![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Tavek;8864295]
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2018 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1323 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Tavek;8864295]Wil je eens terugkomen als je me geen uitspraken in de mond legt die ik niet heb gedaan? Dank bij voorbaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gij vindt dat geen structurele transfers? Gij vindt dat perfect normaal? Maar de transfers tussen bevolkingsgroepen met toevallig een andere standaardtaal vindt gij niet normaal? Dat is voor mij een vreemde logica. Het gaat hier dus over 1.000 euro per jaar per inwoner als ik het goed begrijp. Binnen het Vlaamse gewest. EN verder: Citaat:
Wie was er weer voorstander van nog meer staatshervorming/splitsing? Laatst gewijzigd door pajoske : 21 november 2018 om 17:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2018 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een grote stad zal altijd meer financiële middelen nodig hebben. Inwoners van buiten de stad maken immers mee gebruik van wat de stad biedt, zonder hiervoor te betalen. Bovendien worden de grote steden ook meer opgezadeld met de kosten van migratie. Een derde factor is het feit dat de inkomsten van mensen die wel werken maar niet wonen in Antwerpen, niet worden beschouwd als 'Antwerpse inkomsten'. Dit is wel het geval bij onafhankelijke landen waar de dubbelbelastingverdragen standaard voorzien dat inkomen belast wordt in het land waar men werkt en niet waar men woont. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 november 2018 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem in discussies over solidariteit en de de daar inherent bijbehorende discussies over geldstromen die van 'zwak' naar 'sterk' gaan is altijd moeilijk. Herinner je de passionele discussie die hier +/- 6 maand geleden heeft plaatsgevonden gewoon omwille van de nochtans controleerbare evidentie dat we over 'interpersoonlijke solidariteit' spreken binnen een nationaal systeem. De fans van de theorie van de transfers schuimden uit de mond om dat toch maar tegen te spreken en te doen alsof hun geconstrueerde rekenmodel enig verband heeft met de realiteit in real life. Zo geraken we nooit nergens. De architectuur van ons SZ model is federaal, van daaruit moeten we werken. Men werkt niet vanuit een utopia, maar vanuit een realiteit. Men kan nog jaren discussiëren of de zesde staatshervorming met het daarbij behorende model om de transfers jaar na jaar en automatisch af te bouwen goed/slecht/te traag/te snel is maar het IS wel een feit. De uitfasering van de 'sponsoring' doordat de economische indicatoren in vlaanderen veel sterker zijn is een politieke verworvenheid voor vlaanderen en die ligt vast in wetteksten, niet de minste trouwens. Met name de bijzondere financieringswet. De 'transfers' faseren zichzelf uit, volgens een wettelijk vastgelegd model. Wie een echte interesse heeft over hoe dit mechanisme werkt kan dit stuk lezen. http://www.flemosi.be/uploads/215/FL...ieringswet.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 |
Banneling
|
![]() Over wat bazelt ge man ?
Laatst gewijzigd door Tavek : 21 november 2018 om 19:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als vlamingen met geel hesje naar de koers gaan kijken enz. noemt francofonen hen racisten en nasi’s…. Francofone hebben nog steeds de zelfde discriminerende oorlogstaal en gebruiken nog steeds de zelfde methodes van voorstellen …. Zoals de nazi’s de joden uitbeelden en voorstelden in hun preken, polsters en filmen zo stellen de linkse nu “de rijken” voor via pers, TV en sociale media als egoïsten, vrekken, bedriegers, dieven, valschaarts, oplichters….. En omdat een groot deel van Vlaanderen niet links is zijn we dus "de rijke" egoïsten, vrekken, bedriegers, dieven, valschaarts, oplichters….. Hou zou men dan kunnen denken dat dit gedrag gewardeerd zou kunnen worden door de meerderheid % van dit land
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zijn taal op aan de netto-betaler . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het eigenlijk niet om, maar wel over de wijze waarop de politiek hiermee hoort om te gaan. Worden transfers binnen België afgetoetst, beoordeeld en jaarlijks planmatig bepaald, zoals bijvoorbeeld in Duitsland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is nu wel een vraag to-the-point. Maar opgepast. Planmatig handelen is een communistische werkwijze. Dat kunnen we ons toch veroorloven! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is Antwerpen dan een onafhankelijk land? Ik stel vast dat ge mijn punt dat er binnen Vlaanderen ook transfers zijn niet tegenspreekt. Ik vraag me af of ge die uitleg over Antwerpen ook toepast op Brussel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=robert t;8864338]kijk ens dat was niet ik de wat fout citeerd
![]() |
#1336 |
Europees Commissaris
|
![]() Niks te bazelen. Ik raad je aan posting 1320 van jouw hand eens serieus te herlezen. Door jouw fout zijn er nog een paar verkeerde quotes ontstaan zoals posting 1321 en 1335. Wanneer je antwoordt op een verkeerde quote blijf je verkeerd bezig. Op een behoorlijke manier een opmerking beantwoorden is heus niet moeilijk. Je zou dit moeten weten.
Laatst gewijzigd door robert t : 22 november 2018 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Zephyrkaos;8864763]Zelfs de halve zolen van HLN doen beter....
![]() |
#1338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na Grimbergen is nu ook in Aalst het cordon gesneuveld
![]() Weliswaar alleen nog maar bij de goedkeuring van de politiebegroting ,maar dat is toch al een begin. ".. Er was een ongezien harde discussie tussen burgemeester Christoph D’Haese en CD&V, die gemeenteraadslid Bart Van Lysebeth de mening van de partij liet verkondigen. Uiteindelijk werd de politiebegroting goedgekeurd, maar met een wisselmeerderheid van N-VA en Vlaams Belang. " https://www.hln.be/regio/aalst/burge...kken~a80bd144/ Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 november 2018 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen waren gisteren de armen, maar er waren NOOIT transfers van het rijke Wallonië naar het arme Vlaanderen. NOOIT.
![]() |
#1340 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
d'Haese VOOR de verkiezingen: Citaat:
Citaat:
![]() |