Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 15:14   #1361
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is toch wel dat ze net het voorbeeld gegeven hebben van schuldeisers die bot gevangen hebben. Je kan natuurlijk zeggen: een land dat net gedefault heeft, is zoals een beginnend piramidespel: daar kan je in 't begin inderdaad goed aan winnen. Maar wel op tijd uitstappen, he!
Inderdaad. Maar dat piramidespel duurt meestal wel een tijdje. En, onthou; nieuwe regeringen = nieuwe mensen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 15:15   #1362
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogal naief zou ik zeggen.

UITERAARD is failliet gaan interessanter voor de schuldenaar dan zijn schulden moeten afbetalen ! Je krijgt het gros van je schulden nu immers cadeau. Voor de schuldeisers is het natuurlijk een zware opdoffer.

Zoals bij elk faillissement. Het FMI tracht de schade voor de schuldeisers te beperken door trachten een oplossing uit te werken die geen of slechts een partieel faillissement inhoudt. Daarvoor moet je natuurlijk bloeden, want je hebt inderdaad een hoop schulden die je eigenlijk niet zonder bloeden kan terugbetalen (anders was er geen probleem, he).

Zichzelf failliet verklaren betekent de schuldeisers doen bloeden.

Dat is wat ze nu proberen zoveel mogelijk te vermijden met Griekenland: dat de schuldeisers (wij dus) teveel moeten bloeden.

"Wij" moeten teveel betalen?
"Wij" hebben niks te zeggen over 'onze' euro's. Dat doen de corrupten wel zoals allerhanden soorten DeGuchten en C°, die in het EU-parlement zitten.

Heel die corrupte -bewezen he! niet 'bij wijze van spreken' he! EU op kant. Zijn we ineens van dat geldverslindende bureaucratische parlement vanaf.

Het is erg gesteld dat we ons en masse anno 2012 nog zo bij het handje laten nemen, door zo'n bende gangsters.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 15:23   #1363
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
"Wij" moeten teveel betalen?
Wat ik wilde zeggen is dat het voor de Grieken (of gelijk welke andere entiteit die zichzelf diep in de schulden heeft gewerkt) veel plezanter zou zijn om "failliet" verklaard te worden, want dan zijn ze ineens van hun schulden af.

Enfin, voor de Grieken zou het niet plezant zijn, want ze zijn ginder ZO gewoon van op de poef te leven, dat ze zelfs nog leningen nodig hebben om gewoon te functioneren. Maar dat zal toch moeten ophouden, en het zal ook ophouden. Ze kunnen met de lage belastingsinkomsten die ze zelf hebben beslist van te betalen, zo een grote en dure staatsmachine enkel maar op de poef onderhouden, en ze zijn nu niet kontent dat ze daarmee moeten ophouden, vandaar dat er nogal wat betogingen zijn.

Maar moesten ze failliet zijn, en een budget in evenwicht hebben, dus geen leningen meer nodig, dan zou dat voor hen de voordeligste situatie zijn, want dan hebben ze al hun leningen cadeau gekregen.

Wij proberen ze te "helpen" om niet failliet te gaan, en toch nog een stuk van die leningen te recupereren.

Maw, nogal wiedes dat voorstanders van de voordelen van de "arme Griek" gaan voor een "schop die smeerlappen van het IMF buiten" ; dat komt erop neer van te zeggen: grabbel al die leningen maar ! Vandaar dat ik dat "naief" noemde.

Want aan de andere kant van het plaatje zitten alle schuldeisers, dat zijn wij, als spaarder. En we gaan - als spaarder of - veel waarschijnlijker - als belastingbetaler - het Griekse faillissement - dat grote cadeau aan de Grieken - allemaal zelf betalen.

Nu, ik denk dat er toch niks meer aan te doen is, en dat het beter is van niet NOG MEER in dat zwarte gat de gieten, en "ons verlies op te nemen" in plaats van verder blijven te gokken dat het nog gaat goed komen.
Want ondertussen hebben we de put nu al 230 miljard dieper gemaakt.

Dus ja, het is beter om het IMF en zo een stamp onder hun kont te geven, Griekenland failliet te verklaren, daar geen rotte Euro meer aan te lenen, hen hun boontjes zelf laten te doppen en wij ons wonden te likken. Dat is veel beter voor de moraal.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2012 om 15:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 16:46   #1364
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat ik wilde zeggen is dat het voor de Grieken (of gelijk welke andere entiteit die zichzelf diep in de schulden heeft gewerkt) veel plezanter zou zijn om "failliet" verklaard te worden, want dan zijn ze ineens van hun schulden af.

Enfin, voor de Grieken zou het niet plezant zijn, want ze zijn ginder ZO gewoon van op de poef te leven, dat ze zelfs nog leningen nodig hebben om gewoon te functioneren. Maar dat zal toch moeten ophouden, en het zal ook ophouden. Ze kunnen met de lage belastingsinkomsten die ze zelf hebben beslist van te betalen, zo een grote en dure staatsmachine enkel maar op de poef onderhouden, en ze zijn nu niet kontent dat ze daarmee moeten ophouden, vandaar dat er nogal wat betogingen zijn.

Maar moesten ze failliet zijn, en een budget in evenwicht hebben, dus geen leningen meer nodig, dan zou dat voor hen de voordeligste situatie zijn, want dan hebben ze al hun leningen cadeau gekregen.

Wij proberen ze te "helpen" om niet failliet te gaan, en toch nog een stuk van die leningen te recupereren.

Maw, nogal wiedes dat voorstanders van de voordelen van de "arme Griek" gaan voor een "schop die smeerlappen van het IMF buiten" ; dat komt erop neer van te zeggen: grabbel al die leningen maar ! Vandaar dat ik dat "naief" noemde.

Want aan de andere kant van het plaatje zitten alle schuldeisers, dat zijn wij, als spaarder. En we gaan - als spaarder of - veel waarschijnlijker - als belastingbetaler - het Griekse faillissement - dat grote cadeau aan de Grieken - allemaal zelf betalen.

Nu, ik denk dat er toch niks meer aan te doen is, en dat het beter is van niet NOG MEER in dat zwarte gat de gieten, en "ons verlies op te nemen" in plaats van verder blijven te gokken dat het nog gaat goed komen.
Want ondertussen hebben we de put nu al 230 miljard dieper gemaakt.

Dus ja, het is beter om het IMF en zo een stamp onder hun kont te geven, Griekenland failliet te verklaren, daar geen rotte Euro meer aan te lenen, hen hun boontjes zelf laten te doppen en wij ons wonden te likken. Dat is veel beter voor de moraal.

Tof van U om dat omstandig uit te leggen. Maar dit had ik -ondanks dat U duidelijk een groter economisch inzicht hebt dan ik- ook door.
Alleen denk ik dat de beweegredenen van de EU of het IMF niet de juiste zijn, namelijk het monetairbestel van de EU en Griekenland overeindhouden. Dat is in mijn optiek dom en wel om 2 redenen
ten eerste is het, zoals u zegt, een bodemloos vat en
ten tweede zal noch de gewone Griek noch de gewone Belg er beter van worden. Dìe gaan mogen betalen.
Rijken daarentegen gaan niet significant verarmen door heel deze reddingsoperatie.

Laatst gewijzigd door Carnivore : 21 februari 2012 om 16:49.
Oud 21 februari 2012, 16:54   #1365
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Tof van U om dat omstandig uit te leggen. Maar dit had ik -ondanks dat U duidelijk een groter economisch inzicht hebt dan ik- ook door.
Alleen denk ik dat de beweegredenen van de EU of het IMF niet de juiste zijn, namelijk het monetairbestel van de EU en Griekenland overeindhouden. Dat is in mijn optiek dom en wel om 2 redenen
ten eerste is het, zoals u zegt, een bodemloos vat en
ten tweede zal noch de gewone Griek noch de gewone Belg er beter van worden. Dìe gaan mogen betalen.
Rijken daarentegen gaan niet significant verarmen door heel deze reddingsoperatie.
Het bewijs dat de Grieken - lees de politieke elite en het zwerversvolk dat de scheepvaart beheerst - het eerst doende is de inkomsten afromen en naar hun bankrekeningen buitenslands doen verhuizen.

Zwitserland heeft aangeboden de gestortte gelden door Griekse ingezetenen te voorzien en te belasten met een voorbelasting.
Hiervan hebben de schurken - lees overheid en banken - niets willen weten.

Nee, dit gaat niet goedkomen.
Oud 21 februari 2012, 19:19   #1366
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het bewijs dat de Grieken - lees de politieke elite en het zwerversvolk dat de scheepvaart beheerst - het eerst doende is de inkomsten afromen en naar hun bankrekeningen buitenslands doen verhuizen.

Zwitserland heeft aangeboden de gestortte gelden door Griekse ingezetenen te voorzien en te belasten met een voorbelasting.
Hiervan hebben de schurken - lees overheid en banken - niets willen weten.

Nee, dit gaat niet goedkomen.
Daar zit toch een traditie die duizenden jaren diep geworteld is.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  greek-colonies.jpg‎
Bekeken: 145
Grootte:  67,5 KB
ID: 84888  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 februari 2012 om 19:20.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 20:02   #1367
D'ARTOIS

Standaard

Ok dan praten we over 3000 jaar geleden. Voor de Grieken waren er de Phoeniciers en niet te vergeten de Carthagenen (Carthago) vermoedelijk afstammelingen van de 1e Phoenicers.
Zoals ik al meldde zijn de entrepeneurs uit de Griekse scheepvaart van oorsprong Phoeniciers - en hebben weinig te maken met de van oorsprong Griekse plattelandsbevolking. En vergeet de Kretenzers niet. Ook een zeegaand volk met een hoge beschavingscurve.
Oud 21 februari 2012, 20:12   #1368
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil nog aannemen dat het bitter medicijn dat men probeert toe te dienen,nuttig zal zijn om de Grieken (overheid en burgers) te DWINGEN om hun "Congolees" georganiseerde maatschappij (want dat is het ECHTE probleem in Griekenland) nu eens fundamenteel aan te pakken...Ik was geschokt te vernemen dat,na de vorige slok medicijn van meer dan 100 miljard Euro 2 jaar geleden er NIKS fundamenteels gebeurt is aan "het systeem",behalve de armoede verspreiden over nog meer mensen ....

Hopelijk kan de EU nu,als extra geste,een manier vinden om "Griekse gelden" naar Griekenland,en onder de aandacht van de Griekse fiscus(die in de gaten gehouden wordt door de Eurogroep met ambtenaren ter plaatse) te brengen.Want dat is het begin van de relance......dat "Congolees" model van registratie en fiscaliteit,dat kompleet ongepast is in de EU, ombuigen.....

Het is ook in het belang van de vele miljoenen verpauperde Grieken dat hun lijden in zo kort mogelijke tijd gedaan is....anders moeten we beginnen ontwikkelingshulp zenden

Laatst gewijzigd door kelt : 21 februari 2012 om 20:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 20:43   #1369
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik wil nog aannemen dat het bitter medicijn dat men probeert toe te dienen,nuttig zal zijn om de Grieken (overheid en burgers) te DWINGEN om hun "Congolees" georganiseerde maatschappij (want dat is het ECHTE probleem in Griekenland) nu eens fundamenteel aan te pakken...Ik was geschokt te vernemen dat,na de vorige slok medicijn van meer dan 100 miljard Euro 2 jaar geleden er NIKS fundamenteels gebeurt is aan "het systeem",behalve de armoede verspreiden over nog meer mensen ....

Hopelijk kan de EU nu,als extra geste,een manier vinden om "Griekse gelden" naar Griekenland,en onder de aandacht van de Griekse fiscus(die in de gaten gehouden wordt door de Eurogroep met ambtenaren ter plaatse) te brengen.Want dat is het begin van de relance......dat "Congolees" model van registratie en fiscaliteit,dat kompleet ongepast is in de EU, ombuigen.....

Het is ook in het belang van de vele miljoenen verpauperde Grieken dat hun lijden in zo kort mogelijke tijd gedaan is....anders moeten we beginnen ontwikkelingshulp zenden

Ik vrees dat we niet veel over zullen hebben om te zenden, als je beziet hoe ze hier bij ons bezig zijn.

Oud 21 februari 2012, 20:55   #1370
D'ARTOIS

Standaard

De "Eurogroep" ambtenaren zal net zo gemakkelijk omgekocht worden als dat in Belgie het geval is.
Maak het ze ultra gemakkelijk, en maak de dansjes, ondertussen gaat het potverteren even hard door. Niemand die ergens verandering gaat brengen. U ook niet.
Oud 21 februari 2012, 21:53   #1371
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De "Eurogroep" ambtenaren zal net zo gemakkelijk omgekocht worden als dat in Belgie het geval is.
Maak het ze ultra gemakkelijk, en maak de dansjes, ondertussen gaat het potverteren even hard door. Niemand die ergens verandering gaat brengen. U ook niet.
Wat hebben de premier van Italië, de president van de Europese Centrale bank en de premier van Griekenland met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal banden met Goldman Sachs,
reportage Brandpunt
Tenminste kijken vanaf minuut 8.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 22:15   #1372
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat hebben de premier van Italië, de president van de Europese Centrale bank en de premier van Griekenland met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal banden met Goldman Sachs,
reportage Brandpunt
Heb ik daarnet gezien in Terzake. Ik schrok wel. Diegenen die de oorzaak zijn van de crisis gaan het nu oplossen???
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 22:20   #1373
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Heb ik daarnet gezien in Terzake. Ik schrok wel. Diegenen die de oorzaak zijn van de crisis gaan het nu oplossen???
Het toont wie de macht in handen heeft.
In wiens belang de maatregelen getroffen worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 22:42   #1374
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het toont wie de macht in handen heeft.
In wiens belang de maatregelen getroffen worden.
Nu vraag ik mij af waarom de EU dit doet. Waarom dient de EU de belangen van Goldman Sachs? Wat is de reden daarvoor? Het is precies geen normale situatie. Nochtans zeiden ze in 't nieuws van 7 uur dat de banken een deel van de schulden hebben kwijtgescholden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 23:07   #1375
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
reportage Brandpunt
Opgepast jongen, straks krijg je een proces voor anti-semetisme
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 23:34   #1376
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Opgepast jongen, straks krijg je een proces voor anti-semetisme
Nog een geluk dat bezopen achter het schermpje zitten niet strafbaar is.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 00:16   #1377
Astrodamos
Banneling

Standaard

das
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 00:16   #1378
Astrodamos
Banneling

Standaard

nog
Oud 22 februari 2012, 00:17   #1379
Astrodamos
Banneling

Standaard

nix
Oud 22 februari 2012, 00:17   #1380
Astrodamos
Banneling

Standaard

want
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be