![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
5 is al 0 + 5. Heb ik al eerder verteld. Bij omdraaiing gemakkelijk te zien: 5 + 0 = 5 (zinloos dus). Citaat:
Citaat:
Dat wat je bij 0 optelt is al gegeven, dus of het nou bij 0 opgeteld wordt of niet verandert niks aan het resultaat. 0 + 5 is hetzelfde als 5, dus die optelling kan je net zo goed laten. Maar bij 2 + 3 = 5 is dat niet het geval. Dat heeft wel zin. Kortom: de normale rekenregel gaat niet op voor 0. Quad erat demonstrandum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[ -10, -9, -8, -7, -6, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ] geraak ik telkens van het voorgaande getal tot het volgende door er 1 bij te tellen. Hoe geraak ik van -1 tot 1 als ik bij -1 wel 1 mag bijtellen maar bij 0 geen 1 mag bijtellen want dat zou "zinloos" zijn? Laatst gewijzigd door Rizzz : 1 mei 2012 om 11:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is dan geen sprake van optellen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb een lege fruitmand, als je me vraagt “hoeveel appels tel jij in die fruitmand”, is het antwoord op die vraag “0”, Als ik nu 5 appels in die fruitmand leg, en je stelt mij dezelfde vraag weer, is het antwoord nu “5”. Ik heb dus duidelijk aan een fruitmand met 0 appels er in 5 appels toegevoegd. Niet? En hoe spring je van 0 naar 1? Door er 1 bij te tellen, net zoals je van 1 naar 2 springt door er 1 bij te tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
0 tellen is een contradictio in terminis. Citaat:
Niks bestaat helemaal niet, dus je kan daar ook niks aan toevoegen. Citaat:
Niet door er 1 bij te tellen, want dat kan niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aan een leeg glas kunt gij immers niets toevoegen. Er zit immers 0 ml water in het glas en gij kunt daar dus geen 100 ml aan toevoegen. Ik wel, ik kan dus drinken als ik dorst heb.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 mei 2012 om 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij de laatste post van Rizzz dacht ik 'hier gaat hij toch heel creatief zijn om zich hieruit te praten, maar bovenstaande quote van u is echt dom. Ik had beter van u verwacht.
![]() |
![]() |
#1328 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet aan de leegte daarvan, want die bestaat immers niet. Leegte is niks. Citaat:
Citaat:
De leegte heeft echt geen dorst, maar je lichaam wil water toegevoegd hebben. Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 mei 2012 om 07:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu: dat is wat ik nou dom noem. Zo maar iets zeggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 151 - vlakland.
Het heelal heeft dus drie vormen: zoals wij het heelal objectief denken, namelijk dat deze oneindig is, maar wat we niet kunnen zien. Maar ten tweede hoe wij het heelal feitelijk zien, namelijk als een tweedimensionaal vlak, het bekende vlakland van Einstein. Nu: dat vlakland of platland, wat door Einstein als een bijzonderheid wordt voorgesteld, dat zien wij altijd en het is onmogelijk het niet te zien. Qua visualiteit leven wij volkomen tweedimensionaal. Dus uitgaande van de waarneming, die toch zo beroemd is als wetenschappelijk dogma, leven wij in een tweedimensionale werkelijkheid. Alleen het perspectief suggereert dat het niet zo is en dat er ook diepte is. En dat is dan de derde vorm. ![]() De platlanders uit A weten helemaal niets van de platlanders in B. Laatst gewijzigd door harriechristus : 2 mei 2012 om 07:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Volgens jou kan ik een lege fruitmand niet vullen met appels, een fruitmand met 1 appel er in kan ik wel appels aan toevoegen? Of volgens Alboreto, een leeg glas kan je niet vullen, een glas met een bodempje er in kan ik wel water aan toevoegen? Dus jij drinkt al je glazen nooit helemaal leeg want als je dat zou doen wordt dat glas dan volgens jou waardeloos, je kan er immers nooit meer iets in gieten? ![]() Ook hier geef ik Alboreto gelijk, gewoon zeggen "dat kan niet" zonder enige argumenten is maar een zwak antwoord, we zijn veel creatiever van harrie gewoon. Laatst gewijzigd door Rizzz : 2 mei 2012 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je zou moeten menen (volgens de hogere dialectiek) dat de leegte ook iets is, maar dan kom je aan mijn logica dat 0 = 1. En dat vind jij onzin. Dus als 0 alleen 0 kan zijn, kan je daar niks aan toevoegen want 0 is niks en bestaat niet. Je kan niet iets toevoegen aan iets wat niet bestaat. Citaat:
Is de leegte wel iets, dan is 0 ook gelijk aan 1, zoals leegte (niets) ook iets is. Goed: als 0 ook 1 is, dan is 2 ook 3. Dan zul je tegenstrijdigheid van alle logica moeten leren begrijpen. Zowel bij het rekenen met 0 als met de oneindigheid. Citaat:
En je kan een glas inderdaad niet leeg drinken, want het glas zelf blijft wat het is, voor het drinken en na het drinken is het glas hetzelfde glas gebleven. Of je zou het glas zelf moeten drinken, wat niet kan, want het is hard. Je kan het glas wel opeten, maar is niet aan te raden. Citaat:
Dit zal nu ook wel weer het geval zijn. Niets is Niets en bestaat dus niet. Dus je kan dan ook niet aan Niets iets toevoegen. Dit te zeggen is waanzin. Dat is wat ik beweer. Tegenargument alsjeblieft. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je blijft zulke dingen beweren zonder daar enige reden voor te geven, zegt enkel "dat kan niet". Maar goed, in mijn voorbeeld hierboven, stel, er ligt enkel een banaan in die fruitmand en je vraagt me weer "hoeveel appels tel jij in die fruitmand", dan is mijn perfect geldig antwoord op die vraag nog steeds "0". Toch is die fruitmand niet "leeg", er ligt niet "niks" in. En ik kan er nog steeds 5 appels aan toevoegen en weer 5 appels uithalen. Ook heb je nog steeds niet geantwoord op de vraag hoe ik in de reeks [ -10, -9, -8, -7, -6, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ] geraak van -1 tot 1 als ik bij -1 wel 1 mag bijtellen maar bij 0 geen 1 mag bijtellen want dat zou "zinloos" zijn? Zeggen "dat kan niet" is geen argument want ik doe het hier toch gewoon en bewijs dus dat het wel kan! Maar even terug naar de kwestie nu, je vroeg me een rekenregel te geven die geldt op dezelfde manieer voor alle getallen, die heb ik je gegeven, nu mag jij mij eens een rekenregel geven die geldt voor "oneindig als getal" zoals ze voor alle andere getallen geldt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die iets toevoegt aan wat niet bestaat leeft in een waan. Gemakkelijk genoeg te vatten. Citaat:
0 tellen is onzin. 0 tellen = niets tellen = niet tellen. Heb ik ook al vele malen gezegd. Citaat:
Niets bestaat immers niet. Citaat:
Citaat:
Lees je ooit wel wat ik schrijf? Het zijn namelijk eindeloze herhalingen. Citaat:
Die zien ze en toch zijn ze er niet. Dus iemand kan iets menen wat toch niet zo is. Citaat:
Ik daarentegen beweer dat de oneindigheid een bijzonder getal, met bijzondere regels, zoals ook 0 dat is. Dus als je goed na kan denken dan zal je zien dat de bijzondere regels voor 0 ook opgaan voor oneindig, alleen soms tegengesteld. Zo is oneindig x 5 = oneindig. Zelfde met 0, want 0 x 5 = 0 Zo is 5 : oneindig = 0 Zelfde met 0, want 5 : 0 = oneindig (dus andersom) 5 + 0 = 5 (5 blijft gelijk) Zelfde met oneindig, want oneindig + 5 = oneindig (dus alleen andersom, want nu blijft de oneindigheid gelijk) 5 - 0 = 5 Zelfde met oneindig, want oneindig - 5 = oneindig (alleen andersom, namelijk van oneindig uitgaande in plaats van 5) Je ziet: 0 is net zo'n raar getal als oneindig. Alleen het eerste zijn we gewend en vinden dat daarom heel gewoon en het tweede vinden we raar. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik en de rest van de wereld hebben daar geen problemen mee, nogmaals als ik naar een lege fuitmand kijk en je vraagt me “hoeveel appels tel je in die fruitmand”, en ik antwoord daarop “0”, is er niemand in de wereld buiten jij die dat niet als aan aanvaardbaar antwoord zal aannemen. Citaat:
Waarop jij enkel antwoordde “dat kan niet” zonder enige argumentatie, hoewel ik het hier gewoon doe, zeggen dat wat ik hier net gedaan heb niet kan is maar zwak als je je daar geen argumentatie bij geeft. Citaat:
Zeggen “die bewerking is zinloos” is op zich zelf een zinloze bewering gezien je niet kan zeggen wat de “zin” is van een bewerking op zich, ik neem een getal en tel daar een ander getal bij op, wat is de “zin” daarvan? Ik vroeg je een rekenregel te geven die opgaat voor alle getallen incl. oneindig als dat een getal zou zijn, net zoals ik gedaan heb voor 0, of je die regel nu zinloos vindt of niet. Tot nu toe doe je dat niet: Een regel die voor geen enkel ander geldt, dus niet wat ik vroeg. Als 0 geen getal volgens jou en kan je het ook niet gebruiken als vergelijkbaar getal in je argumentatie om te bewijzen dat oneindig wel een getal zou zijn. Anders spreek je jezelf vlakaf tegen, wat je hier dus doet. Alweer, een regel die voor geen enkel ander geldt, dus niet wat ik vroeg. Citaat:
En ten 2de, wat bewijst dit precies? Als dit al zou mogen volgens regels van de wiskunde is dit nog steeds een regel die enkel voor "oneindig" zou gelden, geen enkel ander geen enkel ander getal is altijd het resultaat van een deling van een willekeurig getal door een bepaald getal. Alweer, niet waar ik om vroeg dus. Citaat:
“ik neem een getal (0, niet 5), en voeg er een ander getal (5, niet 0) aan toe, daarna trek ik dat ander getal (5, niet 0) er weer van af en bekom ik mijn origineel getal (0, niet 5)” Dus: 0 + 5 = 5 <=> 5 – 5 = 0 Als je de 0 wil vervangen door oneindig om te bewijzen dat mijn regel ook zou opgaan voor oneindig moet je dus doen: oneindig + 5 = 5 <=> 5 – 5 = oneindig (en dit houdt heel duidelijk geen steek!) Maar uiteindelijk doet dit er ook allemaal ook niet toe, Jij gaat er van uit dat 0 geen getal is en dat de rekenregel die ik je gaf niet klopt maar enkel maar de “schijn” heeft te kloppen. Als je dan toch oneindig gaat vergelijken met 0 om te bewijzen dat het wel een getal zou zijn en als je dan nog mijn rekenregel gaat toepassen om te bewijzen dat je er gelijkaardige bewijsvoering mee kan uitvoeren spreek je jezelf alweer vlakaf tegen. Ik herhaal: Je gebruikt een getal dat volgens jou geen getal is als vergelijkbaar getal om te bewijzen dat oneindig getal zou zijn, en je gebruikt een rekenregel die volgens jou een rekenregel is die niet klopt in je eigen wiskundige bewijsvoering, over een contradictie gesproken! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 | ||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weer wel, omdat 0 ook 1 is.
Citaat:
Ook niet wetende dat de 0 vroeger geen getal was. Citaat:
Maar goed: je blijft in herhalingen vervallen. Citaat:
Wel kan je van 0 naar 1 tellen, maar niet optellen of bijtellen. Er is een verschil tussen tellen en optellen. Citaat:
Het is een zelfbedachte regel die eigenlijk uit 2 regels bestaat: optellen en aftrekken. Citaat:
Zo is bij 2 + 3 = 5, de 5 anders dan 2 en 3. Maar bij 5 + 0 = 5, is het resultaat hetzelfde gebleven. Je kan het net zo goed laten. Citaat:
Nu: dat gaat met oneindig evenzo: oneindig + 5 = oneindig + 5 en (oneindig + 5) - 5 = oneindig. Klaar en staan we quitte. ![]() Citaat:
Citaat:
Ik laat hier zien dat wat voor 0 op gaat ook voor oneindig opgaat en andersom. Alleen is oneindig wel een getal en 0 niet. Citaat:
Moet ik dat ook weer eindeloos gaan herhalen? Citaat:
Een wiskundige die niet eens een getal door 0 kan delen is toch wel een enorme domoor eerste klas.... ![]() "Mag niet!", sinds wanneer is dat een wiskundig argument? Citaat:
![]() Citaat:
Wat jij vroeg bestaat niet. Wel bij het rekenen met 0. Wat ook niet overeenkomt met de gewone regels, maar waarbij jij met veel moeite slechts één zogenaamde regel hebt weten te bedenken die ook opgaat voor oneindig. Nu: dan heb je hier een koekje van eigen deeg: oneindig + 5 = oneindig + 5 en oneindig + 5 - 5 = oneindig. Klaar en bewezen. De rekenregel voor 0 gaat ook op voor oneindig. ![]() Citaat:
Ik doe dus hetzelfde met oneindig. oneindig + 5 = oneindig + 5 en oneindig + 5 - 5 = oneindig. Klaar en bewezen. ![]() Citaat:
oneindig + 5 = oneindig + 5 en oneindig + 5 - 5 = oneindig. Hoe vele malen moet ik dat nog herhalen? Citaat:
En ik kan hetzelfde met oneindig doen. Citaat:
Citaat:
Ik laat alleen zien de de eigenschappen van 0 en oneindig identiek zijn. Het bewijs dat 0 geen getal is is dat het geen aantal is, dus geen getal. En oneindig is een oneindig aantal, dus een absoluut getal, het getal der getallen. Dat is wat ik zeg. Citaat:
Niet omdat de regel niet goed is (hoewel vergezocht en niet elementair), maar omdat 0 geen getal is. 2 + 3 = 5 (goed) 0 + 5 = 5 (fout, want 0 is geen getal) oneindig + 5 = oneindig (goed) Hiervan zullen nog eindeloos vele herhalingen volgen..... ![]() Terwijl het toch zo simpel is: 0 is geen aantal, dus geen getal. En oneindig wel, want het is een oneindig aantal. Hier moet je een argument op geven en niet eindeloos rond te pot draaien. |
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 | |||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
LOL!!! Tellen is per definitie een toepassing van optellen. in de volgende reeks [ 0, 2, 4, 6, ... ] tel ik in stappen van 2 door telkens 2 bij het vorige getal te tellen, net zoals ik hier [ 0, 1, 2, 3, ...] tel (in stappen van 1) door telkens 1 bij het vorige getal te tellen. Dat jij echt denkt hier een argument tegen te hebben, en erger nog, dat jij zou geloven dat iemand je hier ooit in zou volgen... Wel, laat ons gewoon zeggen, jij en ik weten alletwee dat dit niet waar is. Citaat:
2 bewerkingen, mag dat ook al niet? Te moeilijk? Citaat:
Of om er weer het kleuterschoolvoorbeeld bij te halen: Ik vertrek van een mand met 0 appels er in, een lege fruitmand, en voeg er 5 appels aan toe, niet omgekeerd. Citaat:
oneindig + 5 = oneindig + 5 oneindig + 5 - 5 = ondeindig (de haken mag je weglaten, een optelling en aftrekking zijn gelijkwaardig, http://nl.wikipedia.org/wiki/Bewerkingsvolgorde) het enige wat daar staat is dus: oneindig = oneindig dat staat er 2 keer. dus niet, duidelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat bewijst dat precies? Citaat:
Waarom zeur je daar dan over in je argumentatie om te proberen bewijzen dat oneindig een getal zou zijn? Geef je hier dan toe dat je rond de pot draait om niet op mijn vragen te moeten antwoorden? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onder rekenkundige regels versta ik de basiselementen van optellen, aftrekken en vermenigvuldigen en delen. En met 0 is dat een zinloos gedoe. Citaat:
Nog steeds te moeilijk dat te vatten? Citaat:
0 is niks. 0 bestaat helemaal niet. Je bent als de persoon die kaboutertjes ziet. Daarom begonnen de natuurlijke getallen vroeger ook met 1 en niet met 0. Citaat:
De rest er tussenin kan je weg laten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen probleem voor wie de oneindigheid als getal accepteert en meer van de wiskunde begrijpt dan de kleuterschool. Citaat:
Citaat:
Hoeveel getallen heeft het natuurlijke getallenstelsel? Omdat je zelfs dat niet weet, volgt hier het antwoord: oneindig veel. Dat maakt oneindig tot een getal. Hoeveel is 0? Antwoord: niks. Dus 0 is geen getal. ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eenmaal volwassen behoeft dat niet meer en kun je gewoon tellen zonder steeds 1 bij te tellen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Axioma%27s_van_Peano
![]() |