Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2009, 01:54   #13801
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Alleen hebben die explosies helemaal niets te maken met controlled demolition !!

Niemand van het FDNY denkt dat het controlled demolition was ! Ook niet de lieden die spraken over explosions "

alle 12 duizend! pagina's ???? ik niet .
Wat raar toch.
In één post beweert u stellig dat niemand van het NYFD gelooft dat het een controlled demolition was en tegelijkertijd geef je toe dat u niet alle getuigenissen hebt gelezen.

Citaat:
Waar komt dat idee nu weer vandaan ?? zullen we dat eens ff natrekken ?
Doe dat vooral.
U wil toch niet insinueren dat ALLE calls uit het WTC zijn vrijgegeven, hoop ik.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 15:13   #13802
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik wel hard maken , het staat namelijk allemaal op tape :

http://wtc.nist.gov/progress_report_.../appendixp.pdf

En dan nog een klein deel van de verklaringen:• At 9:30 am, a FDNY Chief Officer inside WTC 1 feels the building move and makes the decision that the building is no longer safe.
• At 9:49 am, NYPD helicopters provide a radio report stating that “large pieces” are falling from WTC 2.
• At 10:07 am, NYPD aviation units warn that WTC 1 may collapse.
• At 10:20 am, NYPD aviation unit reports that WTC 1 is leaning to the south. Source

FDNY Assistant Chief Joseph Callan: "Approximately 40 minutes after I arrived in the lobby, I made a decision that the building was no longer safe. And that was based on the conditions in the lobby, large pieces of plaster falling, all the 20 foot high glass panels on the exterior of the lobby were breaking. There was obvious movement of the building, and that was the reason on the handy talky I gave the order for all Fire Department units to leave the north tower." Source

Callan: "For me to make the decision to take our firefighters out of the building with civilians still in it, that was very tough for me, but I did that because I did not think the building was safe any longer, and that was just prior to 9:30."–Source

EMS Division Chief John Peruggia: "I was in a discussion with Mr. Rotanz and I believe it was a representative from the Department of Buildings, but I'm not sure. Some engineer type person, and several of us were huddled talking in the lobby and it was brought to my attention, it was believed that the structural damage that was suffered to the towers was quite significant and they were very confident that the building's stability was compromised and they felt that the north tower was in danger of a near imminent collapse.

I grabbed EMT Zarrillo, I advised him of that information. I told him he was to proceed immediately to the command post where Chief Ganci was located. Told him where it was across the street from number 1 World Trade Center. I told him "You see Chief Ganci and Chief Ganci only. Provide him with the information that the building integrity is severely compromised and they believe the building is in danger of imminent collapse." So, he left off in that direction."
Wat ik zie zijn gesprekken tussen de mensen op de grond. Ik zie nergens de gesprekken tussen de heli en anderen...
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 15:16   #13803
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen explosies , wel heel duidelijk naar binnen toe buigende kolommen.

dus , controlled demolition ? hoe dan ?

Ik ben geen believer é.
Maar ik neem van geen kanten zomaar beweringen aan.
Zoals die foto ook...vanwaar komt die? Photoshop?
Gewoon een foto posten met hierop dingen die krom staan? Nee, die kan ik zelf ook maken. Wat niet wil zeggen dat het zo is é, maar dit los geloven? Nee, sorry.
Oud 10 december 2009, 17:49   #13804
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht

Ik ben geen believer é.
Gewoon een foto posten met hierop dingen die krom staan? Nee, die kan ik zelf ook maken. Wat niet wil zeggen dat het zo is é, maar dit los geloven? Nee, sorry.
Over de echtheid van de foto wil ik niet discussieren.
Punt is, en daar heeft atmosphere het blijkbaar nogal moeilijk mee, dat die binnenwaarste buiging helemaal niets vandoen heeft met een al dan niet controlled demolition.
Ten eerste: die binnenwaartse buiging is toch niet abnormaal als je redeneert dat daar waar het vliegtuig is binnengevlogen en de columns heeft doorgesneden, het einde van die columns naar binnen zijn gebogen. Redelijk normale reactie mijn inziens.
Ten tweede: beide gebouwen hebben tijden en na de inslag geen kick gegeven. Ze zijn, zoals voorspeld door de ontwerpers, gewoon blijven staan.
Om dan plotseling uit het niets van de ene op de andere seconde beginnen in te storten. En dan is het nog vooral de manier waarop ze naar beneden komen het meest abnormale van de zaak.
Niet voor niets dat geen enkele van de officiele rapporten verder gaat dan het punt waarop de instorting begint.
Simpel. Hetgeen vanaf dan gebeurd, de symetrie en snelheid van instorting, is gewoonweg niet verklaarbaar als je uitgaat van een natuurlijke instorting.
Vandaar dat de officiele rapporten het domweg hebben genegeerd.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 10 december 2009 om 17:51.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 19:40   #13805
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben geen believer é.

Het staat alles behalve los !

Fake ?
-Het is een beeld van de video opnames zoals die op 11 september live zijn uitgezonden. Het kan dus niet gefaked zijn

-Er zijn meerdere foto's en video opnames van

-Er zijn vele getuigen van

-Er waren gebogen exterior columns terug gevonden welke van betreffend everdiepingen afkomstig waren.

Blijkbaar heeft u zelf ook erg weinig van de inhoud van het NIST rapport gelezen .

Laatst gewijzigd door atmosphere : 10 december 2009 om 19:43.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 19:48   #13806
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik zie zijn gesprekken tussen de mensen op de grond. Ik zie nergens de gesprekken tussen de heli en anderen...

NYPD Aviation Units: Minutes after the south tower collapsed at the World Trade Center, police helicopters hovered near the remaining tower to check its condition. "About 15 floors down from the top, it looks like it's glowing red," the pilot of one helicopter, Aviation 14, radioed at 10:07 a.m. "It's inevitable."

Seconds later, another pilot reported: "I don't think this has too much longer to go. I would evacuate all people within the area of that second building."

10:20 NYPD – Aviation 14 states the WTC 1 is leaning. (NYPD, McKinsey & Company) NIST NCSTAR 1-8, p. 227

Federal engineering investigators studying the destruction of the World Trade Center's twin towers on Sept. 11 said New York Police Department aviation units reported an inward bowing of the buildings' columns in the minutes before they collapsed, a signal they were about to fall.

"The NYPD aviation unit reported critical information about the pending collapse of the building,'' said Sivaraj Shyam- Sunder, who heads the institute, at a press briefing in New York. "Any time that information could have been communicated faster to the emergency responders in the buildings, it would have helped save lives."

According to Shyam-Sunder, the concave bowing of the steel was seen on the sides of the towers opposite where the planes hit them. At 10:06 a.m. that morning, an officer in a police helicopter reported that ``it's not going to take long before the north tower comes down.'' This was 20 minutes before it collapsed. In another radio transmission at 10:21 a.m., the officer said he saw buckling in the north tower's southern face, Shyam-Sunder said.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 10 december 2009 om 19:50.
Oud 11 december 2009, 02:04   #13807
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Fake ?
-Het is een beeld van de video opnames zoals die op 11 september live zijn uitgezonden. Het kan dus niet gefaked zijn

-Er waren gebogen exterior columns terug gevonden welke van betreffend everdiepingen afkomstig waren.
Blijkbaar heeft u zelf ook erg weinig van de inhoud van het NIST rapport gelezen .
Waarom begrijpt U maar niet dat de externe kolommen door de impact van het vliegtuig sowieso naar binnen worden gebogen door het inslaande geweld....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 02:04   #13808
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Punt is, en daar heeft atmosphere het blijkbaar nogal moeilijk mee, dat die binnenwaarste buiging helemaal niets vandoen heeft met een al dan niet controlled demolition.
Ten eerste: die binnenwaartse buiging is toch niet abnormaal als je redeneert dat daar waar het vliegtuig is binnengevlogen en de columns heeft doorgesneden
het betreft juist de kolommen aan een zijde waar het vliegtuig niet naar binnen is gevlogen !!

Citaat:
Ten tweede: beide gebouwen hebben tijden en na de inslag geen kick gegeven. Ze zijn, zoals voorspeld door de ontwerpers, gewoon blijven staan.
Om dan plotseling uit het niets van de ene op de andere seconde beginnen in te storten.
Dat idee is dus onjuist , er waren namelijk allerlij voortekenen

Citaat:
En dan is het nog vooral de manier waarop ze naar beneden komen het meest abnormale van de zaak.
Ja, waarom?

Citaat:
Niet voor niets dat geen enkele van de officiele rapporten verder gaat dan het punt waarop de instorting begint.
Elke expert zal je vertellen dat de vloeren en dekolommen de krachten van de vallende massa van de top totaal niet kunnen verdragen !

Citaat:
Simpel. Hetgeen vanaf dan gebeurd, de symetrie en snelheid van instorting, is gewoonweg niet verklaarbaar als je uitgaat van een natuurlijke instorting.

-Er bestaat totaal geen vergelijking materiaal , er is nog nooit voor 9/11 een gebouw van die omvang ingestort .

-De instortingen duurde aanzienlijk langer dan de vrije val snelheid. Je ziet heel duidelijk dat het puin dat wel vrij naar beneden valt veel eerder beneden is dan de instortingszone !! Met de stopwatch erbij kom je direct tot de conclusie dat de instortingen aanzienlijk langer duurden dan gesuggereerd werd door alternatieve theoristen

-Een controlled demolition is ook een natuurlijke instorting , blaas op 2 verdiepingen onderin de kolommen weg en het hele gebouw zal vervolgens onder zijn eigen gewicht in elkaar storten . als er om andere redenen kolommen wegvallen gebeurd hetzelfde
Oud 11 december 2009, 02:07   #13809
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

symetrisch ingestort ?

Oud 11 december 2009, 02:11   #13810
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het betreft juist de kolommen aan een zijde waar het vliegtuig niet naar binnen is gevlogen !!
Ach de andere zijde dus, dat betekend dat het centrale gedeelte waaraan de vloeren bevestigd zijn het op dat moment aan het begeven zijn,aangezien die alléén door een verplaatsing naar beneden deze buitenste perimeterkolommen naar binnen kunnen trekken....

Dan ligt dus de oorzaak van instorting vér beneden het inslaggpunt.....

De kelders zullen we maar zeggen....

Eén woord mijn beste....."ACHILLES"......

Hoe vel je het beste een reus ?????

Laatst gewijzigd door Svennies : 11 december 2009 om 02:12.
Oud 11 december 2009, 02:21   #13811
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat raar toch.
In één post beweert u stellig dat niemand van het NYFD gelooft dat het een controlled demolition was en tegelijkertijd geef je toe dat u niet alle getuigenissen hebt gelezen.
U ontwijjkt mijn vraag ! en ja ik weet zeker dat er geen brandweerlieden zijn die dat denken , want dat zou door alternatieve theoriste direct onder de aandacht zijn gebracht . Bovendien heb ik er heel veel wel gelezen , en dan wordt heel duidelijk wat er werkelijk heeft plaatsgevonden.

Citaat:
U wil toch niet insinueren dat ALLE calls uit het WTC zijn vrijgegeven, hoop ik.

Waarom is dat hierbij van belang dan ?

Op verzoek van familie van slachtoffers zijn er ook zaken niet vrijgegeven , daar ooit aan gedacht ? Bovendien is het niet eens gebruikelijk om altijd alles maar vrij te geven.

Zo bestaan er ook beelden van mensen die op straat te pletter vielen , deze zijn nooit uitgezonden . conclusie, ze houden iets heel belangrijks achter ?
Zou u willen dat de opname van uw geliefde in doodsangst aande telefoon , heel de wereld over gaat ?
Oud 11 december 2009, 12:10   #13812
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste: die binnenwaartse buiging is toch niet abnormaal als je redeneert dat daar waar het vliegtuig is binnengevlogen en de columns heeft doorgesneden, het einde van die columns naar binnen zijn gebogen. Redelijk normale reactie mijn inziens.
Om dan plotseling uit het niets van de ene op de andere seconde beginnen in te storten. En dan is het nog vooral de manier waarop ze naar beneden komen het meest abnormale van de zaak.
1. akkoord
2. Niet akkoord: het is niet van plots naar beneden komen. Het is verzwakken van alles wat het gebouw recht hield. Als er iets abnormaals aan de zaak is zul je dat moeten aantonen. Gewoon zeggen dat het abnormaal is gaat niet helpen.
Oud 11 december 2009, 12:12   #13813
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Fake ?

1. Dat kan zijn...kan ik niet afleiden uit die foto alleen.

2. Idem 1

3. Geen getuigen te zien op de foto.

4. Dat kan ik niet zien op deze foto.

5. Inderdaad.
Oud 11 december 2009, 12:14   #13814
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NYPD Aviation Units: Minutes after the south tower collapsed at the World Trade Center, police helicopters hovered near the remaining tower to check its condition. "About 15 floors down from the top, it looks like it's glowing red," the pilot of one helicopter, Aviation 14, radioed at 10:07 a.m. "It's inevitable."

Seconds later, another pilot reported: "I don't think this has too much longer to go. I would evacuate all people within the area of that second building."

10:20 NYPD – Aviation 14 states the WTC 1 is leaning. (NYPD, McKinsey & Company) NIST NCSTAR 1-8, p. 227

Federal engineering investigators studying the destruction of the World Trade Center's twin towers on Sept. 11 said New York Police Department aviation units reported an inward bowing of the buildings' columns in the minutes before they collapsed, a signal they were about to fall.

"The NYPD aviation unit reported critical information about the pending collapse of the building,'' said Sivaraj Shyam- Sunder, who heads the institute, at a press briefing in New York. "Any time that information could have been communicated faster to the emergency responders in the buildings, it would have helped save lives."

According to Shyam-Sunder, the concave bowing of the steel was seen on the sides of the towers opposite where the planes hit them. At 10:06 a.m. that morning, an officer in a police helicopter reported that ``it's not going to take long before the north tower comes down.'' This was 20 minutes before it collapsed. In another radio transmission at 10:21 a.m., the officer said he saw buckling in the north tower's southern face, Shyam-Sunder said.
Ok dan. Dit is een bewijs. Hier zouden anderen eens van moeten leren.
Oud 11 december 2009, 16:44   #13815
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Dat kan zijn...kan ik niet afleiden uit die foto alleen.
Vandaar dat ik u ook nog een foto heb laten zien + de bronnen van de getuigen en /of opnames.

Verder zijn er zelfs foto's van het steeds verder door gaan hangen van de vloeren binnen(als gevolg van overbelasting en verhitting vervorming)

Deze zaken zijn de allerbelangrijkste als het gaat om het bepalen van de oorzaak van de instortingen.
Je moet kijken wat er gebeurde in de tijd tot aan de instortingen want ze zullen nooit van de ene op de andere seconde instorten zonder dat er daavoor iets anders gebeurde. Bij controlled demolition is dat ook zo

Ook daarbij stort een gebouw nooit opeens in zonder voortekenen.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 11 december 2009 om 16:48.
Oud 11 december 2009, 16:47   #13816
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik u ook nog een foto heb laten zien + de bronnen van de getuigen en /of opnames.

Verder zijn er zelf foto's van het steeds verder door gaan hangen van de vloeren binnen(als gevolg van overbelasting en verhitting vervorming)

Deze zaken zijn de allerbelangrijkste als het gaat om het bepalen van de oorzaak van de instortingen.
Je moet kijken wat er gebeurde in de tijd tot aan de instortingen want ze zullen nooit van de ene op de andere seconde instorten zonder dat er daavoor iets anders gebeurde. Bij controlled demolition is dat ook zo

Ook daarbij stort een gebouw nooit opeens in zonder voortekenen.
Idd, maar dat wil wel nog niet zeggen dat je de voortekenen altijd kunt zien.

Laatst gewijzigd door illwill : 11 december 2009 om 16:48.
Oud 11 december 2009, 16:54   #13817
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok dan. Dit is een bewijs. Hier zouden anderen eens van moeten leren.

Het opmerkelijke is dat de discussies hier bijna nooit over zijn gegaan omdat de agenda bepaald wordt door de absurde theoriën waar sommigen mee aan komen zetten .

Er is overigens ook zeer solide bewijs van het feit dat de centrale kolommen van de noord toren (onderste 200 meter) als allerlaatste instortten . Dit betekend geen explosieven in de kelders dus. Het veegt alle speculatie over ladingen in de kelders van tafel .
Oud 11 december 2009, 16:58   #13818
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het opmerkelijke is dat de discussies hier bijna nooit over zijn gegaan omdat de agenda bepaald wordt door de absurde theoriën waar sommigen mee aan komen zetten .

Er is overigens ook zeer solide bewijs van het feit dat de centrale kolommen van de noord toren (onderste 200 meter) als allerlaatste instortten . Dit betekend geen explosieven in de kelders dus. Het veegt alle speculatie over ladingen in de kelders van tafel .
Buiten dat...hoe ga je door middel van explosieven in de kelders een toren van bovenaf laten instorten?
Knap staaltje plaatsing dan.
Oud 11 december 2009, 17:51   #13819
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ach de andere zijde dus, dat betekend dat het centrale gedeelte waaraan de vloeren bevestigd zijn het op dat moment aan het begeven zijn,aangezien die alléén door een verplaatsing naar beneden deze buitenste perimeterkolommen naar binnen kunnen trekken....

Dan ligt dus de oorzaak van instorting vér beneden het inslaggpunt.....

De kelders zullen we maar zeggen....

Eén woord mijn beste....."ACHILLES"......

Hoe vel je het beste een reus ?????

De centrale kolommen van het bovenste deel gaan zakken en trekken de vloeren mee. Door de vliegtuig impacts zijn er immers stukken van de centrale kolommen weggeslagen waardoor het bovenste delen van die kolommen alleen nog aan de vloerenvast zitten. De overbelast evloeren gaan onder invloed van het vuur ook nog eens vervormen en verzwakken , dan is de rest niet zo moeilijk meer te raden.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 11 december 2009 om 17:54.
Oud 12 december 2009, 02:23   #13820
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De centrale kolommen van het bovenste deel gaan zakken en trekken de vloeren mee. Door de vliegtuig impacts zijn er immers stukken van de centrale kolommen weggeslagen waardoor het bovenste delen van die kolommen alleen nog aan de vloerenvast zitten.
Olala mijn beste, hier is géén enkel bewijs van...En zeker niet wat de zuidtoren betreft gezien zijn inslagpunt...
Wat niet wegneemt dat er in de noordtoren bijvoorbeeld méér dan 80 verdiepingen hoge centrale cores gereedstaan om een instorting sowieso af te remmen ...Wat dus duidelijk niet is gebeurd...

Citaat:
De overbelast evloeren gaan onder invloed van het vuur ook nog eens vervormen en verzwakken , dan is de rest niet zo moeilijk meer te raden.
U wéét toch dat het hier betonnen vloeren betreft met een dikte van 10 cm én bewapend.....

Zélfs als de ondervloer het begeeft houden die hun draagkracht en zouden zij zeker de val van die héle toren hebben moeten afremmen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be