![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het begin van dit draadje heb ik verschillende links naar liederen geplaatst die ik graag hoor, ga maar zoeken.
![]() |
![]() |
#13522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#13523 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=AgBBETc8-RU
![]() |
![]() |
#13524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() �* Gamla
https://www.youtube.com/watch?v=2lwpQ9nZVZU Ik ga er vanuit dat u niet slim genoeg bent om te begrijpen dat dit meer is dan een simpel wiegeliedje maar kom, dit is een lievelingsliedje van mij.
![]() |
#13526 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13527 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat meen ik niet? Dit is misschien niet de mooiste versie maar wel de meest originele versie van dit eeuwenoude liedje.
Sommigen zien het lied als het verdriet van een moeder die haar kindje verloren heeft en het is dan ook erg aangrijpend voor een moeder om dit te horen. Er is nog een verklaring voor de tekst waarin ook de vreemde woorden Heidschi Bumbeidschi bum bum verduidelijkt worden. Deze verklaring gaat terug op het Beleg van Wenen door de Turken in 1683. De Turken werden uiteindelijk teruggeslagen, maar uit wraak roofden zij in Stiermarken en Karinthië vijf- of zesjarige Oostenrijkse kinderen die zij meevoerden naar Turkije, waar ze werden ondergebracht in korpsen als die der Janitsaren. Een van de Turkse leiders heette (Aba) Hadji Bombaschi, en de oorspronkelijke tekst van het liedje was als volgt: "Aba Heidschi Bumbeidschi is kummen Und hat mir mein Büaberl mit'genummen Er hat mir's mitgenummen Und hat's neamma 'bracht...' (Aba Hadji Bombaschi is gekomen, en heeft mijn kleine jongen meegenomen, heeft mijn jongen meegenomen, en hem nooit terug gebracht) De herinneringen aan de kinderroof door de Hadji, hebben ook geleid tot de legende van Hatschi Bratschi en zijn Luchtballon (vereeuwigd in een jeugdboek (!) van de auteur Franz Karl Ginzkey), waarmee Oostenrijkse ouders van oudsher stoute kinderen in het gareel proberen te krijgen: Pas op, wees braaf, anders komt Hatschi Bratschi en neemt je mee in je luchtballon.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 22 april 2016 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 22 april 2016 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13529 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dank je. Dat wist ik niet.
![]() |
![]() |
#13530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeiemorgen aan wie zin heeft om vandaag lekker te cocoonen
![]()
![]() |
#13531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedenavond Marie en alle anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hello iedereen
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgende week staan er 4 vergaderingen op mijn agenda, twee halve dagen vrijwilligerswerk en de gewone boodschappen en karweitjes. Ik heb dus op voorhand uitgerust ![]() Ik zag er vanaf morgen eens goed invliegen, zie ![]()
![]() |
![]() |
#13535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeiemorgen aprilse grillen
![]()
![]() |
#13536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen het weer, ook de mensen zijn grillig. Dus grillige mensen, mijn groetjes zijn voor jullie bestemd.
![]()
![]() |
#13537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doemme , geen grellige mensen
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen @ iedereen die geen koffie drinkt ,
@ de rest , bol het af , flikker op !!!! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeiemorgen buschauffeurs en tramwattmannen
![]()
![]() |
#13540 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |