Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2022, 07:00   #13721
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

https://www.kairospresse.be/impact-d...patrick-meyer/

Bio-informaticus aan Liège Université ziet een mogelijk verband tussen vaccinatie en oversterfte.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 januari 2022 om 07:00.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 07:11   #13722
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
https://www.kairospresse.be/impact-d...patrick-meyer/

Bio-informaticus aan Liège Université ziet een mogelijk verband tussen vaccinatie en oversterfte.
Wat dan weer gerelativeerd lijkt te worden door

https://statbel.fgov.be/nl/over-stat...es/mortaliteit
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 07:22   #13723
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Verder:

Theoretisch wäre es möglich, dass Krebserkrankungen durch Hemmungen der DNA-Reparaturmechanismen ausgelöst werden - hierfür müssten diese aber dauerhaft geschädigt werden, was durch eine kurzfristige Beeinflussung durch Spike-Proteine nicht der Fall ist.

Kritiker der Studie bemängeln zudem, dass hier eine künstliche Laborsituation geschaffen wurde, in denen Zellen extrem hohen Mengen des Proteins ausgesetzt wurden. Dies käme in der Realität nicht vor. Die große Dosis, die im Experiment verwendet wurde, könne schon von sich aus toxisch auf die Zelle auswirken. Die Spike-Proteine seien außerdem so modifiziert worden, dass sie dadurch möglicherweise in den Zellkern gelangen könnten, was bei den durch die Impfstoffe generierten Proteine nicht der Fall sei, erklärt die Leiterin der Forschungsgruppe Biochemie und Bioorganische Chemie an der Universität Leipzig, Annette Beck-Sickinger, gegenüber der AFP.
Universität distanziert sich

Inzwischen hat sich auch die Universität Stockholm zu der Studie geäußert: "Die Publikation weist nicht nach, dass durch Impfungen generierte Spike-Proteine den menschlichen DNA-Reparaturmechanismus und andere Reaktionen des adaptiven Immunsystems übernehmen, erklärte ein Sprecher gegenüber der Nachrichtenagentur AFP. "Wir haben die Forschung in diesem Artikel untersucht und Fehler in der Qualität der Arbeit und der Interpretation der Daten festgestellt. Die Autoren haben daher die Fachzeitschrift kontaktiert und um eine Rücknahme des Artikels gebeten."

https://www.tagesschau.de/faktenfind...krebs-101.html
Nog twee commentaren:

over de uitvoering van de studie

https://pubpeer.com/publications/9A6...75828AC3C7A3B#

over de interpretatie ervan

https://www.science.org/content/blog...nes-and-cancer
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 11:05   #13724
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Nog 3 maanden en iedereen heeft antistoffen.
À, ja begin maar eens te tellen, elke dag x maal besmettingen
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 11:23   #13725
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Nog twee commentaren:

over de uitvoering van de studie

https://pubpeer.com/publications/9A6...75828AC3C7A3B#

over de interpretatie ervan

https://www.science.org/content/blog...nes-and-cancer
Ik moet zeggen dat ik de krampachtige reacties eigenaardig vind. Het idee dat de suggestie zou kunnen bestaan, hoewel niet eens in het artikel vernoemd, dat er een probleem met kankerverwekkendheid zou kunnen zijn met het S proteine, maakt sommigen blijkbaar nerveus

Ik begrijp ook die opmerking in het Duits niet. Als het correctie mechanisme "kortstondig" uitgeschakeld wordt, wilt dat toch niet zeggen dat er geen potentieel probleem is ? De gemaakte fouten zijn gemaakte fouten he, bij duplicatie.

Ja, ik vermoed dat die wil zeggen "jamaar, die kunnen achteraf nog gecorrigeerd worden als het mechanisme terug werkzaam is". Euh, nee, niet als er ondertussen NOG een copie werd gemaakt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 11:50   #13726
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik de krampachtige reacties eigenaardig vind. Het idee dat de suggestie zou kunnen bestaan, hoewel niet eens in het artikel vernoemd, dat er een probleem met kankerverwekkendheid zou kunnen zijn met het S proteine, maakt sommigen blijkbaar nerveus

Ik begrijp ook die opmerking in het Duits niet. Als het correctie mechanisme "kortstondig" uitgeschakeld wordt, wilt dat toch niet zeggen dat er geen potentieel probleem is ? De gemaakte fouten zijn gemaakte fouten he, bij duplicatie.

Ja, ik vermoed dat die wil zeggen "jamaar, die kunnen achteraf nog gecorrigeerd worden als het mechanisme terug werkzaam is". Euh, nee, niet als er ondertussen NOG een copie werd gemaakt he.
En wat met de uitleg van DerEinzige? (eerste bericht hierover). Blijkbaar zijn er dus ook twijfels bij de deugdelijkheid van het onderzoek zelf. Het zou halvelings zijn teruggetrokken.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 januari 2022 om 11:50.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 11:56   #13727
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.945
Standaard

Vanaf 2020 zitten we in het midden van een wereldwijdede Great Reset(een mengsel van communisme,fascisme,nazisme en islam) misdaad

De grote reset noemt men het daar ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 12:22   #13728
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Als omikron echt hard zou toeslaan, dan zouden we misschien wel eens een ander soort lock down kunnen meemaken.

Als de lokale manager van de Aldi vaststelt dat zij en 1 medewerkster de winkel niet kan runnen zonder de vijf noodzakelijke andere kassierster;
en als de logistieke manager van Aldi vaststelt dat er maar twee ipv tien camions kunnen uitrijden voor de bevoorrading

als de brandweer nog maar kan uitrukken met één wagen en een halve ploeg er in

als de huisartsen voor de helft uitvallen en zich moeten hergroeperen in een huisarts-wachtpost in het ziekenhuis van de grotere centrumgemeente ...
idem dito voor de spoedopname: gehergroepeerd in de academische ziekenhuizen van de provinciehoofdsteden

als een elektriciteitspanne niet hersteld geraakt ...
een derde van de sluizen op de waterwegen niet meer bediend kunnen worden ...


wie nog wat wc-papier over heeft van de vorige hamsterwoede, gaat nog gelijk krijgen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 12:26   #13729
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als omikron echt hard zou toeslaan, dan zouden we misschien wel eens een ander soort lock down kunnen meemaken.

Als de lokale manager van de Aldi vaststelt dat zij en 1 medewerkster de winkel niet kan runnen zonder de vijf noodzakelijke andere kassierster;
en als de logistieke manager van Aldi vaststelt dat er maar twee ipv tien camions kunnen uitrijden voor de bevoorrading

als de brandweer nog maar kan uitrukken met één wagen en een halve ploeg er in

als de huisartsen voor de helft uitvallen en zich moeten hergroeperen in een huisarts-wachtpost in het ziekenhuis van de grotere centrumgemeente ...
idem dito voor de spoedopname: gehergroepeerd in de academische ziekenhuizen van de provinciehoofdsteden

als een elektriciteitspanne niet hersteld geraakt ...
een derde van de sluizen op de waterwegen niet meer bediend kunnen worden ...


wie nog wat wc-papier over heeft van de vorige hamsterwoede, gaat nog gelijk krijgen.
Dat krijg je na 2 jaar ramp beleid van onze opper virologen en beste politiekers.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 12:28   #13730
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als omikron echt hard zou toeslaan, dan zouden we misschien wel eens een ander soort lock down kunnen meemaken.
Omikron is niet ziekmakend genoeg om hard toe te slaan. De overheden zijn wel dom genoeg om met hun quarantaine-beleid de economie onderuit te halen. Ik ben benieuwd wat het gaat geven de komende maand.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 12:31   #13731
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Omikron is niet ziekmakend genoeg om hard toe te slaan. De overheden zijn wel dom genoeg om met hun quarantaine-beleid de economie onderuit te halen. Ik ben benieuwd wat het gaat geven de komende maand.
Met die huidige quarantaineregelingen gaan de meeste scholen/klassen tegen half/eind januari dicht zijn wegens besmettingen.

En die kinderen hebben dan natuurlijk opvang nodig.

Het absenteïsme gaat ongeziene hoogtes bereiken...niet omdat de mensen daadwerkelijk ziek zijn, maar gewoon omdat ze positief testen.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 13:04   #13732
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Omikron is niet ziekmakend genoeg om hard toe te slaan. De overheden zijn wel dom genoeg om met hun quarantaine-beleid de economie onderuit te halen. Ik ben benieuwd wat het gaat geven de komende maand.
Ik was begonnen met "als ...".

En dan gaf ik voorbeelden waarbij de overheid niets te beslissen had. Maar de reële toestand wel geschetst werd.

Ik denk niet dat zoiets gaat gebeuren, maar er is wel een kleine kans. Denk ik.
Ik weet het niet, en ik denk dat jij het ook niet weet met zekerheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 13:08   #13733
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik was begonnen met "als ...".

En dan gaf ik voorbeelden waarbij de overheid niets te beslissen had. Maar de reële toestand wel geschetst werd.

Ik denk niet dat zoiets gaat gebeuren, maar er is wel een kleine kans. Denk ik.
Ik weet het niet, en ik denk dat jij het ook niet weet met zekerheid.
Niemand weet dat soort dingen met zekerheid en dat is ook niet nodig. Wat wel nodig is dat is om maatregelen bij te sturen wanneer de realiteit verandert, en dat is met Omikron duidelijk het geval. Ik hoop dat men niet gaat wachten tot alles effectief in de soep begint te draaien en die quarantaine maatregelen sneller begint te lossen. Bij een ziekte die meer weg heeft van een verkoudheid heeft het geen enkel sanitair nut om zo zwaar in te grijpen. Moest Omikron de Corona-historiek niet meegedragen hebben dan zou men nooit zo'n zotte toestanden opgezet hebben.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 13:39   #13734
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik was begonnen met "als ...".

En dan gaf ik voorbeelden waarbij de overheid niets te beslissen had. Maar de reële toestand wel geschetst werd.

Ik denk niet dat zoiets gaat gebeuren, maar er is wel een kleine kans. Denk ik.
Ik weet het niet, en ik denk dat jij het ook niet weet met zekerheid.
Inderdaad een dikke als, wetende dat je niet noodzakelijk ziek zal zijn na besmetting, dat indien je ziek bent het min of meer een verkoudheid is, EN dat je geen omicron hebt of in quarantainne moet gaan ALS JE JE NIET TEST.
Dus, niet testen, gewoon wat snotteren en blijven werken, probleem opgelost, apocalyps vermeden.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 13:44   #13735
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
En wat met de uitleg van DerEinzige? (eerste bericht hierover). Blijkbaar zijn er dus ook twijfels bij de deugdelijkheid van het onderzoek zelf. Het zou halvelings zijn teruggetrokken.
Ik denk dat dat de bedoeling is. Dit stelde een te lastige vraag he

Voor zover ik het argument begrijp is dat het onderzoek gebeurd is op Vero cellen, en niet op lymfocyten, dus zou het kunnen zijn dat dingen anders gebeuren in lymphocyten. Goed, so what ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 13:46   #13736
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als omikron echt hard zou toeslaan, dan zouden we misschien wel eens een ander soort lock down kunnen meemaken.

Als de lokale manager van de Aldi vaststelt dat zij en 1 medewerkster de winkel niet kan runnen zonder de vijf noodzakelijke andere kassierster;
en als de logistieke manager van Aldi vaststelt dat er maar twee ipv tien camions kunnen uitrijden voor de bevoorrading
Maar kunnen die niet uitrukken omdat al die mensen ijlend aan het kreperen zijn, of omdat we zotte regeltjes hebben dat die allemaal thuis moeten zitten Netflix kijken met een doos papieren zakdoeken naast hen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 13:47   #13737
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik was begonnen met "als ...".

En dan gaf ik voorbeelden waarbij de overheid niets te beslissen had. Maar de reële toestand wel geschetst werd.
Dat 80% van de bevolking zwaar ligt te ijlen met 40 graden koorts ?

Dan is het op enkele weken voorbij, he. DAT was wat ik wilde in maart 2020.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 13:56   #13738
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als omikron echt hard zou toeslaan, dan zouden we misschien wel eens een ander soort lock down kunnen meemaken.

En gij gelooft nog dat Omicron daar hard moet voor toeslaan ? Gij hebt nu nog niet begrepen dat iedereen met een beetje snotneus zichzelf nu tot de positieven rekent en lekker een weekje of 2 in zijn zetel blijft liggen.
Iedere huisarts schrijft nu ziektebriefjes per kilo.

Al diegenen die ik ken en nu positief hebben getest zitten 2 weken thuis maar gaan gewoon fietsen en joggen. Een enkeling voelt zich wat flauwtjes en heeft een snotneus.
En dat zijn allemaal generatiegenoten van mij dus allesbehalve jonge veulens.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 januari 2022 om 13:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 14:00   #13739
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Met die huidige quarantaineregelingen gaan de meeste scholen/klassen tegen half/eind januari dicht zijn wegens besmettingen.

En die kinderen hebben dan natuurlijk opvang nodig.

Het absenteïsme gaat ongeziene hoogtes bereiken...niet omdat de mensen daadwerkelijk ziek zijn, maar gewoon omdat ze positief testen.
Hoogtijd dat ze die kinderen vaccineren dus
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2022, 15:26   #13740
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoogtijd dat ze die kinderen vaccineren dus
Ah ja, want dan zijn die ni meer “positief” zoals al die gevaccineerde volwassenen.

Eeuh, wacht eens even.....
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be