Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2022, 18:05   #13921
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar sommigen leven echt in angst, onlangs hoorde ik iemand zeggen dat die niet de trein naar Brussel durfde te nemen (dus ondanks vaccinatie en masker), "omdat je nooit op voorhand weet hoe druk het is". Ongelooflijk.
Angst wérkt!
Oud 26 januari 2022, 20:21   #13922
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar sommigen leven echt in angst, onlangs hoorde ik iemand zeggen dat die niet de trein naar Brussel durfde te nemen (dus ondanks vaccinatie en masker), "omdat je nooit op voorhand weet hoe druk het is". Ongelooflijk.
Ik denk dat men niet beseft heeft hoeveel mensen men nu voor de rest van hun leven totaal in de existentiele angst heeft gedumpt.

De vrouw van een collega van mij is zo. Nu moet gezegd worden dat ze wat medische problemen heeft met haar schildklier en zo, en ja, waarschijnlijk had ze tot op zekere hoogte een risico.

Maar die brave man (mijn collega) moet zich, als hij thuis komt, helemaal omkleden, een douche pakken met een ontsmettende zeep, de kleren "van buiten" direct wassen, en zo voort. Zij is lerares, en loopt al bijna 2 jaar rond met een plexi kap en een FFP2 masker als ze toch voor de klas moet komen. Die is helemaal tureluurs.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 20:24   #13923
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Angst wérkt!
Massavorming, 2 jaar lang, ge moet u niet afvragen wat dat doet met een maatschappij...

Ik heb ook zo een collega, faceshield, handschoenen, gel, afstand...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 26 januari 2022 om 20:24.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 21:07   #13924
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat men niet beseft heeft hoeveel mensen men nu voor de rest van hun leven totaal in de existentiele angst heeft gedumpt.
De vrouw van een collega van mij is zo. Nu moet gezegd worden dat ze wat medische problemen heeft met haar schildklier en zo, en ja, waarschijnlijk had ze tot op zekere hoogte een risico.
Maar die brave man (mijn collega) moet zich, als hij thuis komt, helemaal omkleden, een douche pakken met een ontsmettende zeep, de kleren "van buiten" direct wassen, en zo voort. Zij is lerares, en loopt al bijna 2 jaar rond met een plexi kap en een FFP2 masker als ze toch voor de klas moet komen. Die is helemaal tureluurs.
Hygiëne is bij bepaalde beroepen een noodzaak. Voorzicht is geboden!
Oud 26 januari 2022, 21:17   #13925
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Massavorming, 2 jaar lang, ge moet u niet afvragen wat dat doet met een maatschappij...

Ik heb ook zo een collega, faceshield, handschoenen, gel, afstand...
In mijn bedrijf draagt niemand al sinds juli 2021 nog een masker. Ik voel het zelfs abnormaal als een bezoeker of chauffeur etc een masker draagt. Er is redelijk veel werk en de interims die beginnen dragen altijd een masker maar na enkele uren of de 2de dag doen ze hem ook niet meer op. Niet veralgemenen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 21:34   #13926
gunter5148

Standaard

Citaat:

Domme vrouwen zijn altijd de beste kampbewakers geweest.
Oud 26 januari 2022, 21:42   #13927
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat hij een andere vrouw zoekt en zijn probleem is opgelost.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 22:54   #13928
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

De totalitairen blijven wild om zich heen schoppen:

Attje Kuiken (PVDA) wil artsen met een eigen mening een beroepsverbod geven. Schrappen uit het BIG register.

https://www.youtube.com/watch?v=Zvtl0bA-4N4

Berufsverbot, waar hebben we dat nog gehoord ?
Oud 26 januari 2022, 23:05   #13929
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De totalitairen blijven wild om zich heen schoppen:

Attje Kuiken (PVDA) wil artsen met een eigen mening een beroepsverbod geven. Schrappen uit het BIG register.

https://www.youtube.com/watch?v=Zvtl0bA-4N4

Berufsverbot, waar hebben we dat nog gehoord ?
Ik heb gekeken, maar werd fysiek zeer ongemakkelijk bij het aanhoren van zoveel domheid, het verspreiden van zoveel leugens.
Oud 26 januari 2022, 23:10   #13930
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik heb gekeken, maar werd fysiek zeer ongemakkelijk bij het aanhoren van zoveel domheid, het verspreiden van zoveel leugens.
Poco's moeten geen/nooit wetenschappelijke onderbouwing geven bij hun beweringen.
Gewoon doen alsof je aan de goede kant van de geschiedenis staat is al voldoende om de grofste leugens te kunnen uitzeveren.
Laat ze nog maar even doen, het oorlogstribunaal in Den Haag zal te klein zijn, om al die vorte volksjudassen te veroordelen.
Oud 26 januari 2022, 23:13   #13931
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hier nog zo een oude gek die meent dat hij de vrije meningsuiting aan banden moet leggen. Gelukkig krijgt hij lik op stuk, of koekje van eigen deeg.

Ironisch dat juist hij ooit "welcome rocking in the free world" zong.

https://www.nu.nl/media/6180486/spot...r-podcast.html
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 23:14   #13932
gunter5148

Standaard

Citaat:
Poco's moeten geen/nooit wetenschappelijke onderbouwing geven bij hun beweringen.
Gewoon doen alsof je aan de goede kant van de geschiedenis staat is al voldoende om de grofste leugens te kunnen uitzeveren.
Laat ze nog maar even doen, het oorlogstribunaal in Den Haag zal te klein zijn, om al die vorte volksjudassen te veroordelen.
Wat zijn dat trouwens? Ongeoorloofde medicijnen?
Oud 26 januari 2022, 23:19   #13933
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Hier nog zo een oude gek die meent dat hij de vrije meningsuiting aan banden moet leggen. Gelukkig krijgt hij lik op stuk, of koekje van eigen deeg.

Ironisch dat juist hij ooit "welcome rocking in the free world" zong.

https://www.nu.nl/media/6180486/spot...r-podcast.html
In Alabama hebben ze hem ook buitengekieperd.

https://m.youtube.com/watch?v=ye5BuYf8q4o

Vanaf 53 seconden, maar het nummer is meer dan goed genoeg om helemaal te beluisteren.
Oud 26 januari 2022, 23:31   #13934
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wat zijn dat trouwens? Ongeoorloofde medicijnen?
Degene die wel werken, maar waar Big Farma niks meer aan kan verdienen:

Boete voor artsen die hydroxychloroquine of ivermectine voorschrijven tegen corona

https://www.igj.nl/actueel/nieuws/20...n-tegen-corona

En die commietrut wil zo'n artsen op droog zaad zetten.
Oud 27 januari 2022, 05:03   #13935
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het gewoon het algemene probleem is met "politiek verantwoordelijken": die hebben hun gans leven geleefd van valse argumenten en van emo praat en zo, en die weten niet eens dat er zoiets bestaat als wetenschappelijke onderbouw, data, en logisch redeneren. Het soort volk waar politici uit gemaakt zijn is gewoon totaal onbekwaam en ongeschikt om logisch na te denken. Dat is er trouwens het grootste probleem mee. Hun denkvermogen zit in hun maag.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 07:13   #13936
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het gewoon het algemene probleem is met "politiek verantwoordelijken": die hebben hun gans leven geleefd van valse argumenten en van emo praat en zo, en die weten niet eens dat er zoiets bestaat als wetenschappelijke onderbouw, data, en logisch redeneren. Het soort volk waar politici uit gemaakt zijn is gewoon totaal onbekwaam en ongeschikt om logisch na te denken. Dat is er trouwens het grootste probleem mee. Hun denkvermogen zit in hun maag.
Ik denk me te kunnen vinden in je schrijfsel van hierboven.
Of ze nu râleurs zijn in bijberoep of niet, het excuseert in geen geval het mosselgedrag van de huidige jankende bevolkingen.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 januari 2022 om 07:14.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 22:33   #13937
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Er zat vandaag een Aldi reklame in de bus.
Ik zag een CO meter.
Je weet, die dingen die ze verkopen om in de winter slechte verbranding met koolmonoxide en "stille" vergiftiging als resultaat, te detecteren.
Ik dacht, wat laat om dat nu, grootste deel winter gepasseerd, in reklame te steken.
Maar toen keek ik nog eens, om te merken dat ik fout was, het was een CO2 meter.
En toen daagde het me.
Zo zot is het tegenwoordig geworden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 00:41   #13938
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar vandaag uit De Morgen:

Citaat:
De politie van de Canadese hoofdstad Ottawa heeft gewaarschuwd voor een verkeerschaos de komende dagen als gevolg van de komst van optochten van truckers die zich keren tegen de coronamaatregelen.

Aanleiding was half januari een vaccinatieplicht en -controle voor vrachtrijders, maar de vooral in sociale media ontstane beweging keert zich inmiddels tegen alle beperkingen die het coronabeleid aan burgers oplegt. De eerste betogende vrachtrijders hebben donderdag al het parlementsgebouw in Ottawa bereikt.

De protesterende truckers noemen hun actie ‘Vrijheidskonvooi’. Premier Justin Trudeau heeft de betogers afgedaan als "een marginale minderheid die onaanvaardbare meningen verspreidt".

...
Wat is er tegenwoordig toch aan de hand met de Westerse wereld en dan meer specifiek de zogenaamde "liberale" of linkse politiekers die meningen als fout of onaanvaardbaar beschouwt??

Hebben die kwieten nu echt niet door dat ze net dat aan het doen zijn waar ze zogezegd altijd tegen geweest zijn. Wat een hypocrisie uit die hoek (en ik beschouw mezelf als liberaal en op bepaalde vlakken eerder links).

Laatst gewijzigd door alpina : 28 januari 2022 om 00:45.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 00:49   #13939
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Hoe was het ook alweer?

1. Two weeks to flatten the curve
2. I meant two years
3. I meant until we hit 80% vaxxed
4. I meant 90% vaxxed
5. I meant 90% vaxxed + 2 boosters
6. I meant kids too
7. I meant repeating steps 1-6 for new variants
8. I meant eliminating the common cold
9. I meant dictatorship.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 01:33   #13940
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dat politici in het algemeen onbekwaam zijn om een ei van een kip te onderscheiden, kan ik aanvaarden, maar gezien ze omringd zijn door kabinetten en medewerkers met iets meer IQ dan hun schoenmaat, zouden hun stommiteiten toch eerder ingetoomd kunnen worden door deze laatsten, wat dus niet gebeurt.

Als men dan weet dat presidenten en zelfs koningen al enkele eeuwen uitgekozen worden door een monetaire elite, dan zal het ook geen verbazing wekken dat onbekwame en intellectueel ondermaatse politici de voorkeur verdienen door die laatsten, om de boel in een richting te sturen die wenselijk geacht wordt, zowel op financieel als op bestuurlijk vlak.
Als de dingen onwaarschijnlijk lijken - zoals het wraakroepende amateurisme van politici en hun expertenkransjes - dan lijkt de kortzin 'follow the money' hier zwaar van toepassing te zijn.

Om maar een vb te geven:

Het Dictaat van Calais

https://www.wacholland.org/2015/12/3...at-van-calais/

Vorstelijk vermogen

https://www.slideshare.net/thierryde...elijk-vermogen

Centrale bankiers en hun zakenbanken zijn grootaandeelhouders in de multibedrijven, zoals bv media, farma, wapen- en energiebedrijven, kortom, alles wat groot geld en maatschappelijke invloed genereert.
Wat we nu al 2 jaar zien, kan niet blijven beschouwd worden als 'politieke domheid', daarvoor is er net iets teveel gedwongen sturing aan de gang.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 28 januari 2022 om 01:41.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be