Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2023, 21:09   #1361
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Beste,

Ik kan deze hoogopgeleide woorden helaas niet verwerken. Ik ben niet in het bezit van de nodige chemische verbindingen in mijn neuronen om deze informatie op een gestructureerde manier te herbergen in mijn hersenen.

Ik wil graag even benadrukken dat ik met dit schrijven mijnheer Depuydt K. erken als hoogopgeleid en zal hem vanaf heden behandelen met het respect dat een hoogopgeleide man met een gigantische penis en twee enorme eieren van teelballen verdient.
Geachte heren

Er zijn blijkbaar nog heel wat zaken waar het IJsboertje niet in het bezit van is. Dit is vooral jammer voor hem. Wij wensen hem toch veel geluk met zijn ijsjeshandel in de verschillende vernoemde pretparken.

Misschien zijn zijn kleine hersenen het gevolg van een te lage hoeveelheid aan teelbalstof (testosteron) en/of te grote blootstelling aan eierstokstofachtige (oestrogeen) zaken, bv. kunststoffen, bestrijdingsmiddelen, schoonmaakmiddelen en sporen in het drinkwater van wijvelijke drijfstoffen (hormonen) door zwangerschapsvoorkomingsmiddelen.

Hoogopgeleide lieden gebruiken steeds de Algemeen Nederlandse verkleinachtervoegsels: -je, -tje of -pje in stede van het gewestelijk -ke.
Beide tekens van de IJ-klank in een eigennaam of aan het begin van een zin verschijnen in het groot, dus IJ- in stede van Ij-.

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 21:12   #1362
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Adam Sappel
Geachte heer Boekje

De achternaam "Sappel" blijkt niet te bestaan.

"Sap" komt daarentegen wel voor: bv. Toma Sap.

Met lezende groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Oud 13 april 2023, 06:34   #1363
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer Boekje

De achternaam "Sappel" blijkt niet te bestaan.

"Sap" komt daarentegen wel voor: bv. Toma Sap.

Met lezende groeten
Heeft die geen tante, Stoma Sap ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2023, 21:56   #1364
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Adam Sappel
Sappel als achternaam !!

Sappel als voornaam !!

https://www.ancestry.com/name-origin?surname=sappel
https://www.ancestry.com/c/partner-r...am&gsln=Sappel

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 13:56   #1365
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte heren

Er zijn blijkbaar nog heel wat zaken waar het IJsboertje niet in het bezit van is. Dit is vooral jammer voor hem. Wij wensen hem toch veel geluk met zijn ijsjeshandel in de verschillende vernoemde pretparken.

Misschien zijn zijn kleine hersenen het gevolg van een te lage hoeveelheid aan teelbalstof (testosteron) en/of te grote blootstelling aan eierstokstofachtige (oestrogeen) zaken, bv. kunststoffen, bestrijdingsmiddelen, schoonmaakmiddelen en sporen in het drinkwater van wijvelijke drijfstoffen (hormonen) door zwangerschapsvoorkomingsmiddelen.

Hoogopgeleide lieden gebruiken steeds de Algemeen Nederlandse verkleinachtervoegsels: -je, -tje of -pje in stede van het gewestelijk -ke.
Beide tekens van de IJ-klank in een eigennaam of aan het begin van een zin verschijnen in het groot, dus IJ- in stede van Ij-.

Hoogachtend
Ik kan alleen maar bevestigen dat bovenstaande zinnen enkel waarheden zijn en dat er nagels met koppen geslagen werden, ook al heeft die uitdrukking weinig betekenis. Zo zijn er verschillende soorten nagels: Teennagels, vingernagels,... Verder zijn or ook verschillende soorten koppen: de kop van een nagel wordt hier geïnsinueerd, maar een kop is ook het lichaamsgedeelte van niet-menselijke organismen waar zich hoofdzakelijk de hersenen of iets vergelijksbaars bevindt wat de rest van het lichaam bestuurt.

Verder besef ik ook dat "IJsboer" niet echt een goede naam is. Ik verkoop namelijk geen bevroren water. Echter, waterijsjes verkoop ik wel, maar dit is geen bevroren water maar een bevroren siroop die sterk gelijkt op de siroop om limonade te maken. De term waterijs is dus evenmin een goede term. Limonade-ijsje gaat al in de betere richting. Verder is een boer iemand die land verbouwt om gewassen op te kweken, of vee te laten grazen. De term "IJsboer" is dus volledig verkeerd en het is iets waar we mee moeten leren leven.

Betreft diminutieven, kan ik ook enkel akkoord gaan met bovenstaande berichtgeving. Het was een ware oogopener, als u mij kan vergeven dit anglicisme toe te passen daar het zich niet aan de gelegenheid kon weerhouden.

Mag ik u attent maken op het de zin beginnende met "Misschien zijn zijn kleine hersenen...". De dubbele "zijn" maakt de stijlfiguur in die zin enigszins wat houterig. Ik raad bij deze een herformulering aan die de lezer van uw bericht iets beter kan verteren.

Ik wil me verder nog excuseren voor mijn laatste alinea, omdat het misschien niet mijn plaats is deze suggestie te maken. Wees ervan verzekerd dat ik dit enkel met de intentie plaats de uiteindelijke lezer van de meest aangename ervaring te kunnen laten genieten.

Met bescheiden hoogachtende groeten.
Oud 14 april 2023, 14:13   #1366
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen maar bevestigen dat bovenstaande zinnen enkel waarheden zijn en dat er nagels met koppen geslagen werden, ook al heeft die uitdrukking weinig betekenis. Zo zijn er verschillende soorten nagels: Teennagels, vingernagels,... Verder zijn or ook verschillende soorten koppen: de kop van een nagel wordt hier geïnsinueerd, maar een kop is ook het lichaamsgedeelte van niet-menselijke organismen waar zich hoofdzakelijk de hersenen of iets vergelijksbaars bevindt wat de rest van het lichaam bestuurt.

Verder besef ik ook dat "IJsboer" niet echt een goede naam is. Ik verkoop namelijk geen bevroren water. Echter, waterijsjes verkoop ik wel, maar dit is geen bevroren water maar een bevroren siroop die sterk gelijkt op de siroop om limonade te maken. De term waterijs is dus evenmin een goede term. Limonade-ijsje gaat al in de betere richting. Verder is een boer iemand die land verbouwt om gewassen op te kweken, of vee te laten grazen. De term "IJsboer" is dus volledig verkeerd en het is iets waar we mee moeten leren leven.

Betreft diminutieven, kan ik ook enkel akkoord gaan met bovenstaande berichtgeving. Het was een ware oogopener, als u mij kan vergeven dit anglicisme toe te passen daar het zich niet aan de gelegenheid kon weerhouden.

Mag ik u attent maken op het de zin beginnende met "Misschien zijn zijn kleine hersenen...". De dubbele "zijn" maakt de stijlfiguur in die zin enigszins wat houterig. Ik raad bij deze een herformulering aan die de lezer van uw bericht iets beter kan verteren.

Ik wil me verder nog excuseren voor mijn laatste alinea, omdat het misschien niet mijn plaats is deze suggestie te maken. Wees ervan verzekerd dat ik dit enkel met de intentie plaats de uiteindelijke lezer van de meest aangename ervaring te kunnen laten genieten.

Met bescheiden hoogachtende groeten.

Maar Ijsboer toch.....waarom zou jij excuses moeten aanbieden? Je werd hier wèl uitgescholden... Laat mevrouw de kikkerpad maar excuses aanbieden!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 15:58   #1367
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vrees dat die hoog opgeleide de meest geschikte figuur is om elk gezellig feestje te verbrodden met zijn “saaie schoolmeester”-tussenkomsten.
Misschien heet hij "Bril Smurf" in het ware leven.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2023, 08:02   #1368
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Kristof Suygher
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2023, 10:12   #1369
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Kristof Suygher
LOL zeg!
Oud 21 april 2023, 18:49   #1370
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Dag IJsboertje

Waarom hoeft de heer Koenbaard Depuydt u enkel te vergeven voor het gebruik van "oogopener" (= openbaring) als leenvertaling van het Engelse "eyeopener" terwijl uw wederwoord met andere vreemde smetten doorspekt is?

Enkele voorbeelden:

kop (caput) = hoofd
soort (sorte) = slag
insinuer(en) = bedoelen
organisme = levend wezen
verkopen (caupo) = verhandelen
siroop (sirope) = klibber
term (terme) = begrip
limonade = gezoet ooftsap
diminuti(e)f = verkleinwoord
akoord (accord) = het eens zijn
dubbel (double) = tweevoudig
stijlfiguur (figure) = stijlmiddel
formuler(en) = bewoorden
excuser(en) = verontschuldigen
alinea = zinsblok
plaats (place) = plek
suggestie (suggestion) = voorstel
verzekeren (securus) = overtuigen
intentie (intention) = bedoeling
enz.

Met ijzige groeten
Oud 21 april 2023, 20:57   #1371
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dag IJsboertje

Waarom hoeft de heer Koenbaard Depuydt u enkel te vergeven voor het gebruik van "oogopener" (= openbaring) als leenvertaling van het Engelse "eyeopener" terwijl uw wederwoord met andere vreemde smetten doorspekt is?

Enkele voorbeelden:

kop (caput) = hoofd
soort (sorte) = slag
insinuer(en) = bedoelen
organisme = levend wezen
verkopen (caupo) = verhandelen
siroop (sirope) = klibber
term (terme) = begrip
limonade = gezoet ooftsap
diminuti(e)f = verkleinwoord
akoord (accord) = het eens zijn
dubbel (double) = tweevoudig
stijlfiguur (figure) = stijlmiddel
formuler(en) = bewoorden
excuser(en) = verontschuldigen
alinea = zinsblok
plaats (place) = plek
suggestie (suggestion) = voorstel
verzekeren (securus) = overtuigen
intentie (intention) = bedoeling
enz.

Met ijzige groeten
Mevrouw de kikker/ pad,

Ik wijs u er nogmaals op dat de bedoeling van mijn draad is: Grappige combinaties posten van voor-en achternamen en niet andere forummers de les spellen.

Ondanks dat u beweert grote hersenen te bezitten lijk u het echt niet te snappen.
Gelieve dus mijn draad niet langer te misbruiken.

Met vrouwelijke groeten,
NN.
Oud 21 april 2023, 20:58   #1372
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beth Terfood
Matt Ras
Oud 22 april 2023, 21:33   #1373
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ketel Depot
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 15:19   #1374
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Dagmar Ghinael
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2023, 17:35   #1375
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mine Vulpotlood
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 08:04   #1376
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

M. A. Kack
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 14:50   #1377
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dagmar Ghinael
Oud 24 april 2023, 14:54   #1378
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mine Vulpotlood
Goed zo! Alhoewel, ik veronderstel dat niet iedereen weet wat een 'mine' betekent.
Zeker zelfbenoemde hoogopgeleiden (aheum), niet.
Oud 24 april 2023, 19:40   #1379
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mambo Maddox
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 21:16   #1380
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Goed zo! Alhoewel, ik veronderstel dat niet iedereen weet wat een 'mine' betekent.
Zeker zelfbenoemde hoogopgeleiden (aheum), niet.
Dus u denkt dat wij geen porteminnekes kennen?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be