Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 16:25   #1341
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Extreem-rechts plande GEEN grote aanslag in België!!!

De media en de politiekers maken zich terug eens ronduit belachelijk.

-----
"Geen plannen om een aanslag te plegen"

zo 10/09/06 - De verdachten van de neonazistische groepering "Bloed, Bodem, Eer en Trouw" waren niet van plan om een aanslag te plegen. Dat zegt Piet Noë, een van hun advocaten.

Noë (foto) verdedigt de zogenoemde ideoloog van de bende en de man bij wie thuis wapens en een zelfgemaakte bom gevonden zijn.

(foto VRT)

Het gerecht zegt dat zij de kopstukken zijn van de terreurgroep, maar hun advocaat ziet dat anders.
Hij noemt de verdachten wapenfreaks en geeft toe dat sommigen van hen een verwerpelijk gedachtegoed hebben, maar volgens hem zijn het geen terroristen.
"Het gaat meestal om een soort machogedrag", zegt Noë. "Sommigen zijn legaal bij een schietclub aangesloten."
Het gerecht blijft ervan overtuigd dat de groep wel met het idee speelde om een aanslag te plegen. De twaalf aangehouden verdachten verschijnen dinsdag voor de raadkamer in Denderrmonde.

-----------------------------------------

1. als het gerecht al meer dan 2 jaar vermoeden heeft dat het om een gevaarlijke groep gaat, waarom hebben ze dan niet vroeger ingegrepen? Ruikt het hier naar verkiezingen? Nog eens proberen een link te leggen tussen deze categorie van mensen met het VB?
2. stel nu in het slechtste geval (het onderzoek is nog niet afgerond, dus ik sluit niets uit) dat men echt een aanslag wou plegen, tegen wie? Wat is de doelstelling?

Laatst gewijzigd door oz457 : 10 september 2006 om 16:26.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:29   #1342
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het zijn een bende geschifte fantasten die men al veel langer achter slot en grendel moest steken...Maar het ligt er uiteraard vingerdik op dat het tegen het VB gebruikt moest worden. mocht het VB niet bestaan , men zou ze verdorie hun gang laten gaan.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:31   #1343
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht

1. als het gerecht al meer dan 2 jaar vermoeden heeft dat het om een gevaarlijke groep gaat, waarom hebben ze dan niet vroeger ingegrepen? Ruikt het hier naar verkiezingen? Nog eens proberen een link te leggen tussen deze categorie van mensen met het VB?
2. stel nu in het slechtste geval (het onderzoek is nog niet afgerond, dus ik sluit niets uit) dat men echt een aanslag wou plegen, tegen wie? Wat is de doelstelling?
1. voor zover ik gehoord heb heeft men nu ingegrepen omdat er enorm veel wapens verhandeld werden.
2. er zou wel eens gezegd zijn om politici te vermoorden ofzo.

en natuurlijk zegt die advocaat dat, dat is die zijn taak.

allez ja, volgens mij is dat een bende losers en is de kans dat die succesvol een aanslag zouden plegen erg klein. dat neemt echter niet weg dat een organisatie die zich massaal bewapent en militaire trainingen organiseert, en een verderfelijke gevaarlijke ideologie aanhangt beter ontmanteld wordt. er moest namelijk maar eens ne zot doorslagen.

dat het VB en zijn aanhangers zich geviseerd voelen vind ik bizar. maar dat is hun probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:32   #1344
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
NY, Washington
Madrid
London
Irak
Egytpe

En zijn we de bomaanslag vergeten van die vlaams blokker in brussel aan dat beeld. Zijn we al die vlaamse huizen vergeten die extreem rechts in brand stak om links de schuld te geven?
Over welke huizen hebt ge het moet eens wat nauwkeuriger worden, als vlaamse huizen in brand worden gestoken zal de vraag eerder zijn door wie, zoals dit jaar nog, was het niet te mechelen het huis van het vnj. Dacht zelfs nog dat het op de bovenverdieping bewoond was, dus brandstichting in een bewoond pand, weer geen angst voor slachtoffers. Is ook weer eens iets anders dan 10 �* 12 man DENKEN aan een aanslag. Dat op het vnj gebouw was een echte. Denk niet dat daar door de daders veel is bij nagedacht, hoe zegt men dat "geen woorden maar daden" en dat hebben de linkse rakkers al meermaals bewezen. Dus bazil hou u niet van de domme.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:33   #1345
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
dat het VB en zijn aanhangers zich geviseerd voelen vind ik bizar. maar dat is hun probleem.
u vindt dat bizar? Wel als je de zevende dag zou bekeken hebben dan zou je het al een stuk minder biozar vinden...

Ik vind het bizar dat men gevaarlijke gekken jaren laat doen ...
Oud 10 september 2006, 16:37   #1346
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Heeft er iemand meer info wat voor bom er gevonden is? Is het iets serieus of gewoon wat vuurwerk met plakband aan elkaar geplakt?
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:38   #1347
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Als Verhofstad het vreemdelingen beleid zou overnemen van het vb, dan zou vb niet meer scoren. Maar dit is zo niet, en nu zijn onze steden al vol gestampt met illegalen. Verhofstad stimuleert het facisme met z'n manier van politiek doen. Dat ze er iets aan doen.

Dus maw moet men VB stemmen facismelovers of niet : wat ik nu ook zal doen na jaaaaaaaaren voor "voorbeeldige" partijen te hebben gestemd.

Eigenlijk zou ik voor JM Dedecker moeten stemmen, maar ik ga nu eens compleet rechts stemmen. Ben het kotsbeu al die moslimbullshit.
Dat moe, dat worden het er wel vele meer, maar dat begrijpen ze niet, zijn daar te intelligent voor. Dat moe worden ligt volgens hun in de laaggeschoolde klasse. Zij zeggen toch altijd dat rechts zoals het vb zijn kiezers haalt uit de laaggeschoolde klasse, daar troosten ze zichzelf mee.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:40   #1348
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

De moordenaar van Joe ontkent ook dat hij de dader is en dat ook volgens zijn advokaat.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:42   #1349
born2bewild
Banneling

Standaard

De mannen van tram23 van hetzelfde.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:44   #1350
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Over welke huizen hebt ge het moet eens wat nauwkeuriger worden, als vlaamse huizen in brand worden gestoken zal de vraag eerder zijn door wie, zoals dit jaar nog, was het niet te mechelen het huis van het vnj. Dacht zelfs nog dat het op de bovenverdieping bewoond was, dus brandstichting in een bewoond pand, weer geen angst voor slachtoffers. Is ook weer eens iets anders dan 10 �* 12 man DENKEN aan een aanslag. Dat op het vnj gebouw was een echte. Denk niet dat daar door de daders veel is bij nagedacht, hoe zegt men dat "geen woorden maar daden" en dat hebben de linkse rakkers al meermaals bewezen. Dus bazil hou u niet van de domme.
Ik denk dat Basilfunk het eerder had over die racistische brandstichting waardoor een Marokkaans (of Turks) gezin werd geplaagd.
Nadien stond op pag. 584 van de kranten dat deze brandstichting gepleegd werd door een Turkse (of marokkaanse) garagist die zijn rekeningen maar niet betaald kreeg door het betrokken gezin.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:44   #1351
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Neen, Himmler heeft Husseini uit Jeruzalem gehaald om de moslims in de Balkan te overhalen met de Duitsers mee te vechten. Husseini was dus maar een puppet on a string.
Het is 'off-topic' maar wat je zegt klopt niet:

Husseini raakt onder de indruk van Hitler en organiseert kleine knokploegen, zoals Hitler in de vroege dagen de SA en SS oprichtte, om zijn tegenstanders ofwel te intimideren of om te brengen.
In 1937 ontmoet hij verschillende prominente Nazi's, waaronder de later berucht geworden Adolf Eichmann, en bespreekt de beruchte 'judenfrage'.
in 1941 ontmoet Husseini een zeer prominent Nazi, ditmaal Adolf Hitler zelf. Husseini is ondertussen zeer machtig en invloedrijk in het midden-oosten en hoopt bij Hitler steun te krijgen voor de uitroeiing van Joden in 'zijn' gebied. Hitler echter wil 'zijn' Joden deporteren naar Palestina of Rusland. Husseini wil dit uiteraard niet hebben en dringt er op aan, zoals later blijkt met 'succes', de joden voor eens en voor altijd te vernietigen
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Er zijn ook maar weinig gruwelijkheden bekend van de moslimdivisies en ze hadden nauwelijks een rol gespeeld in de deportaties van Joden.
Onder Husseini's leiding volgt een grote massa-moord op niet-islamitische bevolkingsgroepen, waaronder Joden en Orthodox-Christenen: zo'n 262.000 mensen vinden de dood.

Als ik u was, zou ik de Jommekes ook niet meer lezen.
Oud 10 september 2006, 16:47   #1352
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

v
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Een scheet in een fles?
die kerels hadden een enorm wapenarsenaal, een gebruiksklare bom en zelfs een opeisingsbrief!

Edouardo Garcia is veroordeeld omdat er buskruit in zijn huis is aangetroffen (dat daar hoogstwaarschijnlijk is geplaatst door de politie) deze jongens lijken me tog wel van een iets zwaarder kaliber.
Wat zou men van plan geweest zijn met die opeisingsbrief ?
Dat wapenarsenaal zou bestaan uit een verzameling wapens gaande van alarmpistolen tot oorlogswapens. Als we weten dat een .22 M1 ook als oorlogswapen beschouwd wordt en sommige oorlogswapens zelfs niet vergunningspichtig waren wordt dat allemaal heel wat minder bedreigend.
Het gaat blijkbaar om verzamelaars, op voorwaarde dat ze over de nodige vergunningen beschikken is dat niet eens strafbaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:47   #1353
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace Bekijk bericht
Knokploeg???
Of hoe zou je Voorpost dan willen noemen?
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:48   #1354
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heeft er iemand meer info wat voor bom er gevonden is? Is het iets serieus of gewoon wat vuurwerk met plakband aan elkaar geplakt?
Je kon er een wagen mee opblazen volgens het parket.

Dat het gevaarlijke gekken zijn staat buiten kijf. Maar hoe gevaarlijker je ze maakt hoe schandaliger het is dat men niet rapper opgetreden heeft.
Oud 10 september 2006, 16:49   #1355
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Bus 23! Bus! Ja dat klopt extreem rechts probeert nog steeds dat zoveelste incident van racisme te recupereren.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:50   #1356
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
v
Wat zou men van plan geweest zijn met die opeisingsbrief ?
Dat wapenarsenaal zou bestaan uit een verzameling wapens gaande van alarmpistolen tot oorlogswapens. Als we weten dat een .22 M1 ook als oorlogswapen beschouwd wordt en sommige oorlogswapens zelfs niet vergunningspichtig waren wordt dat allemaal heel wat minder bedreigend.
Het gaat blijkbaar om verzamelaars, op voorwaarde dat ze over de nodige vergunningen beschikken is dat niet eens strafbaar.
Dus het feit dat een bende nazi's een heel wapenarsenaal en een bom bezit vind je niet bedreigend?
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:51   #1357
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Met simpel vuurwerk kan je al een auto opblazen, zelfs met simpele huis en tuinproducten. Wat heeft het gerecht gevonden?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:53   #1358
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
1. voor zover ik gehoord heb heeft men nu ingegrepen omdat er enorm veel wapens verhandeld werden.
2. er zou wel eens gezegd zijn om politici te vermoorden ofzo.

en natuurlijk zegt die advocaat dat, dat is die zijn taak.

allez ja, volgens mij is dat een bende losers en is de kans dat die succesvol een aanslag zouden plegen erg klein. dat neemt echter niet weg dat een organisatie die zich massaal bewapent en militaire trainingen organiseert, en een verderfelijke gevaarlijke ideologie aanhangt beter ontmanteld wordt. er moest namelijk maar eens ne zot doorslagen.

Het waren voor een groot deel beroepsmilitairen, als ze een aanslag wilden plegen, zou het hen waarschijnlijk wel gelukt zijn.
alharb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:55   #1359
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
u vindt dat bizar? Wel als je de zevende dag zou bekeken hebben dan zou je het al een stuk minder biozar vinden...

Ik vind het bizar dat men gevaarlijke gekken jaren laat doen ...
ik heb de zevende dag gezien en ik vind het nog steeds bizar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 16:55   #1360
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Je kon er een wagen mee opblazen volgens het parket.

Dat het gevaarlijke gekken zijn staat buiten kijf. Maar hoe gevaarlijker je ze maakt hoe schandaliger het is dat men niet rapper opgetreden heeft.
Dat daar veel hersenloze kwieten tussen zitten is zeker, misschien hebben ze 2 jaar moeten wachten omdat het zo lang geduurd heeft voor dat em klaar was met zijn bom. Ik heb sterk mijn twijfels als deze bende zou in staat geweest zijn om werkelijk iets te doen. Waar ik meer schrik voor heb zijn kleine groepjes, die niet gelink zijn aan een of andere organisatie en die op hun eigen zoiets in elkaar knutselen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be