Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 17 juli 2014, 06:17   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht
En dat nulpunt leg jij vanuit een volstrekt willekeurige redenering vast ergens vlak na 1945.
Zie jij een beter punt in de tijd om vanuit een momentopname de nullijn te bepalen ? Ik niet. Zo heeft men het in elk geval gedaan en het systeem heeft standgehouden. Dat is een realiteit.

Citaat:
Je hele betoog vind ik overigens erg wazig. ik begrijp er echt niks van (hoewel ik meestal je redeneringen nogal genegen ben). Wat voor praktische conclusies moet ik hier nu aan verbinden? Moet de EU haar toetredingsonderhandelingen met Croatië en Servië baseren op ''stunde nul'' van voor of na de genocidaire Servische fratsen van de jaren 90? En als ze dat dan doet op basis van de situatie na de splitsing van Joegoslavië, is dat dan in het volle besef dat ze zelf mee de ontmanteling van die voormalige natiestaat heeft helpen organiseren?
Ik ben geen voorstander van uitbreiding van de EU, we zijn daar al véél te ver in gegaan.
Maar ook hier zal men niet anders kunnen dan vertrekken vanuit de realiteit zoals die er is, en niet vanuit een beeld uit het verleden. De genocidaire fratsen van de serven zijn een onderdeel van de geschiedenis. En die ligt achter ons. Naar mijn mening zet een land zijn grenzen definitief vast als het wil gaan deel uitmaken van een supranationale bond van natiestaten.
Het 'oude' europa is ontstaan direct na WO II, toen zijn de grenzen tussen frankrijk en duitsland definitief vastgelegd bv. Zie jij daar iemand ooit nog aan morrelen ?
Voor landen als servië, croatië enz ligt de nullijn natuurlijk op de feitelijke toestand op moment van toetreding. Ik zie echt niet in hoe je het anders zou kunnen gaan aanpakken.
Citaat:
Heeft Finland meer recht op zelfstandigheid tegenover Rusland dan Letland? En is dat dan enkel omdat Finalnd in 1918 onafhankelijk is geworden en niet per ongelukk tweemaal? Is het dan toch gewoon de macht van Stalin die het verschil maakt? Of heeft het te maken met de vraag of de splitsing van een van de Europese natiestaten zich voltrekt voor of na de toetreding to de EU?
Geen idee wie wel of minder recht heeft op zelfstandigheid. Maar volgens mij ligt de grens van finland zoals die nu bestaat definitief vast. En daar gaat het mij om. Zelfs al zal er in grensgebieden altijd wel een spanning zijn met de grote buur, men gaat dat niet meer fundamenteel in vraag stellen nu finland een EU lid is. Dus : stabiliserende factor.


Citaat:
Zijn de schotten dan whiskyzuipende gekken in rokjes als ze zich afscheiden van het V.K., maar aleen omdat ze dat doen net voor het V.K. als geheel zich afscheidt van de EU, en worden ze een bona fide staat als ze dat de dag erna doen en daarna een onderhandelingsproces met de EU opstarten?
Ten eerste wil ik het nog wel eens zien dat de schotten echt de stap zullen zetten. Romantici zitten daarnaar te kijken alsof het voor ons iets van belang is, terwijl het een hoop folklore is die zal eindigen met een sisser.
De eu moet werken binnen het kader dat zij kent : lidstaten. Het hele verdrag draait rond de lidstaten en niet rond de 'volkeren'.
Voor de EU is vooral van belang of het VK lid blijft of niet.
Mocht schotland tegen verwachting ooit een onafhankelijk land worden, kan het een toetredingsaanvraag doen, en het hele proces doorlopen. De andere lidstaten kunnen dan beslissen (enkel bij unanimiteit) om dat toe te laten, of net niet.

[quote]Beste Pandareus, ga voor mijn part nog een tijdje door met het in belachelijke trekken van mensen, volkeren en hun staatkundige aspirities gebaseerd op ''nationalisme voor 45 goed/nationalisme na 1945 slecht'', maar meer dan romantisch geklets kan dit volgens mij nooit worden. Met romantisch geklets zit je overigens goed in het gezelschap van de gemiddelde vendelzwaaier.[/QUOTE
Dat is dan jouw mening. Ik zie solide grenzen in de kernlanden van de EU die -inderdaad- nog steeds diegene zijn zoals de realiteit van 1945 die dicteerde. Zie jij er andere ?

Citaat:
Mijn bekommernis ligt bij de inviduele mens die in sociaal verband zich ten volle moet kunnen ontwikkelen (u hoort inderdaad de echo van het wat zweverige werk van Wouter Beke).
Dat is idd ietsje te zweverig voor mij. Mensen kunnen zich ontwikkelen los van de benaming van het land waarin ze wonen en of ze nu vlaming, schot, catalaan noemen is totaal eender.

Citaat:
Wat economie betreft ben ik dus geneigd tot centrisme, maar ik verwar dat nooit met staatkunde. Om het met de woorden van het V.B.O. te zeggen: de kleur van de kat doet niet terzake, als ze maar muizen vangt. België is op dit moment een staatkundig gedrocht met alle kenmerken van een Midden-Oosten aan de Noordzee, met uitzondering van de welvaart dan. Oplossen die janboel.
Gelukkig kunnen we daarover nog blijven discussiëren tot het einde der dagen hier op politics.
Pandareus is offline  
Oud 17 juli 2014, 08:01   #122
Maashagedis
Burger
 
Maashagedis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Locatie: Neder-Lotharingen
Berichten: 132
Standaard

Dixit Pandareus:

''Ik zie solide grenzen in de kernlanden van de EU die -inderdaad- nog steeds diegene zijn zoals de realiteit van 1945 die dicteerde. Zie jij er andere?''


http://nl.wikipedia.org/wiki/Groenland

http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_hereniging


Bon, ik verwacht ongetwijfeld interessante sofismen als reactie, maar ik kan mij moeilijk onttrekken aan het vermoeden dat jou alleen koude rillingen over de rug lopen als het gaat om Nederlands (of vendelzwaaien), de t-shirtkleuren van Barcelona en de kilt, maar niet als het gaat om de inheemse volkeren van het Noorden of de Berlijnse muur. Beats me why. Volstrekt arbitrair.

In elk geval, verwar mij vooral niet met de gemiddelde Flamingatische dweper. behalve een klassiek cultuurflamingantisme heb ik met die lui niets gemeen. Als ik dan al romantische bloed- en bodemgevoelens zou hebben, dan drijven die mij eerder naar de Luikse, Maastrichtse en Akense musea dan naar die van Antwerpen of Brussel. Net als jij vind ik stabiliteit een belangrijk goed, maar het is a. geen fetisj en b. om de huidige Belgische staatsstructuur een factor van stabiliteit te noemen, moet je volgens mij toch al een behoorlijke slag van de molen gehad hebben.

En om je nog wat te treiteren met mijn ''nationalisme'',

Hierzie

http://www.youtube.com/watch?v=VeBYqL8nuSw

Von der Maas bis an die Memel, weet u wel.
__________________
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 17 juli 2014 om 08:12.
Maashagedis is offline  
Oud 17 juli 2014, 08:58   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.841
Standaard

Citaat:
om de huidige Belgische staatsstructuur een factor van stabiliteit te noemen, moet je volgens mij toch al een behoorlijke slag van de molen gehad hebben.
http://www.lachjekrom.com/filmpjes/f...el_te_diep.php
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 17 juli 2014, 09:54   #124
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wanneer gaan ze hem nu baron maken?
Jan Verheyen? Als hij maar niet Strangersgewijze uit het mediabeeld verdwijnt....
Skobelev is offline  
Oud 17 juli 2014, 10:27   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jan Verheyen? Als hij maar niet Strangersgewijze uit het mediabeeld verdwijnt....
De frakties van de nva in het Vlaams parlement, de kamer en de senaat zijn groot genoeg om hem af en toe eens uit te nodigen op een receptie of eendertwatte.

Als zelfs het Weverke al uitgenodigd wordt op top-evenementen om zich te verkleden als panda ....

we zitten gebeiteld in de Vlaamse klei, beste vriend !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 juli 2014, 10:37   #126
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De frakties van de nva in het Vlaams parlement, de kamer en de senaat zijn groot genoeg om hem af en toe eens uit te nodigen op een receptie of eendertwatte.

Als zelfs het Weverke al uitgenodigd wordt op top-evenementen om zich te verkleden als panda ....

we zitten gebeiteld in de Vlaamse klei, beste vriend !!

.
Laat me daar nog even over twijfelen, 'k ben zo ene van eerst zien en dan geloven....

'k ga zijn text doorsturen, prachtig verwoord wat leeft bij de autochtone Vlaming zonder rekening te houden met de politiek correcte hyena's die hier vandaag de eerste viool spelen en "eigen volk laatst" in het vaandel dragen.
Nestbevuilers die de basis vormen om excessen �* la Breivic en HVT te creëren zonder dat ze het zelf beseffen om vervolgens weer met de vinger naar de Vlaming te wijzen.
Skobelev is offline  
Oud 18 juli 2014, 14:34   #127
Perzik
Parlementsvoorzitter
 
Perzik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.166
Standaard

Heeft iemand ee link naar deze van BDW? Op sites van de kranten kom ik telkens op een livestream van vtm. Die van kris peeters vind ik wel
__________________
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:03   #128
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht
Dixit Pandareus:

''Ik zie solide grenzen in de kernlanden van de EU die -inderdaad- nog steeds diegene zijn zoals de realiteit van 1945 die dicteerde. Zie jij er andere?''


http://nl.wikipedia.org/wiki/Groenland

http://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_hereniging


Bon, ik verwacht ongetwijfeld interessante sofismen als reactie, maar ik kan mij moeilijk onttrekken aan het vermoeden dat jou alleen koude rillingen over de rug lopen als het gaat om Nederlands (of vendelzwaaien), de t-shirtkleuren van Barcelona en de kilt, maar niet als het gaat om de inheemse volkeren van het Noorden of de Berlijnse muur. Beats me why. Volstrekt arbitrair.

In elk geval, verwar mij vooral niet met de gemiddelde Flamingatische dweper. behalve een klassiek cultuurflamingantisme heb ik met die lui niets gemeen. Als ik dan al romantische bloed- en bodemgevoelens zou hebben, dan drijven die mij eerder naar de Luikse, Maastrichtse en Akense musea dan naar die van Antwerpen of Brussel. Net als jij vind ik stabiliteit een belangrijk goed, maar het is a. geen fetisj en b. om de huidige Belgische staatsstructuur een factor van stabiliteit te noemen, moet je volgens mij toch al een behoorlijke slag van de molen gehad hebben.

En om je nog wat te treiteren met mijn ''nationalisme'',

Hierzie

http://www.youtube.com/watch?v=VeBYqL8nuSw

Von der Maas bis an die Memel, weet u wel.
Kernlanden van de EU en je komt af met groenland...
Duitstland : ja, de val van de muur is idd een sterk element om mijn idee over deze problematiek tegen te spreken. Dit was idd een game changer. Maar je kunt er toch niet naast kijken dat frankrijk/duitsland om wie zowat alle europese oorlogen draaiden hun onderlinge grenzen sinds WO II niet meer in vraag stellen ? Over zulke fundamentele zaken gaat het. Niet over doedelzakspelers en vendelzwaaiers. Dat is geneuzel in de marge.
Pandareus is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:05   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jan Verheyen? Als hij maar niet Strangersgewijze uit het mediabeeld verdwijnt....
Waarom zou dat ? jan verheyen is toch niet gaan zingen bij het vlaams blok ?
Pandareus is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:17   #130
Maashagedis
Burger
 
Maashagedis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Locatie: Neder-Lotharingen
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
hun onderlinge grenzen sinds WO II niet meer in vraag stellen
Hoe zit het ondertussen met het Belgofiel-unionistisch project waarin de Franstaligen geen (taal)grenzen meer in vraag stellen? zijn ze al een beetje mee?
__________________
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 18 juli 2014 om 22:17.
Maashagedis is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:30   #131
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht
Hoe zit het ondertussen met het Belgofiel-unionistisch project waarin de Franstaligen geen (taal)grenzen meer in vraag stellen? zijn ze al een beetje mee?
In ieder geval, ik heb nog nooit zoveel Belgische vlaggen zien uithangen op de 11de juli. En dat zijn de feiten. De Vlaamse Leeuw hing er maar triestig bij.
Het Oosten is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:32   #132
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kernlanden van de EU en je komt af met groenland...
Duitstland : ja, de val van de muur is idd een sterk element om mijn idee over deze problematiek tegen te spreken. Dit was idd een game changer. Maar je kunt er toch niet naast kijken dat frankrijk/duitsland om wie zowat alle europese oorlogen draaiden hun onderlinge grenzen sinds WO II niet meer in vraag stellen ? Over zulke fundamentele zaken gaat het. Niet over doedelzakspelers en vendelzwaaiers. Dat is geneuzel in de marge.
Ben je er zo zeker van dat Frankrijk braaf binnen zijn grenzen blijft en via la Belgique zijn directe invloedsfeer niet gestatig aan het uitbreiding is ten koste van de Vlamingen in dit geval?

Kun je je voorstellen dat binnenkort, wanneer la Belgique officieel uiteenvalt Frankrijk de arme franstalige broeders uit de rand, die dan 80% en meer van de bevolking daar zullen uitmaken, juist zoals de imperialistische uitstraling van Rusland in de Oekraïne, hier gaat komen steunen tegen die verdomde Vlaams nationalisten, die niet zonder slag of stoot hun gronden willen opgeven.

Noem je het conflict in Israël ook een bekrompen nationalistisch Palestijns conflict of is het het imperialisme van Israël, een verschoningsnaam voor rechtstreekse kolonisatie die daar de oorzaak van het conflict is?

Ten andere als men het over dat gevaarlijk nationalisme heeft komt men altijd weer met de tweede wereldoorlog af en met Duitsland, waar een zichzelf noemende nationalistische partij de plak zwaaide. Maar de Duitse grootheid is toch eerder een imperialistische macht die zich over heel Europa wou uitstrekken en heeft toch niets met jouw bekrompen nationalisme van verdrukte bevolkingsgroepen in imperialistische rijken te zien.

Heel de situatie in de Oekraïne is levensgevaarlijk voor heel Europa en het is geen nationalistische politiek die oorzaak is maar de zuiver imperialistische grootheidswaanzin van het machtige Rusland aldaar.
Imperialisme, grootheidswaan en maffieus verworven macht, dat is het gevaar voor de volgende generaties; maar ja de echte machthebbers spreken natuurlijk liever over die stoute nationalisten die geen heil zien in hun politieke eenheidsworsten, hoe dik zij ze ook willen voorstellen.
marie daenen is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:33   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maashagedis Bekijk bericht
Hoe zit het ondertussen met het Belgofiel-unionistisch project waarin de Franstaligen geen (taal)grenzen meer in vraag stellen? zijn ze al een beetje mee?
Geen idee van. Interesseert me eigenlijk nauwlijks. Taalgrenzen zijn er en zijn overigens ook stabiel. Beheerst Maingain jouw leven ? Het mijne in elk geval niet hoor. Los van het feit dat dit niks met staatsgrenzen te maken heeft.
Pandareus is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:35   #134
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, ik heb nog nooit zoveel Belgische vlaggen zien uithangen op de 11de juli. En dat zijn de feiten. De Vlaamse Leeuw hing er maar triestig bij.
Hey ! Het Oosten is terug
Pandareus is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:41   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ben je er zo zeker van dat Frankrijk braaf binnen zijn grenzen blijft
ja
Citaat:
en via la Belgique zijn directe invloedsfeer niet gestatig aan het uitbreiding is ten koste van de Vlamingen in dit geval?
nee
Citaat:
Kun je je voorstellen dat binnenkort, wanneer la Belgique officieel uiteenvalt
zal niet gebeuren
Citaat:
de arme franstalige broeders uit de rand, die dan 80% en meer van de bevolking daar zullen uitmaken, juist zoals de imperialistische uitstraling van Rusland in de Oekraïne, hier gaat komen steunen tegen die verdomde Vlaams nationalisten, die niet zonder slag of stoot hun gronden willen opgeven.
inhoudsloos gelul
Citaat:
Noem je het conflict in Israël ook een bekrompen nationalistisch Palestijns conflict of is het het imperialisme van Israël, een verschoningsnaam voor rechtstreekse kolonisatie die daar de oorzaak van het conflict is?
daar bestaan reeds de nodige draadjes over in subforum internationaal

Open er een draadje over in het juiste subforum

Citaat:
Heel de situatie in de Oekraïne is levensgevaarlijk voor heel Europa en het is geen nationalistische politiek die oorzaak is maar de zuiver imperialistische grootheidswaanzin van het machtige Rusland aldaar.
Imperialisme, grootheidswaan en maffieus verworven macht, dat is het gevaar voor de volgende generaties; maar ja de echte machthebbers spreken natuurlijk liever over die stoute nationalisten die geen heil zien in hun politieke eenheidsworsten, hoe dik zij ze ook willen voorstellen.
idem als vorige opmerking.
Pandareus is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:55   #136
Maashagedis
Burger
 
Maashagedis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Locatie: Neder-Lotharingen
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, ik heb nog nooit zoveel Belgische vlaggen zien uithangen op de 11de juli. En dat zijn de feiten. De Vlaamse Leeuw hing er maar triestig bij.
Vooral blijven doen zou ik zeggen. Welbegrepen patriottisme is een goede zaak. Supporteren voor een Belgische ploeg overigens ook. Daar kan je mij niet mee op de kast krijgen. Voor mijn part hangt het het hele jaar vol met vlaggen. De enige die ik heb is die van New Mexico wegens ''cool''.

Alleen zal het België waarvoor nog gevlagd wordt binnenkort een mager institutioneel beestje zijn: defensie, justitie, veiligheid, een sokkel van sociale zekerheid. En voor alle duidelijkheid: ik zie dit land niet door de ogen van onze vrienden de masochistische immer onderdrukte kaakslagflaminganten, en voor omhooggevallen 'entrepeneurs' van het hardwerkende Vlaanderen heb ik alleen minachting. Voor mij is dit het fatale resultaat van een Canada waar de Franstalige minderheid te groot is om het nog aangenaam te houden. Ik had liever een Zwitserland gezien waar ze oprecht eerst Zwitser en dan pas Franstalig waren.
__________________
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 18 juli 2014 om 22:56.
Maashagedis is offline  
Oud 18 juli 2014, 22:56   #137
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het is een goed teken als mensen als Jan Verheyen en Urbanus de moed vinden om openlijk hun Vlaamsgezindheid te tonen.
Niets tegen Vlaamsgezindheid, maar wel tegen prietpraat. Zoals deze van Verheyen. Trouwens wie is Jan Verheyen eigenlijk?Een omhooggevallen filmmaker. Net zoals De Wever een omhooggevallen partijvoorzitter is, die er als onderhandelaar alweer niet veel van bakt zoals we nog eens kunnen vaststellen Vergeet het niet: we zouden volgens grote mond Bart De Wever een Vlaamse regering hebben op 11 juli. Ja watte! We zijn nu al de 19de en er gloort niet veel aan de Vlaamse politieke horizont zo te zien. Toch uiteindelijk maar een onbekwaam ventje dienen Bart De Wever.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2014 om 23:10.
Het Oosten is offline  
Oud 18 juli 2014, 23:11   #138
Maashagedis
Burger
 
Maashagedis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Locatie: Neder-Lotharingen
Berichten: 132
Standaard

(i.v.m Marie's ''inhoudsloos gelul'' aangaande Frankrijk)

Even serieus nu .. ik geloof niet dat België op een tweestatenmanier uit elkaar zal vallen, en ik geloof evenmin dat Frankrijk als dat wel zou gebeuren onmiddellijk zijn vreemdelingenlegioen naar de Rand stuurt.

Ik ben er daarentegen WEL van overtuigd dat als het zover zou komen, Frankrijk er diplomatiek alles aan zal doen om de Rand niet bij Vlaanderen te laten behoren en dat ik mij in die onderhandelingen nog liever door een tuinkabouter laat vertegenwoordigen dan door Pandareus
__________________
On dit qu' les Namurois sont lents, mais quand ils sont dedans, ils y sont pour longtemps

Laatst gewijzigd door Maashagedis : 18 juli 2014 om 23:12.
Maashagedis is offline  
Oud 19 juli 2014, 00:29   #139
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, ik heb nog nooit zoveel Belgische vlaggen zien uithangen op de 11de juli. En dat zijn de feiten. De Vlaamse Leeuw hing er maar triestig bij.
Heb je nu meer vertrouwen in de toekomst van den belziek?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 19 juli 2014, 00:32   #140
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Net zoals De Wever een omhooggevallen partijvoorzitter is, die er als onderhandelaar alweer niet veel van bakt zoals we nog eens kunnen vaststellen
BDW is goed bezig.

Citaat:
Vergeet het niet: we zouden volgens grote mond Bart De Wever een Vlaamse regering hebben op 11 juli. Ja watte! We zijn nu al de 19de en er gloort niet veel aan de Vlaamse politieke horizont zo te zien. Toch uiteindelijk maar een onbekwaam ventje dienen Bart De Wever.
Tja, de carrièreplanning van KP hé.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be