Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voorstander van het principe eigen volk eerst ?
ja 243 55,86%
neen 192 44,14%
Aantal stemmers: 435. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2008, 23:53   #1361
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Who Really Controls America George Carlin -
http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...eoid=935607276


De rijkste families in Antwerpen:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GHI1HBV8U


Who owns you Americans? George Carlin
http://www.youtube.com/watch?v=9KVTfcAyYGg
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 23:57   #1362
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Integratie:

Immigratie en integratie zijn enkel mogelijk wanneer de immigrant zich rechtstreeks in de nieuwe samenleving bevindt.
Wanneer de immigrant zich in een eigen gemeenschap afzondert met eigen landgenoten, zijn eigen kerken of moskeeën bouwt, zijn eigen koopcentrums creëert, dan is integratie onmogelijk.
Integratie is enkel mogelijk door volledige inburgering in een vreemde samenleving.
Vermits de meeste immigratie economisch gedwongen is, en niet berust op persoonlijke vrijheid, kan er geen integratie mogelijk zijn.
In de eerste plaats moet ieder mens de mogelijkheid hebben om in eigen land een behoorlijk leven te kunnen leiden, dit is een mensenrecht.

Een hongerende mens een vis te eten geven is een sociale daad.
Deze mens in eigen land leren vissen, dit is een definitieve oplossing voor zijn honger.
Economische hulp, vooral in de automatisering van de landbouw, wetenschappelijke en medische studies overbrengen enz.
Dit om volksverhuizingen te voorkomen!
Zelfs bij eigen volk (de gegoede klasse) zien we dat integratie onmogelijk is.
Deze vestigen zich in rijke getto’s en leven afzonderlijk, integratie is zeker niet mogelijk en vooral niet wenselijk.
In de VS worden rijke getto’s afgesloten met slagbomen.

Van uit het verleden weten we dat Europeanen de meest slechte integrerende immigranten zijn.
In Chicago (VS) zijn er na 10 generaties nog Vlamingen die zich niet volledig kunnen aanpassen en in eigen getto’s leven.
http://www.arts.kuleuven.be/F206/amd...it/vandaag.htm
In Australië, Zuid-Afrika en Canada zijn er nog vele Europeanen die na vele generaties in eigen getto’s leven.
Zelfs in eigen land wanneer stedelingen zich naar buitengemeenten begeven, dan kunnen nevenverschijnselen zoals: (aanpassen aan vreemde dialecten, acceptatie, eigenheid en gewoonten) zich voordoen.
Zelfs Vlamingen en Walen die in eigen land moeten samenleven vormen een eeuwenlange eindeloze strijdt.

De mens is een individu dat gedurende duizenden jaren gebonden is aan culturen, religies, tradities, families, eigenheid en gewoonten.
De universele mens bestaat niet, mondiale integratie is een illusie.
We kunnen de mens niet omvormen tot een wereldnomade die enkel industrie en geld achterna trekt.

Als enkel de *gegoede klasse niet moet immigreren en integreren en wel cultuur, religies, tradities, familieverband, eigenheid en gewoonten kan hebben dan is dat fundamenteel fout en vals.
De minder gegoeden zijn dan enkel een rader in de economische machine.
§ Immigranten zijn een makkelijke prooi voor werkgevers, een hapje dat geen vragen stelt en goedkoop werkt.
§ De neoliberale ideologie hierachter is: het uitbuiten van mens door mens is toegestaan.
§ Zoals ook het “Gnoe effect” het bruggen bouwen op de lijken van andere is toegestaan.
§ Men verknecht andermans vrijheid ten gunste van zijn eigen vrijheid.
Wat natuurlijk het door jaren en met veel geduld opgebouwde sociaal systeem ondermijnde en voer is voor de rechts-radicalen!
Enkel de werkende klasse wordt hier in vraag gesteld, *de gegoede klasse, het beurs profitariaat en de rechtse happy few niet.
(*De gegoede klasse: de economische, ambtelijke en religie-elite zij zijn de happy few, de bevoorrechte, het profitariaat, zij profiteren van de ongelijke verdeling van kennis, geld en rijkdom)
Alle systemen waarbij privilegies en voorrechten generaties lang erfelijk worden overgedragen zijn ondemocratisch, andere leden van de samenleving zijn daardoor kansloos.

Zoals ook de homo economicus, homo reclamicus, homo consumentist en het neoliberaal paradijs niet echt bestaat, zo bestaat ook de universele mens niet.
Alle vormen van mondiale integratie zijn een uit zijn verband getrokken tijdelijke samenlevingswijze.

Nationalisme en racisme wordt gecreëerd door het neoliberalisme, het doel hiervan is de gevestigde sociale samenleving te destabiliseren, chaos en verdeeldheid is de inspiratiebron.
Integratie is een economisch werktuig, het zijn mensen die zich door anderen laten gebruiken of misbruiken, al dan niet uit vrije wil en daardoor in handen zijn van een economisch regime, dit is valse vrijheid.
Marktfundamentalisme schuwt “geen enkele vorm” van subtiel gedwongen integratie.
De belangrijkste oorzaken voor de toestroom van migranten zijn de slechte economische situatie in hun thuisland:
(bijvoorbeeld sommige Arabische landen) (bijvoorbeeld de Oost-Europeaan, de oorlogen en de valuta verschil dat nog steeds door het neoliberalisme wordt gehandhaafd omdat het migratiebevorderend werkt, en de door jaren met veel geduld opgebouwde sociale systemen destabiliseert.

Ook het verhuizen naar belastingsparadijzen en naar landen met een hypocriet belastingssysteem behoren hiertoe.

Volksverhuizingen moeten bij de wortel aangepakt worden, dit om onnodige immigratie en integratie te voorkomen.
Men moet de gevolgen niet bestrijden maar de oorzaak wegnemen, dweilen met de kraan open is een hopenloze situatie!
De volkeren van de wereld worden hier niet in vraag gesteld, maar wel diegenen die deze volksverhuizingen veroorzaken, laten we niet afwijken van de essentie.
En of volksverhuizingen hoe dan ook uit vrije wil gebeuren.
En of de mens verplicht wordt zoals een nomade industrie en geld achterna te jagen?
En of volksverhuizingen racisme en nationalisme veroorzaken en voer zijn voor de rechts radicalen en agressie, destabilisatie en oorlogen losweken?
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2008, 23:59   #1363
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Het Vlaams Blok gaat wel stevig achteruit hé.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 00:34   #1364
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Het Vlaams Blok gaat wel stevig achteruit hé.
Ja, nog even en er is niemand meer die zich het VB nog herinnerd.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2008, 01:11   #1365
Waar10
Vreemdeling
 
Waar10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ik zie dat de Germanen van het VB zich behoorlijk boos maken op hun website tegen die "verderfelijke" Franstalige stam. Vergeten zij misschien dat zij:

1) 2.000 jaar geleden zelf de Kelten hebben verjaagd en dus op gestolen terrein leven?
2) zij Antwerpen, Limburg en Brabant hebben ingepalmd zonder de mening van de inwoners te vragen?
Citaat:
1) 2.000 jaar geleden zelf de Kelten hebben verjaagd en dus op gestolen terrein leven?

Nochtans voor de Franken lag de breuk (niet geheel zuiver) tussen de Germaanse en Keltische gebieden zuidelijker dan de moderne Romaans/Germaanse lijn, een eind richting Somme (merkbaar aan de hand van de eerste klankverschuiving in het Germaans)

Citaat:


De verspreiding van Keltische (rood) en Germaanse (groen) toponiemen in Noord- Gallië tijdens de late ijzertijd © L. van Durme
Opmerkingen over zulk vergaande territoriale stammen verhoudingen zijn relatief, de stap om Kelten terug te dringen tot Oostenrijk, daarop de IndoEuropeanen naar de noordelijke streken van de Zwarte Zee ligt dan evengoed voor de hand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak
2) zij Antwerpen, Limburg en Brabant hebben ingepalmd zonder de mening van de inwoners te vragen?
Wanneer heeft dit zich voltrokken?
__________________
Waar10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 23:07   #1366
cynicus3
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 18
Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
cynicus3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 23:10   #1367
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 23:14   #1368
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, nog even en er is niemand meer die zich het VB nog herinnerd.
Herinnert is met een T. Middelbaar niet afgemaakt?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 02:31   #1369
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Hoe jammer. Nu net het Vlaams belang stemmen heeft verloren aan die andere nationalistische partij boeken ze hier op het forum een grote overwinning.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 02:52   #1370
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoe jammer. Nu net het Vlaams belang stemmen heeft verloren aan die andere nationalistische partij boeken ze hier op het forum een grote overwinning.
Heb jij dan geen eigen volk eerst mentaliteit?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 20:33   #1371
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Heb jij dan geen eigen volk eerst mentaliteit?
Wat versta je onder eigen volk? Daar gaat het in de eerste plaats over.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 21:34   #1372
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat versta je onder eigen volk? Daar gaat het in de eerste plaats over.
De inheemse bevolking.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 21:53   #1373
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
De inheemse bevolking.
Wat een arrogantie van te denken dat ik met U wil geassocieerd worden. U bent plebs, ik niet. Omdat U een paar kilometers van mij geboren bent, denkt U enige verwantschap met mij te hebben? Wat een verwaandheid, wat een achterlijk denken over wat U zelf bent. Ik beslis wie tot mijn volk behoord, ik heb geen slavenmentaliteit zoals U. Begrepen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 21:57   #1374
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat een arrogantie van te denken dat ik met U wil geassocieerd worden. U bent plebs, ik niet. Omdat U een paar kilometers van mij geboren bent, denkt U enige verwantschap met mij te hebben? Wat een verwaandheid, wat een achterlijk denken over wat U zelf bent. Ik beslis wie tot mijn volk behoord, ik heb geen slavenmentaliteit zoals U. Begrepen?
U bent geen Vlaming?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 21:59   #1375
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U bent geen Vlaming?
Nee. En daar ben ik fier op!
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 22:00   #1376
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee. En daar ben ik fier op!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 22:09   #1377
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ben mezelf. Fier zijn op een stukje geplastificieerde kaart interesseert me niet, welke kaart het ook mag zijn.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 22:10   #1378
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben mezelf. Fier zijn op een stukje geplastificieerde kaart interesseert me niet, welke kaart het ook mag zijn.
En gelijk heb je. We zijn in de eerste plaats allemaal mensen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 22:34   #1379
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
En gelijk heb je. We zijn in de eerste plaats allemaal mensen.
We zijn in de eerste plaats mensen als discussie (harde kritiek inbegrepen en aanvaard) de methode is om conflicten en problemen op te lossen. Geen discussie is ook aanvaardbaar al was het maar om gevoelige periodes geweldloos om te zeilen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 23:20   #1380
Jeronimo
Minister-President
 
Jeronimo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2007
Locatie: Brabant-Dietsland-Avondland
Berichten: 4.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wat een arrogantie van te denken dat ik met U wil geassocieerd worden. U bent plebs, ik niet. Omdat U een paar kilometers van mij geboren bent, denkt U enige verwantschap met mij te hebben? Wat een verwaandheid, wat een achterlijk denken over wat U zelf bent. Ik beslis wie tot mijn volk behoord, ik heb geen slavenmentaliteit zoals U. Begrepen?
Wat een verwaandheid om op "het plebs" neer te kijken terwijl je niet eens zonder dt-fouten kan schrijven.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be