Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2007, 22:54   #1361
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
wat niet is ,zal dan welkomen zeker en zo niet, dan is die partij rap verdwenen, een goeie zaak, nog mr eens een bevestiging van het absurde van het cordon.
Ik begrijp nog steeds niet waarom we ze zouden laten 'proberen' als de uitslag vooraf al bekend is. Ze een beetje laten experimenteren door razzia's te laten houden, straten af te zetten en huizen binnen breken, mensen willekeurig op te pakken en te deporteren naar waar? Nee, geen zinnig mens die daar aan mee wilt werken laat staan er de verantwoordelijkheid voor zou willen dragen. Bovendien kan je zoiets een regelrechte oorlogsverklaring aan de democratische en humanistische waarden noemen. Begrippen waar ze bij het VB nog nooit van gehoord hebben. Toch blijven opletten, want alhoewel het VB nog niet aan zet is, jagen ze de andere partijen wel op de kast met hun propaganda. Straks hebben we het VB niet eens meer nodig om de eerste concentratiekampen op te trekken: de anderen zullen wel het 'goede' voorbeeld geven. Het gesloten asielcentrum te Steenokkerzeel begint al goed op zo'n kamp te lijken, inclusief hun doorsnee gevangenen: vrouwen, oude mannen en kinderen....

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 4 augustus 2007 om 22:57.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:06   #1362
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik begrijp nog steeds niet waarom we ze zouden laten 'proberen' als de uitslag vooraf al bekend is. Ze een beetje laten experimenteren door razzia's te laten houden, straten af te zetten en huizen binnen breken, mensen willekeurig op te pakken en te deporteren naar waar? Nee, geen zinnig mens die daar aan mee wilt werken laat staan er de verantwoordelijkheid voor zou willen dragen. Bovendien kan je zoiets een regelrechte oorlogsverklaring aan de democratische en humanistische waarden noemen. Begrippen waar ze bij het VB nog nooit van gehoord hebben. Toch blijven opletten, want alhoewel het VB nog niet aan zet is, jagen ze de andere partijen wel op de kast met hun propaganda. Straks hebben we het VB niet eens meer nodig om de eerste concentratiekampen op te trekken: de anderen zullen wel het 'goede' voorbeeld geven. Het gesloten asielcentrum te Steenokkerzeel begint al goed op zo'n kamp te lijken: inclusief hun gevangenen: vrouwen, oude mannen en kinderen....
Dat geloof je toch zelf niet?

Stel dat Phillippe Dewinter minister zou worden van het migratiebeleid.

Denk je dan echt dat hij de mensen uit hun huis zal sleuren voor het oog van de camera?

Wees toch eens realistisch?! De agenten zouden dit wellicht niet eens willen doen.

De maatschappelijke druk zou dermate groot zijn, zowel nationaal als internationaal, dat hij zijn beleid zeker moet wijzigen of hij wordt niet meer herverkozen, om niet te zeggen voortijdig ontslagen. Voor redenen dan nog, waar elke politicus zich heel diep zou schamen, met spijt voor de rest van zijn leven. Een grotere blaam is niet denkbaar.

Wat jij beweert, gelooft geen enkel zinnig mens. Volgens mij, ben jij een kuddedier dat zich dingen laat wijsmaken die er niet zijn. Een slachtoffer van de linkse propaganda.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 augustus 2007 om 23:06.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:07   #1363
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp nog steeds niet waarom we ze zouden laten 'proberen' als de uitslag vooraf al bekend is. Ze een beetje laten experimenteren door razzia's te laten houden, straten af te zetten en huizen binnen breken, mensen willekeurig op te pakken en te deporteren naar waar? Nee, geen zinnig mens die daar aan mee wilt werken laat staan er de verantwoordelijkheid voor zou willen dragen. Bovendien kan je zoiets een regelrechte oorlogsverklaring aan de democratische en humanistische waarden noemen. Begrippen waar ze bij het VB nog nooit van gehoord hebben. Toch blijven opletten, want alhoewel het VB nog niet aan zet is, jagen ze de andere partijen wel op de kast met hun propaganda. Straks hebben we het VB niet eens meer nodig om de eerste concentratiekampen op te trekken: de anderen zullen wel het 'goede' voorbeeld geven. Het gesloten asielcentrum te Steenokkerzeel begint al goed op zo'n kamp te lijken, inclusief hun doorsnee gevangenen: vrouwen, oude mannen en kinderen....
een absolute meerderhieid zou dit vergroten, mr je moet nu niet overdrijven e, schaf dat cordon af.

trouwens, jouw beeld van VB is nogal nazistisch getint, denk je nu echt dat ze dat, ze mogen nog willen , dit kunnen uitvoeren , neen, dat kunnen ze niet. als je niet wacht tot je een absolute meerderheid krijgt.

de anderen houden hen wel tegen, mr als je natuurlijk wacht tot het VB de absolute meerderheid haalt, ja, dan is mr 1 schuldige, de ontwerpers en verdedigers van het cordon.

en dat geen zinnige mens daarin mee wil doen ,is een feit, mr het VB zit ook nt bepaald vol van zinnige mensen .

vandaar dat het cordon een tijdbom is, waarom hem laten afgaan als je hem in een onschadelijk stadium nog kan ontmantelen?

en trouwens, ik heb nooit gezegd dat hun oplossingen deugen, wel dat het goed is dat ze bepaalde punten aankaarten.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:09   #1364
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Denk je dan echt dat hij de mensen uit hun huis zal sleuren voor het oog van de camera?

Wees toch eens realistisch?! De agenten zouden dit wellicht niet eens willen doen.

De maatschappelijke druk zou dermate groot zijn, zowel nationaal als internationaal, dat hij zijn beleid zeker moet wijzigen of hij wordt niet meer herverkozen, om niet te zeggen voortijdig ontslagen. Voor redenen dan nog, waar elke politicus zich heel diep zou schamen, met spijt voor de rest van zijn leven. Een grotere blaam is niet denkbaar.

Wat jij beweert, gelooft geen enkel zinnig mens. Volgens mij, ben jij een kuddedier dat zich dingen laat wijsmaken die er niet zijn. Een slachtoffer van de linkse propaganda.

Paulus.
mijn welgemeende dank voor deze steun. merci

Oud 5 augustus 2007, 00:37   #1365
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:

Voila, je voorspelt hier zelf het scenario zoals ik het bijna letterlijk suggereer dus? Toch maar niet 'proberen' met het VB? Laat ze maar rotten binnen dat c.s.? Een leven lang op de oppositiebanken is ook niet slecht voor de heersende partijen: het scherpt de zinnen.
Oud 5 augustus 2007, 00:39   #1366
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Een leven lang op de oppositiebanken is ook niet slecht voor de heersende partijen: het scherpt de zinnen.
ergens wel ja, mr het cordon is en blijft ondemocratisch.

en het zal langer duren om ze voorgoed kwijt te geraken.

Oud 5 augustus 2007, 00:43   #1367
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
de anderen houden hen wel tegen, mr als je natuurlijk wacht tot het VB de absolute meerderheid haalt, ja, dan is mr 1 schuldige, de ontwerpers en verdedigers van het cordon.

en dat geen zinnige mens daarin mee wil doen ,is een feit, mr het VB zit ook nt bepaald vol van zinnige mensen .

vandaar dat het cordon een tijdbom is, waarom hem laten afgaan als je hem in een onschadelijk stadium nog kan ontmantelen?

en trouwens, ik heb nooit gezegd dat hun oplossingen deugen, wel dat het goed is dat ze bepaalde punten aankaarten.
Ziedaar, net zoals Paulus andermaal de voorspelling van een negatief scenario. Waarom dan nog 'proberen'? Wie kan er goed bij varen? Moeten we ze dan persé mee in het badwater nemen om ze dan te verzuipen? Allemaal verloren moeite. Laat ze zitten waar ze zijn, ze vinden dat zelf ook goed zo. Ze zeggen dat wel dat ze willen besturen en herhalen dat Calimero-achtig gedoe wel duizend keren omdat het lucratief inwerkt op onnozel kinderen, maar eigenlijk willen ze alleen heersen,brutaal en repressief. Probeer jullie ze maar op de troon te helpen, ik blijf zagen aan de poten van die stoel waar zij op willen plaats nemen.
Oud 5 augustus 2007, 00:46   #1368
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
ergens wel ja, mr het cordon is en blijft ondemocratisch.

en het zal langer duren om ze voorgoed kwijt te geraken.
Ik vrees het dat het bij jou ook erg lang zal duren vooraleer dat woordje 'ondemocratisch' uit jouw hoofd is verdwenen. Miljoenen euro's per jaar en al 30 jaar hardnekkige propaganda van het VB hebben hebben zichtbare resultaten opgeleverd. Allemaal terug naar school!
Oud 5 augustus 2007, 00:48   #1369
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vrees het dat het bij jou ook erg lang zal duren vooraleer dat woordje 'ondemocratisch' uit jouw hoofd is verdwenen. Miljoenen euro's per jaar en al 30 jaar hardnekkige propaganda van het VB hebben hebben zichtbare resultaten opgeleverd. Allemaal terug naar school!
30 jaar is wat veel, ik leef zolang nog niet.

het cordon is en blijft ondemocratisch.

Oud 5 augustus 2007, 00:49   #1370
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
ik blijf zagen aan de poten van die stoel waar zij op willen plaats nemen.
u zaagt en ik zeg dat het cordon ondemocratisch is en blijft, zolang het bestaat.

Oud 5 augustus 2007, 01:19   #1371
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, je voorspelt hier zelf het scenario zoals ik het bijna letterlijk suggereer dus? Toch maar niet 'proberen' met het VB? Laat ze maar rotten binnen dat c.s.? Een leven lang op de oppositiebanken is ook niet slecht voor de heersende partijen: het scherpt de zinnen.
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg of je werkelijk geloofde....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 augustus 2007 om 01:21.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 07:32   #1372
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Zolang ik mijn gedachten mag formuleren op dit forum, zal ik dit met hand en tand doen! En zolang Jefke en z'n bende zullen bestaan zal ik met nog meer verbetenheid mijn ideëen posten. Tegen zo'n onrecht, dat de rooien hebben geinstalleerd, moet met alles wat in onze macht ligt ten strijde getrokken worden!
Bedankt hé, voor uw verkwikkend: "Ik kan hierop maar 1 ding zeggen: goed gesproken !!"
De groenen zijn wel de bedenkers van het CS!
Oud 5 augustus 2007, 08:43   #1373
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Beter: wie bepaalt dat de belangen van de Duitstalige gemeenschap door de Waalse gemeenschap behartigd worden? En waarom?
Een tip: de "Waalse gemeenschap" bestaat niet. Nog een tip: er is een verschil tussen persoonsgebonden en gebiedsgebonden aangelegenheden. Lees eens een boek over de Belgische staatsinrichting. Ik kan je "België voor beginners" van Johan Vande Lanotte, Siegfried Bracke en Geert Goedertier aanbevelen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 08:46   #1374
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waar ik naartoe wil, is aantonen dat Raf een hypocriet is. Maar eigenlijk moet dat al niet meer aangetoond worden. Hij beweert namelijk dat 'minderheden' moeten kunnen opkomen voor hun rechten, maar hij behandelt de ene minderheid anders als de andere, vandaar zijn hypocrisie.
Nee hoor. Ik vind dat elke minderheid moet kunnen opkomen voor haar rechten. Daar is niks hypocriet aan. Het enige verschil is dat jij politieke partijen als minderheden beschouwt en ik niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 augustus 2007, 08:50   #1375
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

dubbel...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2007 om 09:06.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 08:50   #1376
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een tip: de "Waalse gemeenschap" bestaat niet. Nog een tip: er is een verschil tussen persoonsgebonden en gebiedsgebonden aangelegenheden. Lees eens een boek over de Belgische staatsinrichting. Ik kan je "België voor beginners" van Johan Vande Lanotte, Siegfried Bracke en Geert Goedertier aanbevelen.
tja: ik denk dat de vorige staatshervorming een cordon heeft opgetrokken van onbegrip.
Vergeet niet dat deze een derde ronde veronderstelde, die er nooit is gekomen.
Ons landje is ondemocratisch en onpractisch georganiseerd.
Het is een paradijs voor komma neukers en liefhebbers van Babylonië en van Sybilijnse organisatie, administratieve Gordiaanse knopen.
Er zijn nog weinig mensen die enig inzicht hebben in hoe het functioneert (of niet), laat staan dat er nog veel liefhebbers zijn (amateurs) die er zich mee willen bezighouden.
Dit remt de democratie af.
Pas op: andere landen kennen het probleem van de toenemende administratieve en staatsrechterlijke complexiteit evenzeer, en treuren ook over deze situatie. Maar bij ons is het nagenoeg hopeloos en gezien de kleine afmetingen van het land eigenlijk ridicuul en overbodig, deze puzzel die men "structuur" van onze staat noemt.

Natuurlijk zijn structuren maar een framework. Een kapstok om de politieke wil van de bevolking aan op te hangen.

Een nieuwe staatshervorming is op dit moment quasi uitgesloten omdat 99 procent der Belgen, inclusief Vlamingen, daar wantrouwig tegenover staat.
Zelf bij de VB stemmers is de meerderheid voor het behoudt van Belgie, van de monarchie.
Iedereen wil wel dat het verbetert, maar er is geenszins enige overeenkomst, ook niet tussen de VLamen, waar deze verbetering dan uit bestaat. BHV is een machtig symbool geworden. Maar als je uitlegt dat er twee Vlaamse parlementairen door verdwijnen, en er in die contreien één VLaming (BLOKKER..) overblijft dan past men ook al...

Al is er volgens sommigen een 52 procent meerderheid in Vlaanderen om te gaan hervormen (als je cd+vee stemmers typeert als Vlaams Nationalisten...) dan wil dat niet zeggen dat 52 procent voorstander zijn van DEZELFDE soort staatshervorming!

Het zal dus nog een tijdje duren voor de mensen snappen in welk land ze leven.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2007 om 09:09.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 09:08   #1377
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee nu gade gij nog ontkennen dat het Vlaams Belang wel uitgesloten wordt bij gesprekken, bij de regeringsvorming enz...
Dat klopt. Het Vlaams Blok wordt bij die gelegenheden inderdaad (en terecht) uitgesloten. En wat is het probleem?

Citaat:
Doe u ooglappen eens af en kijk eens goed rond wat er in belgie aan het gebeuren is, onder invloed v/h Cordon Sanitaire. Men treedt de democratie op alle vlakken met de voeten door het wijzigen en toevoegen van wetten die moeten beletten dat men de vreemdelingen kan verwijderen, die vermeend racisme tegen vreemdelingen bestraft en vermeende racisten laat opsporen door Jef Dewitte z'n Gestapo bende.
Wetgeving is een proces. Dat is iets wat voortdurend in beweging is. Het is niet meer dan normaal dat uit nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen ook nieuwe wetten voortvloeien. Wanneer er een groepering ontstaat die door de meerderheid van de maatschappij als ongewenst beschouwd wordt, is het logisch dat er wetgeving ontstaat om dat fenomeen aan banden te leggen. Niks "ondemocratisch" aan.

Citaat:
Ja ik herhaal en zal blijven herhalen dat het Vlaams Belang onterecht is veroordeelt door franstalige rechters, nadat vlaamse rechters zich onbevoegd hadden verklaard en nadat Jefke Dewitte had verklaard dat hij het Vlaams Belang wel zal weten te vinden en of hij ze gevonden heeft. Alles behalve "democratisch" niet?
Je weet duidelijk niet waar je over spreekt. Het Vlaams Blok werd helemaal niet veroordeeld door Franstalige rechters. Het feit dat andere rechters zich eerder onbevoegd verklaarden, had te maken met onduidelijkheden in de wetgeving. Die onduidelijkheden werden weggewerkt en gerechtigheid is uiteindelijk geschied. Niks "ondemocratisch" aan dus. Integendeel zelfs: die wetgeving is er op democratische wijze gekomen.

Citaat:
Of vindt gij dat volledig normaal misschien, dat men via het gerecht, dat alles behalve onafhankelijk is, een democratische partij het Vlaams Belang probeert te muilbanden en hun hindert in het uiten van hun ideeen, die door een meerderheid v/d bevolking aanvaardt worden
Nog afgezien van het schabouwelijke Nederlands dat je gebruikt, staat deze uitlating bol van onwaarheden en ongefundeerde prietpraat.
1) Het gerecht is wel degelijk onafhankelijk. Het staat je vrij het tegendeel te bewijzen.
2) Het Vlaams Blok is geen democratische partij, zelfs niet intern.
3) Niemand probeert het Vlaams Blok te muilkorven. Ondanks alles kan het Vlaams Blok nog steeds ongehinderd zijn ideeëngoed wereldkundig maken, binnen de grenzen van de wet uiteraard.
4) Het ideeëngoed van het Vlaams Blok wordt zeer zeker niet door een meerderheid van de bevolking aanvaard. Maar zoals hierboven staat het je vrij het tegendeel te bewijzen.

Citaat:
maar nog niet vertaalt is in het stemmen aantal, maar dat komt nog wel, daar maak ik mij geen zorgen over. De politiekers zijn de pedalen kwijt en de bevolking begint dit meer en meer te beseffen! Ik hoop dat de franstaligen dit ook gaan beseffen en inzien dat er gepraat moet worden over bepaalde eikele problemen, allom bekend en die al voldoende in de media zijn geweest!!! Anders vrees ik een enorm debacle bij de CD&V en VLD en aanhangsels in 2009! en zullen we almaar meer afglijden naar een autoritair regime!!!!
Volgens mij moet je je glazen bol eens een flinke poetsbeurt geven.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 5 augustus 2007 om 09:11.
Oud 5 augustus 2007, 09:56   #1378
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De maatschappelijke druk zou dermate groot zijn, zowel nationaal als internationaal, dat hij zijn beleid zeker moet wijzigen of hij wordt niet meer herverkozen, om niet te zeggen voortijdig ontslagen.
oooh hoe mooi een blokker met werkelijkheidszin...
Denk je dat velen dit doorhebben?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 10:00   #1379
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u zaagt en ik zeg dat het cordon ondemocratisch is en blijft, zolang het bestaat.
Hoeveel keer nog
Wil je zagen over woorden dan ben je 100% verkeerd!
Het CS is NIET ondemocratisch! Er is er zelf NIKS ondemocratisch aan!
Je bent aan het zwanzen!

[SIZE=4]de·mo·cra·tie[/SIZE] (de ~ (v.), ~ën) 1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen 2 staat waarin het volk regeert
En vooral als je fout bent niet onbeleefd worden!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 10:20   #1380
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hoeveel keer nog
Wil je zagen over woorden dan ben je 100% verkeerd!
Het CS is NIET ondemocratisch! Er is er zelf NIKS ondemocratisch aan!
Je bent aan het zwanzen!

[SIZE=4]de·mo·cra·tie[/SIZE] (de ~ (v.), ~ën) 1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen 2 staat waarin het volk regeert
En vooral als je fout bent niet onbeleefd worden!
toch niet, het cordon is ondemocratisch, op voorhand geen coalitie sluiten met een bepaalde partij ( los van het feit of het al dan niet terecht is ) is ondemocratisch.
de kiezers schudden de kaarten, mr enkel als het in de zgn. democraten hun kraam past, anders negeren ze de kiezer gewoon.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be