Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2012, 21:58   #121
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesterbrein 1 Bekijk bericht
Abortus is iets waar de vrouw in kwestie over moeten oordelen, en daar heeft niemand mee te bemoeien.
En wat als de vrouw niet in staat is om te oordelen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:01   #122
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En wat als de vrouw niet in staat is om te oordelen?

Paulus.
enige objective cijfers die nog maar een schatting zouden kunnen maken over hoeveel gevallen dat eventueel zou kunnen gaan?

maw, hoeveel van dergelijke vrouwen zouden er per jaar zwanger worden paulus?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:05   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesterbrein 1 Bekijk bericht
Abortus is iets waar de vrouw in kwestie over moeten oordelen, en daar heeft niemand mee te bemoeien.
'n Mens hoort niet te oordelen over een ander menselijk leven. Bijgevolg is abortus een intrensiek kwaad, daar men totaal voorbijgaat aan de integriteit van dat ene, ongeboren menselijk leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:07   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het blijft een onzinnige redenering dat een kind helemaal alleen van de vrouw zou zijn zo lang het in haar lichaam vertoeft, maar zodra het het lichaam van de vrouw verlaat, de vader plots meeverantwoordelijk is.
De verdwazing zet zich echter verder: op dit ogenblik wordt er al, zij het heel voorzichtig, gesproken over de vraag of het misschien niet te overwegen is om de mogelijkheid te voorzien een kind net na de geboorte eventueel ook te doden.

Abortus is slechts een eerste stap in het volledig ridiculiseren van wat het menselijk leven is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:09   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het zit in haar lichaam, dus heeft zij alleen er zeggenschap over.
Op welke ethische grond dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:09   #126
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De verdwazing zet zich echter verder: op dit ogenblik wordt er al, zij het heel voorzichtig, gesproken over de vraag of het misschien niet te overwegen is om de mogelijkheid te voorzien een kind net na de geboorte eventueel ook te doden.
Het is niet omdat twee moraalfilosofen een paper in die zin schrijven, dat daarover "gesproken" wordt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:10   #127
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesterbrein 1 Bekijk bericht
Abortus is iets waar de vrouw in kwestie over moeten oordelen, en daar heeft niemand mee te bemoeien.
Juist. Al de rest is gezwam.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:13   #128
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist. Al de rest is gezwam.
En waarom precies?
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:14   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het is niet omdat twee moraalfilosofen een paper in die zin schrijven, dat daarover "gesproken" wordt.
Er schrijven mensen over. Dat is al voldoende. Daarenboven haalt het de grote media, en, niet heel verwonderd na zoveel jaar abortusverdwazing, er valt geen grote storm van protest waar te nemen.

Het is ook samenhangend wat deze mensen opwerpen: als men door abortus ongeboren leven kan en mag doden, waarom zou men dat dan niet juist na de geboorte kunnen doen? Waar ligt immers het fundamentele verschil voor de abortusvoorstanders?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:17   #130
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er schrijven mensen over. Dat is al voldoende. Daarenboven haalt het de grote media, en, niet heel verwonderd na zoveel jaar abortusverdwazing, er valt geen grote storm van protest waar te nemen.

Het is ook samenhangend wat deze mensen opwerpen: als men door abortus ongeboren leven kan en mag doden, waarom zou men dat dan niet juist na de geboorte kunnen doen? Waar ligt immers het fundamentele verschil voor de abortusvoorstanders?
Omdat het kind voor de geboorte, om één of andere reden, geen vader zou hebben? 't Schijnt hier toch een argument te zijn.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:20   #131
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er schrijven mensen over. Dat is al voldoende. Daarenboven haalt het de grote media, en, niet heel verwonderd na zoveel jaar abortusverdwazing, er valt geen grote storm van protest waar te nemen.

Het is ook samenhangend wat deze mensen opwerpen: als men door abortus ongeboren leven kan en mag doden, waarom zou men dat dan niet juist na de geboorte kunnen doen? Waar ligt immers het fundamentele verschil voor de abortusvoorstanders?
Er zijn hier al een paar draden waarin alle mogelijke argumenten aan beide kanten tot in den treure herhaald zijn. Ik begrijp dat er mensen zijn die graag een betoging gebruiken als excuus om nog eens een extra draadje starten om precies dezelfde argumenten opnieuw een paar honderd pagina's lang te herhalen. Ik ga daarvoor passen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:21   #132
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
enige objective cijfers die nog maar een schatting zouden kunnen maken over hoeveel gevallen dat eventueel zou kunnen gaan?

maw, hoeveel van dergelijke vrouwen zouden er per jaar zwanger worden paulus?
Doet er niet toe vind ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:22   #133
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De verdwazing zet zich echter verder: op dit ogenblik wordt er al, zij het heel voorzichtig, gesproken over de vraag of het misschien niet te overwegen is om de mogelijkheid te voorzien een kind net na de geboorte eventueel ook te doden.

Abortus is slechts een eerste stap in het volledig ridiculiseren van wat het menselijk leven is.
Ik heb er van gehoord Jan.

Vreselijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:23   #134
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
En waarom precies?
Je moet een verschil maken tussen het hebben van een mening over iets, en denken dat je vanuit die mening een recht hebt of verkrijgt om deze mening als bindend te aanzien tegenover derden. Jij hebt 100% recht op je mening. En daar stopt het.
Alle pogingen om iemand tot abortus aan te zetten, of iemand daarvan te weerhouden zijn allemaal vormen van sociale druk. Ouders, een partner, vrienden, en voor sommigen wellicht een geloofsgemeenschap zullen hun mening geven, sommigen zullen verder gaan en proberen echt te beinvloeden, een zeldzame keer zal iemand zelfs proberen een beslissing te forceren.
Voor mij is dat allemaal fout. Enkel de vrouw zelf kiest en beslist. Als zij ervoor kiest om bv de beslissing met haar partner te bespreken wil dat nog altijd niet zeggen dat die partner deel heeft van de finale keuze. Die ligt altijd bij de vrouw, of er is sprake van dwang.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:29   #135
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je moet een verschil maken tussen het hebben van een mening over iets, en denken dat je vanuit die mening een recht hebt of verkrijgt om deze mening als bindend te aanzien tegenover derden. Jij hebt 100% recht op je mening. En daar stopt het.
Alle pogingen om iemand tot abortus aan te zetten, of iemand daarvan te weerhouden zijn allemaal vormen van sociale druk. Ouders, een partner, vrienden, en voor sommigen wellicht een geloofsgemeenschap zullen hun mening geven, sommigen zullen verder gaan en proberen echt te beinvloeden, een zeldzame keer zal iemand zelfs proberen een beslissing te forceren.
Voor mij is dat allemaal fout. Enkel de vrouw zelf kiest en beslist. Als zij ervoor kiest om bv de beslissing met haar partner te bespreken wil dat nog altijd niet zeggen dat die partner deel heeft van de finale keuze. Die ligt altijd bij de vrouw, of er is sprake van dwang.
Ik zal jou eens iets vertellen.

Een vrouw wordt zwanger van een moslim, waar ze een relatie mee heeft. Die relatie botert niet goed en zij wil aborteren. De moslim stijgert en belooft haar van alles en nog wat als zij het kind maar niet aborteert.

In de achtse maand van haar zwangerschap, laat hij haar toch vallen. Het is dan te laat voor abortus. Het kind wordt van bij de geboorte afgestaan want de moeder wil er niks van weten.

Intussen woont dat kind al bijna 7 jaar bij mij thuis.

Ik verzeker het je: "Een prachtmens!"

Blij dat zij er is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:31   #136
Raes
Lokaal Raadslid
 
Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je moet een verschil maken tussen het hebben van een mening over iets, en denken dat je vanuit die mening een recht hebt of verkrijgt om deze mening als bindend te aanzien tegenover derden. Jij hebt 100% recht op je mening. En daar stopt het.
Alle pogingen om iemand tot abortus aan te zetten, of iemand daarvan te weerhouden zijn allemaal vormen van sociale druk. Ouders, een partner, vrienden, en voor sommigen wellicht een geloofsgemeenschap zullen hun mening geven, sommigen zullen verder gaan en proberen echt te beinvloeden, een zeldzame keer zal iemand zelfs proberen een beslissing te forceren.
Voor mij is dat allemaal fout. Enkel de vrouw zelf kiest en beslist. Als zij ervoor kiest om bv de beslissing met haar partner te bespreken wil dat nog altijd niet zeggen dat die partner deel heeft van de finale keuze. Die ligt altijd bij de vrouw, of er is sprake van dwang.
Bedankt voor je antwoord. Ik blijf wel zitten met de vraag waarom enkel de vrouw zelf kiest en zelf beslist. Ze kan niet 'op haar eigen' zwanger worden dacht ik, en ik zie verder niet in waarom ze het recht zou hebben haar kind te doden enkel en alleen omdat zij het in haar lichaam draagt. Ze kan zich de abortus trouwens besparen.

Ik ben het ook niet helemaal eens met je visie omtrent sociale druk. Het oordelen van de gemeenschap is noodzakelijk om het op een zeker moreel peil te houden. Maar da's dan weer een andere discussie.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:32   #137
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zal jou eens iets vertellen.

Een vrouw wordt zwanger van een moslim, waar ze een relatie mee heeft. Die relatie botert niet goed en zij wil aborteren. De moslim stijgert en belooft haar van alles en nog wat als zij het kind maar niet aborteert.

In de achtse maand van haar zwangerschap, laat hij haar toch vallen. Het is dan te laat voor abortus. Het kind wordt van bij de geboorte afgestaan want de moeder wil er niks van weten.

Intussen woont dat kind al bijna 7 jaar bij mij thuis.

Ik verzeker het je: "Een prachtmens!"

Blij dat zij er is.

Paulus.
Dat is goed, ja. En dan? Is dat nu universeel?

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2012 om 22:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:34   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Niet insinueren dat ik met meerdere vrouwen slaap hé Bon, stel dat ik een onenightstand zwanger maak. Zij wilt het kind houden, ik niet. Wedden dat ik toch de rekening gepresenteerd krijg?
Word homo. Dan heb je daar allemaal geen last van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:36   #139
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op welke ethische grond dan wel?
Ethisch? Het is haar lichaam. Dat lijkt meer eerder fysisch.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2012, 22:37   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Er zijn hier al een paar draden waarin alle mogelijke argumenten aan beide kanten tot in den treure herhaald zijn. Ik begrijp dat er mensen zijn die graag een betoging gebruiken als excuus om nog eens een extra draadje starten om precies dezelfde argumenten opnieuw een paar honderd pagina's lang te herhalen. Ik ga daarvoor passen.
Dat lijkt me wel zo verstandig. Ik denk dat ik je voorbeeld zal volgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be