Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2009, 22:52   #121
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

Ik doe niet mee consumentenboycot. Daar is en blijft de gewone bevolking de pineut van. Die machthebbers gaan daar zeker geen sigaar minder voor roken.
__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 23:07   #122
Hoogmoed
Gouverneur
 
Hoogmoed's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Locatie: Belgie !!!!
Berichten: 1.219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Heb je het over Darfur of Algerije of zo?
Of over de plannen van Hamas voor de Israeliers?
Of over jullie grote vriend Mugabe?
Hoe komt het eigenlijk dat Chinezen, Russen, Moslims van ongeveer alle
soorten lustig hun gang mogen gaan zonder dat jullie ooit één woord van
protest laten horen? Dat jullie het absoluut normaal vinden dat de 'Palestijnen' die daar gewoon woonden (geen natie) best die 'vreemde indringers' die land hadden opgekocht voor drie keer meer dan het waard was mochten aanvallen etc etc maar lopen te krijsen over wat de
Amerikanen tweehonderd jaar geleden deden (erbij vergetend natuurlijk
dat we thans zonder die Amerikanen in een Germaanse ubermenschen dictatuur zouden leven -enfin, jij. Ik zou doodgewoon niet geboren zijn).
Betreffende die etnische zuivering van Israel: waar ga jij dat eigenlijk
halen? Of ben je vergeten dat de Palestijnen de bondgenoten waren van
de diverse Arabische landen die de Joden in de zee wilden smijten?
ikke onderwerpje veranderen ... ikke niet tegen kunne mensen mij met vinger wijzen
__________________
Hoogmoed komt voor de val!
De geschiedenis leert dat elk rijk gedoemd is te verdwijnen.

Divide et impera .... Panem et circenses


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 23:33   #123
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En verder zal ik blijven met de Israelische en de Amerikaanse vlaggen door de straten van Brussel lopen, mét keppeltje op.

Want ik heb zo'n veilig gevoel als ik dat doe.
Is het dan toch pathologisch? Ik meende al zoiets te onderkennen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 23:57   #124
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

[quote=Francientje;3895029]
Citaat:
De Algerijnse Joden waren dus ook in Algerije geboren en getogen. Maakten
daar eeuwenlang deel uit van de samenleving. Als vijfde rangs burgers uiteraard. Maar dat heeft de Algerijnen er niet van weerhouden ze buiten te schoppen hoor toen dat land onafhankelijk werd.
Dat Algerije (en andere Arabische landen) samen met het christendom een antisemitische politiek heeft gevoerd, is geweten. Dat heeft geen enkele relevantie voor onze houding ten opzichte van joden of moslims mag ik hopen. We gaan ons toch niet spiegelen aan een racistisch verleden om een racistische politiek op te baseren? Noch ten opzichte van joden, noch ten opzichte van moslims.
Overigens is dat racisme ook in Israël aanwezig. Ten opzichte van Beta Israël (klinkt als een testversie, men noemt hen ook Falasha's) maar ook ten opzichte van de Algerijnse joden die tot de Mizrachim behoren.

Citaat:
De Mizrachim hadden het niet makkelijk na hun vestiging in Israël. Ze waren verjaagd uit de landen waar ze eeuwen gewoond hadden en hadden meestal alles achter moeten laten. In Israël begonnen ze weer onder aan de maatschappelijk ladder. De Mizrachim zagen Israël als een stap terug. Daarbij komt dat de Mizrachim zeer veel verschillende talen spraken, wat de communicatie en integratie bemoeilijkte. De Mizrachim werden - net als andere vluchtelingen - in tentenkampen gehuisvest, waarna ze veelal terechtkwamen in kibbutzen. Dit was ook geen succes omdat de Mizrachim geen traditie van landbouw hadden. Economisch gezien hadden de Mizrachim het naar hun eigen mening moeilijker dan andere groepen in het jonge Israël.

In de eerste decennia was de kloof tussen Europese- en Oriëntaalse Joden vrij groot. Inmiddels zijn de Oriëntaalse Joden beter geïntegreerd in wat de Israëlische maatschappij is geworden. Toch blijven de Mizrachim economisch gezien wat achter bij van voormalige Europese Joden. Zo is het onderwijsniveau van Mizrachim beduidend lager dan dat van bijvoorbeeld de Asjhkenazim. In 2004 lag het gemiddelde inkomen van Mizrachim zo'n 35% lager dan het inkomen van Europese Joden.
Citaat:
Trouwens, de meesten van die kerels hebben de dubbele nationaliteit wat op zichzelf in Belgie volgens de Belgische wetten eigenlijk niet mag.
Het is ook niet zo tenzij u over heel andere cijfers beschikt dan ik.

Citaat:
Dus ja, denationalizeren (je kunt dat woord in verschillende betekenissen gebruiken volgens mij) en buitenschoppen. Pour l'exemple, zoals de Fransen zeggen.
U kletst maar wat verder uit uw nek als u zich daar goed bij voelt. Het is niet alleen onwenselijk, het k�*n juridisch ook gewoon niet in een rechtsstaat. Zeker niet in de onze die gebonden is aan internationale rechtsregels.
Citaat:
Bedoel je dat de boeren of de staalarbeiders diverse andere bevolkingsgroepen aanvallen tijdens hun betogingen?
Neen, ik bedoel dat ook bij betogingen van boeren en staalarbeiders de zaak wel eens uit de hand loopt, er al eens een ruit sneuvelt of een agent zijn gezicht verbouwd wordt. Dat is de kostprijs van de democratie en de rechten die eraan verbonden zijn.
Citaat:
En er is geen sprake van dat ze daarbij platvoers racistisch, antisemitisch of discriminerend doen zoals jullie.
Wat bedoelt u met 'jullie'? Wil u beweren dat ik of mijn zoon racistisch, antisemitisch of platvloers gedaan heb op de betoging? Is dat een persoonlijke aanval? Een belediging? Een slip of the pen?

Citaat:
Maar die relschoppertjes zijn dus volgens mij niet
de echte schuldigen. De echte schuldigen zijn de organisatoren en die horen
dus niet in Belgie of in Europa thuis.
Gelukkig hebt u in de echte samenleving en het echte leven niets te zeggen en blijft het bij de onzin die u op politics.be post. Au fond is dat hier een goeie afvalcontainer. Voor klein gevaarlijk afval.

Citaat:
En hier met een vlag staan te zwaaien van een terroristische organisatie, dat is dus wel wettig zeker?
Ja natuurlijk is dat wettelijk toegelaten. Of geldt de vrijheid van meningsuiting alleen voor de juiste mening? Schaf die vrijheid dan maar af want dan is het schijn.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 januari 2009 om 00:02.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 00:10   #125
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Hoe komt het eigenlijk dat Chinezen, Russen, Moslims van ongeveer alle
soorten lustig hun gang mogen gaan zonder dat jullie ooit één woord van
protest laten horen?
Zoiets kan je alleen schrijven als je selectief blind bent. ER zijn hier talloze threads over andere streken en conflicten waar kritiek wordt geuit op regeringen en staten.

Citaat:
erbij vergetend natuurlijk dat we thans zonder die Amerikanen in een Germaanse ubermenschen dictatuur zouden leven
De VS hebben zich in Europa gemoeid toen de Sovjets al aan de Duitse grenzen stonden en dat is ook de belangrijkste motivatie: vermijden dat de Sovjets heel nazi-Duitsland zouden bevrijden, want daar zag het er naar uit. We hadden dus waarschijnlijk een eerder Russische dictatuur van het proletariaat beleefd.
Waarmee niet gezegd is dat we de VS niet dankbaar moeten zijn voor hun engagement.
Citaat:
Betreffende die etnische zuivering van Israel: waar ga jij dat eigenlijk
halen?
Bijvoorbeeld uit "De Etnische Zuivering van Palestina" door Ilan Pappe. Maar er zijn nog andere joodse historici die daarover geschreven hebben.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 14:44   #126
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Vendredi 2 janvier de 16h30 �* 18h

Sur les marches de la Bourse �* Bruxelles

Dimanche 4 janvier de 11h30 �* 12h

Grote markt , Leuven

Témoignages, poésie et minutes de silence pour les victimes.

Organisé par LeCoTo (www.3wr.be) avec le soutien plusieurs organisations locales.

« We vragen onze Belgische regering en de Europese Unie deze aanval te veroordelen en eisen de onmiddellijke opschorting van elke Europees-Israëlische samenwerking en de instelling van sancties tot Israël het internationaal recht respecteert ».

Lundi 5 janvier de 17h �* 18h30

Rassemblement face au SPF Affaires étrangères – 15 rue des Petits Carmes – 1000 Bruxelles

Rassemblement silencieux, avec bandeau sur la bouche, pour dénoncer le silence assourdissant de la Communauté internationale face aux attaques que subissent les populations �* Gaza.

Une délégation rencontrera le Ministre des Affaires étrangères, M. Karel de Gucht, pour demander une condamnation et réaction plus fermes de la part du gouvernement belge et de l’Union européenne.

vendredi 9 janvier de 12h30 �* 13h30

257ème rassemblement pacifique et silencieux

Face �* l’Ambassade d’Israël - 40, avenue de l’Observatoire �* Uccle

pour dénoncer la non-application par Israël des résolutions des Nations Unies et de la IVème Convention de Genève

et demander la fin du siège de Gaza
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 14:56   #127
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
ikke onderwerpje veranderen ... ikke niet tegen kunne mensen mij met vinger wijzen
Ben jij eigenlijk wel in staat om op een normale manier te discussiëren ?
In de korte periode dat ik hier post heb ik van jou nog niks anders gelezen dan spottende posts over mensen die het oneens met je zijn.
__________________
Quis Separabit ?
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 15:34   #128
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Ben jij eigenlijk wel in staat om op een normale manier te discussiëren ?
In de korte periode dat ik hier post heb ik van jou nog niks anders gelezen dan spottende posts over mensen die het oneens met je zijn.
Hierop heb ik b.v. nog geen reacties van het pro-Israëlkamp gezien:
http://forum.politics.be/showthread....60#post3895660
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 15:40   #129
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hierop heb ik b.v. nog geen reacties van het pro-Israëlkamp gezien:
http://forum.politics.be/showthread....60#post3895660
Niet gelezen, maar dat is nochtans simpel te weerleggen (Waarom hij dat aanhalt snap ik niet, slaat werkelijk nergens op).
Pierre Gemayel wou een onafhankelijk Libanon, zonder Franse heerschappij.
Dat iemand die hier non-stop zaagt over een vrij Palestina daar commentaar op heeft is wel grappig.
Laat nu net de familie Gemayel een van de meest uitgesproken anti-Syrië families zijn en meerdere moordaanslagen te verwerken kreeg en je hebt meteen een reden om oa Hezbollah niet te vertrouwen, dat zijn gewoon de marionetten van Damascus.
Letterlijk 4 posts verder is er een reactie.
__________________
Quis Separabit ?

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 2 januari 2009 om 15:41.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2009, 15:42   #130
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red_Dog Bekijk bericht
Niet gelezen, maar dat is nochtans simpel te weerleggen (Waarom hij dat aanhalt snap ik niet, slaat werkelijk nergens op).
Pierre Gemayel wou een onafhankelijk Libanon, zonder Franse heerschappij.
Dat iemand die hier non-stop zaagt over een vrij Palestina daar commentaar op heeft is wel grappig.
Laat nu net de familie Gemayel een van de meest uitgesproken anti-Syrië families zijn en meerdere moordaanslagen te verwerken kreeg en je hebt meteen een reden om oa Hezbollah niet te vertrouwen, dat zijn gewoon de marionetten van Damascus.
Pierre Gemayel was de leider van een extreem-rechtse groepering die aan de basis lag van de Libanese burgeroorlog.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be