Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2020, 14:51   #13861
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ergens zouden ze toch moeten leren ook, bij de Mexicaanse griep had Van Ranst er 5 miljoen gekocht en bijna geen enkele gebruikt. Wat we nu zien zijn paniek aankopen en dat is nooit goed.
Tja, ik koop ook elk jaar Brand- en familiale verzekering en nog een aantal verzekeringen al meer dan 20 jaar, ik heb nog nooit, never, een verzekering nodig gehad.
Ik zou niet eens weten hoe je dat praktisch doet, een verzekeringsclaim inroepen, wellicht zal dan blijken dat mijn geval een van de 11 475 uitzonderingen is ofzo die niet gedekt worden.

Maar je kan het je ook niet riskeren om geen verzekering te hebben.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 15:51   #13862
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja, ik koop ook elk jaar Brand- en familiale verzekering en nog een aantal verzekeringen al meer dan 20 jaar, ik heb nog nooit, never, een verzekering nodig gehad.
Ik zou niet eens weten hoe je dat praktisch doet, een verzekeringsclaim inroepen, wellicht zal dan blijken dat mijn geval een van de 11 475 uitzonderingen is ofzo die niet gedekt worden.

Maar je kan het je ook niet riskeren om geen verzekering te hebben.
Ja, maar in dit geval is het de verzekeraar die beslist wat en hoeveel je moet kopen en dan de verkeerde polis heeft aangesmeerd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 16:01   #13863
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, maar in dit geval is het de verzekeraar die beslist wat en hoeveel je moet kopen en dan de verkeerde polis heeft aangesmeerd.
Wie zou het meeste paniekeren? Het VK dat vaccins aankoopt aan een veel duurdere prijs waarvan de testresultaten nog niet bekend zijn. Of zou dat de EU zijn die voor een betere prijs het risico van verkeerde aankoop verdeelt over verschillende firma's, en wacht op wetenschappelijke bevestiging van accuraatheid en beperkte bijwerkingen?

Ik verkies toch in de EU te leven boven het VK.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 22:31   #13864
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie zou het meeste paniekeren? Het VK dat vaccins aankoopt aan een veel duurdere prijs waarvan de testresultaten nog niet bekend zijn. Of zou dat de EU zijn die voor een betere prijs het risico van verkeerde aankoop verdeelt over verschillende firma's, en wacht op wetenschappelijke bevestiging van accuraatheid en beperkte bijwerkingen?

Ik verkies toch in de EU te leven boven het VK.
Ze spuiten hier ook het eerste beste vaccin in, ik zie het verschil niet. Die wetenschappelijke bevestiging gaan we maar hebben binnen vele jaren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 22:45   #13865
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze spuiten hier ook het eerste beste vaccin in, ik zie het verschil niet. Die wetenschappelijke bevestiging gaan we maar hebben binnen vele jaren.
Hier heb je wel één punt.
De mogelijke gevolgen op lange termijn.

Maar er is wel meer dan dat hoor. Zo eenvoudig is het nu ook weer niet als je weet door welke reeks van testen een nieuw vaccin hoort te gaan voor het een goedkeuring kan krijgen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 23:00   #13866
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Hier heb je wel één punt.
De mogelijke gevolgen op lange termijn.

Maar er is wel meer dan dat hoor. Zo eenvoudig is het nu ook weer niet als je weet door welke reeks van testen een nieuw vaccin hoort te gaan voor het een goedkeuring kan krijgen.
Ze gaven het al 95% doeltreffend bij 89 besmettingen, er worden heel veel hoekjes afgesneden. Een deel van de deelnemers kreeg zelfs per ongeluk een halve dosis, het is amateur hour.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 08:58   #13867
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze spuiten hier ook het eerste beste vaccin in, ik zie het verschil niet. Die wetenschappelijke bevestiging gaan we maar hebben binnen vele jaren.
Citaat:
Het coronavaccin ontwikkeld door de universiteit van Oxford en farmabedrijf AstraZeneca is goedgekeurd voor gebruik in het Verenigd Koninkrijk, zo meldt de BBC. Door de beslissing kan de vaccinatiecampagne nu in een stroomversnelling komen, aldus de Britse openbare omroep. Het Verenigd Koninkrijk heeft 100 miljoen dosissen van het vaccin besteld, voldoende om 50 miljoen inwoners te vaccineren.

Gisteren bleek dat het ?*coronavaccin van AstraZeneca niet meteen goedgekeurd zal worden in Europa. Het Europees ?*Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft nog niet alle kwaliteitsgegevens van AstraZeneca ontvangen, laat staan een officiële aanvraag. Het EMA gaf daarom aan dat de EU het AstraZeneca-vaccin niet voor eind januari zal goedkeuren. Europa bestelde het merendeel van zijn vaccins bij AstraZeneca.
bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200629_05004008

Ik begin mij toch serieus vragen te stellen. Het vaccin van AstraZeneca is in het VK goedgekeurd. In Europa is door het bedrijf zelfs nog geen aanvraag ingediend voor goedkeuring.

Ofwel bezitten de Britten gegevens die Europa nog niet heeft, en hebben ze geheime afspraken met dat bedrijf om het vaccin voorlopig enkel aan het VK te leveren.
Ofwel neemt men in het VK enorme risico's wat betreft de volksgezondheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 10:06   #13868
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200629_05004008

Ik begin mij toch serieus vragen te stellen. Het vaccin van AstraZeneca is in het VK goedgekeurd. In Europa is door het bedrijf zelfs nog geen aanvraag ingediend voor goedkeuring.

Ofwel bezitten de Britten gegevens die Europa nog niet heeft, en hebben ze geheime afspraken met dat bedrijf om het vaccin voorlopig enkel aan het VK te leveren.
Ofwel neemt men in het VK enorme risico's wat betreft de volksgezondheid.
Grappig ja.
Het vaccin is goedkoper en kan op gewone frigo temperatuur bewaard worden. De Britten zitten niet in het EU koopprogramma, ergens wel logisch dat ze voorrang krijgen op hun eigen product al is het wel zuur voor de EU. Het wordt wel geproduceerd in Indië dus die gaan ook voorrang willen.

De EU heeft dan weer 100 miljoen extra vaccins gekocht van Pfizer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 10:08   #13869
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.912
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Grappig ja.
Het vaccin is goedkoper en kan op gewone frigo temperatuur bewaard worden. De Britten zitten niet in het EU koopprogramma, ergens wel logisch dat ze voorrang krijgen op hun eigen product al is het wel zuur voor de EU. Het wordt wel geproduceerd in Indië dus die gaan ook voorrang willen.

De EU heeft dan weer 100 miljoen extra vaccins gekocht van Pfizer.
De voorrang is enkel het gevolg van het feit dat het in de EU nog niet is goedgekeurd.

Er zijn al lang bestellingen geplaatst hoor. De Belgische overheid zou er 7 miljoen hebben besteld.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 10:35   #13870
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De voorrang is enkel het gevolg van het feit dat het in de EU nog niet is goedgekeurd.

Er zijn al lang bestellingen geplaatst hoor. De Belgische overheid zou er 7 miljoen hebben besteld.
De firma heeft zelfs nog geen aanvraag gedaan voor goedkeuring in de EU. Dat kan ook betekenen dat ze weten dat, met de huidige beschikbare resultaten van studies, een goedkeuring uitgesloten is.
Ik betwijfel dat een firma niet zou leveren als alles OK is, en ze dus een enorm kapitaal kunnen verdienen.

Mijn vermoeden is dat de politici in het VK uit paniek een groot risico genomen hebben ivm met de grote stijging van het aantal besmettingen. Ik hoop voor de inwoners dat dit zal meevallen.

PS door de BREXIT kunnen ze de verantwoordelijkheid voor eventueel falen achteraf wel niet op Europa afschuiven.

Laatst gewijzigd door pajoske : 30 december 2020 om 10:36.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 10:53   #13871
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
(...)

PS door de BREXIT kunnen ze de verantwoordelijkheid voor eventueel falen achteraf wel niet op Europa afschuiven.
Dat wordt één van de grote problemen voor de UK-politici én zeker de brexiteers, nu hebben ze niemand meer om de schuld te geven. Ze zullen allicht wel proberen om sommige zaken alsnog op een "wraakzuchtige EU" te schuiven, maar ze staan er nu alleen voor.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 11:03   #13872
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Grappig ja.
Het vaccin is goedkoper en kan op gewone frigo temperatuur bewaard worden. De Britten zitten niet in het EU koopprogramma, ergens wel logisch dat ze voorrang krijgen op hun eigen product al is het wel zuur voor de EU. Het wordt wel geproduceerd in Indië dus die gaan ook voorrang willen.

De EU heeft dan weer 100 miljoen extra vaccins gekocht van Pfizer.
Met hun eigen product zijn er al groot aantal mensen gevaccineerd.
Mogen die gevaccineerden nu lockdown feestjes houden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 11:49   #13873
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Met hun eigen product zijn er al groot aantal mensen gevaccineerd.
Mogen die gevaccineerden nu lockdown feestjes houden ?
neen.

Ten eerste moeten ze nog hun tweede inspuiting krijgen(dat zal kort na nieuwjaar zijn voor de eersten) en ten tweede zullen ze braaf moeten zijn zoals al de rest......

We mogen het niet gedroomd hebben dat die nieuwe "commando"-virusjes er gewoon dwars doorheen rijden hé

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2020 om 11:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 11:56   #13874
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ik zou nu in alle geval niet graag in de schoenen van de Britten staan.
Ze krijgen nu écht alles op één grote hoop.
Een prettig eindejaar is wel wat anders.

En dan durven wij hier nog te klagen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 12:15   #13875
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De voorrang is enkel het gevolg van het feit dat het in de EU nog niet is goedgekeurd.

Er zijn al lang bestellingen geplaatst hoor. De Belgische overheid zou er 7 miljoen hebben besteld.
Als ze geen aanvraag indienen zal het niet naar de EU komen, de Britten gaan Indië voorrang geven omdat zij het daar produceren en door de historische banden.

De EU kan niet zeggen dat zij het vlugger moeten krijgen dan Indië.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 12:59   #13876
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.188
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De firma heeft zelfs nog geen aanvraag gedaan voor goedkeuring in de EU. Dat kan ook betekenen dat ze weten dat, met de huidige beschikbare resultaten van studies, een goedkeuring uitgesloten is.
Ik betwijfel dat een firma niet zou leveren als alles OK is, en ze dus een enorm kapitaal kunnen verdienen.

Mijn vermoeden is dat de politici in het VK uit paniek een groot risico genomen hebben ivm met de grote stijging van het aantal besmettingen. Ik hoop voor de inwoners dat dit zal meevallen.

PS door de BREXIT kunnen ze de verantwoordelijkheid voor eventueel falen achteraf wel niet op Europa afschuiven.
Inderdaad, bij mijn weten zijn de studies nog niet afgerond. Bij de eerste testronde waren er problemen met de tesprocedure.

Het UK keurt het gewoon in het wildeweg goed.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 13:17   #13877
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Inderdaad, bij mijn weten zijn de studies nog niet afgerond. Bij de eerste testronde waren er problemen met de tesprocedure.

Het UK keurt het gewoon in het wildeweg goed.
Typisch voor populisme eigenlijk, men schiet maar in het wilde weg, en ziet waar men uitkomt. Geen toeval dat Trump en Johnson zo goed met elkaar opschoten.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 17:36   #13878
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.682
Standaard

In de transportsector worden de posities ingenomen ondertussen.

Zoals verwacht zullen kleine bedrijven het niet de moeite meer vinden het VK te bedienen.De marges in de transportsector zijn al belabberd,en als daar teveel zever (en momenteel ook nog vertragingen) bij komen is het dan maar beter ermee te stoppen (let wel,het VK ,dat zijn onze BUREN.... )


https://www.tijd.be/ondernemen/logis.../10274442.html

Grotere bedrijven zijn zich aan het herorganiseren.Mogelijk zullen we veel meer "onbemande" trailers op ferries en treinen geduwd zien worden.Zo hebben MENSEN geen last meer van plots opkomende grapjes zoals verleden week..Eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat (Oost-Europese-) vrachtwagenchauffeurs echt geen GOESTING meer hebben nog meer te moeten tsjolen.....en heb geen illusie....zonder fundamenteel betere vergoedingen voor hun werk,het zijn de OVERHEDEN en administratieve pseudobedrijven (douane-agentschappen)die de meerkosten veroorzaken en gulzig opslobberen hé...

Enkel (heel) grote transportorganisaties kunnen zoiets nog absorberen en stroomlijnen.Voor een camioneur die een oude machine moet gaan ophalen in het VK en wat oude meubels, 2 paletten schrijfpapier en een pallet autostartbatterijen naar ginds mee wil nemen voor op 3 adressen wordt het ondoenbaar, wat tot voor kort triviaal was.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2020 om 17:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 17:46   #13879
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Typisch voor populisme eigenlijk, men schiet maar in het wilde weg, en ziet waar men uitkomt. Geen toeval dat Trump en Johnson zo goed met elkaar opschoten.
Daar zit veel in.
Schieten zonder na te denken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2020, 18:28   #13880
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.275
Standaard

Een buurman had zich , mijn raad in de wind slaand, indertijd laten strikken door Corona Direct . Op een gegeven moment heeft er een ongeval plaats juist schuin voor zijn deur en één van de wagens schiet zijn oprit op en landt door zijn garagepoort tegen zijn Mercedes DIE IN DE GARAGE STOND . Corona heeft hem na drie jaar procederen het minimum vergoed wat er in de Polis overeengekomen was en hem direct opgezegd. Reden???? Hetgeen gebeurd was is "brute pech" en Corona wil "geen pechvolgels" als klant.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 30 december 2020 om 18:35.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be