Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 december 2006, 17:23   #121
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
In die argumentatie kan ik eventueel nog inkomen, als LSP werkelijk de al bij al politiek marginale nsv als een grotere bedreiging zou zien dan een feodale kaste die effectief de macht in handen heeft (en die macht is niet gering). Maar dan zou ik me ernstig zorgen gaan maken over jullie wereldvisie en wereldvreemdheid, het nsv beschikt zoals gezegd immers maar over zeer weinig politieke invloed, terwijl de monarchie, en het hele staatsbestel, wel de promotor is van het beleid waar jullie zich tegen afzetten. Mij lijkt het dat jullie soms eerder oppositie voeren tegen de oppositie dan tegen de regering, en dat is ongetwijfeld de perceptie die vele anderen zullen hebben. Is dat geen fout signaal? Af en toe mogen de links-republikeinse partijen ook wel eens gedurfde standpunten publiek maken rond kwesties die nu vooral door rechts worden bespeeld.
Nou, dat behoort niet tot het wereldbeeld van de LSP, ik wou gewoon op een maznko wijzen in Ans denken.
Nu. Volgens mij is het een mythe dat het koningshuis zo'n grote macht heeft. Het koningshuis bestaat louter bij gratie van de burgerij dat een stabiel Belgie nodig heeft. De dag dat de burgerij de monarchi niet meer nodigh heeft, zal ze die doppen als een versleten kleenex. De monarchie is gewoon de stroman via dewelke de burgerij haar programma oplegt.

En ja, het NSV is, als 'kweekvijver van het VB' een acuter gevaar dan de monarchie.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 19:03   #122
Frans Oghtendlicht
Parlementslid
 
Geregistreerd: 23 december 2006
Berichten: 1.670
Standaard

Ik denk dat u de macht van de monarchie sterk onderschat. Deze familie hoort zelf bij de burgerij die u verguist, heeft onmetelijke fortuinen waarvan de doorsnee burger - of nsv'er - niet eens een begrip van kan hebben, overgeërft uit de tijd toen een bepaalde Koning zich zéér haute-bourgeois gedroeg. En naast de familie Van Saxen Coburg zweven nog enkele dynastieën die economisch zeer hoge machtsposities bekleden, meer dan de doorsnee nsv- of vb mandataris. Deze dynastieën beschikken over de twee sleutelemelenten van de macht in een staat: de wapens en het geld, via een heel netwerk van postjes en afspraken. U moet uw vijanden niet onderschatten omdat ze niet zo vaak op het televisiescherm verschijnen, beste Driewerf.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 19:14   #123
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nou, dat behoort niet tot het wereldbeeld van de LSP, ik wou gewoon op een maznko wijzen in Ans denken.
Nu. Volgens mij is het een mythe dat het koningshuis zo'n grote macht heeft. Het koningshuis bestaat louter bij gratie van de burgerij dat een stabiel Belgie nodig heeft. De dag dat de burgerij de monarchi niet meer nodigh heeft, zal ze die doppen als een versleten kleenex. De monarchie is gewoon de stroman via dewelke de burgerij haar programma oplegt.

En ja, het NSV is, als 'kweekvijver van het VB' een acuter gevaar dan de monarchie.
kweetni ze, maar als ik de nsv'ers zie betogen, of ik zie de prince phillipe weer op 'diplomatische' reis gaan om de belangen van het belgisch grootkapitaal te gaan verdedigen, dan betwijfel ik toch de logica achter jouw redenering. Ik denk dat het inderdaad gevaarlijk is om uw vijanden te minimaliseren omdat ze toevallig geen studentenclub hebben.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 19:20   #124
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Of ben ik mis?
Een beetje maar ...
http://www.nbb.be/pub/03_00_00_00_00...r%20abonnement
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 19:22   #125
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
kortom: je staat met je mond vol tanden.
Als je dat pleziert ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 19:23   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Als je dat pleziert ...
fijn, ge geeft het zelf toe
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 20:30   #127
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik zeg ook niet dat ik een expert ben, maar ik weet wel dat jij er niet in slaagt citaten te geven. Dus de " " komt mij toe.
Onwetend

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
fijn, ge geeft het zelf toe
en nog fier ook...

ken je dat spreekwoord met die kinderhand?

Ik denk dat je maar wat zwanst dus no problem...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 21:27   #128
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nou, dat behoort niet tot het wereldbeeld van de LSP, ik wou gewoon op een maznko wijzen in Ans denken.
Nu. Volgens mij is het een mythe dat het koningshuis zo'n grote macht heeft. Het koningshuis bestaat louter bij gratie van de burgerij dat een stabiel Belgie nodig heeft. De dag dat de burgerij de monarchi niet meer nodigh heeft, zal ze die doppen als een versleten kleenex. De monarchie is gewoon de stroman via dewelke de burgerij haar programma oplegt.

En ja, het NSV is, als 'kweekvijver van het VB' een acuter gevaar dan de monarchie.
NSV dat ideologisch steeds verder komt te staan ja.
Het VB gaat zelfs niet eens meer w�*llen recruteren met hun liberale koers. Zet daartegenover de anti-atlantische anti-neoliberale houding van de NSV.. dan heb ik mijn vragen over uw redenering. de nsv staat ook negatief tegenover organisaties als Navo, en misschien zelfs WTO (maar dat moet je maar eens aan metternich vragen).

allesins: de monarchie uitschakelen vind ik persoonlijk hoogst prioritair. het is geen stroman maar een basis van de huidige orde.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 28 december 2006 om 21:29.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 21:52   #129
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
(maar dat moet je maar eens aan metternich vragen).
Uit onze politieke beginselverklaring:

9. De NSV! verwerpt de NAVO als een instrument van Amerikaanse militaire controle op Europa. De NSV! is voorstander van een Europees militair samenwerkingsverband om de buitenlandse en militaire belangen van onze Europese beschavingsgemeenschap te dienen en te vrijwaren.

Voor de rest denk ik niet dat ons nationaal-solidarisme en het neo-liberalisme van figuren als Verstrepen en consoorten combineerbaar zijn. Op de LSP-webstek en op folders worden wij als solidaristen genoemd die het Vlaams Belang, die ze dan neo-liberalen noemen, zouden steunen. Dat dit een contradictie is, hebben ze blijkbaar nog niet door.
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 28 december 2006 om 21:53.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2006, 23:23   #130
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Volgens mij is het een mythe dat het koningshuis zo'n grote macht heeft.
Ik zou eens willen weten hoe groot het aandeel van de koning is in de erfgenamen van de Société Générale de Belgique en hun nieuwe eigenaars (Fortis AG, Suez, Umicore, enz...).
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 02:54   #131
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Uit onze politieke beginselverklaring:

9. De NSV! verwerpt de NAVO als een instrument van Amerikaanse militaire controle op Europa. De NSV! is voorstander van een Europees militair samenwerkingsverband om de buitenlandse en militaire belangen van onze Europese beschavingsgemeenschap te dienen en te vrijwaren.

Voor de rest denk ik niet dat ons nationaal-solidarisme en het neo-liberalisme van figuren als Verstrepen en consoorten combineerbaar zijn. Op de LSP-webstek en op folders worden wij als solidaristen genoemd die het Vlaams Belang, die ze dan neo-liberalen noemen, zouden steunen. Dat dit een contradictie is, hebben ze blijkbaar nog niet door.
Solidaristen met een liberaal programma. De waarheid is immers concreet. De mossel-nog-vis standpunten van het Vlaams Belang rond globale economische kwesties getuigt niet van al te veel solidarisme maar eerder van een opportunistisch balansoefening tussen verschillende krachten in de maatschappij. Als het er op aan komt zoals rond een concreet dossier zoals Vorst dan kan men toch niet anders dan te concluderen dat het Vlaams Belang daarin een liberaler standpunt inneemt dan de liberalen?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 05:29   #132
Pluche
Staatssecretaris
 
Pluche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Regio Mechelen-Lier-Antwerpen-Brussel
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
kweetni ze, maar als ik de nsv'ers zie betogen, of ik zie de prince phillipe weer op 'diplomatische' reis gaan om de belangen van het belgisch grootkapitaal te gaan verdedigen, dan betwijfel ik toch de logica achter jouw redenering. Ik denk dat het inderdaad gevaarlijk is om uw vijanden te minimaliseren omdat ze toevallig geen studentenclub hebben.
Inderdaad, je mag nooit je vijanden onderschatten en omgekeerd je vrienden niet overschatten.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:05   #133
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Solidaristen met een liberaal programma. De waarheid is immers concreet. De mossel-nog-vis standpunten van het Vlaams Belang rond globale economische kwesties getuigt niet van al te veel solidarisme maar eerder van een opportunistisch balansoefening tussen verschillende krachten in de maatschappij. Als het er op aan komt zoals rond een concreet dossier zoals Vorst dan kan men toch niet anders dan te concluderen dat het Vlaams Belang daarin een liberaler standpunt inneemt dan de liberalen?
dat is idd zo, niemand ontkent dat hier
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 10:27   #134
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
het Vlaams Belang daarin een liberaler standpunt inneemt dan de liberalen?
Wat houdt dat juist in?
Blind liberalisme? Egoïsme?

Nu als je de VLD zoals hij nu overkomt gaat bekijken als 'de liberalen' dan is IEDEREEN liberaler... maar dat zal niet duren!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 13:21   #135
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Solidaristen met een liberaal programma. De waarheid is immers concreet. De mossel-nog-vis standpunten van het Vlaams Belang rond globale economische kwesties getuigt niet van al te veel solidarisme maar eerder van een opportunistisch balansoefening tussen verschillende krachten in de maatschappij. Als het er op aan komt zoals rond een concreet dossier zoals Vorst dan kan men toch niet anders dan te concluderen dat het Vlaams Belang daarin een liberaler standpunt inneemt dan de liberalen?
Solidaristen met een liberaal programma zijn geen solidaristen maar liberalen. Het Vlaams Belang is liberaal, de NSV! is solidaristisch. Niet hetzelfde dus. Je denkt toch niet dat figuren als Verstrepen welkom zouden zijn (of zelfs zich thuis zouden voelen) bij ons?
__________________



Laatst gewijzigd door Metternich : 29 december 2006 om 13:22.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 15:52   #136
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Solidaristen met een liberaal programma zijn geen solidaristen maar liberalen. Het Vlaams Belang is liberaal, de NSV! is solidaristisch. Niet hetzelfde dus. Je denkt toch niet dat figuren als Verstrepen welkom zouden zijn (of zelfs zich thuis zouden voelen) bij ons?
Ik denk dat opportunisten als Verstrepen het lidmaatschap van een organisatie als NSV niet op hun CV zouden willen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 16:17   #137
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Uiteraard niet, stel je voor, uitkomen voor idealen die meer bestrijken dan een leven in dienst van materialisme en individualisme...
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 16:18   #138
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Onwetend



en nog fier ook...

ken je dat spreekwoord met die kinderhand?

Ik denk dat je maar wat zwanst dus no problem...
stop eens met zo verwaand te doen en geef eindelijk die citaten, anders kan ik enkel maar concluderen dat je hier wat zit te lullen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2006, 17:02   #139
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
stop eens met zo verwaand te doen en geef eindelijk die citaten, anders kan ik enkel maar concluderen dat je hier wat zit te lullen.
In heel deze draad poneerde ik juist 8 links u exact...0 (in een functie is dat een limiet naar oneindig)! Elke link werd afgedaan als "belachelijk" en "dom" doch werd geen enkele gelezen of nog verstaan...
Denkt u nu werkelijk dat ik met u verder in discussie ga treden over enig economisch aspect (waar u helemaal GEEN voorkennis over heeft; vertaling u lult uit uw nek).
Ik doe helemaal niet verwaand zo zal ik u hierbij helpen en u zeggen dat u hier vier zaken kunt poneren (over wat gezegt werd en waarover u natuurlijk zelf een idee hebt en zelf iets kunt zeggen) dat u zou willen dat ik tegenspreek, ok? (noot: ik wil concrete puntjes met onderbouw en verwacht op de antwoorden geen "hoe dom")
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2006, 17:20   #140
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
In heel deze draad poneerde ik juist 8 links u exact...0 (in een functie is dat een limiet naar oneindig)!
Ik vroeg acht keer naar concrete citaten van Marx en u gaf er... nul. In een functie is dat een limiet naar oneindig.

Citaat:
Elke link werd afgedaan als "belachelijk" en "dom" doch werd geen enkele gelezen of nog verstaan...
toch wel. Ik vraag echter geen links met vage referenties naar de 'truth', ik vraag heel concreet wat die Truth inhoudt en heel concreet waar Marx over die Truth heeft gesproken.
HEEL CONCREET.
Kent u dat begrip?

Citaat:
Denkt u nu werkelijk dat ik met u verder in discussie ga treden over enig economisch aspect (waar u helemaal GEEN voorkennis over heeft; vertaling u lult uit uw nek)
vertaling: Largo Winch staat met de mond vol tanden en begint dan maar wat verwaand te doen.
CONCRETE CITATEN AUB.

Citaat:
Ik doe helemaal niet verwaand zo zal ik u hierbij helpen en u zeggen dat u hier vier zaken kunt poneren (over wat gezegt werd en waarover u natuurlijk zelf een idee hebt en zelf iets kunt zeggen) dat u zou willen dat ik tegenspreek, ok? (noot: ik wil concrete puntjes met onderbouw en verwacht op de antwoorden geen "hoe dom")
concrete puntjes



Citaten van Marx aub.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be