-la-lettre. Hallooo system!
In zekere zin is dit zo. En dat betekent met evenveel woorden dat de katholieken intolerant waren en dat de calvinisten later dat maar evenzeer waren.

Laatst gewijzigd door system : 17 januari 2011 om 17:10.
Oud 18 januari 2011, 21:14   #13336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gevolgen van een Nederlands falend gezondheidsbeleid..
Uit het artikel komt dit niet naar voor. Wel dat er in Nederland minder donorharten zijn, maar hoe dit te maken heeft met het gezondheidsbeleid in Nederland moet u mij toch even uitleggen, hoor!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 21:42   #13337
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit het artikel komt dit niet naar voor. Wel dat er in Nederland minder donorharten zijn, maar hoe dit te maken heeft met het gezondheidsbeleid in Nederland moet u mij toch even uitleggen, hoor!
Dat is nochtans eenvoudig. In België is het wettelijk zo geregeld dat iedereen de facto donor is, tenzij men het expliciet weigert en dit in en door een op voorhand opgestelde verklaring. In de Nederlandse donorwet is het juist het omgekeerde.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2011 om 21:43.
Oud 18 januari 2011, 21:53   #13338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans eenvoudig. In België is het wettelijk zo geregeld dat iedereen de facto donor is, tenzij men het expliciet weigert en dit in en door een op voorhand opgestelde verklaring. In de Nederlandse donorwet is het juist het omgekeerde.
Dan is het evenwel zo dat er in België heel weinig donoren zijn, want hoeveel % van de mensen staan de facto organen af? Er gaapt een immense kloof tussen het aantal donoren de jure en wie het de facto wordt.

Is de donorwet een onderdeel van gezondheidsbelied trouwens? 't Lijkt me eerder een deel van de wet op de integriteit van de menselijke persoon te zijn en dus de privacy.
Oud 18 januari 2011, 21:57   #13339
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is het evenwel zo dat er in België heel weinig donoren zijn, want hoeveel % van de mensen staan de facto organen af? Er gaapt een immense kloof tussen het aantal donoren de jure en wie het de facto wordt.

Is de donorwet een onderdeel van gezondheidsbelied trouwens? 't Lijkt me eerder een deel van de wet op de integriteit van de menselijke persoon te zijn en dus de privacy.
Blijf Nederland maar verdedigen.
Typisch voor flaminganten/hardliners met oogkleppen: Nederland is het perfecte land waar niets verkeerd kan gaan;
net zoals voor de communisten lange tijd de Sovjetunie het perfecte land was.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 21:59   #13340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Blijf Nederland maar verdedigen.
Typisch voor flaminganten/hardliners met oogkleppen: Nederland is het perfecte land waar niets verkeerd kan gaan;
net zoals voor de communisten lange tijd de Sovjetunie het perfecte land was.
Ik verdedig Nederland helemaal niet. Ik stel me wel vragen bij de goedkope conclusie over het verband tussen gezondheidsbeleid en het aantal donoren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be