![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.... waarom heeft men dan bepaalde wetten aangepast ten voordele van deze ene godsdienst zodat de bestaande straffen van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruik maken van die vrijheden worden gepleegd, niet langer van toepassing zijn en zo godsdienstige wetten gaan primeren boven de bestaande democratische? Is dat niet hét bewijs dat andere levenvisies, zoals atheïstische juist bedreigd worden door deze wijze van doen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 december 2011 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je me vertellen of je het eens bent dat we best niet tornen aan de door jouw geciteerde wetten, en de godsdienstvrijheid zeker moeten behouden, alleen al om onze eigen vrijheid te beschermen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Per slot van rekening waren we daarover bezig hé?! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 december 2011 om 17:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie soms ook het argument gehanteerd worden dat het racisme zelf de oorzaak is van de multiculturele problemen. Dat kan voor een stuk bijdragen maar dan moet je ook verder doordenken en bevragen waar dit racisme vandaan komt. Hoe en waarom worden bepaalde mensen racist? Kortom, ik vind de gebruikelijke redenering dat als racisme zou verdwijnen en alle migranten een job hebben te utopisch om te gaan stellen dat daarmee alle multiculturele problemen zouden ophouden te bestaan. Citaat:
Citaat:
Bovendien, en dat zal u wellicht ook weten, is racisme gedefinieerd door de wetgeving als zijnde strafbaar. Hoe ruimer men racisme gaat definieren hoe meer er dingen strafbaar worden. Volgens uw definitie zou dan een 16-jarige de toegang tot een discotheek weigeren ook racisme zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
pasfoto : katholieken + islam Dat is telkens in het voordeel van meer dan 1 godsdienst. Citaat:
OK. Citaat:
Eigenlijk ging de discussie over racisme. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1265 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1267 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 |
Banneling
|
![]() Een redelijke vorm van positieve discriminatie dus. Ken je nog zo van die redelijke vormen van discriminatie op basis van religie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 |
Banneling
|
![]() Daar bent u al verkeerd. Het gaat om katholieke geestelijken en niet katholieken als dusdanig. Of beweert u dat alle moslima's geestelijken zijn?
Ziet u artisjok. We zijn allemaal niet vies van een beetje veralgemenen. Nuances en harde statistieken eisen voor zaken die indruisen tegen het ideaalbeeld maar hier en daar toch wat mee veralgemenen als dit in het kraampje kan passen. Hetzelfde met je aanklachten tegen discriminatie wwarbij je ook een selectieve verontwaardiging toont. Daar waar het gaat om migranten en jobs klaag je discriminatie aan. Voor het dragen van een hoofddoek op een pasfoto is het dan weer een "redelijke" vorm van discriminatie. Als je geloofwaardig wilt zijn in het aanklagen van discriminatie moet je dit vooral consequent doen. Vragen zoals "en hoe heb jij daar last van?" zijn ook een dooddoener in deze. Het gaat hier om principes en niet een a la carte van "goede" en "slechte" discriminatie. Begrijp me niet verkeerd hoor, als iemand bekwaam is voor een job dan vind ik het zeer jammer dat die niet wordt aangeworven op basis van zijn afkomst. Dat is nu eens iets dat ikzelf nooit zou doen. Bekwaam is bekwaam en daarmee uit. Als ik daarentegen MOET iemand aanwerven op basis van afkomst omdat ik daarmee een quota moet invullen, dat vind ik alweer iets anders. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 21 december 2011 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
volgens u zijn racisme en sexisme een en hetzelfde ding en vertonen ze eenzelfde dynamiek. Een religie met een sexistische inslag is dus hetzelfde als een racistische ideologie in die optiek. Een fascist die bv. een Jood verafschuwt beroept zich op zijn ideologie. Een man die eist dat zijn vrouw zich op een bepaalde manier moet kleden is dan ook een racist aangezien zijn eis stoelt op een religie en in se ook sexistisch van aard is. Er is de opwerping dat islam helemaal niet sexistisch is. Van zodra er kledingvoorschriften zijn die geslachtsgebonden zijn is er sprake van sexisme. Ik ga niet beweren dat islam een patent heeft op dit soort sexisme. Maar ik stel wel vast dat er in westerse samenlevingen een evolutie aan het optreden is. Kijkt u bv tegenwoordig eens naar uniformen van verpleegsters en politie-agentes. Die zijn intussen van alle vrouwelijkheid ontdaan. En niemand kijkt vandaag de dag op als een vrouw een broek draagt en geen kleedje. Enkel in bepaalde milieus zoals sommige scholen en internaten kan er nog een kledingvoorschrift zijn op basis van geslacht. Er is zeker nog ruimte voor verbetering hier en daar maar van een algemeen geldende regel kan er geen sprake zijn. Een uitzondering binnen de islam vormen Turkse vrouwen (hoewel niet allemaal) en dat heeft ook te maken met een historische secularisering van de Turkse samenleving sedert Ataturk. Ik vind niet dat men dat debat over kledingvoorschriften moet omschrijven als racistisch. Maar als racisme ruim wordt geinterpreteerd (zoals u wilt doen) dan wordt dit wel een "racistisch" getint debat over het statuut van de vrouw in de islam. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 21 december 2011 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog steeds geen zin om rechtuit te antwoorden op m'n post aan jou, Alboreto ?
Nochtans eenvoudig... http://forum.politics.be/showthread....0&page=66#1314 Maar dat dacht ik al toen ik die post typte, gezien we de trukendoos van onze medeforummers stilaan beginnen te kennen, éh. ![]() Bij deze treed ik volmondig Elbow bij, die je verstoppertjesspel mbt de islamitische geplogendheden zo netjes uitspelde: Citaat:
Ooit zal een diepe zelfschaamte bezit van je nemen, beste Dhimmie, daar zul je hoe dan ook niet aan ontkomen, alle poco-relativering ten spijt. Voor de rest wens ik je nog een vaste slaap toe. Sweet Dreams... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik had Alboreto nochtans iets slimmer ingeschat, naar aanleiding van sommige van z'n bijdragen in niet-racistische draden hier, alhoewel bij nader inzien... Maar hoe dan ook, een to the point-discussie voeren met onderbouwde tegenargumenten zit er idd niet in. Daarvoor moet men af en toe eens de tekortkomingen in de eigen standpunten kunnen inzien en dat dan ook ruimhartig toegeven, maar daar heeft ie dan weer de ballen niet voor. Verstoppertje spelen is daar tegenover kinderlijk eenvoudig(-er). 'k Zou ni in z'n schoenen willen staan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1354 | |||||||||
Banneling
|
![]() Dan vervalt je :
Door iedereen die kritisch is over de multiculturele samenleving, zij het vanuit cultureel oogpunt of religieus oogpunt als racist te labelen. Citaat:
Je kan zomaar geen verbanden leggen omdat je een patroon meent te herkennen op basis van losse feiten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is veel ingewikkelder, net door de vele verschillende factoren en wisselwerking. Maar toch is men te dikwijls geneigd om het wit-zwart voor te stellen. Citaat:
Citaat:
Ik zie niet in wat er veranderd aan het discours als het criterium een eigenschap is die veranderlijk is. Citaat:
Om die 16-jarige niet toe te laten in de discotheek is er een redelijke verantwoording, en bijgevolg is dit geen discriminatie. Citaat:
Die komen toch over alsof ze zich beter voelen, of dit aan een superioriteitsgevoel weet ik niet met zekerheid. Op een forum kan je dat niet met zekerheid vaststellen. Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=161453 |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is sprake van discriminatie als men mensen anders behandeld zonder redelijke verantwoording. Een invalide persoon kan een parkeerkaart voor invaliden krijgen waardoor hij mag parkeren op plaatsen voorbehouden voor invaliden. Die invaliden worden anders behandeld, maar dit is geen discriminatie; want er is een redelijke verantwoording. Laatst gewijzigd door artisjok : 21 december 2011 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zolang er binnen de familie niemand iets over zegt tegen de grote boze kaffer-buitenwereld, is er geen vuiltje aan de lucht.
![]() |
![]() |
#1357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Marokkaans nichtje kan trouwens niet ingeschreven worden bij oom en tante in Belgie, ze krijgt een toeristenvisum maar geen verblijfsvergunning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u dat allemaal "redelijk" vindt dan staan we gewoon naast elkaar te praten. U kan mss terecht aanhalen dat sommigen bevooroordeeld zijn maar dat bent u dan eigenlijk ook wel. En zo zullen we nooit een stap dichter komen met uw minimaliseringen en wegverklaringen. En bespaar me uw repliek van "jamaar ik minimaliseer niets". Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 december 2011 om 04:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Bij uw weten'..dat is blijkbaar niet veel..of denkt u nu echt dat het toeval is dat na duizenden jaren christendom/jodendom in onze" gewesten bepaalde wetten pas n�* de invasie van grote moslimgroepen zijn aangepast aan de godsdienstvrijheid ?..la me nie lachen.. Ik alleszins ben niet akkoord met uw visie van godsdienstvrijheid..ik wil alle tekenen en vormen + invloeden van religie uit het ambtelijk/openbare leven bannen opdat de democratie beschermd zou worden.. |
|
![]() |
![]() |