Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke.

 
 
Discussietools
Oud 9 februari 2007, 20:51   #121
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik begrijp dat een aantal hardliners of mensen die een enge definitie van het Vlaamsnationalisme hebben dergelijke meningen uiten.
Zo werkt dat hier. Jij hebt een mening, dan denken een heleboel mensen achter hun computertje na over wat hun mening is over jouw mening en besluiten ze wat jouw mening eigenlijk is. Dan surfen ze naar Wikipedia en proberen daar zo goed mogelijk hun weerwoord te onderbouwen met fragmentjes die aantonen waarom jouw mening jouw mening niet kan zijn.

En na enkele berichten bevind je jezelf in de situatie waarin jij je mening moet verantwoorden, niet omwille van de argumentatie, maar omwille van het hokje waarin die zich situeert.

Zie hier en aanschouw, mijn waarde, het falen van elke poging tot virtuele democratie.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 9 februari 2007, 20:56   #122
Jürgen Verstrepen
 
 
Jürgen Verstrepen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zo werkt dat hier. Jij hebt een mening, dan denken een heleboel mensen achter hun computertje na over wat hun mening is over jouw mening en besluiten ze wat jouw mening eigenlijk is. Dan surfen ze naar Wikipedia en proberen daar zo goed mogelijk hun weerwoord te onderbouwen met fragmentjes die aantonen waarom jouw mening jouw mening niet kan zijn.

En na enkele berichten bevind je jezelf in de situatie waarin jij je mening moet verantwoorden, niet omwille van de argumentatie, maar omwille van het hokje waarin die zich situeert.

Zie hier en aanschouw, mijn waarde, het falen van elke poging tot virtuele democratie.
cool
__________________
Freedom of speech weblog www.jurgenverstrepen.be
Jürgen Verstrepen is offline  
Oud 9 februari 2007, 21:02   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht

... totaal verschillende maatschappijvisies vanuit totaal verschillende kulturele achtergronden ...
Denkend aan uw voorliefde voor zindelijk redeneren zou ik u er graag op wijzen dat het woord 'totaal' in deze context eigenlijk niet op zijn plaats is.
djimi is offline  
Oud 9 februari 2007, 23:08   #124
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Denkend aan uw voorliefde voor zindelijk redeneren zou ik u er graag op wijzen dat het woord 'totaal' in deze context eigenlijk niet op zijn plaats is.
Inderdaad, totaal is een som aftrekking deling vermenigvuldiging en dat kan je op je eentje niet waar maken.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 10 februari 2007, 09:22   #125
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
De strekking die u wil zal het Vlaams Belang in procenten en marktaandeel halveren of zelfs terugbrengen op 1/3e.
Zeg maar een twintigste. Ik ken anders niet veel vb-ers - eigenlijk maar één - die voorstander zijn van een Diets nationaal-solidaristisch Keizerrijk.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 10 februari 2007, 13:00   #126
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.015
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zeg maar een twintigste. Ik ken anders niet veel vb-ers - eigenlijk maar één - die voorstander zijn van een Diets nationaal-solidaristisch Keizerrijk.
Dit is mijn eigen mening, maar ik sta open voor andere ideeën van mensen die het nationaal solidarisme genegen zijn. Trouwens het nationaal solidarisme doet het goed bij de radicale Vlaams nationale militanten die al dan niet bij een politieke partij zitten. Mensen van Voorpost en de nationalistische studentenverenigingen die al heel veel hebben gedaan voor het Vlaams Belang.

Eigenlijk siert het meneer Verstrepen dat hij eerlijk voor zijn gedacht uitkomt, want dat doe ik ook. Echter het is wel duidelijk als Jurgen één van de belangrijkste principes van de partij: het eigen volk eerst principe afwijst of in twijfel trekt, dat er qua inhoud toch iets schort. En achter het eigen volk eerst principe staat een overgrote meerderheid niet alleen van de Vlaams Belang mandatarissen, maar ook van de Vlaams Belang kiezers.

Met nationaal solidaristische groet

Max
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 februari 2007 om 13:05.
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 februari 2007, 14:59   #127
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zo werkt dat hier. Jij hebt een mening, dan denken een heleboel mensen achter hun computertje na over wat hun mening is over jouw mening en besluiten ze wat jouw mening eigenlijk is. Dan surfen ze naar Wikipedia en proberen daar zo goed mogelijk hun weerwoord te onderbouwen met fragmentjes die aantonen waarom jouw mening jouw mening niet kan zijn.

En na enkele berichten bevind je jezelf in de situatie waarin jij je mening moet verantwoorden, niet omwille van de argumentatie, maar omwille van het hokje waarin die zich situeert.

Zie hier en aanschouw, mijn waarde, het falen van elke poging tot virtuele democratie.
Mooi verwoord maar ik zie het wat positiever. Immers ' du choc des idées jaillit la lumière ' of dat zou het tenminste moeten zijn. Is het niet de bedoeling dat we door met elkaar te discussiëren en bij te leren eventueel onze eigen mening wat zouden aanpassen ?
Of is het de bedoeling dat niets doorstroomt en dat door kortsluiting het licht uiteindelijk nooit aangaat ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 februari 2007 om 15:16.
labyrinth is offline  
Oud 10 februari 2007, 19:59   #128
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Dat goed bestuur komt er niet doordat België geen samenwerkende vennootschap is. Als Wallonië een of ander contract bemachtigd dan klaagt Fientje dat zij dat contract niet gekregen heeft en dan klagen anderen opnieuw dat ze Vlaams geld moeten pompen in dat profitariaat aan de andere kant van de taalgrens.
Juist door dat separatistisch gedoe hebben we ook Brussel onze hoofdstad totaal verwaarloosd.
Dat is inderdaad geen goed bestuur en dat komt enerzijds door sjoemelende en drinkende Waalse politici en anderzijds Vlaamse egoïsten.
Het komt door mensen die steeds en altijd alleen aan zichzelf denken en hun eigen profijt zoeken in plaats van aan een harmonieuze samenleving te bouwen.
Dat is een mooie omschrijving van een ontwrichting die als grond voor een scheiding aangevoerd kan worden. En zoals je weet kan dat voortaan zónder dat er nog bewezen moet worden dat een van de partijen schuld zou treffen .
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 10 februari 2007, 23:49   #129
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Et voila.
We beginnen over onafhankelijk en zitten meteen in de repressie, den Duits, den oorlog enzovoort enzoverder..;
DAT zal immer en eeuwig de rem zijn op het streven naar een onafhankelijk modern Vlaanderen binnen Europa. Het Vlaanderen binnen de regio's van Europa. Ik ken de geschiedenis, de achtergronden van de Vlaamse beweging zeer goed (in tegenstelling wat mijn tegenstanders denken en weten). WO2 en een deel van Vlaanderen was de foute keuze. Punt. Leer ermee leven. Dat was de vorige eeuw en je kan niet ontkennen dat bepaalde Vlamingen idd. geheuld hebben met de vijand. Ik heb geen zin om mij bezig te houden in deze eeuw, op weg naar een onafhankelijk Vlaanderen, met de 'geschiedenisfouten' en 'ontsporingen' van ... enfin, je weet wel wie. Ik leef vandaag en morgen, niet gisteren. Trouwens: IK LEEFDE TOEN NOG NIET!

Toekomstgericht denken? Voor Vlaanderen? kan dat?
Mijnheer Verstrepen,

u ziet het probleem blijkbaar niet. In uw partij zitten namelijk heel wat mensen (Karel Dillen, Filip Dewinter) die dat oorlogsverleden helemaal niet van zich hebben afgeschud. U moet anderen dan niet verwijten dat ze er een amalgaam van maken. U zit gewoon in een partij met nazi's, of u dat nu wil of niet.
Hans1 is offline  
Oud 11 februari 2007, 00:27   #130
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Mijnheer Verstrepen,

u ziet het probleem blijkbaar niet. In uw partij zitten namelijk heel wat mensen (Karel Dillen, Filip Dewinter) die dat oorlogsverleden helemaal niet van zich hebben afgeschud. U moet anderen dan niet verwijten dat ze er een amalgaam van maken. U zit gewoon in een partij met nazi's, of u dat nu wil of niet.
Mijnheer Verstrepen heeft eerst wel wat achtergrond informatie nodig wat betreft Hans1: Hans is 87 jaar oud en een meermaals gedecoreerde weerstander die 2 jaar Mauthausen heeft overleefd, na verklikt geweest te zijn door een VNV'er, en in '45 gerepatrieerd werd, slechts 49 kilo wegend.
longhorn is offline  
Oud 11 februari 2007, 12:32   #131
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Dat is een mooie omschrijving van een ontwrichting die als grond voor een scheiding aangevoerd kan worden. En zoals je weet kan dat voortaan zónder dat er nog bewezen moet worden dat een van de partijen schuld zou treffen .

Ik heb een veel betere oplossing dan scheiding vermits het merendeel van de Belgen niet echt wilt scheiden.
We kunnen gewoon de separatisten, negativisten, sjoemelaars en zatlappen voor een tijdje en wat bezinning naar huis sturen door niet voor hen te stemmen en ze te verkiezen om ons te besturen. Grote kuis in onze politiek....... gezocht integere positieve mensen die willen samenwerken voor het welzijn van allen.
Doeltreffender als u het mij vraagt dan een land voor jaren in een onderlinge strijd mee te sleuren en zo achterstand op te bouwen in plaats van vooruitgang. Positieve evolutie.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 februari 2007 om 12:34.
labyrinth is offline  
Oud 11 februari 2007, 12:36   #132
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Mijnheer Verstrepen heeft eerst wel wat achtergrond informatie nodig wat betreft Hans1: Hans is 87 jaar oud en een meermaals gedecoreerde weerstander die 2 jaar Mauthausen heeft overleefd, na verklikt geweest te zijn door een VNV'er, en in '45 gerepatrieerd werd, slechts 49 kilo wegend.
Ik vind dat persoonlijk een zeer goede reden om niet van nazi's ( oude en nieuwe ) te houden.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 februari 2007 om 12:36.
labyrinth is offline  
Oud 11 februari 2007, 13:33   #133
Jürgen Verstrepen
 
 
Jürgen Verstrepen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Mijnheer Verstrepen,

u ziet het probleem blijkbaar niet. In uw partij zitten namelijk heel wat mensen (Karel Dillen, Filip Dewinter) die dat oorlogsverleden helemaal niet van zich hebben afgeschud. U moet anderen dan niet verwijten dat ze er een amalgaam van maken. U zit gewoon in een partij met nazi's, of u dat nu wil of niet.
Dat zou -volgens uw visie- betekenen dat de neonazi's in de partij het voor het zeggen hebben of aanwezig zijn? FDW komt niet in de buurt van uw beschuldiging. Zijn vader is zelfs afgevoerd door den Duits tijdens de oorlog wegens activiteiten niet pro-nazi's. Eigenlijk: voor mijn part mogen jullie de discussie over nazi's enzovoort blijven voeren hoor. Ik voel mij in deze niet aangesproken en leef in de huidige eeuw. Ik kijk liever naar de toekomst dan naar het verleden. Voor de mensen die het niet begrijpen: ik ben 21 jaar na WOII geboren.
__________________
Freedom of speech weblog www.jurgenverstrepen.be
Jürgen Verstrepen is offline  
Oud 11 februari 2007, 15:08   #134
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Dat zou -volgens uw visie- betekenen dat de neonazi's in de partij het voor het zeggen hebben of aanwezig zijn? FDW komt niet in de buurt van uw beschuldiging. Zijn vader is zelfs afgevoerd door den Duits tijdens de oorlog wegens activiteiten niet pro-nazi's. Eigenlijk: voor mijn part mogen jullie de discussie over nazi's enzovoort blijven voeren hoor. Ik voel mij in deze niet aangesproken en leef in de huidige eeuw. Ik kijk liever naar de toekomst dan naar het verleden. Voor de mensen die het niet begrijpen: ik ben 21 jaar na WOII geboren.
Wij begrijpen zeer goed dat u 21 jaar na WOII geboren bent. Ik zal u zeker niet beschuldigen van neo-nazisme maar ik vraag me af wat u bij een partij doet die slogans als

1. Eigen volk eerst
2. België barst
3. Aanpassen of opkrassen

verheerlijkt.

Nu u ook nog persoonlijk openlijk toegeeft dat u geen bezwaar zou hebben bij het afstaan van onze Belgische en Europese hoofdstad Brussel en dat u weinig begrip hebt voor de Palestijnen, het volk bij uitstek dat een terechte nationalistische strijd voert wegens permanente schending van hun rechten door Israël, kan ik alleen maar besluiten dat u eigenlijk gaat voor de wet van de sterkste en dat ten nadele van de zwakkere in onze maatschappij en de wereld.

U bent niet Vlaams-nationalistisch mijnheer Verstrepen, u bent gewoon extreem-rechts en ik begrijp de arbeiders niet die op een partij als het Vlaams Belang stemmen. Als het VB aan de macht komt dan belanden we in Amerikaanse toestanden waar het volk en de kleine man weinig te zeggen hebben.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 februari 2007 om 15:27.
labyrinth is offline  
Oud 11 februari 2007, 15:30   #135
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik geloof in een onafhankelijk Vlaanderen en zelfbeschikking. Hopelijk is dat duidelijk. De manier waarop we dat moeten bereiken is volgens mij economische (re)evolutie met steun van... Europa. De staat België bestaat hoe langer hoe minder, zeker als Vlaanderen blijft evolueren en ontwikkelen. Nu nog de Belgicisten naar frankrijk jagen en dan komen we er wel...

Links-flaminganten zou ik liever als bondgenoten willen zien. Uiteindelijk moet je met een onafhankelijk Vlaanderen verder met zowel links als rechts. Rechts alleen is niet realistisch..
Ik ben wel blij te horen dat u doorheeft dat het inderdaad vooral langs de economische lijn te doen is en ook met Europa. In het verleden vroeg men zich af waarom de natiestaten bleven bestaan. Simpel: omdat dat Europa van de 15 nog te klein was. Nu we met 27 zijn daarentegen krijgen we een Europa waarbij overbodige niveaus ter discussie gaan komen te staan, en hier is dat...La Belgique.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 11 februari 2007, 15:37   #136
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik ben wel blij te horen dat u doorheeft dat het inderdaad vooral langs de economische lijn te doen is en ook met Europa. In het verleden vroeg men zich af waarom de natiestaten bleven bestaan. Simpel: omdat dat Europa van de 15 nog te klein was. Nu we met 27 zijn daarentegen krijgen we een Europa waarbij overbodige niveaus ter discussie gaan komen te staan, en hier is dat...La Belgique.
Klein probleem..... Europa die staat voor eenheid houdt niet van versnippering en van kleine regio's die haar hoofdstad op hun grondgebied niet als een eer en schepping van werkgelegenheid beschouwen.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 februari 2007 om 15:38.
labyrinth is offline  
Oud 11 februari 2007, 15:41   #137
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Dat zou -volgens uw visie- betekenen dat de neonazi's in de partij het voor het zeggen hebben of aanwezig zijn? FDW komt niet in de buurt van uw beschuldiging. Zijn vader is zelfs afgevoerd door den Duits tijdens de oorlog wegens activiteiten niet pro-nazi's. Eigenlijk: voor mijn part mogen jullie de discussie over nazi's enzovoort blijven voeren hoor. Ik voel mij in deze niet aangesproken en leef in de huidige eeuw. Ik kijk liever naar de toekomst dan naar het verleden. Voor de mensen die het niet begrijpen: ik ben 21 jaar na WOII geboren.
Eh mag ik dan vragen hoe u dan eigenlijk kijkt naar de figuur Karel Dillen, de oprichter van de partij eigenlijk. Want dat was wel een figuur met toch enige nazi-sympathieën.
Wat ik wel helaas zie is dat een jonge achterban bij het VB opduikt die wel weer die richting wil uitgaan. Jammer om te zeggen, maar het is daarom dat Lonsdale geen verkooppunten meer heeft in België, omdat veel van deze groep uit die sympathieën putten en zelfs niet verbergen VB te stemmen. U kan dit overigens nagaan op de vele blogpagina's die hier op internet zijn.
En met die groep gaat het VB nog problemen krijgen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 11 februari 2007, 15:45   #138
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Klein probleem..... Europa die staat voor eenheid houdt niet van versnippering en van kleine regio's die haar hoofdstad op hun grondgebied niet als een eer en schepping van werkgelegenheid beschouwen.
Eh Oost-Europa zal aan invloed winnen en de stemmen om de EU naar Wenen te verhuizen klinken her en der niet in dovemansoren. Straatsburg is men nu al helemaal beu.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 11 februari 2007, 15:54   #139
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Eh Oost-Europa zal aan invloed winnen en de stemmen om de EU naar Wenen te verhuizen klinken her en der niet in dovemansoren. Straatsburg is men nu al helemaal beu.

Hoe belangrijk is Europa en haarinstellingen voor Brussel?
Annemie NEYTS:
“Wanneer je in het buitenland naar het nieuws luistert hoor je vaak “Brussel heeft vandaag besloten …”. Brussel wordt alsmaar meer vereenzelvigd met de Europese Unie. Hoewel de Europese Unie nog twee andere officiële hoofdsteden heeft (Luxemburg en Straatsburg) is Brussel wel degelijk het centrum van de beslissingen. Omwille van de uitbreiding van de Unie zal het aantal Europese ambtenaren stijgen tot ongeveer 30.000. Die werken in Brussel, en wonen er ook dikwijls met hun gezin. Tel daarbij alle diplomaten, persmensen en lobbygroepen. En denk dan ook nog aan de bedrijven die instaan voor de veiligheid, de catering, enz.…. Kortom, zelfs naar voorzichtige schattingen, rekent men dat in 2005 de Europese Unie en haar personeel minstens 1 miljard Euro in Brussel zal spenderen

Dus, dat verhuizen is nog niet voor zo dadelijk maar het nationalisme zou het natuurlijk wel wat kunnen bespoedigen door negatieve publiciteit voor ons land.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 11 februari 2007 om 15:57.
labyrinth is offline  
Oud 11 februari 2007, 16:04   #140
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Hoe belangrijk is Europa en haarinstellingen voor Brussel?
Annemie NEYTS:
“Wanneer je in het buitenland naar het nieuws luistert hoor je vaak “Brussel heeft vandaag besloten …”. Brussel wordt alsmaar meer vereenzelvigd met de Europese Unie. Hoewel de Europese Unie nog twee andere officiële hoofdsteden heeft (Luxemburg en Straatsburg) is Brussel wel degelijk het centrum van de beslissingen. Omwille van de uitbreiding van de Unie zal het aantal Europese ambtenaren stijgen tot ongeveer 30.000. Die werken in Brussel, en wonen er ook dikwijls met hun gezin. Tel daarbij alle diplomaten, persmensen en lobbygroepen. En denk dan ook nog aan de bedrijven die instaan voor de veiligheid, de catering, enz.…. Kortom, zelfs naar voorzichtige schattingen, rekent men dat in 2005 de Europese Unie en haar personeel minstens 1 miljard Euro in Brussel zal spenderen

Dus, dat verhuizen is nog niet voor zo dadelijk maar het nationalisme zou het natuurlijk wel wat kunnen bespoedigen door negatieve publiciteit voor ons land.
Ah leeft die tante nog? Hoor je maar weinig van. Het staat er ook al aangeduid. Trouwens, Oost-Europa is een heel resultaat van splitsingen. En in West-Europa wordt de roep enkel maar luider. Zelfs het Britse rijk daverde op zijn grondvesten reeds.
Eigenlijk bevestigt deze tekst enkel wat ik allang denk. Hoe groter de uitbreiding naar het Oosten het meer men ook naar daar zal gaan oriënteren.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be