Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Welke dag vindt u het meest geschikt als nationale feestdag voor de Lage Landen
23 januari - Unie van Utrecht 3 6,82%
3 februari - Oprichting Benelux 1 2,27%
13 februari - vereniging Nederlanden (1815) 5 11,36%
24 april - geboorte Willem van Oranje 0 0%
30 April - Koninginnedag 3 6,82%
15 mei - Vrede van Munster 2 4,55%
6 juni - verjaardag Koning Albert 0 0%
18 juni - overwinning Slag bij Waterloo 4 9,09%
11 juli - Guldensporendag 1 2,27%
26 juli - Plakkaat van Verlatinge 19 43,18%
31 juli - geboortedag Filips de Goede 1 2,27%
15 augustus - Val van Antwerpen (scheiding der Nederlanden) 1 2,27%
4 november - Pragmatieke Sanctie 2 4,55%
onbekend - oprichting Vlaams-Nederlandse confederatie 10 22,73%
Overig 2 4,55%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2009, 11:19   #121
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Een confederatie is een statenbond. De EU is dat absoluut niet, net zomin als de NAVO of de VN. Landen die een confederatie vormen, hebben een gezamenlijke grondwet en samenwerking geschiedt op basis van onderlinge afspraken.

Nederland en Vlaanderen werken nu al samen in de Nederlandse Taalunie. Dat is een confederaal model, want het overleg in deze unie geschiedt op basis van eerder genoemde afspraken, terwijl de landen toch onafhankelijk zijn van elkaar.

Vanuit historisch, cultureel en politiek oogpunt is het model van de confederatie de aantrekkelijkste optie. Als de samenwerking in de confederatie goed loopt, kan ze uitgebouwd worden tot een federatie, naar het model van Duitsland.

Een Nederlandse eenheidsstaat met Vlaanderen is het schrikbeeld van de belgicisten, want zij vrezen een minorisering van Vlaanderen onder het "Hollandse juk". Velen met mij weten dat dat niet het geval zal zijn, maar een (con)federatie is ook voor de provincies de ideaalste oplossing.

Zie voor meer informatie hierover een document van Shadowke en mij, te vinden bij Shadowke.
Aangezien je nieuw bent op dit forum, stel ik jou de vraag die ik velen al heb gesteld op dit forum: Wat voegt een staatkundige eenheid toe aan een (innige) samenwerking?

Vlaanderen en Nederland kunnen op vele gebieden samenwerken(onderwijs, media, taal, etc) zonder dat daar een soort van fusie voor nodig is. Zelfs een gezamenlijk buitenlands beleid is mogelijk zonder samen een soort van land te vormen.

Deze vraag heb ik al vaak gesteld aan de voorstanders van een samengaan tussen Nederland en Vlaanderen. Maar niemand heeft hem nog echt kunnen beantwoorden.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 11:20   #122
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

er is nog wel werk aan het document.
daar zijn we mee bezig.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 11:40   #123
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Aangezien je nieuw bent op dit forum, stel ik jou de vraag die ik velen al heb gesteld op dit forum: Wat voegt een staatkundige eenheid toe aan een (innige) samenwerking?

Vlaanderen en Nederland kunnen op vele gebieden samenwerken(onderwijs, media, taal, etc) zonder dat daar een soort van fusie voor nodig is. Zelfs een gezamenlijk buitenlands beleid is mogelijk zonder samen een soort van land te vormen.

Deze vraag heb ik al vaak gesteld aan de voorstanders van een samengaan tussen Nederland en Vlaanderen. Maar niemand heeft hem nog echt kunnen beantwoorden.
De vraag stellen, is haar beantwoorden en daarom stel ik een tegenvraag: Waarom geen confederatie?

Waarom gaan mensen trouwen? Waarvoor dient een huwelijk? Enfin, je begrijpt het vast wel: als twee partijen bij elkaar willen horen, dan gaan zij een verbond met elkaar aan tot wederzijds voordeel. Enkele voorbeelden - jou vast wel bekend:
- werkgever-werknemer (waarom zou iemand solliciteren?);
- koper-verkoper (waarom zou iemand iets [ver]kopen?) en, natuurlijk,
- Nederland-Vlaanderen!

Een samenwerking kan ook eindigen, zoals in het geval van Wallonië-Vlaanderen. Dat is geen einde, maar een nieuw begin voor Vlaanderen. En dat werk van eeuwen, is ons de prijs waard van een bekroning op ons werk in de vorm van een (con)federatie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 11:47   #124
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Net wat ik dacht.

Groot-Nederlanders zijn niets meer dan hopeloze romantici die zich laten verblinden door de liefde.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:00   #125
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Aangezien je nieuw bent op dit forum, stel ik jou de vraag die ik velen al heb gesteld op dit forum: Wat voegt een staatkundige eenheid toe aan een (innige) samenwerking?

Vlaanderen en Nederland kunnen op vele gebieden samenwerken(onderwijs, media, taal, etc) zonder dat daar een soort van fusie voor nodig is. Zelfs een gezamenlijk buitenlands beleid is mogelijk zonder samen een soort van land te vormen.

Deze vraag heb ik al vaak gesteld aan de voorstanders van een samengaan tussen Nederland en Vlaanderen. Maar niemand heeft hem nog echt kunnen beantwoorden.
Een conferatie voegt niets toe.
Bestaande vormen van samenwerking kun je uitbereiden zonder een nieuwe staatsstructuur te maken.
Een nieuwe staatsstructuur moet wel efficient zijn en passen in de huidige tijd
van snelle communicatie en grote mobiliteit.
Het Nedeland van 2009 is totaal anders, dan van 1830 ,toen de trekschuit en het ruituig nog de vervoersmiddelen waren.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:04   #126
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Net wat ik dacht.

Groot-Nederlanders zijn niets meer dan hopeloze romantici die zich laten verblinden door de liefde.
Dat getuigt van een bevooroordeeldheid die de vraag niet waard was. Ik denk vanuit pragmatisme en realiteitszin.

Wat een pessimistische, verbitterde en wrokkige houding. Ik zeg toch ook niet dat tegenstanders van de Nederlands-Vlaamse samenwerking hopeloze, arrogante conservatieven zijn, die alles bij het oude willen laten en daarmee twee in potentie economisch krachtige landen de unieke kans willen ontnemen om samen iets moois op te bouwen?

Nogmaals: Ik ga in debat met redelijke argumenten, niet op basis van vooroordelen en het moedwillig opwekken van wederzijds wantrouwen. Zie mijn handtekening.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:07   #127
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Een confederatie is een statenbond. De EU is dat absoluut niet, net zomin als de NAVO of de VN. Landen die een confederatie vormen, hebben een gezamenlijke grondwet en samenwerking geschiedt op basis van onderlinge afspraken.

Nederland en Vlaanderen werken nu al samen in de Nederlandse Taalunie. Dat is een confederaal model, want het overleg in deze unie geschiedt op basis van eerder genoemde afspraken, terwijl de landen toch onafhankelijk zijn van elkaar.

Vanuit historisch, cultureel en politiek oogpunt is het model van de confederatie de aantrekkelijkste optie. Als de samenwerking in de confederatie goed loopt, kan ze uitgebouwd worden tot een federatie, naar het model van Duitsland.

Een Nederlandse eenheidsstaat met Vlaanderen is het schrikbeeld van de belgicisten, want zij vrezen een minorisering van Vlaanderen onder het "Hollandse juk". Velen met mij weten dat dat niet het geval zal zijn, maar een (con)federatie is ook voor de provincies de ideaalste oplossing.

Zie voor meer informatie hierover een document van Shadowke en mij, te vinden bij Shadowke.
U noemt Europa geen confederatie.
Als je ziet hoeveel bevoegdheden van de natiestaten zijn overgeheveld naar
de EU en zeker als straks de nieuwe grondwet wordt aangenomen ,dan kun je zeker spreken over een confederatie.

Het schrikbeeld van Belgicisten voor het "Hollandse juk" is hun probleem en niet van de Nederlanders.
Nederland staat voor de uitdaging om haar huidige staatsvorm te verbeteren door minder bestuurslagen te vormen en dat wordt al een hele klus.
Dus een staatsvorm met meer bestuurslagen, lijkt me niet efficient en wenselijk.

Van Belgie kunnen we leren ,dat te veel regeringen, geen regering betekent en alleen maar stagnatie en wanprestatie tot gevolg heeft.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:19   #128
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dat getuigt van een bevooroordeeldheid die de vraag niet waard was. Ik denk vanuit pragmatisme en realiteitszin.

Wat een pessimistische, verbitterde en wrokkige houding. Ik zeg toch ook niet dat tegenstanders van de Nederlands-Vlaamse samenwerking hopeloze, arrogante conservatieven zijn, die alles bij het oude willen laten en daarmee twee in potentie economisch krachtige landen de unieke kans willen ontnemen om samen iets moois op te bouwen?

Nogmaals: Ik ga in debat met redelijke argumenten, niet op basis van vooroordelen en het moedwillig opwekken van wederzijds wantrouwen. Zie mijn handtekening.
Als men mij goede argumenten geeft voor een samengaan van Nederland en Vlaanderen, dan sta ik daar voor open. Maar ik volg deze discussie al jaren, en goede argumenten heb ik nog niet gehoord. Overigens vinden de Groot-Nederlanders dat ook van mijn argumenten als ik pleit tegen een samengaan.

En ja, mijn ervaring is nou eenmaal zo dat Groot-Nederlanders doorgaans geen betere argumenten hebben dan de vermeende broederschap tussen Nederlanders en Vlamingen, en een stukje gedeelde geschiedenis uit een ver verleden.

Ik vind dat Groot-Nederlanders de gevolgen vaak niet goed hebben doordocht. Ze dromen weg bij allerlei mooie vergezichten. Maar over de nadelen(die zijn er altijd) hoor je ze niet.

Samenwerking ja, samengaan nee.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:20   #129
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
U noemt Europa geen confederatie.
Als je ziet hoeveel bevoegdheden van de natiestaten zijn overgeheveld naar
de EU en zeker als straks de nieuwe grondwet wordt aangenomen ,dan kun je zeker spreken over een confederatie.

Het schrikbeeld van Belgicisten voor het "Hollandse juk" is hun probleem en niet van de Nederlanders.
Nederland staat voor de uitdaging om haar huidige staatsvorm te verbeteren door minder bestuurslagen te vormen en dat wordt al een hele klus.
Dus een staatsvorm met meer bestuurslagen, lijkt me niet efficient en wenselijk.

Van Belgie kunnen we leren ,dat te veel regeringen, geen regering betekent en alleen maar stagnatie en wanprestatie tot gevolg heeft.
Neen, de EU (niet: "Europa", dat is een werelddeel) is geen confederatie, maar een verdragsorganisatie. De samenwerking geschiedt op basis van verdragen. De "Grondwet van de EU" is dan ook geen "Grondwet" in de zin van de grondwet die zelfstandige natiestaten hebben, zoals Nederland, maar een verdrag, namelijk het "Verdrag inzake samenwerking in de EU". Dat is de denkfout die veel Nederlanders maakten (en nog maken kennelijk).

Het schrikbeeld van de belgicisten voor het "Hollandse juk" (het taalgebruik en de consequente referentie aan het antecedent Holland laat dat duidelijk zien) is een factor waarmee de voorstanders van de Nederlands-Vlaamse samenwerking rekening houden in de vorm van voorlichting en informatie om vooroordelen en anti-Hollanderattidudes e.d. weg te nemen. Voor het huidige Nederland is dat uiteraard inderdaad irrelevant.

Wat de bestuurslagen in de Nederlands-Vlaamse (con)federatie betreft, vormen de provincies een bestuurslaag die taken van de overheid gaat overnemen, zoals mobiliteit, leefomgeving, onderwijs en cultuur, zodat de (con)federale overheid zich volledig kan richten op buitenlandse en EU-zaken, justitie en defensie.

Het spreekt voor zich dat dat nieuwe land zal leren van de gemaakte fouten in België.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:37   #130
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als men mij goede argumenten geeft voor een samengaan van Nederland en Vlaanderen, dan sta ik daar voor open. Maar ik volg deze discussie al jaren, en goede argumenten heb ik nog niet gehoord. Overigens vinden de Groot-Nederlanders dat ook van mijn argumenten als ik pleit tegen een samengaan.

En ja, mijn ervaring is nou eenmaal zo dat Groot-Nederlanders doorgaans geen betere argumenten hebben dan de vermeende broederschap tussen Nederlanders en Vlamingen, en een stukje gedeelde geschiedenis uit een ver verleden.

Ik vind dat Groot-Nederlanders de gevolgen vaak niet goed hebben doordocht. Ze dromen weg bij allerlei mooie vergezichten. Maar over de nadelen(die zijn er altijd) hoor je ze niet.

Samenwerking ja, samengaan nee.
De gevolgen niet goed hebben doordacht? Welke gevolgen? Er zijn samenwerkingsgroepen, verenigingen, stichtingen, werkgroepen die al jaren met dit onderwerp bezig zijn en gerust pioniers kunnen worden genoemd en er zijn politici uit onverdachte hoek die stilaan tot de conclusie komen dat de eventuele nadelen in de verste verte niet opwegen tegen de enorme voordelen.

Tijdens de Duitse hereniging ("Die Wende") waren er ook tegenstanders van de Duitse hereniging, zoals linksradicalen, autonomen en anarchisten, die "Deutschland, halt's Maul" krijsten. En natuurlijk waren er de onvermijdelijke sceptici en progressieve geleerden die "waarschuwden" voor een Groot-Duitsland. Om maar met Marlène Dietrich te spreken: "Wo sind sie geblieben?" (Waar zijn zij gebleven?).

Niet zo sceptisch dus. Alles komt goed. In het Afrikaan: Alles sal regkom.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:37   #131
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Wie zijn die "wij"?
De overgrote meerdeheid van de Limburgers.

Welk gedeelte snapt U niet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:39   #132
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Aangezien je nieuw bent op dit forum, stel ik jou de vraag die ik velen al heb gesteld op dit forum: Wat voegt een staatkundige eenheid toe aan een (innige) samenwerking?

Vlaanderen en Nederland kunnen op vele gebieden samenwerken(onderwijs, media, taal, etc) zonder dat daar een soort van fusie voor nodig is. Zelfs een gezamenlijk buitenlands beleid is mogelijk zonder samen een soort van land te vormen.

Deze vraag heb ik al vaak gesteld aan de voorstanders van een samengaan tussen Nederland en Vlaanderen. Maar niemand heeft hem nog echt kunnen beantwoorden.
Ernst Niessen kan evengoed een fiktief iemand zijn die Shadowke voor zijn kar spant.

Wees eerlijk hij schreef al 34 berichten.

Effe Apeldoorn bellen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:41   #133
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

een confederatie is ook altijd eerst nodig als tussenstap.
want een deel van een staat bij een andere staat voegen tot direct een unitaire staat of federatie zal wrevel geven bij de bevolking en politici.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:42   #134
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ernst Niessen kan evengoed een fiktief iemand zijn die Shadowke voor zijn kar spant.

Wees eerlijk hij schreef al 34 berichten.

Effe Apeldoorn bellen ?
hij is een natuurlijke persoon en niemand spant de kar.
we werken gewoon samen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:42   #135
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De overgrote meerdeheid van de Limburgers.

Welk gedeelte snapt U niet ?
neen Henri1: jij, system en een zeer kleine minderheid.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:43   #136
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
neen Henri1: jij, system en een zeer kleine minderheid.
Oké, ik wacht op een referendum hierover.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:45   #137
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oké, ik wacht op een referendum hierover.
wel zoek genoeg handtekeningen in heel Limburg en vraag een referendum
ik woon in Vlaams-Brabant en mag dat wettelijk niet doen
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:46   #138
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De overgrote meerdeheid van de Limburgers.

Welk gedeelte snapt U niet ?
Heb je daar bronnen voor of verzin je dat ter plekke uit je duim?
__________________
VSSE, kijk goed mee:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 26 juni 2009 om 12:46.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:48   #139
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Heb je daar bronnen voor of verzin je dat ter plekke uit je duim?
Zoals U claimt dingen over Holland te weten die ik niet weet weet ik natuurlijk ook dingen over (lees) Belgische Limburgers.

Een referendum geeft vast uitsluitsel dat de Limburgers niet willen in één adem vernoemd worden of veréénzelvigd worden met.... ja sorry, de Hollanders.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2009, 12:49   #140
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wel zoek genoeg handtekeningen in heel Limburg en vraag een referendum
ik woon in Vlaams-Brabant en mag dat wettelijk niet doen
Ik ben geen voorstander van wijzigingen, dus ik ben niet aan zet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be