Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2018, 10:45   #1341
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vrijheid om een onschuldig leven in de moederschoot te vermoorden. Als u dat vrijheid noemt...
Wanneer gaat men de godsdienstige reclame tegen het onverantwoord op de wereld zetten van steeds meerdere monden aan banden leggen nu het steeds duidelijker en duidelijker wordt dat de wereld dat onmogelijk kan dragen en dat miljoenen, zelfs miljarden mensen daar een enorme pijnlijke, onmenselijke prijs voor zullen moeten betalen???
Terwijl dat leed met wat meer realiteitszin en wat minder vluchten in godsmantra's heel goed voorkomen zou kunnen worden???
Als u dat als vrijheid wil voorstellen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 10:47   #1342
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bart De Wever denkt hetzelfde als ik en dat siert hem.
Neen, dat siert hem niet; dat maakt overduidelijk dat hij, zelfs hij, eindelijk dan toch eens in de val getrapt is...
Maar ze schrikken niet terug om dat te bekomen om een hele maatschappij de dieperik in te werken...

Tot daar de ranzigheid van onze rode VRT en dat gevaar is veel ernstiger en veel zwaarder dan dat dat ze hier zogezegd met luide trompet willen aanklagen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 10:50   #1343
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het CS is er na de Zwarte Zondag gekomen. Niet omwille van het taalgebruik, maar wel omdat het establishment vreesde voor een machtswissel. De te machtige Vlaamse opmars moest gestuit worden.
Zo is dat. Hoe node de BLOKhaters dat ook horen.

Toeval kan het alleszins niet genoemd worden dat het cordon werd ingevoerd pal na de grote doorbraak van het VLAAMS BLOK.
Tevoren hadden de "democraten" geen behoefte aan een cordon om aan het ...eeuh..."taalgebruik" van het VLAAMS BLOK te verhelpen.

Omdat het CS niet volstond als remedie tegen het ranzige taalgebruik van het BLOK werden aan aantal wetten veranderd en gezocht tot de juiste rechter werd gevonden zodat er definitief kon worden afgerekend met het "taalgebruik" van de ultieme Vlaamse vijand.

En toen kwam de N-VA, en werd die partij de ultieme Vlaamse vijand. Ook wegens haar taalgebruik, zeker?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 10:51   #1344
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De BUB is nauwelijks een partij. Ik noem dit een kleine kliek. Het VB is een minipartij. Net als de PVDA in Vlaanderen.

U kunt de historiek van de CD&V niet vergelijken met deze van het VB.
Bij het VB is er een gezegde van toepassing. Te weten : "En zij danste maar één zomer."
De CD&V echter, danste vele, véle zomers.
Inderdaad erg genoeg en om hun eigen ambities ipv de Vlaamse ambities te verwezenlijken zijn ze nu teruggevallen tot de grootste bedriegers...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 10:54   #1345
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo is dat. Hoe node de BLOKhaters dat ook horen.

Toeval kan het alleszins niet genoemd worden dat het cordon werd ingevoerd pal na de grote doorbraak van het VLAAMS BLOK.
Tevoren hadden de "democraten" geen behoefte aan een cordon om aan het ...eeuh..."taalgebruik" van het VLAAMS BLOK te verhelpen.

Omdat het CS niet volstond als remedie tegen het ranzige taalgebruik van het BLOK werden aan aantal wetten veranderd en gezocht tot de juiste rechter werd gevonden zodat er definitief kon worden afgerekend met het "taalgebruik" van de ultieme Vlaamse vijand.

En toen kwam de N-VA, en werd die partij de ultieme Vlaamse vijand. Ook wegens haar taalgebruik, zeker?
WAT HEEFT WAR ON DRUGS IN GODSNAAM MET SCHILD&VRIENDEN TE MAKEN!!!

btw waar zijn al de post mbt schild & vrienden gebleven????
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 10:56   #1346
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet waarom jij Drieske ranzig vindt. Het enige wat ik gehoord heb, is dat hij met Hitler dweept, wat hem dus als een domoor klasseert. Wie wil er nu met zo met de grootste loser van de geschiedenis dwepen ?

Waarom vind jij Dries dus eerder ranzig dan een domoor ? Wat is er ranzig aan ?
En met de andere grote verliezer van de geschiedenis te dwepen, nl. Napoleon waarom wordt dat nooit als ranzig weggezet???
Of tellen de duizenden doden die hij achter zich gelaten heeft niet mee???

Het is dus maar wat je ranzig noemen wilt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 10:59   #1347
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ons?

U moet eerder in de richting van GB kijken, hoor.
Typisch afwimpelen van eigen verantwoordelijkheid... Wie in de EU heeft tegengestemd???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 11:02   #1348
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt de reportage niet gezien maar je wil wel wat zeveren?

Ik en Bart De Wever vinden dat Drieske ranzig uitschot is. Wat denk jij?
Dat jij en Bart De Wever Drieske ranzig uitschot vinden is voor jullie rekening. Dat De Wever dat ook vindt betekent niet dat jij gelijk hebt. Meningen zijn vrij, maar blijkbaar niet voor iedereen als het van dadeemelee, De Wever en een heleboel andere Vlamingenhaters afhangt. DAT is pas ranzig.

Gelukkig houdt de staatsveiligheid wél rekening met de vrijheid van meningsuiting. Voor zover die nog bestaat in Belgique. De staatsveiligheid noemt Drieske geen gevaar voor... de staatsveiligheid. Die zal het toch wel beter weten dan dadeemelee en Bart De Wever?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 september 2018 om 11:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 11:05   #1349
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
spa is een ranzige partij.
Heel ranzig zelf, ze stikt erin...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 11:09   #1350
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jamaar dat was nadien. Ik spreek van de 19de en begin 20ste eeuw he. Na WO II was het natuurlijk met ons gedaan. Zelfs na WO I. Wij zijn ondergegaan "in broedertwist en schande" door elkaar op het gezicht te slaan alvorens de anderen uit te roeien.
En waarom deden we dat??? Door de grootheidswaanzin en bezitsdrift van enkele landen en het zijn niet alleen de laatste oorlogen die daar verantwoordelijk voor zijn...

Niet alleen Duitsland is verantwoordelijk daarvoor; ook als de andere 'grote' landen het zo willen doen voorkomen...

Maar wat is gemakkelijker dan de zwarte piet door te spelen naar anderen... Wat erger is is dat ze dan ook de eigen verantwoordelijkheid uitschakelen en dezelfde zware fouten blijven maken... En dat ten koste van hun eigen burgers en alle Europeanen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 11:18   #1351
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Ik weet niet waarom jij Drieske ranzig vindt. Het enige wat ik gehoord heb, is dat hij met Hitler dweept, wat hem dus als een domoor klasseert. Wie wil er nu met zo met de grootste loser van de geschiedenis dwepen ?

Waarom vind jij Dries dus eerder ranzig dan een domoor ? Wat is er ranzig aan ?
Met een massamoordenaar van koninklijke bloede dwepen is even ranzig, maar ik heb dadeemelee niet één keer de domoor zien bekritiseren die de Belgische massamoordenaar in elke draad komt ophemelen.

LeopoldII en Hitler hebben nochtans meer met elkaar gemeen dan volkerenmoord. Ze waren allebei van Duitschen bloed en bodem, ze kwamen allebei op ondemocratische wijze aan de macht, en het waren allebei machtswellustelingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 11:29   #1352
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met een massamoordenaar van koninklijke bloede dwepen is even ranzig, maar ik heb dadeemelee niet één keer de domoor zien bekritiseren die de Belgische massamoordenaar in elke draad komt ophemelen.

LeopoldII en Hitler hebben nochtans meer met elkaar gemeen dan volkerenmoord. Ze waren allebei van Duitschen bloed en bodem, ze kwamen allebei op ondemocratische wijze aan de macht, en het waren allebei machtswellustelingen.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 11:57   #1353
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met een massamoordenaar van koninklijke bloede dwepen is even ranzig, maar ik heb dadeemelee niet één keer de domoor zien bekritiseren die de Belgische massamoordenaar in elke draad komt ophemelen.

LeopoldII en Hitler hebben nochtans meer met elkaar gemeen dan volkerenmoord. Ze waren allebei van Duitschen bloed en bodem, ze kwamen allebei op ondemocratische wijze aan de macht, en het waren allebei machtswellustelingen.
Als verzachtende omstandigheid: Hitler was wel een Artiest he?
Ne slechte, akkoord maar toch nog nen betere dan diene die Ghentse palen in Ganda-ham wikkelde.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 12:32   #1354
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als verzachtende omstandigheid: Hitler was wel een Artiest he?
Ne slechte, akkoord maar toch nog nen betere dan diene die Ghentse palen in Ganda-ham wikkelde.
Voor géén énkele massamoordenaar gelden verzachtende omstandigheden. Geen énkele!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 12:38   #1355
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor géén énkele massamoordenaar gelden verzachtende omstandigheden. Geen énkele!
Dat zullen die Ganda-varkens met U eens zijn.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 13:09   #1356
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En waarom deden we dat??? Door de grootheidswaanzin en bezitsdrift van enkele landen en het zijn niet alleen de laatste oorlogen die daar verantwoordelijk voor zijn...

Niet alleen Duitsland is verantwoordelijk daarvoor; ook als de andere 'grote' landen het zo willen doen voorkomen...

Maar wat is gemakkelijker dan de zwarte piet door te spelen naar anderen... Wat erger is is dat ze dan ook de eigen verantwoordelijkheid uitschakelen en dezelfde zware fouten blijven maken... En dat ten koste van hun eigen burgers en alle Europeanen...
Onze politiekers schuiven de zwarte pieten door en houden de aandacht af van het enorm begrotingstekort.
De eigen burgers betalen zich blauw aan allerlei taksen, accijnzen, BTW,...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 13:15   #1357
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat jij en Bart De Wever Drieske ranzig uitschot vinden is voor jullie rekening. Dat De Wever dat ook vindt betekent niet dat jij gelijk hebt. Meningen zijn vrij, maar blijkbaar niet voor iedereen als het van dadeemelee, De Wever en een heleboel andere Vlamingenhaters afhangt. DAT is pas ranzig.

Gelukkig houdt de staatsveiligheid wél rekening met de vrijheid van meningsuiting. Voor zover die nog bestaat in Belgique. De staatsveiligheid noemt Drieske geen gevaar voor... de staatsveiligheid. Die zal het toch wel beter weten dan dadeemelee en Bart De Wever?
Misschien zijn die Schild en Vrienden wel geïnfliltreerd in de staatsveiligheid van Belgique?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 13:21   #1358
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Misschien zijn die Schild en Vrienden wel geïnfliltreerd in de staatsveiligheid van Belgique?
't Bakkes & kostuumke hebben ze al. Nu nog wat sparen voor een home-made en gepersonaliseerd oortje!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 september 2018 om 13:21.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 13:27   #1359
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De veroordeling van het Blok was idd een politieke afrekening, EEN grote schande waar zelfs de wet voor werd aangepast om het mogelijk te maken. Zonder aanpassing van de wet had, net zoals bij Clottemans, een volksjury mogen oordelen. Niet dus. De wet werd veranderd om dat te voorkomen, én er werd gezocht tot de "juiste" rechter werd gevonden die bereid was het vuile werk te doen. DAT zijn de FEITEN. Mijn simplistische wereldbeeld, of dat ik rechts ben heeft daar geen hol mee te maken.

Wat je zegt ben je zelf. Je tekent je eigen portret en zet er mijn naam onder. .
Ik heb geen zeveraars nodig om te bepalen wat mijn wereldbeeld is. Begin met jezelf, dan heb je al werk genoeg.
Nee, want ik maak geen onderscheid. Het Vb is onterecht veroordeeld, Andres Pandi ook, Els Clottemans ook , EN Belkacem ook. De aantijgingen tegen hem werden nergens bewezen.
Ik steek dat niet op 'sossen' of 'la Belgique', maar op een zieke justitie met te weinig kwaliteits personeel. Een te grote invloed van media, die via lekken al een proces maken voor het proces.
(We hebben nog geluk, in de US is het nog veel erger. )
En alle politiekers zijn schuldig, oa. door schabouwelijke wetgeving. Ja, ook RECHTSE politiekers!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 13:41   #1360
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat zullen die Ganda-varkens met U eens zijn.
Na je vorige post te hebben geanalyseerd kom ik tot de conclusie dat je het enkel over Hitler en Ghentse palen en Ganda-ham had. Over LeopoldII geen woord van afkeuring, maar Hitler noemde je een artiest.

Ook in deze post ontbreekt Leopold II totaal, maar je stelling dat Ganda-varkens het met mij eens zijn spreekt boekdelen. Je wéét ondertussen toch dat ik tussen de lijnen kan lezen wat NIET gezegd maar wél bedoeld wordt?

Ik heb jou door, Jay. Je poging om mij in de val te lokken is grandioos mislukt. Mij zal je NOOIT één positief woord over massamoordenaars kunnen ontlokken. Dan mogen het in jouw ogen nog artiesten zijn waar jij verzachtende omstandigheden voor bepleit.

Ik snap ook wat jij bedoelde met "Dat zullen die Ganda-varkens met U eens zijn".
Jij bent geen Ganda-varken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be