Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2009, 22:52   #1341
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Op het ouderforum vroeg ik me af wat of wie uw hersenspinsels vertegenwoordigen. Na het nalezen van de reacties kunnen we iets bijzonders concluderen. Allen die pro hamas zijn, kunnen uw uitdrukkingen pruimen. Vandaar dat de link snel gemaakt werd. Kinderen als levend schild gebruiken is volgens hen normaal. Volwassenen zijn belangrijker. Het is maar wat prut uit de baarmoeder. Vandaar dat onderhandelen met terroristen nooit iets zal uitmaken. Deze geven niet om het leven van kinderen. Enkel het leven van de volwassenen met zijn haat zal zegevieren. Een link met de politieke voorkeur van de pro hamas forummer is niet zo moeilijk te bepalen. Progressief en rood. Ouders wees waakzaam. Uw kroost is slechts prut en vervangbaar. Dutroux tegenover uw kroost zetten. Dutroux zal zegevieren volgens progressieve kiezers. Wie kan hier volgen.
Nogmaals. Dit bericht deugt niet.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 22:54   #1342
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Je bericht is onder de maat, grimbergen.
Welke maat? Kindermaat ? Volwassenenmaat? Homomaat? Progressieve maat? Logische maat? Onder de maat van duistere figuren? Laat iets horen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 22:55   #1343
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
DDD 's berichten die ouders kwetsen wel? Ik hoor weinig negatieve reacties.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 07:55   #1344
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen
Op het ouderforum vroeg ik me af wat of wie uw hersenspinsels vertegenwoordigen. Na het nalezen van de reacties kunnen we iets bijzonders concluderen. Allen die pro hamas zijn, kunnen uw uitdrukkingen pruimen. Vandaar dat de link snel gemaakt werd. Kinderen als levend schild gebruiken is volgens hen normaal. Volwassenen zijn belangrijker. Het is maar wat prut uit de baarmoeder. Vandaar dat onderhandelen met terroristen nooit iets zal uitmaken. Deze geven niet om het leven van kinderen. Enkel het leven van de volwassenen met zijn haat zal zegevieren. Een link met de politieke voorkeur van de pro hamas forummer is niet zo moeilijk te bepalen. Progressief en rood. Ouders wees waakzaam. Uw kroost is slechts prut en vervangbaar. Dutroux tegenover uw kroost zetten. Dutroux zal zegevieren volgens progressieve kiezers. Wie kan hier volgen.
Het is een wanhopige poging om nog een spoortje van sympathie voor Israël op te wekken op de kap van de slachtoffers van Dendermonde.

En het klopt ook langs geen kanten. Ik ben conservatief, pro-life en pro-Palestijns.

Met zo'n vrienden heeft Israël geen vijanden meer nodig. Grimbergen gaat zijn steekpenningen verliezen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 februari 2009 om 07:56.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 08:10   #1345
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Mij bent u in elk geval totaal kwijt. In die mate zelfs dat ik me afvraag wat je gedronken dan wel gerookt had toen je dit schreef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 08:25   #1346
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke maat? Kindermaat ? Volwassenenmaat? Homomaat? Progressieve maat? Logische maat? Onder de maat van duistere figuren? Laat iets horen.
Mensenmaat, misschien. Of kennen conservatieve, betaalde Israël-propagandisten dat niet?
Oud 2 februari 2009, 13:24   #1347
Groentje-18

Standaard

Ik wil ook nog even reageren op DDD's uitspraak.
Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik er niet vanuit ga dat iemand dit soort uitspraak volledig serieus meent. Dat lijkt me vrij inhumaan en dat soort eigenschappen associeer ik niet met DDD, noch met één van mijn andere medemensen.

To the point: als je een kind beschrijft als prut uit de baarmoeder, kan je net zo goed een mens identiek beschrijven. Wat is hij anders meer dan een hoopje materie in een bepaalde vorm die doorheen de tijd bedrukt raakt met cultuur? (Een hoopje materie dat er na acht weken groei in de baarmoeder btw reeds zo uitziet: http://www.verloskundigechocentrum.n...p_image004.jpg )

Alleen is alles kapotrelativeren niet wenselijk, want zo blijft er enkel een kille en betekenisloze wereld over. En een mens is voor ons wat wij zien als een mens, niet omwille van de specifieke vorm die hij/zij heeft, maar wel omwille van de betekenis die wij eraan geven.
Dat impliceert dat we, bij het verliezen van een mens, niet gaan wenen omwille van de nu 'verloren' tijd en middelen die we erin hebben gestoken zonder dat we er nu nog iets voor kunnen terugkrijgen (stel je voor ), maar wel omwille van het feit dat we iemand verliezen die we liefhebben op zich.
Zelfs voor DDD en mensen die dit soort uitspraken volledig merken, zullen de mensen die hem omringenen meer zijn dan een simpel hoopje materie.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 februari 2009 om 13:25.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 13:33   #1348
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Alleen is alles kapotrelativeren niet wenselijk, want zo blijft er enkel een kille en betekenisloze wereld over. En een mens is voor ons wat wij zien als een mens, niet omwille van de specifieke vorm die hij/zij heeft, maar wel omwille van de betekenis die wij eraan geven.
Dehumaniseren is uitgerekend een afgetekend symptoom van psychose.
Oud 2 februari 2009, 13:38   #1349
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bericht is onder de maat, grimbergen.
Citaat:
Inderdaad.

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 februari 2009 om 13:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 18:31   #1350
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Moet ik het echt uitleggen?
U probeert een politiek slaatje te slaan d.m.v. leugens en het misbruik van een onhandige uitspraak van een medeforummer.
Oud 2 februari 2009, 18:32   #1351
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ben conservatief, pro-life en pro-Palestijns.
Echt waar? Dat zou je zo niet zeggen.

Citaat:
Met zo'n vrienden heeft Israël geen vijanden meer nodig. Grimbergen gaat zijn steekpenningen verliezen.
Inderdaad, ik heb 'm zojuist ontslagen.
Oud 2 februari 2009, 18:38   #1352
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt waar? Dat zou je zo niet zeggen.
Welk van de drie had je nog niet in de mot?

Citaat:
Inderdaad, ik heb 'm zojuist ontslagen.
Oud 2 februari 2009, 18:44   #1353
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het ouderforum vroeg ik me af wat of wie uw hersenspinsels vertegenwoordigen. Na het nalezen van de reacties kunnen we iets bijzonders concluderen. Allen die pro hamas zijn, kunnen uw uitdrukkingen pruimen. Vandaar dat de link snel gemaakt werd. Kinderen als levend schild gebruiken is volgens hen normaal. Volwassenen zijn belangrijker. Het is maar wat prut uit de baarmoeder. Vandaar dat onderhandelen met terroristen nooit iets zal uitmaken. Deze geven niet om het leven van kinderen. Enkel het leven van de volwassenen met zijn haat zal zegevieren. Een link met de politieke voorkeur van de pro hamas forummer is niet zo moeilijk te bepalen. Progressief en rood. Ouders wees waakzaam. Uw kroost is slechts prut en vervangbaar. Dutroux tegenover uw kroost zetten. Dutroux zal zegevieren volgens progressieve kiezers.

Wie kan hier volgen.
Ik in ieder geval niet. Maar dat zal wel aan mij liggen...
Oud 2 februari 2009, 18:50   #1354
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Welk van de drie had je nog niet in de mot?

Nou vooruit: Met je slechts 'conservatief' te noemen doe je jezelf tekort, tenminste als je de betekenis 'behoudend' aanhoudt.
Oud 2 februari 2009, 18:54   #1355
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dehumaniseren is uitgerekend een afgetekend symptoom van psychose.
Ugh ?

Waar heb je dat gelezen ??
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 18:55   #1356
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Ugh ?

Waar heb je dat gelezen ??
Ik heb dat niet gelezen.
Oud 4 februari 2009, 18:27   #1357
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF04022009_096

Labiele man bedreigt kinderen

ANTWERPEN/BRUSSEL - Woensdagnamiddag heeft een labiele man telefonisch bedreigingen geuit gericht tegen kinderen. De Franstalige man verwees ook expliciet naar de tragedie in Dendermonde.

Hij stelde ook 'stemmen' te hebben gehoord die hem aanmaanden om kinderen te verwonden.

De Brusselse politiediensten traden meteen in actie en contacteerden een mogelijk geviseerde school. Crèches in Brussel werden op hun beurt gecontacteerd en kregen het advies om deuren en ramen dicht te houden. Aanvankelijke berichten dat hij ook Antwerpse crèches zou bedreigd hebben, zouden niet kloppen.

Aanvankelijke berichten dat de man werd aangehouden, klopten niet. De Brusselse politie voert nog een onderzoek om de man via zijn telefoon op te sporen.

Alsof het niet erg genoeg is meent die gast zekers den intressante te moete uithange..
Oud 6 februari 2009, 20:34   #1358
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een wit blad papier is eenvoudiger te vervangen dan een papier waarop al getekend is...

Voor mij zijn alle tekeningen waardevol. Het zijn allemaal producten van een samenleving, een milieu, een cultuur - zowel van de lichtschijnsels als de schaduwzijden ervan. Wat jij eigenlijk zegt komt erop neer dat je het blanco blad verkiest boven het blad met de schaduwzijden. Je bent dus een utopist, iemand die de mens ontmenselijkt om er een paradijselijk, steriel wezen van te maken. De schaduwmens moet baan ruimen voor de blanco mens omdat de blanco mens nog wel - hypothetisch - aan het utopisch ideaal kan voldoen. Dat is mij allemaal wat te sprookjesachtig, vrees ik. Alsof je licht kunt hebben zonder schaduw.
Dat is niet noodzakelijk een vorm van utopisme. Je kan ook zoals Cioran uitgaan van "le désavantage d'être né". Elke geboorte is dan een begrafenis. Het witte blad wordt gewaardeerd, niet o.w.v. de mogelijkheid van een "ideale tekening", maar o.w.v. de oneindige mogelijkheden van tekeningen die het herbergt, van beeldschoon tot afschuwelijk.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 00:26   #1359
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF04022009_096

Labiele man bedreigt kinderen

ANTWERPEN/BRUSSEL - Woensdagnamiddag heeft een labiele man telefonisch bedreigingen geuit gericht tegen kinderen. De Franstalige man verwees ook expliciet naar de tragedie in Dendermonde.

Hij stelde ook 'stemmen' te hebben gehoord die hem aanmaanden om kinderen te verwonden.

De Brusselse politiediensten traden meteen in actie en contacteerden een mogelijk geviseerde school. Crèches in Brussel werden op hun beurt gecontacteerd en kregen het advies om deuren en ramen dicht te houden. Aanvankelijke berichten dat hij ook Antwerpse crèches zou bedreigd hebben, zouden niet kloppen.

Aanvankelijke berichten dat de man werd aangehouden, klopten niet. De Brusselse politie voert nog een onderzoek om de man via zijn telefoon op te sporen.

Alsof het niet erg genoeg is meent die gast zekers den intressante te moete uithange..
Heel vreemd. Vandaag heeft een zwarte man hetzelfde gedaan in een school in Aalst. Hij ging naar de klassen en vroeg waar de slapende babies lagen....
Oud 7 februari 2009, 17:23   #1360
skaldis
Banneling

Standaard

De dress code voor creches is onder tussen strenger dan die van de come chez soi.

bron
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be