![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1341 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat we al dat al een paar eeuwen verkopen in een iets wat andere vorm en dat dat gretig verkocht geraakt... tot op heden Citaat:
Het gaat niet zomaar over wat meningen maar over dilemma's waarmee de praktijkuitvoering van een 'democratie' ( etymologisch ) gepaard gaat. Die soevereiniteit blijft daar er net geen gezag is waar je verantwoording moet aan afleggen...anders stopt die bij een welbepaalde beslissing van de meerderheid Zo moeilijk is dat toch niet te vatten ? Het enige wat je ten berde zou kunnen brengen is dat als er geen beperkingen zouden zijn bij zulk een beslissing die huidige 'democratie' zichzelf ontbindt ( da's ook een soevereine beslissing ) en vervangt door een andere...dan hebt ge geen dilemma Citaat:
Dát kwam ik toch net te stellen ? Een moderne democratie houdt méér in dan enkel die oorspronkelijke etymologische definitie De oneerlijkheid is dat : 1) ge maar blijft beweren dat dat over het hoofd van het volk zou beslist zijn en niet meer terug te draaien zou zijn 2) ge maar blijft beweren dat het niet méér de wil van de meerderheid van het volk zou zijn...die zouden een 'democratie' in strikt etymologische betekenis wensen Of kunt ge die twee punten hard maken ? Citaat:
Moest dat zo zijn wat is dan de zin van het begrip etymologisch ( = deelgebied van de taalkunde dat de herkomst van woorden bestudeert ) te hanteren...alles blijft toch onveranderd Citaat:
Waar zei ik iets over de evrm ? In principe is die perfect afvoerbaar omdat die het select clubke van de leden van een bepaalde democratie overstijgt. Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2019 om 13:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1342 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat we weer serieus naast elkaar aan 't praten zijn Als gij spreekt over 'Het gelijkheidsbeginsel' dan hebt ge het meer over de gelijkheidsrechten die als universeel overkoepelende grondrechten worden beschouwd en waar dat soevereine volk zich dan maar naar moet schikken. Daar heb ik het dus niet over. Citaat:
Wij waren dus inderdaad serieus naast elkaar aan 't klappen hé Ik had het nét niet over buitenstaanders maar over de aanvankelijke clubleden Als ge daar toestaat dat een deelgroep ( ook al is dat de meerderheid ) de minderheid de toegang ( of zelfs deel ) tot die club weigeren je met een serieus tegenstrijdigheid zit...tenzij ge denkt in termen van ontbinden oorspronkelijke club en een nieuwe kleinere stichten Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2019 om 14:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1343 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo is dat Het (hetero) kerngezin ( in huidige betekenis) waar conservatieven/traditionelen en pilaarbijters maar al te graag op terugblikken als samenlevingsvorm _ want uiteraard kan je steeds over een 'kerngezin' in zuiver biologische verwantschaps-zin klappen _ bestaat pas sinds het begin van de 20e eeuw ... grotendeels ten gevolge van de Industriële revolutie. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
begrijp je het niet ? Als het van BDW afhangt dan komt er geen coalitie met het VB De NVA _ exclusief de ethische bezwaren om met een bende fascisten samen te gaan werken : dat zijn zowat de bewoordingen van BDW enkele jaren geleden_ zou immers de bestaansreden van de partij ondermijnen. ( omgekeerd kan je zelf stellen dat het VB , misschien in mindere mate TVG en de nieuwe lichting, zich erg prettig voelde achter die muur ) Doch hij kan dat niet zó verkopen en voert nu gesprekken onder het mom dat ge zulk een grote vertegenwoordiging niet kunt uitsluiten uit het politieke debat Hij laat die hete aardappel nu door zich zo op te stellen aan de anderen over. Van hem zal nu niet meer gezegd kunnen worden dat hij absoluut geen samenwerking met het VB wou noch hij voorstander was van een CS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ge blijft maar bezig hé 1 is een keuze maar waarom zouden we in godsnaam ? .. da's dus absurd ...die relatie staat dezer dagen meer dan vast dan ooit tevoren In 2 spreek je in feite enkel over de promiscuïteit van het samenleven te omkaderen .. terwijl het net daar meer van belang is de 'relatie met het gebroed' te omkaderen ...tenminste als dat de keuze is hé Beide zijn even absurd en die 'hybride mengelmoes die nergens op slaat' is met het oog op 'relatie met het gebroed' net niet zo onzinnig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1346 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is niks 'stabiel'.... zelfs een dood (niet-levned) systeem is dat niet echt tot in de eeuwigheid Citaat:
Al wat ik zei is dat ik vind dat ge er nogal een rare visie op nahoudt die ik nog het best kon omschrijven als evolutionisme Citaat:
Citaat:
Betekenis van begrippen. Begrippen ontstaan meestal omdat iemand ze gelanceerd heeft in en bepaalde betekenis/context...vaak kan je dat niet zomaar opsplitsen in simpele woordjes die ge dan weer verbindt Citaat:
Taal is iets lastig hé Maar bij deze zegt ge eigenlijk véél meer hé: er is een doel : einde strijd ![]() Ah, ik denk dat dat een nutteloze bezigheid is die gedoemd is om te mislukken. Het is zoals U willen concentreren om stenen de doen vliegen. Daar gaat het niet over. Gaan wij het zijn, of anderen ? In de mate dat men inderdaad geen deterministische voorspellingen kan maken, is de "regel van het spel" wel om een strategie trachten te ontwikkelen die de kansen zo groot mogelijk maakt om er in de toekomst bij te zijn. Het ontwikkelen van die strategie is de essentie van het politieke denken. Maw, welke strategie moeten we aan de dag leggen, zodat die strategie de meeste kans heeft om er in de toekomst bij te zijn ?[/quote] |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1347 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is niks 'stabiel'.... zelfs een dood (niet-levned) systeem is dat niet echt tot in de eeuwigheid Citaat:
Al wat ik zei is dat ik vind dat ge er nogal een rare visie op nahoudt die ik nog het best kon omschrijven als evolutionisme Citaat:
Citaat:
Betekenis van begrippen. Begrippen ontstaan meestal omdat iemand ze gelanceerd heeft in en bepaalde betekenis/context...vaak kan je dat niet zomaar opsplitsen in simpele woordjes die ge dan weer verbindt Citaat:
Taal is iets lastig hé Maar bij deze zegt ge eigenlijk véél meer hé: er is een doel : einde strijd ![]() Citaat:
Citaat:
Zorgen dat gij en uw directe omgeving erbij zijn ( da's dus NU en in de nabije toekomst ) Als dat kan gebeuren door samenwerking ipv elkander constant te bekampen maakt de strategie erachter in feite niks uit hé |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1348 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op pvda lag/ligt wel degelijk een taboe, al is die niet expliciet onderschreven door een CS En groen werd beschouwd als een hoop naïeve geitenwollensokdragers die ge met wat kluiten in het gras content kon stellen Citaat:
En zoals ge zegt het zijn de enigste _ maar dat kan misschien veranderen _ die serieus in de visvijver van het VB zaten Citaat:
Ge kunt zelfs in een CS ( al dan niet onderschreven ) zitten en de meerderheid vormen...althans theoretisch. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1349 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan nooit tegelijkertijd de "macht der beslissing" aan een groep toekennen, en ook vastleggen wat de uitkomst van die beslissing moet zijn he. Maw, je kan niet tegelijkertijd stellen dat "het volk de waarden en principes van zijn eigen maatschappij vastlegt" (= etymologische betekenis van democratie), en tegelijkertijd zeggen dat "zus en zo de waarden en principes zijn van een moderne democratie". Citaat:
Het is uiteraard niet meer terug te draaien als zo een "democratie" eist dat de keuzemogelijkheden van het volk beperkt blijven tot die principes en waarden he. Als het dan toch "terug zou gedraaid worden" is het dan bij definitie geen "democratie" meer, ook al zijn we dan teruggekeerd naar de etymologische betekenis van het woord. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1350 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maw, ik doel hier wel degelijk op de ambigue situatie waarbij homo koppels willen doen alsof ze kinderen broeden, net zoals daadwerkelijke kinderfabrikanten, waarbij men een amalgaam gemaakt heeft van verschillende principes, maar waarbij men niet de logische stap wil zetten dat dan gelijk welke constellatie van samenwonenden of alleenstaanden zouden mogen doen alsof ze kinderen gebroed hebben. Vandaar dat men een soort hutsepot van principes maakt, waarbij men enerzijds nog *doet alsof* het ging om het "omkaderen van gebroed" (de originele administratieve functie van huwelijk) door de fabrikanten en ook iets dat bijkomstig was, namelijk "liefde en seks" (dat destijds enkel maar hoorde bij de fabrikatie functie), en vandaar ook nog die "twee personen" en dergelijke, en men anderzijds gaat stellen dat het niks te maken heeft met "kinderfabrikant zijn", maar wel met samenwonen om niet tot "man-vrouw" beperkt te zijn. Citaat:
Oftewel omkadert men broedselfabrikanten en hun broedsel ; oftewel omkadert men "samenwonenden" en dan heeft dat niks met "broedsel" te maken ; oftewel gaat men ervan uit dat alle vormen van samenwonen tevens inhouden dat men met broedsel mag spelen zonder de fabrikant te zijn. Cherrypicken en dansen op die verschillende noties, om dan eens het ene en dan weer het andere aan te wenden, zodat enkel maar fabrikanten man-vrouw, of enkel maar speciale vormen van samenwonen, namelijk homo koppels, een samenwoon+broedsel statuut geeft, is incoherent. Voor mij is een homo koppel iets TOTAAL ANDERS dan een man-vrouw koppel dat kinderen MAAKT, en hoort een homo koppel thuis in de klasse 'verschillende vormen van samenleven' en helemaal niet in de klasse "eigen broedsel grootbrengen". Het enige wat die twee vormen van samenleven bindt, zijn recreatieve seks en liefde, maar dat zijn nu precies twee dingen die administratief geen enkele zin hebben want uiterst persoonlijk, en ook niks te maken hebben met "broedsel grootbrengen". Het amalgaam willen maken tussen die twee totaal verschillende toestanden, geeft de absurde situatie dat, om WILLEKEURIGE kinderen groot te brengen, men met 2 moet zijn en aan recreatieve seks doen of beweren van te doen, terwijl dat wel ongeveer het laatste is dat een rol speelt hierin. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2019 om 16:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar velen lijken nu te gaan voor "samenwerken" als DOEL, en alles wat tegen samenwerking in gaat, als verkeerd beschouwen, ook al zou het opportuun kunnen zijn. Bijvoorbeeld was het in koloniale tijden misschien verstandiger geweest om genocides te plegen en territorium aan te slaan. In het "doel = erbij zijn" is dat perfect OK met het middel "genocide en territorium aanslaan". Daar moet dan ook niet treurig over gedaan worden, en men moet daar dan fier op terugkijken. Als echter "samenwerken" het heilige doel is, of dat nu goed is om "erbij te zijn" of niet, dan is het foei foei foei om aan genocides te doen. Ik ben niet van die mening. Ik denk dat een genocide die je kan laten lukken zo goed als altijd voordelig is. Ik denk wel dat het MOEILIJK is om die te laten lukken en dus dient dat MIDDEL met veel voorzichtigheid aangewend te worden - in die gevallen waar het beter is van dat middel niet aan te wenden, is samenwerking dan een betere optie - bij gebrek aan beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat het VB 60% haalt. Hoe zou het dan nog in een CS zitten ? Dan zitten allen die beslissen van "nooit met VB te regeren" in hun eigen CS, maar dan speelt dat zelfs geen rol, want CS of niet, ze zijn nergens nodig voor. Een partij die de absolute meerderheid haalt, zit nooit in een cordon, maar steekt automatisch alle andere partijen uiteraard in een CS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1354 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar gaan we weer..welles nietes spellekes
Ja hoor ...toch wel : wij 'verkopen' dat al eeuwen Citaat:
[quote] Nee, het is geen "aanvulling". Het is radicaal het tegengestelde. Dat is precies mijn punt. Er is geen democratie in de etymologische betekenis MOGELIJK als men het "aanvult" met arbitraire "waarden en principes" die het volk niet mag bepalen. Want de essentie van de "etymologische definitie" was precies dat het het volk is dat die waarden en principes via een of andere vorm van meerderheid bepaalt.[quote] je vat het echt niet hé uw 'democratie' (in zuiver etymologische betekenis ) zal me worst wezen en heeft bij aanvang zelf nooit echt bestaan...ge start met een clubke die ge op zijn minst gelijke stemrechten bedeelt... of niet soms Alvorens je dus van start kunt gaan zit ge al met een 'opgelegd' principe in die zin dat iedereen die tot clubke wilt blijven behoren zich daar bij neer dient te leggen Citaat:
Da's een tegenstrijdigheid tenzij je het als einde van die democratie met die groep beschouwt Citaat:
Het is geen democratie in etymologische betekenis...die bestaat zelfs niet eens als ge het zo strikt neemt Citaat:
Elke democratie ( ook de zuiver etymologische ) heeft zijn minimale principes, zijn spelregels Als je dat kan wijzigen op de één of andere manier dan houdt dat steeds het einde in van die democratie Citaat:
van meet af aan kwam ik te stellen dat een moderne democratie niet hetzelfde is dan wat ge uit de letterlijke woordelijke definitie van het etymologische begrip kunt afleiden. En gij zijt blijven doordrammen dat het zo zou moeten zijn Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1355 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat gij het daar wat moeilijk mee hebt ? Ik hoor zo precies een late echo van mensen die tegen de openstelling waren die vonden dat het niet kon dat dezelfde term werd gehanteerd omdat de betekenis van hun huwelijk dan ergens uitgehold zou worden Citaat:
Ge vergeet een hoop mogelijkheden en opties vermoedelijk punt 2) handelde immers over 2 of meer personen zonder specifieke sekse beperkingen...dus er kan best wat gebroed uit voort komen Maar dat gebroed kan evengoed reeds voortgekomen zijn vóór die specifieke constellatie en toch ergens deel erbij horen omdat er een bloedverwantschap is met één der elementen uit die constellatie Citaat:
Ik kan me best vinden is de argumentatie dat bepaalde ondoordachtzaamheden maken dat we in een ongelukkige situatie verzeild geraakt zijn... maar vandaar gezien is het niet zo onlogisch Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2019 om 22:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een algemeen phenomeen hé onafgezien van hoe incompatibel een partij zou zijn. Eerst worden ze genegeerd, later geridiculiseerd en nog wat later als gevaarlijk voorgesteld...tot men er niet meer naast kan zien en me ze opneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1357 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik...althans in de grote lijnen
Citaat:
Ik zou daar zelfs nog aan willen toevoegen : in de meeste gevallen omdat we allen gemiddeld zwakker tov elkaar zijn geworden Citaat:
Het is gewoon gebleken de beste lange-termijn ( je weet wel in die laatste seconde van ons bestaan op die grote klok ) strategie te zijn ik weet dat gij dat anders ziet maar een simpele pragmatische regels die gevolgd wordt door het gros van mensheid blijkt het goed te doen voor allen. Het probleem is natuurlijk dat ge dat ofwel ergens dient af te dwingen of dat gros te laten inzien dat het werkt Citaat:
Allez stel dat we dat gedaan hadden dan hadden we nu geen negerkes om voor ons al die uranium te delven hé Een misschien cr[u systeem van samenwerken maar 't is er wel eentje Citaat:
![]() Het hangt dus af van de omstandigheden, de eigen keuze als maatschappij of ge met een mes of een seksspeeltje onder je kussens wilt slapen. ... die (universele) moraliteit volgt dus ergens uit het (universele ) pragmetische...want op lokaal niveau kan het erg vlug verkeren ...voorbeelden zat Citaat:
Kortom het gaat dan over het reduceren op grote schaal van mensen terwijl de emperie ons ergens leert dat naarmate de bevolking toeneemt we het er globaal gezien met zijn allen steeds beter van geworden zijn Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2019 om 23:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1358 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar laten we niet lullig doen Met een CS bedoelen we de impliciete afspraak tussen een paar partijen dat ze niet zouden meewerken... maar met de connotatie van een schutskring rondom iets dat nog niet als te groot is geworden en nog gecontroleerd kan worden. Ik had het dus over het CS als loutere afspraak tussen partijen onderling..die kan theoretisch standhouden ook al zijn al die partijen gedecimeerd Laatst gewijzigd door praha : 27 juni 2019 om 23:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1359 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig zwaait men met "dat is niet democratisch" (als men het bijvoorbeeld heeft over VB die "geen democratische" partij zou zijn) als men ergens een link kan leggen naar een wens of een vermoeden van wens tot schending van de universaliteit van mensenrechten. Citaat:
Citaat:
Dus is dat "gelijke stemrechten" al niet eens historisch het geval bij "historische democratieën" 'sinds eeuwen'. Dus, goed geprobeerd, maar fout. Datgene wat een "democratie" onderscheidt van andere bestuursvormen, is dat de waarden, wetten en principes van het bestuurssysteem door "een vorm van meerderheid" beslist worden. Dat is wat het woord etymologisch wil zeggen, en dat is nog altijd de kernbetekenis ervan. Het grote principiele voordeel van zo een systeem ten aanzien van gelijk welk ander is dat er juist geen "boot loader" voor principes moet zijn die god weet waar vandaan komt. Ja, natuurlijk zijn er een aantal principes die bij een "democratie" horen, en een daarvan is "de vrijheid van politieke mening" natuurlijk, want anders KAN je natuurlijk die mening niet uitdrukken bij een meerderheidsbeslissing. Maw, dat is geen "a priori arbitrair principe", dat is een noodzaak opdat het systeem zou kunnen functioneren. Als maar 3 meningen toegelaten zijn, kan men niet van een democratie spreken die zal bepalen welke meningen toegelaten zijn he. En die lock-in hebben wij sinds WOII bewerkstelligd, beetje bij beetje. Maw, wij hebben onze eigen democratie opgeblazen, en nemen die nieuwe bestuursvorm die geen democratie meer is, nu als "moderne definitie" van democratie. Want men moet in een echte democratie elke politieke mening kunnen uiten om ze "verkiesbaar" te maken. En laat dat nu precies zijn wat in de "moderne versie van democratie" gefnuikt wordt. Citaat:
Citaat:
Eens een club beslist heeft - op democratische wijze - dat het geen democratie meer is, wel, dan is het geen democratie meer. Dan moet men niet gaan zeggen dat dit nu de "nieuwe vorm van democratie is". Nee, het is dan een theocratie geworden, of een aristocratie, of weet ik veel welke andere bestuursvorm. Op dezelfde wijze dat een absolute monarchie ook zichzelf irreversiebel kan termineren, en bijvoorbeeld een democratie worden: als de absolute monarch beslist van een democratisch systeem te installeren, en zelf af te treden, dan is dat nadien geen absolute monarchie meer. Het spreekt vanzelf dat ELKE bestuursvorm zichzelf kan termineren als er een beslissingsprocedure bestaat voor alle waarden principes en wetten ervan, dus op een theocratie of een ideocratie na, waar er geen beslisser meer is die de basis waarden en principes van de bestuursvorm in kwestie kan wijzigen. Maw, als men een bestuursvorm heeft die gebaseerd is op 'geopenbaarde' of "historische" teksten zonder een beslisser die die kan veranderen, zit men vast. Een communistisch regime zat op die manier vast (maar gelukkig waren die in China hypocriet genoeg om hard kapitalisme een vorm van communisme te noemen), een theocratie zit op die manier vast (tenzij er een hypocriete clerus is die de openbaring gaat "herinterpreteren") en wij zitten nu vast aan die UVRM die onze "heilige openbaring" is. Zo een systeem kan nooit een democratie zijn. Ja, men kan verkiezingen hebben om details te beslissen. Maar het is geen maatschappij meer waar de principes en waarden door de bestuurden zelf, via een of andere meerderheidsformule, beslist worden. Zij zitten opgesloten in die principes of ze dat nu wensen of niet. Citaat:
Citaat:
En ja, die formule bevat, zoals ik al zegde, de mogelijkheid om zichzelf te termineren. Het getermineerde resultaat zelf ook foutief "democratie" noemen, hoewel de essentiële spelregel niet meer mogelijk is, is wat ik hier aankaart. Citaat:
Citaat:
Je zou dan evengoed een absolute monarch die troonsafstand heeft gedaan, en zelf een republiek heeft geïnstalleerd, een "absolute monarchie" kunnen blijven noemen "in de moderne betekenis van het woord". Het is goed mogelijk dat alle democratieen de neiging hebben om zichzelf te termineren. Dat is nog geen reden om de resulterende bestuursvormen "moderne democratieen" te noemen. Niet meer dan dat het zou kunnen dat alle absolute monarchieen de nijging hebben om zichzelf te termineren. De bestuursvorm die nadien komt, is dan geen "moderne absolute monarchie" he. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2019 om 05:42. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1360 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is niet omdat Jan, Jef en Marie een constellatie vormen, en Jan met Kristien een kleine heeft gemaakt, dat "Jan, Jef Marie" dat broedsel zouden voortgebracht hebben he. Het is niet omdat je lid bent van de boogschutters club, en de zwemclub, dat de zwemclub mede uw trofee van boogschieten heeft gewonnen. Citaat:
Als Jan en Marie getrouwd waren en een kleine hadden, en nadien gaan scheiden, en Jan hertrouwt met Mia, dan is Mia niet de ouder van die kleine. Dat blijven Jan en Marie, en eigenlijk zou dat huwelijk moeten blijven voortbestaan als administratieve omkadering van die kleine. Gaat Jan nu een andere kleine maken met Mia, dan is Jan gewoon twee keer getrouwd, ene keer met Marie om die eerste kleine te omkaderen, en een tweede keer met Mia, om die tweede kleine te omkaderen. Een vorm van polygamie, eigenlijk. Met wie Jan, Marie en Mia nu samenleven en/of seks hebben, heeft hierbij niet het minste belang. Ik ben ook voorstander van het idee dat men tegelijkertijd aan meerdere man/vrouwhuwelijken moet kunnen deelnemen (die gelden voor kinderen) EN aan 1 samenlevingscontract (dat niks met kinderen te maken heeft). Inderdaad kan je onmogelijk meerdere samenlevingstoestanden tegelijkertijd hebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2019 om 05:54. |
|||
![]() |
![]() |