Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2008, 16:04   #121
Offshore
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 87
Standaard

Heel wat Amerikanen die zeggen op Obama te willen stemmen zullen op de beslissende dag in hun bed liggen maffen. De aanhangers van McCain daarentegen kunnen niet wachten om te gaan stemmen. Dat is een deel van de realiteit.
Offshore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 17:28   #122
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Heel wat Amerikanen die zeggen op Obama te willen stemmen zullen op de beslissende dag in hun bed liggen maffen. De aanhangers van McCain daarentegen kunnen niet wachten om te gaan stemmen. Dat is een deel van de realiteit.
Als dat een deel is van de realiteit, dan kan jij ongetwijfeld uitleggen waarop je je baseert.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 19:44   #123
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn laatste bezoeken in de V.S. (New York en Boston) de indruk had dat de Amerikanen niet zo snel op een zwarte President zullen stemmen.

Het is bevooroordeeld, maar dat zijn wij hier ook ten opzichte van een potentiële Eerste Minister die pakweg Noordafrikaanse roots zou hebben.

Ik heb in de V.S. een aantal vrienden die heel hun leven Democratisch hebben gestemd, en die mij hebben verteld dat ook zij geloven dat de Amerikanen uiteindelijk voor McCain gaan kiezen. Veel Democraten gaan thuis blijven, en een vrij grote groep gaat in het hokje van mening veranderen, ofwel alsnog op McCain stemmen, ofwel helemaal niets.

Mijn verhaal heeft geen wetenschappelijke waarde, want het is geen peiling, maar ik heb meerdere Amerikanen gehoord die er ook zo over dachten.

Ik ben in ieder geval benieuwd.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 22:32   #124
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn laatste bezoeken in de V.S. (New York en Boston) de indruk had dat de Amerikanen niet zo snel op een zwarte President zullen stemmen.

Het is bevooroordeeld, maar dat zijn wij hier ook ten opzichte van een potentiële Eerste Minister die pakweg Noordafrikaanse roots zou hebben.

Ik heb in de V.S. een aantal vrienden die heel hun leven Democratisch hebben gestemd, en die mij hebben verteld dat ook zij geloven dat de Amerikanen uiteindelijk voor McCain gaan kiezen. Veel Democraten gaan thuis blijven, en een vrij grote groep gaat in het hokje van mening veranderen, ofwel alsnog op McCain stemmen, ofwel helemaal niets.

Mijn verhaal heeft geen wetenschappelijke waarde, want het is geen peiling, maar ik heb meerdere Amerikanen gehoord die er ook zo over dachten.

Ik ben in ieder geval benieuwd.
Voor mij komt Obama niet zo zwart over. Dat is hij ook niet, want hij heeft een witte moeder.

Maar goed, veel Angelsaksische blanken beschouwen iedereen die niet roomblank is als zwart. Zelfs Latino’s en Chinezen zijn zwart.
Dat hij niet zo zwart over komt heeft ook te maken met zijn uitstraling. Hij komt over als rustig, intelligent, erudiet. De zwarte stereotypering is juist een van nonchalance, dom en weinig opgeleid. Dat klopt in de meeste gevallen weliswaar niet, maar het is wel de typering. Die typering heeft waarschijnlijk te maken met de tijd dat de zwarten veel minder kansen op ontwikkeling in Amerika hadden. Dat ds. King zijn beroemde ‘I have a dream' rede hield, is nog maar een goede veertig jaar geleden.

Dit is evenmin erg wetenschappelijk, maar slechts op grond van persoonlijke indrukken en op basis van een aantal gesprekken die ik heb gevoerd.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 23:06   #125
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Uit wanhoop, maar zogezegd om zich uitsluitend te kunnen toeleggen op een oplossing voor de financiele crisis, schort McCain zijn campagne op. Hopelijk geeft Obama niet in aan deze chantage en gaan zijn campagne en vrijdag het debat gewoon door.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 09:06   #126
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Maar als hij eerlijk is, dan is het McCain zelf die McCain heeft genekt. Waar zijn die maverick voorstellen? Waar gaat hij echt tegen de gevestigde orde in? Alleen maar roepen dat je partij een zootje is, is niet genoeg. Hij had met gedurde initiatieven moeten komen, zoals het verhogen van belastingen voor de rijken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 08:54   #127
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

McCain zit zwaar in de shit. Z’n maverick imago slaat niet aan. Dat kan weinig anders wanneer je je hoofdzakelijk hebt geconformeerd aan de Bush-agenda. De ‘meesterzet’ van de keuze van Sarah Palin als z’n running mate blijkt meer een wanhopige gok te zijn geweest. Een gok die best goed had kunnen uitpakken, dat denk ik wel. Maar met een Palin die blijkt machtsmisbruik te hebben gepleegd, word je niet geholpen. Daarvoor liggen de gebeurtenissen met Nixon in Watergate nog te vers in de herinnering. Daarnaast waren een aantal interviews met haar eerder hilarisch dan politiek relevant. McCain, heb je als 72-jarige nog niet geleerd dat je met gokken meestal verliest? Als je dat niet weet, ben je niet geschikt als president van de VS.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 09:04   #128
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Heel wat Amerikanen die zeggen op Obama te willen stemmen zullen op de beslissende dag in hun bed liggen maffen. De aanhangers van McCain daarentegen kunnen niet wachten om te gaan stemmen. Dat is een deel van de realiteit.
Ziedaar hét probleem waaraan Obama onverdroten gewerkt heeft,hij heeft behoefte aan massa's NIEUWE kiezers,gezien het stemgedrag van de "trouwe kiezers" al lang tamelijk voorspelbaar is....


Met die "trouwe kiezers" dreigt het,alweer,een nek-aan-nek race te worden,met massa's nieuwe kiezers erbij,bijvoorbeeld uit de armere bevolkingsgedeeltes is Obama's bedje gespreid.....



Voor McCain komt momenteel die Palin-kwestie(indikatie van machtmisbruik) uiterst ongelegen...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 02:21   #129
Saturnedge
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 44
Standaard

Mc Cain zal enkel president worden indien Obama sterft aan een cia/nsa "ongeluk" Hopelijk doet Hoover wat ie moet en houdt ie de cia en nsa goed in het oog.
Saturnedge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 02:24   #130
Saturnedge
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
McCain zit zwaar in de shit. Z’n maverick imago slaat niet aan. Dat kan weinig anders wanneer je je hoofdzakelijk hebt geconformeerd aan de Bush-agenda. De ‘meesterzet’ van de keuze van Sarah Palin als z’n running mate blijkt meer een wanhopige gok te zijn geweest. Een gok die best goed had kunnen uitpakken, dat denk ik wel. Maar met een Palin die blijkt machtsmisbruik te hebben gepleegd, word je niet geholpen. Daarvoor liggen de gebeurtenissen met Nixon in Watergate nog te vers in de herinnering. Daarnaast waren een aantal interviews met haar eerder hilarisch dan politiek relevant. McCain, heb je als 72-jarige nog niet geleerd dat je met gokken meestal verliest? Als je dat niet weet, ben je niet geschikt als president van de VS.
Palin in het vicepresidentdebat: Vraag over Iraq? Maverick. Vraag over wat dan ook: Maverick. Wel waar is mijn geld dan Maverick? En waar is de gewonnen oorlog in Irak, Maverick? Van een Maverick mag je verwachten dat hij oplossingen biedt, niet shit creëert.

oh, en my gloves are off too now, happy? Now where did I put that Boxing iron? And where is my cloverleaf?

Laatst gewijzigd door Saturnedge : 13 oktober 2008 om 02:26.
Saturnedge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 05:48   #131
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ja.
of toch het minst slechte...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 12:50   #132
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Geen van beide, Obama noch McCain zal het goed doen. De droom is uit. Jarenlang zweefde het op gebakken lucht, op fraude en aandelen die nog slechter waren dan het papier waarop het gedrukt was.

Ondertussen zitten ze met een aantal oorlogen die nu hun Waterloo zullen vormen. Amerika is verworden tot een grotesk kankergezwel op het lichaam dat aarde heet.
het hele verhaal gaat de kant op van Rusland in het eerste kwartaal van de vorige eeuw. Met de (waardeloze) spoorwegaandelen kon je straten behangen.

Om iets te kunnen doen aan de stijgende grondstoffen en voedselprijzen heb ik een simpele oplossing: haal ze van de beurs!
Geen speculaties meer in koffie, cacao, soja, graan, aardappelen etc. en ga nog maar door. Aardolie: van de beurs af!

Dan wordt het al een stuk rustiger.

Aandelen in bedrijven? Ja, maar dan uitsluitend verhandelbaar indien het bedrijf in de plus staat. Staat het bedrijf rood dan mogen aandelen niet meer verhandeld worden.
Elk bedrijf dat op de beurs is aangemeld moet elke drie maanden publiekelijk cijfers publiceren.

Investeer voorlopig geen geld in alles waar US op staat. Laat ze het aldaar zelf maar uitzoeken.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 19:07   #133
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
De kansen van John McCain
... zakken elke dag een beetje meer. Wat een drama voor de V.S.. En geloof me vrij, ook voor de rest van de wereld.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 19:21   #134
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
... zakken elke dag een beetje meer. Wat een drama voor de V.S.. En geloof me vrij, ook voor de rest van de wereld.
Wie was er nu weer zeker dat McCain ging winnen?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 21:18   #135
lezer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
... zakken elke dag een beetje meer. Wat een drama voor de V.S.. En geloof me vrij, ook voor de rest van de wereld.
Ik wil u wel vrij geloven, maar een beetje uitleg waarom dat zo'n drama zou zijn, zou toch geen kwaad kunnen.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 21:39   #136
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Het probleem is dat niemand Barack Hussein Obama kent. Een halfzwarte Kenyaan. Voor veel mensen (in de VS) is dat geen aanbeveling, met name niet voor de mensen die de boeken van Ruark kennen.

Wat heeft hij ooit gepresteerd? vragen de US media zich af. Zijn running mate, iets meer door de wol geverfd, is evenmin een lieverdje. Een metronoom, links rechts, Repu, Demo.

Een ratje dus.

Wat Europa moet doen om economisch onafhankelijk te zijn van dit nest ratelslangen is het afbouwen van investeringen en politieke interesse.
Haal je geld weg, investeer het in normale bedrijven of onroerend goed, ga met vakantie naar een van de EU landen en laat ze het lekker uitzoeken.

O ja, geef politici een schot voor de boeg om geen wetten uit de VS te importeren. Die hebben tot dusver niet veel goeds gebracht.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 14 oktober 2008 om 21:41.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 23:15   #137
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wie was er nu weer zeker dat McCain ging winnen?

Zeker? Ik heb dat nergens geschreven. Ik hoopte in ieder geval wel dat hij zou winnen, en op een bepaald moment was dat ook een serieuze mogelijkheid. Maar nu lijkt de kans toch wel klein.

Ik bid om een mirakel. Hopelijk krijgen we een mirakel.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 23:44   #138
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik bid om een mirakel. Hopelijk krijgen we een mirakel.

Zoals het plots in gevangenschap opduiken van Osama Bin Laden (We got him) of een terreuraanslag?
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 23:45   #139
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zeker? Ik heb dat nergens geschreven. Ik hoopte in ieder geval wel dat hij zou winnen, en op een bepaald moment was dat ook een serieuze mogelijkheid. Maar nu lijkt de kans toch wel klein.

Ik bid om een mirakel. Hopelijk krijgen we een mirakel.
Ik denk dat te voet naar Scherpenheuvel zelfs niet meer zal helpen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 23:56   #140
Akufen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 26 augustus 2006
Berichten: 2.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk dat te voet naar Scherpenheuvel zelfs niet meer zal helpen.
De elektronische votingmachines niet vergeten

http://www.youtube.com/watch?v=-nJz09T0HME

UNCOUNTED: The New Math of American Elections, a documentary by Emmy award-winning director David Earnhardt, takes a close look at an election system where millions of votes routinely go uncounted. This controversial film shows how the election fraud that changed the outcome of the 2004 election led to even greater fraud in 2006 -- and now looms as an unbridled threat to the outcome of the 2008 election!
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be