Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2012, 12:31   #121
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be Bekijk bericht
"Ik wil links noch rechts stemmen, deze zijn te extreem. Blijft nog over: centrumlinks en centrumrechts. Deze partijen hebben beide standpunten waar ik me niet helemaal in kan vinden. Blijft nog over: stem onthouden of toch de partij kiezen waar ik me voor 40% toch wel in kan vinden. Stem onthouden= helemaal geen kans dat er ooit verandering in komt, stemmen op de partij waar ik me voor 40% in kan vinden= 0,05% kans dat er verandering in komt. Mits meer dan de helft van de standpunten waar die partij voor staat nooit verwezenlijkt wordt"

En dan heb je de schapen nog die de massa volgen, de mensen die geen zin hebben om de politieke standpunten te herzien/bezien en maar stemmen op hetgeen dat het meeste op TV komt.
Als ik u goed begrijp stemmen mensen voor de CD&V omdat zij zich, bij vermeend gebrek aan beter, voor 40% kunnen vinden in de standpunten van die partij, en dus in de hoop dat meer dan de helft van de standpunten waar de CD&V voor staat nooit verwezenlijkt wordt.

Dat is best mogelijk.

In voorkomend geval kan ik mij goed inbeelden dat dergelijke kiezers zeer tevreden zijn met de CD&V, vermits zowat geen enkel openlijk standpunt van die partij ooit verwezenlijkt wordt : de vaststelling is immers dat de CD&V er als regimepartij een vaste gewoonte van maakt om haar verkiezingsbeloften niet na te komen.

Maar goed, laten we niet te kritisch worden voor de CD&V, willen we hun op dit forum rondwarend pionnetje dat kennelijk de mogelijkheid van de forumbeheerders heeft afgedwongen om elke kritiek op het regime in één of ander verloren hoekje weg te moffelen, niet te fel op de tenen trappen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be