![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13621 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeiemorgen erflaters
![]()
![]() |
#13622 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die moderne "wiskunde" was een regelrechte marteling. Tijdverspilling.
![]() |
![]() |
#13623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiskunde
![]() Goedenavond iedereen ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede middag iedereen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13625 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt! Ik was er altijd op gebuisd, terwijl ik echt wel heel goed kan hoofdrekenen. Mijn (volwassen) kinderen daarentegen: die kunnen niet 47+58 optellen zonder rekenmachien. ERG!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat deed ik wel graag, cirkeltjes maken met een passer
![]()
![]() |
#13628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiskunde , ik was elk jaar gebuisd van moderne wiskunde
![]() Ik haalde geregeld van 0 tot 4,5/10 !! Ik heb ooit op een overhoring geschreven , ik snap er niks van !! Leraar kon er niet mee lachen !! bv: Binair stelsel IIII0000 , associativiteit , en noem maar op .... Ik was de beste flopper daarin ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze mochten het telkens opnieuw uitleggen , ik verstond er niks van !! Ik heb dat ooit tegen de leraar wiskunde gezegd !! Die vroeg me daarop: "wat doe je dan hier ??" Ik: "Geen idee , mijn ouders hebben mij hier ingeschreven !!" Hij: Oow , geef je nu je ouders de schuld ??" Ik: Nee , ik zei dat niet , ik zei , dat ik er geen klop van versta !!" Hij: " Geef me uw agenda" Ik: "Nee" Hij kwaad , ik: "Ik heb toch niks verkeerd gedaan !!" Ik laat & liet ook toen niet met mij voeten rammelen !! Wou die mij een strafstudie geven , mijn ouders hebben dat zeer rap opgelost !! Die leraar gaf me uiteindelijk een B-Attest wegens gebuisd voor wiskunde !! Ik het jaar daarop , in het technische , weer wiskunde !! Echter , die leraar had wel meer geduld , maar ik kon geen wiskunde !! B-attest , toch moeten overdoen van thuis , en dus .... overgedaan en eindresultaat dat jaar , herexamen , erdoor 5/10 !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 14 mei 2016 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13632 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Ik slaagde er ooit in om een 3 op 25 te behalen voor scheikunde. Ik krijg nu eindelijk de kans om dat van me af te schrijven. Daarom post ik het hier.
![]() |
#13633 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13634 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiskunde rocks. Maar ik geef toe dat het moeilijk is, ook voor mij. Iedereen botst op een zeker niveau tegen een barrière waar je niet over geraakt. Die barrière ligt bij iedereen anders. Dat is niet anders dan bijv. sport. Met een laag hematocriet gehalte ga je nu eenmaal geen ronde van Frankrijk winnen. Daar is niets abnormaals aan.
Ik raad ieder aan om het boek Gödel, Escher, Bach van Douglas Hofstädter eens te lezen. Indien mogelijk in het Engels, want het zit vol met woordspelingen. Hij bouwt de wiskundige nummertheorie op van niets tot aan de onvolledigheidsstellingen van Kurt Gödel (De vent in kostuum naast Einstein in mijn avatar) Allemaal op een zeer speelse en amuzante wijze. Het boek heeft trouwens een Pulitzer prijs gewonnen. Het is ook niet een puur wiskundig boek, maar voornamelijk filosofisch, het gaat erover dat de wiskunde model kan staan voor dingen als muziek, schoonheid, vrije wil enz... Hofstädter is een grote wiskunde liefhebber, maar ook hij is op zijn limiet gebotst en heeft niet de academische carrière kunnen uitbouwen waarvan hij droomde, en dat heeft hij eerlijk toegegeven in zijn publicaties.
![]() |
#13635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn beste vakken waren Nederlands (dictee, opstel maken, spreekbeurten geven, begrijpend lezen, zinsontleding enz), Frans, Engels, boekhouden, geschiedenis, aardrijkskunde....eigenlijk alles behalve die "moderne" wiskunde en scheikunde.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13636 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heb sinusitis over gehouden van driehoeksmeetkunde, van tangens,cotangens,cosinus maar vooral van de sinus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13637 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dus even op het oorspronkelijk vraagstuk terug te komen. De plaats die even ver ligt van de 3 hoekpunten in een 3-hoek.
Vereenvoudig dit even tot 2 punten, A en B. De plaats die even ver ligt van 2 punten is het punt halverwege de verbindingslijn van die twee. Ok ? Hetzelfde geldt voor alle punten op een lijn die loodrecht staat op de verbindingslijn en door het midden loopt. Al de punten op die lijn staan even ver van A als van B. Doe nu hetzelfde tussen B en C. Die lijn, loodrecht op de verbinding van B en C, door het midden van die verbinding, is overal even ver van B als van C. De kruising van deze lijn en de eerste is dus even ver van B en C en even ver van A en B, dus even ver van A, B en C. Hopelijk was dit toch een beetje duidelijk, ik ben een slechte uitlegger.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 14 mei 2016 om 17:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13638 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in 3 dimensies gaat dan kan de driehoek ook de hoogte in gaan, dus de aardkern is niet even ver van de zon, de maan en pluto.
![]()
![]() |
#13640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |